beantwoord

slechte downloadsnelheid

• 14 juni 2018
  • 99 reacties
  • 1604 keer bekeken

Reputatie 1
lage downloadsnelheid , deze komt niet hoger dan 550 kb bij de speedtest, dit betekent weer dat je maar op 1 tv zenders kunt kijken, een tijdje geleden was dit ook zo en is opgelost en nu is het weer aan de hand.
Ik krijg het idee dat het signaal gewoon geknepen wordt.
icon

Beste antwoord door Dennis-L 20 juli 2018, 08:37

Die snelheid klopt in ieder geval met je actual rate :)
Alleen zit er nog een heel groot verschil tussen actual en attainable.

Ik vind je DSL waardes ook wel een beetje raar.
Hoge demping vanwege de lengte van je lijn maar ook een hoge noise margin.
ik zou met zo'n demping een noise margin van 5/6 verwachten.
Of je lijn is van zulke goede kwaliteit dat er nauwelijks ruis is, maar dan was je actual rate ook wel hoger geweest.
Je zou in je IS/RA eens kunnen kijken of alles nog wel goed is aangesloten of een keer alles even loshalen en opnieuw vastmaken.
Bekijk reactie

99 reacties

Reputatie 4
Badge +1
@Martin180s
Ik lees in je vorige topic dat er een DLM reset is uitgevoerd en dat dat toen heeft gewerkt.
Blijkbaar is de lijn toch niet goed en heeft DLM weer ingegrepen.

Kan je eens de xDSL waardes uit je modem posten
En een screenshot van een bedraade speedtest
Reputatie 1
speedtest toegevoegd, Xdsl waardes uit je modem , geen idee hoe je die kan verkrijgen
Reputatie 8
Als je nog nooit in je modem/router bent geweest en het wachtwoord nog niet hebt aangepast:
Experia Box V8 en V10
http://192.168.2.254
wachtwoord 1234, daarna wachtwoord aanpassen

ZyXEL modem/router:
http://192.168.1.254
wachtwoord 1234, daarna wachtwoord aanpassen
Voor de V10:
Als je het wachtwoord van het modem niet zelf hebt aangepast, log je in met de Gebruikersnaam 'Admin'. Het veld Wachtwoord laat je leeg.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Martin, ik heb zojuist je snelheid gemeten en zie dat het modem een snelheid van 12,2 Mb/s haalt. Op jouw adres garanderen wij een snelheid van 16,4 Mb/s. De snelheid kan dus nog iets hoger.
Heb je de snelheid via WiFi gemeten? Graag het modem een harde reset geven. Laat je even weten welk resultaat dit heeft opgeleverd? Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
test gedaan, zie bijlage
Reputatie 1
nogmaals
Reputatie 8
Gezien de slechte "Actual rate" tegenover de mogelijk wel degelijk hogere beschikbare snelheid, en het matige DSL profiiel, zou je eens de volgende reactie + vervolgreacties eens kunnen doornemen.
https://forum.telfort.nl/internet-267/mijn-verbinding-valt-weg-lampjes-vallen-uit-op-modem-67836#post561505
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Martin, ik zie dat de harde reset nog steeds niet is uitgevoerd. Zou je deze alsnog willen doen? Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
even geen mogelijkheid e.e.a. te doen, maar 3 dagen geleden harde reset gedaan , maar het is alleen maar slechter geworden , internet is nu ook drama
Reputatie 8
Badge +12
Ik zie de reset inderdaad terug. Maar dit heeft dus niet voor verbetering gezorgd? Dat is niet fijn. Kun je mij vertellen hoe het modem is aangesloten op het aansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter? Zit daar nog een splitter tussen? Zo ja, dan mag deze ertussen uit. Daarnaast zou ik nog graag de resultaten van een actuele speedtest ontvangen. Ik ben benieuwd. Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Reputatie 1
Hallo Bart,

de kabel is max een meter lang (rond model ) via een kpn monteur verkregen , er zit geen splitter tussen , ik voeg nog even een speedtest toe van 5 min geleden
Reputatie 4
Badge +1
@Martin180s

Die speedtest kan je beter niet gebruiken, die is van "vroeger" en downloadt maar 1MB data.
Hierdoor heeft je download niet de tijd om op gang te komen en geeft daardoor een vertekend beeld.

Je kan beter https://kpn-itns.speedtestcustom.com/ of http://www.speedtest.net/nl gebruiken
Reputatie 1
speedtest kpn toegevoegd
Reputatie 4
Badge +1
Ook een vrij hoge ping.
Is de speedtest bedraad of via WiFI?
Reputatie 1
bedraad !
Reputatie 4
Badge +1
Je heb je modem een reset naar default gegeven, zou je nog een keer opnieuw je DSL waardes willen posten?
Reputatie 8
Badge +17
en tijdens de download-testen de kabel van de TV ontvanger even loskoppelen?
Reputatie 1
hierbij vdsl
Reputatie 1
nogmaals speedtest
Reputatie 4
Badge +1
Die snelheid klopt in ieder geval met je actual rate :)
Alleen zit er nog een heel groot verschil tussen actual en attainable.

Ik vind je DSL waardes ook wel een beetje raar.
Hoge demping vanwege de lengte van je lijn maar ook een hoge noise margin.
ik zou met zo'n demping een noise margin van 5/6 verwachten.
Of je lijn is van zulke goede kwaliteit dat er nauwelijks ruis is, maar dan was je actual rate ook wel hoger geweest.
Je zou in je IS/RA eens kunnen kijken of alles nog wel goed is aangesloten of een keer alles even loshalen en opnieuw vastmaken.
Reputatie 8
Badge +12
De snelheid die je haalt is inderdaad een stuk lager dan zou moeten. Ergens gaat er iets mis, wat is voor mij vanaf hier lastig te zeggen. Ik heb daarom een monteur voor je aangevraagd om op locatie verder te kunnen kijken. Je krijgt een mail om een afspraak te maken. Als je liever wilt bellen, dan mag dat ook, dat kan via 088-2000121. Wil je nog laten weten hoe het bezoek verlopen is?
Reputatie 1
Er is inmiddels contact geweest en de monteur komt donderdag a.s.langs
Reputatie 8
Badge +12
Helemaal top. Ik ben benieuwd hoe het bezoek verloopt. Ik hoop dat de monteur het probleem snel duidelijk heeft en kan oplossen.
Reputatie 1
de monteur van Guidion is vorig week donderdag langs geweest , hij heeft het ISRA kastje compleet vervangen en opnieuw aangesloten . Vervolgens bij mij thuis een test gedaan en later extern nog een keer. Vrijdag en zaterdag af en toe een stotterend beeld.
Afgelopen zaterdag geen Wifi , helaas , modem opnieuw opgestart en het werkt weer.
tevens nieuwe actuele kpn test toegevoegd. Vind de downloadsnelheid nog niet echt top na een week , zie bijlage . De snelheid zou hoger moeten kunnen zijn in mijn opinie.

Reageer