Onlangs op 24 februari heb ik telefonisch contact gehad met uw helpdesk met de klacht dat de internetsnelheid met name in de avonduren te laag is.
Het gesprek met de helpdesk bood geen oplossing.
Zij hebben mij aangeraden om het probleem te melden op klantenservice1 @telfort.nl maar krijg daar geen antwoord op.
Metingen overdag hebben weinig nut aangezien de verbindingsproblemen alleen in de avonduren grofweg tussen 20.30 en 22.00 uur spelen.
Het lijkt er op dat het netwerk in de buurt de internetvraag op “spitstijden” in de avonduren niet aan kan.
Het kijken naar een uitzending via NPO Start in SD kwaliteit met gebruik van een LAN aansluiting is een onmogelijke zaak.
Overdag zijn er geen problemen en zijn de snelheidsmetingen ook conform het abonnement.
Op 3 maart ontving ik een berichtje dat in de nacht van 5 maart werkzaamheden zouden plaatsvinden om het netwerk in de buurt te verbeteren.
Wij hebben besloten om dit af te wachten maar helaas kunnen wij die verbetering niet ervaren.
Onderstaand voeg ik wat snelheidsmetingen bij van 10 en 11 maart waarvan de eerste helft is gemaakt via wifi en de tweede helft met een LAN aansluiting de resultaten laten vrijwel geen verschillen zien.
Indien gewenst kan ik recentere metingen versturen deze zijn nog van mijn bericht aan klantenservice
Wifi
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/f681dcb0-630a-11ea-87a8-1d2273d09624
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/23e7df10-630b-11ea-87a8-1d2273d09624
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/671474e0-630d-11ea-87a8-1d2273d09624
Lan
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/b36cdba0-630a-11ea-a010-9b1d57e73bca
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/f5b31e30-630e-11ea-ace6-67e717f5121f
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/0a4b6030-63d4-11ea-b6e3-1f88ac45de6d
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/4a6cead0-63d4-11ea-8c01-d1a4c0eda346
graag uw antwoord
Beste antwoord door Draatje
Om nog even terug te komen op de metingen van afgelopen dagen is het vermeldenswaardig dat er een storingsmelding van Telfort?KPN is geweest op 30 maart vanaf 10.49 met de intentie om die voor 14.45 op te lossen.
Tijdens deze storing is er vrijwel geen enkel moment van signaalverlies geweest nog bij mij nog bij andere Telfort/KPN klanten in mijn wijk.
Zoals bovenstaand al eerder vermeld heb ik via een buurtapp meerdere Telfort/KPN klanten gevonden in de wijk die de zelfde internetproblemen ondervonden en waarmee we nu onderling min of meer noodgedwongen een goed contact onderhouden.
Nu blijkt dat na bovengenoemde “storing” het internet in de avonduren wel weer ineens te kunnen functioneren.
Overdag meet ik een gemiddelde snelheid van 32Mbps en in de avond uren ongeveer 20% minder maar geen dramatische snelheden meer van om en nabij van 2Mbps.
Gemeten met de zelfde bekabeling, zelfde dsl kabel, zelfde modem met de zelfde firmware.
De andere Telfort/KPN buurtgenoten hadden precies dezelfde ervaring wat onze conclusie sterkt dat het probleem toch echt in het netwerk van Telfort/KPN moest liggen dwz voor het isra punt.
Wat ons het meeste stoort is de hardnekkigheid die Telfort/KPN aanhoud om te stellen dat het probleem bij de installatie van de klant ligt.
Om nog even terug te kijken wat er met deze storingsmelding is gebeurd.
24 februari telefonisch contact met klantenservice ivm een storing waarmee helemaal niets mee is gebeurd.
Daarna via de mail een uitvoerige melding aan klantenservice gemaakt waar ik nooit wat van heb gehoord laat staan een antwoord.
Verder een topic hier aangemaakt waar ik wel vriendelijk te woord werd gestaan maar ook niet veel verder kwam dan controleert u even dit en controleert u even dat.
Misschien kunt u zich voorstellen dat er misschien ook wel klanten zijn die misschien wel een redelijke technische kennis beschikken en dit station allang zijn gepasseerd.
Pas nadat ik op 27 maart weer contact heb opgenomen met klantenservice en mij misschien wat anders heb uitgedrukt wat in mijn ogen gebruikelijk is blijkt er dus wel wat te kunnen veranderen op 30 maart in de vorm van een storingsmelding.
Vind dat Telfort/KPN eens wat meer de hand in eigen boezem mag steken evenals de moderator die de fantasie heeft gehad om enkele dagen dit topic als “Beantwoord” te markeren.