Slecht/traag internet Alles in één, opgepast

• 13 juni 2018
  • 2 reacties
  • 91 keer bekeken

Ik heb de afgelopen 3 maanden erg slecht/traag internet.

Er zijn 3 monteurs geweest van Telfort en 2 van KPN.
heb geen glasvezel, daar heb ik me bij neer neergelegd.
Maar normaal had ik zo 22/24 MB download rond de 2200/2400 KBs
Dat volgens Telfort meer komt op 18+ MB per seconde op mijn adres

Nu is mijn verbinding nog maar 17 MB/1700KBs dus zo rond de 13/14+- MB nog maar volgens hun. en Telfort technische dienst zegt dan zij niks meer kunnen doen, Tuurlijk telfort.

Dit betekend dus dat als ik HD zenders wil kijken op TV mijn internet zo goed als dood is.HD KIJKEN kost zo rond de 12/13 MB per seconden.

De wijkcentrale staat nog steeds op de zelfde plek als afgelopen jaren TELFORT, maar daar komt die dan.
Zou nu wel het probleem kunnen zijn 1900 Meter volgens klantenrelaties en als ik het er niet mee eens ben moet ik maar lekker weg gaan wordt mij verteld.

Het zit dus zo bij telfort: zolang je geen probleem heb en of zeikt ben je welkom, maar oooo wee als er iets gebeurd wat boven hum hoed gaat dan zie je het waren gezicht van Telfort, DAN MOET JE GEWOON WEG WEZEN VAN ZE !!

2 reacties

Reputatie 8
Had een antwoord geschreven, maar je info verkeerd begrepen.
Dacht dat je glasvezel had, maar juist NIET.

De snelheden die je benoemt zijn wat verwarrend door elkaar, waardoor ik nu niet weet wat je daadwerkelijke snelheid zou moeten zijn.

Internetsnelheid wordt doorgaans gemeten in Mbps (Megabit per seconde).
Jij beschrijft dingen als MegaBYTE (MB). Daar zit een factor 8 verschil in.
Maar gebruik ook KiloBYTE (KB) waarden.

Wat zou je voor jou internetsnelheid via de volgende website ongeveer moeten kunnen halen?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Reputatie 3
Badge +4
Hi Michael,

Wat een akelige situatie zeg! Ik heb even gekeken naar de hoogst mogelijke snelheid op je adres en zie dat deze via ons in ieder geval 16 Mbit/s moet halen. Ik zie geen geplande upgrades op je adres staan voor de bekabeling die naar je huis loopt. Wanneer deze wel gepland zijn zien we dit twee maanden van tevoren in het systeem. Ook zie je dit terug in de link die Babylonia noemde in zijn bericht.

Ik begrijp dat 16 Mbit/s inderdaad weinig is en dat je snelheid daarom te wensen over laat. Ik zie dat je hebt gesproken met een van mijn collega's en je abonnement wilt opzeggen. Dit is natuurlijk erg jammer maar ook begrijpelijk wanneer je zoveel problemen hebt met je snelheid.

Wanneer je bij Telfort wilt blijven, kunnen we alleen alles op alles zetten om je snelheid van 16 Mbit/s zo goed mogelijk haalbaar te maken. Dit is echter de maximaal haalbare snelheid, dus er zijn geen stappen die we kunnen ondernemen om je snelheid hoger te krijgen.

Laat het me weten wanneer ik nog iets voor je kan betekenen!

Reageer