beantwoord

Situatieschets aansluitingen nieuwe propositie glasvezel t.o.v. oude propositie (vraag aan ervaringsdeskundigen).

• 7 oktober 2018
  • 31 reacties
  • 1493 keer bekeken

Toon het eerste bericht

31 reacties

Reputatie 8
Met wat ik teruglees, wordt enkel een Telfort TV-ontvanger rechtstreeks aangesloten op de Experia Box V10. Dus dat is geen probleem. De andere optie zou TV via iTV online zijn. Lijkt mij ook geen probleem.

Wel even afwachten of er ten aanzien van Chromecast eventueel nog extra instellingen nodig zijn? Omdat Chromecast op zichzelf ook een "multicast" protocol betreft, wordt het met zo'n oudere Cisco (Linksys) router misschien niet goed herkent?? Maar is pas aan de orde als het zover is.
Reputatie 1
@Babylonia en @Galdor68 Dank voor jullie meedenken. Ik heb op dit moment een 100mb alles in 1 abonnement.
Op de de 2e TV in de slaapkamer kijk ik af en toe via de Chromecast/tablet naar bijvoorbeeld NPO start.
Dat gaat goed. Ook een film vanaf de computer gaat kijken gaat prima. De Router staat wel in de studeerkamer, dat is op dezelfde verdieping.
Het zou fijn zijn als ik de Cisco kan behouden, maar moet ik dan de instellingen gaan wijzigen?

En toch nog even een heel andere vraag. Nu heb ik mijn radio-tuner aangesloten via de coax aansluiting, wat is de beste oplossing om straks weer fijn naar de radio te luisteren, zonder de TV aan te moeten zetten. Of moet ik deze vraag ergens anders stellen op het forum?
Ik heb dit opgelost door de tv ontvanger via een optical spdif kabel aan de soundbar die we al hadden te verbinden. Vanaf 801 zitten de radiokanalen druk je op radio op de witte afstandsbediening krijg je meteen de laatst gekozen kanaal.l Puspunt om dit zo of via een versterker te doen is dat het tv geluid ook zo loopt.

Ik heb op mijn router de dhcp uitgezet die is nu dus acces point/switch de Experia handelt dat deel af met jou Cisco's zou dit ook geen probleem mogen zijn.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Senior, je hebt een mooi bericht gestuurd met meerdere vragen. Daar zijn vele reacties op gekomen. Daar heb ik eigenlijk niet zo veel op merken. Het is hele bruikbare informatie. Trouwens bij als je overstapt krijg je het eerste jaar 2 gratis ontvangers. Je kan er dus een boven zetten.
Reputatie 8
@Senior
Met de informatie die je geeft ten aanzien van iTV online en Chromecast werkt dat dus.
Dan zal dat straks ook wel als zodanig werken.
Die Cisco routers kun je behouden zoals eerder aangegeven.
Het is me alleen niet duidelijk of je die in "Router" mode gebruikt of in "Access Point" mode.

Voor radio naar je versterker. Afhankelijk hoe oud of jong die is.
Vanuit de TV-ontvanger
  • met een 3,5 mm mini stereo stekkerkabeltje naar tulpstekker stereo ingang
  • met een optical spdif kabel
  • met een HDMI-kabel op een AVR "netwerk receiver".
Andere optie. radio app op je tablet en casten naar een "Chromecast audio"
die dan is aangesloten met een 3,5 mm mini stereo stekkerkabeltje naar tulpstekker stereo ingang.
Die dan is aangesloten op je versterker.

Radio app op je tablet en casten naar een "gewone Chromecast"
die is aangesloten op een AVR "netwerk receiver".
Reputatie 1
Iedereen hartelijk dank voor jullie reacties. Nu maar wachten op de 2e brief. Ik ga in ieder geval mijn eigen cisco router uitproberen en ook de 2e TV via chromecast.. Met de radio komt het volgens mij ook wel goed.

Reageer