Slecht diensten en klantservice van Telfort!!

• 14 december 2018
  • 6 reacties
  • 220 keer bekeken

Vandaag is een monteur van Guidion bij onz geweest om de Glasvezelinternet van Telfort bij ons aan te sluiten. Voor mij verbazing duurde het slecht maar twee minuten. Hij lag de router zomaar op de gasmeter in de kast en wegging.Hij wilde de router zelf ook niet ophangen!!!
Nog wilde hij geen kabltjes naar de woonkamer en bovenkamers doortrekken, geen naam en wachtwoord van de wifi aanpassen en geen controleren van de wifi benden of boven willen uitvoeren. Hij zei dat het niet zijn taken waren?!
Wat hij gedaan heeft kan ik zelf doen en hoeft geen monteur bij mij te komen. Het was een zlefdoenopdracht die een kind zelf kan doen.
Ik heb contact met Telfort klantservice via chat gehad en kreeg ik een meneer van Telfort die Dennis heet. Toen ik met hem aan het chaten over het problem was, had hij de chatsessie beeindigt terwijl ik aan het typen was?! en de laste wat hij getyped heeft " Je hebt bij Telfort een jaar contract aangesluiten! "
Nu zitten we met een modem die zomaar op de gasmeter ligt en slecht wifi binnen thuis hebben want de kast ligt bij de voordeur en de wifi singalen gaan riching de straat.
Nog een andere chatsessie begon met een andere medewerker van Telfort maar kwam ik niet uit.
Ik bel naar Guidion en krijg ik dat ik met Telfort contact moet opnemen en als ik naar Telfort bel krijg ik dat ik naar Guidion moet bellen?!
Zo slecht diensten en klantservices nooit tegen gekomen.
Ik zou het echt gaan opzoeken hoe ik deze contract kan opzeggen. Ik advisier niemaand om een contract bij Telfort gaan sluiten.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Neem onderstaande link eens door dan kun exact zien hoe en wat en of je ook vooraf hebt aangegeven welke extra werkzaamheden moeten worden verricht

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/installatie-door-een-monteur.htm
Hoi jimny, bedankt voor uw reactie.

Bij Telfort kun je je internet en vast bellen laten installeren door een Guidion monteur.

Welke werkzaamheden verricht Guidion bij je?

• Installeren en instellen van internet op 1 computer.
  • Installeren van het internet, draadloos of bedraad (met de meegeleverde kabel). Als wij het bedraad aanleggen dan leggen wij de kabels netjes weg (langs de muur).
  • De monteur doet een WiFi check om te controleren of WiFi optimaal werkt
  • Instellen van 1 e-mail account op 1 computer.
  • Installeren en instellen van telefonie op 1 telefoontoestel.
  • Na afloop test de monteur of alle diensten naar behoren werken.
  • Instellen van de Mijn Telfort pagina in de browser van 1 pc of laptop als favoriet.
  • Demonstreren van onderstaande mogelijkheden in Mijn Telfort.
  • Bekijken en downloaden van facturen via Mijn facturen.
  • Aan- of, uitzetten van extra opties.
  • Wijzigen of opvragen van wachtwoorden via Mijn Instellingen.
Heb je extra wensen? Dan helpt de Guidion monteur je voor € 17,50 per kwartier graag verder.
Reputatie 8
Badge +18
Is dit een nieuw abonnement of betreft het een overgang van het oude glas naar het nieuwe glasvezel in dit laatste geval haalt de eerste monteur het oude glasvezel kastje weg en vervolgens komt er volgens mij dan een tweede monteur om alles opnieuw
aan te sluiten.
Als deze monteur alleen kwam om je glasvezel aan te sluiten dan snap ik dat de stoom je uit de oren komt en lijkt mij dat webcare dit stokje gaat overnemen.
Wil je alvast in je forumprofiel je postcode en huisnummer invullen zodat men weet wie je bent
Reputatie 8
Badge +11
Welkom op het Telfort HashimEL, dit klinkt als een enorme valse start zo zeg! Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik heb ook gesproken met degene waarmee je vanmiddag hebt gechat. Het lastige aan de situatie is dat wij niet bij het monteursbezoek waren en daardoor niet weten wat er precies is gebeurd. Het modem hoort natuurlijk niet op zo'n manier aangesloten en geplaatst te worden.
Er zijn verschillende soorten installatieopdrachten, het overzicht wat je noemt gebeurt bij een volledige installatie. Het andere type installatie is een 'Installatie NT en modem', dat is wat hierbij van toepassing is. Daarbij sluit de monteur het glasvezelkastje (de NT) aan en de Experia Box. Dat heeft hij in dit geval wel gedaan, maar blijkbaar wel op een hele letterlijke manier. Als een monteur klaar is met zijn bezoek sluit hij de opdracht af, nu staat die nog open. Ik begreep van mijn chat collega dat ze jou ook een mailadres van Guidion heeft gegeven en er wordt vanuit de chat ook een bericht naar Guidion gestuurd. Ik heb daar nu ook een bericht heen gestuurd. Zodra ik daar een reactie op heb zal ik het met je delen!
Reputatie 2
Hoi, HashimEl,
Je bent niet de enige:
Ook wij zijn enkele weken geleden - verplicht - overzet van analoog naar digitaal,

“Hoe de overgang verloopt:
Klanten krijgen een maand voor de overstap een uitnodiging om de overstapdatum en opties te kiezen. Bij de uitnodiging zit een uitgebreid informatiepakket. De monteur komt op de overstapdatum langs om alles in orde te maken”.

https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670

Onze ervaringen met de migratie:
Er kwam van tevoren inderdaad een informatiebrief waarin stond dat we overgezet zouden worden en gekozen hadden voor een installatie door een monteur...
Hoezo gekozen? We hebben nooit wat gekozen. De monteur komt verplicht, omdat de aansluiting met het glasvezelmodem veranderd moet worden.

Een uitgebreid informatiepakket? Dat hebben we nooit gezien.
Er kwam onaangekondigd bij de buren vier huizen verderop en doos met installatiemateriaal, zonder enige documentatie of gebruiksaanwijzing.

‘Een monteur komt alles in orde maken’
Na een e-mailafspraak kwam - jawel, redelijk op tijd - iemand van Guidion die een andere module op de glasvezelaansluiting plaatste, en met rode ethernet patchkabeltje uit de doos de toegezonden Experiabox aansloot. Hij liet het ding aan de voedingskabel en ethernetkabel in de meterkast tegen de waterleiding bungelen.
Vastzetten begon hij niet aan. Ik had e.e.a. voorbereid en had - om te proberen - een lange netwerkkabel klaarliggen die over de vloer door de kamer door hem aan de de settopbox gekoppeld werd waarna hij er de TV op aansloot. Die daarop werkte. Hij checkte de wifi, die haperend en traag werkte, en zette vervolgens mijn eigen TimeCapsule wifi modem/router via mijn laptop zonder verder overleg in bridge modus en maakte aanstalten om weg te gaan.
Toen ik hem vroeg of hij me ging helpen met het trekken van een klaarliggende utp kabel (de coax moest natuurlijk vervangen worden) zei hij dat dat €17,50 per kwartier kostte. Ik heb hem maar laten vertrekken...

Vervolgens zaten we met een loshangende Experiabox, een instabiele wifi verbinding en mijn uitgaande mail werkte - dagenlang! - niet meer...
Ik ben zelf maar aan de slag gegaan, heb de kabel getrokken en ben al met al een week bezig geweest om mijn mail en wifi weer goed werkend te krijgen. Dat is inmiddels dus zo. Met dank aan alle respons op het Telfort forum. De telefonische helpdesk was overigens - telkens na lang wachten - wel bereikbaar, maar bood geen oplossingen voor het uitgaande mail probleem.
Tot zover onze ervaringen.

Ik had me n.a.v. de info vooraf de analoog/digitaal migratie wel wat anders voorgesteld, maar inmiddels besloten om alle ergernis achter me te laten en had me met deze “overstapservice” al verzoend...

Echter: vanwege de - kennelijk nog openstaande - vraag aan de helpdesk over de uitgaande mail werd ik - heel correct - zowaar na een paar dagen gebeld door een medewerker van Telfort. (Zijn naam weet ik nog). Hij nam de tijd voor mij en adviseerde me weer andere SMTP-serverinstellingen dan die van de website instructies...
Ik heb die maar niet opgevolgd. Alles werkte immers weer. Ook wist hij me na mijn ervaringsverhaal te vertellen dat ik via de helpdesk ook had moeten vragen om een tweede monteur die alles gratis volledig voor ons zou hebben geïnstalleerd!
Hoe had ik dat kunnen weten? Waar staat dat? Klopt dat wel?
Ik kreeg van de opbellende Telfort medewerker ook nog te horen dat de installatiepakketten door Telfort aangetekend worden opgestuurd en dat ze niet bij de buren mogen worden afgeleverd. Er moest immers voor worden getekend. Mijn pakket lag enkele huizen verderop en ik heb het pakket van de buren zondermeer in ontvangst mogen nemen...
Op mijn vraag hoe het nu met de ‘actiekorting’ uit de informatiebrief zat, kreeg ik te horen dat hij kon zien dat mijn contract was ‘verlengd’ en dat ik geen nieuw contract had gekregen. Ik kreeg de komende maanden dus ook geen ‘actiekorting’. Dat had men mij wel van tevoren moeten vertellen volgens hem. In mijn nieuwe contract staat overigens letterlijk: “totaal per maand na de actie €52,50”...

Heel netjes dat je na een niet door de helpdesk opgelost probleem wordt opgebeld, maar wat heb je aan al die informatie achteraf?

O,ja, vandaag sprak ik mijn buren die ook zojuist zijn 'gemigreerd':
De Guidion monteur heeft bij hun alles correct aangesloten en zelfs - gratis - een kabel voor ze getrokken...
De ene 'monteur' is de andere niet. Je moet blijkbaar geluk hebben bij dit soort zaken.
Reputatie 1
Badge
Welkom op het Telfort HashimEL, dit klinkt als een enorme valse start zo zeg! Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik heb ook gesproken met degene waarmee je vanmiddag hebt gechat. Het lastige aan de situatie is dat wij niet bij het monteursbezoek waren en daardoor niet weten wat er precies is gebeurd. Het modem hoort natuurlijk niet op zo'n manier aangesloten en geplaatst te worden.
Er zijn verschillende soorten installatieopdrachten, het overzicht wat je noemt gebeurt bij een volledige installatie. Het andere type installatie is een 'Installatie NT en modem', dat is wat hierbij van toepassing is. Daarbij sluit de monteur het glasvezelkastje (de NT) aan en de Experia Box. Dat heeft hij in dit geval wel gedaan, maar blijkbaar wel op een hele letterlijke manier. Als een monteur klaar is met zijn bezoek sluit hij de opdracht af, nu staat die nog open. Ik begreep van mijn chat collega dat ze jou ook een mailadres van Guidion heeft gegeven en er wordt vanuit de chat ook een bericht naar Guidion gestuurd. Ik heb daar nu ook een bericht heen gestuurd. Zodra ik daar een reactie op heb zal ik het met je delen!

welkom bij de guidion drama club....... zie mijn verhaal....

https://forum.telfort.nl/internet-267/nieuwe-propositie-telfort-drama-79658

Reageer