Sitecom WLR-8100 X8AC1750 router achter Arcadyan VGV7519 (Experia Box v8) modem

• 3 januari 2015
  • 9 reacties
  • 4167 keer bekeken

Reputatie 1
Beste Telfort,

Heeft u nog tips voor de instellingen van de van de VGV7519 modem als ik daarachter een sitecom X8 AC1750 router installeer en die als wifi zender gebruik?
Ik maak gebruik van telfort internet, tv en telefoon.
De wifi van de VGV7519 heb ik al uitgezet.
Is het zinnig om de DHCP van de VGV7519 uit te zetten?
Of is het eigenlijk van geen meerwaarde om de sitecomrouter te gebruiken? behalve dan een 5GHZ wifi netwerk?
Zijn er nog bepaalde instellingen voor de VGV7519 als ik mijn Synology NAS (DS214+) op de sitecom X8 AC1750 heb aangesloten?

Met vriendelijke groet,
Joris van Driel

9 reacties

Badge
Hoi

Heb een soortgelijke setup. Er mag maar 1 dhcp server draaien, zou die in het Telfort modem laten draaien, in sitecom en nas uitzetten. Sitecom als bridge instellen en handmatig een vast ip geven in de dhcp range van het Telfort modem. Firewal in sitecom uitzetten, in telfort modem aan. Wireless kan dan ook op beide zelfs blijven draaien als je dat wil, of op 1 van de 2. Port forwarding instellen op Telfort modem voor de synology, Synology port forwarding is genoeg over te vinden op het net afhankelijk van welke toepassing je wil benaderen.

Mijn setup:
Zyxel 2812 modem wifi aan voor beneden>Linksys switch beneden, hangt een synoloy 214 aan>Linksys switch boven, hangt aan vorige switch>Buffalo 450 router in bridge mode wifi aan voor boven, hangt een Synology 210j aan.
Draait Perfect, alles vanuit eigen netwerk en van buitenaf bereikbaar.

Mvg WS.
Reputatie 1
Dank voor je antwoord!
Reputatie 8
Badge +2
@jorisvandriel,

Hebben de tips van www123 jou verder geholpen?

@www123,

Dank voor deze informatie!

Michael
Reputatie 1
Beste Michael,

Ik wil eigenlijk toch de sitecom router met 5GHZ wifi als DHCP server laten draaien en dan zou ik de Arcadayen modem/router als bridge in moeten stellen (geen DCHP, NAT, wel DMZ); dus net wat anders dan www123.
Dan zou ik volgens mij de NAS ook op de Sitecom router moeten aansluiten.
Klopt dat?
Dus als je mijn vragen ook zou willen beantwoorden, graag.

Joris
Reputatie 8
Badge +16
De NAS zou dan inderdaad in het LAN van de Sitecom moeten hangen.

Let wel op ... met de Arcadyan in bridge werkt ITV en telefonie niet meer via de Arcadyan.
Reputatie 8
Badge +2
@jorisvandriel,

Hoe staat het na de tips van almachtige Franzki? :)

@Franzki,

Thanks!

Michael
Reputatie 1
Beste forumleden,

Inmiddels heb ik toch de Arcadyan als modem/router/dhcp server in gebruik. ook wifi en firewall aan en 2 routers als accespoint met wifi op verschillende kanalen met zelfde SSID als wifi van Arcadyan, dus een dekkend netwerk in huis. NAS op dit netwerk. Helaas is Arcadyan geen Synology erkende router, dus iets lastiger in te stellen.

Enige wat me niet helemaal duidelijk is de instellingen van een router achter een router. Mijn NAS en tv heb ik in de Arcadyan router is statische DHCP gegeven. In forums lees ik dat je de routers ingesteld als accespoint een ip adres (bijvoorbeeld 198.168.0.1) buiten de dhcp range van router (bijvoorbeeld 192.168.2.100-200) moet geven. Maar nu kan ik de accespoints niet meer benaderen via het netwerk (wat dhcp range is) als ik bijvoorbeeld toch wat aan de instellingen van een van de accespoints zou willen veranderen (bijvoorbeeld kanaal van wifi veranderen). Maar volgens mij is de kans op ip adres conflicten bij een statische dhcp binnen de range van de Arcadyan router minimaal (nieuwere technologie). Dus zou ik de accespoints toch een vast ip adres binnen de dhcp range kunnen geven. Klopt dit?
Reputatie 8
Badge +16
In principe geef je je accesspoint een ongebruikt IP-adres uit de range van het LAN-subnet.

En als je een router als accesspoint gebruikt, dan moet je meestal de DHCP-server van het accesspoint uitschakelen en zorgen dat je deze aansluit via een LAN-poortje (WAN blijft ongebruikt).
@jorisvandriel,

Hoe staat het na de tips van almachtige Franzki? :)

@Franzki,

Thanks!

Michael

Michael moet ik op de arcadyan V8 de NAT kunnen enable en disable in de manual van kpn staat van wel
maar bij mijn modem is dit aan te vinken item niet aanwezig klopt dit en hoe kan ik nu de NAT uitzetten

Reageer