sinds vrijdag al geen internet meer

• 15 oktober 2012
  • 18 reacties
  • 3839 keer bekeken

Badge
Wij hebben dus sinds vrijdag al geen internet meer. Totaal geen dsl verbinding.
Hier een melding van gemaakt maar nog steeds geen verbinding.
Hoe lang gaat dit nog duren want word er nu wel een beetje moe van allemaal.

18 reacties

ik heb hetzelfde probleem. ik heb pas een nieuw abbonnemet aangevraagd nadat mijn huisgenoot zijn
oude abbonement had opgezegd. De eerste paar dagen na het aansluiten van het nieuwe modem werkte het,
maar nu niet meer. Ik heb de checklist op internet al doorlopen maar dat hielp niet. Ik heb tevens de
klantenservice proberen te bellen maar toen ik al 20 minuten in de wachtrij stond , was ik nog niet geholpen.
Zou het kunnen dat we de eerste paar dagen nog het oude telfort abbonement gebruikten en dat
er iets mis is gegaan met het omzetten naar een nieuw abbonnement?
Badge +1
@sannie1972,

Bedankt voor het sturen van uw gegevens, ik heb u verbinding bekeken en er is een probleem in de wijkcentrale. Er is een monteur aangestuurd die uw aansluiting in de wijkcentrale gaat herstellen. Mijn excuses voor het ongemak.

Jeroen
Ik heb ook sinds ongeveer vrijdag geen internet meer! Alle stappen ook al doorlopen en op verschillende dagen geprobeerd telefonisch in contact te komen met telfort. Zonder succes want de wachttijd bedroeg steeds meer dan 20 min. Intussen zit ik wel zonder internet maar die abbonementskosten lopen natuurlijk gewoon door. Alle lampjes op de modem zijn groen behalve die van internet, die is rood. Wie kan mij helpen?
Badge +1
@yeti en Badoux,

Welkom op het forum! Vervelend te lezen dat u problemen ervaart met uw internet verbinding, graag help ik u hiermee verder. Als u uw naam, postcode en huisnummer via een privébericht kenbaar maakt kan ik onderzoeken wat er verkeerd gaat.

Jeroen
Badge
Jeroen! Ik zie een actieve Telforter. Je hebt de mogelijkheid om een trouwe Telfortklant te behouden. (na mijn verhuizing dan)
Los mijn probleem op van de verlaagde internetsnelheid zonder mij een nieuw abonnement aan te smeren en ik neem weer Telfort op mijn nieuwe adres.
Huidige postcode: 1506 JX  Al jaren op 10 a 11 Mbps en sinds een paar weken op 6,5. Volgens de klantenservice is er niet meer dan 8 mogelijk, maar wie heeft al die jaren dan die 2 a 3 Mbps geleverd?

Groet,

laatstekansvoorTelfort
@yeti en Badoux,

Welkom op het forum! Vervelend te lezen dat u problemen ervaart met uw internet verbinding, graag help ik u hiermee verder. Als u uw naam, postcode en huisnummer via een privébericht kenbaar maakt kan ik onderzoeken wat er verkeerd gaat.

Jeroen

het bericht heb ik gisteren verzonden.
Badge +1
@yeti,

Mijn excuses voor de late reactie. Ik heb gezien dat uw verbinding inderdaad is opgeleverd. Het is van belang dat uw modem direct op het ISRA punt aangesloten is, in uw woning zit het ISRA punt in de meterkast. Is het modem daar nu aangesloten? Hier vindt u een overzicht met veel voorkomende ISRA punten, welke versie heeft u in de meterkast?

Ik kan dan aangeven hoe het modem correct aangesloten moet worden. Uw signaal zit op het tweede aderpaar, wellicht dat het signaal van de vorige bewoner op het eerste aderpaar zat en deze omgewisseld moeten worden in het ISRA punt.

Jeroen
@yeti,

Mijn excuses voor de late reactie. Ik heb gezien dat uw verbinding inderdaad is opgeleverd. Het is van belang dat uw modem direct op het ISRA punt aangesloten is, in uw woning zit het ISRA punt in de meterkast. Is het modem daar nu aangesloten? Hier vindt u een overzicht met veel voorkomende ISRA punten, welke versie heeft u in de meterkast?

Ik kan dan aangeven hoe het modem correct aangesloten moet worden. Uw signaal zit op het tweede aderpaar, wellicht dat het signaal van de vorige bewoner op het eerste aderpaar zat en deze omgewisseld moeten worden in het ISRA punt.

Jeroen

Op het moment werkt de link niet bij mij maar we hebben een is/ra punt met een vaste kabelaansluiting. de snoeren komen uit 1a en 1b. Het eerste aderpaar neem ik aan. 2a en 2b zijn leeg.  Dus de aderparen zouden omgewisseld moeten worden, en dan zou het werken? kan in de aderparen zelf omwisselen of moet dat door een monteur gebeuren?
Badge +1
@yeti,

U kunt uw modem inderdaad aansluiten op 2a en 2b daar staat uw signaal op. Dit kunt u zelf doen door een kabeltje hierop te monteren wat direct naar uw modem loopt (maximaal 1,5 meter), dit is belangrijk voor een stabiele verbinding.

Jeroen
@yeti,

U kunt uw modem inderdaad aansluiten op 2a en 2b daar staat uw signaal op. Dit kunt u zelf doen door een kabeltje hierop te monteren wat direct naar uw modem loopt (maximaal 1,5 meter), dit is belangrijk voor een stabiele verbinding.

Jeroen

ik heb het inmiddels omgewisseld, maar ik heb nog steeds geen dsl signaal.
Ik heb sinds gisteren problemen met mijn router en de snelheden op de computer. Soms zijn de lampjes op de router groen maar ook regelmatig rood. Ik heb al meerdere malen de router opnieuw oplaten starten en dan doet hij het enige tijd. Maar daarna beginnen de rode lampjes bij internet en DSL te branden. Erg vervelend! Al een aantal keren vandaag de service desk proberen te bellen, maar na een lange wachttijd niemand aan de lijn gekregen.
Reputatie 8
Badge +16
@annemarie1986:

Advies is om even een eigen topic aan te maken.
Ik denk ik borduur even verder op hetzelfde onderwerp als waar het mee gestart is, dat leek me net zo makkelijk! Maar bedankt voor de tip! 🙂
Badge +1
@yeti,

Vervelend dat het aansluiten van het modem nog niet gelukt is. Graag plan ik voor u een terugbel afspraak met ons klantenservice in. Mijn collega's kunnen u dan telefonisch helpen en indien nog alsnog een monteur aansturen. Ik kan een terugbel afspraak in plannen voor a.s. vrijdag, op welke tijd kunt u gebeld worden?

Jeroen
sorry dat ik zo laat reageer, maar ik heb het nogal druk gehad afgelopen tijd.
zou er komende vrijdag vanaf een uur of half twaalf een terugbelafspraak gepland kunnen worden?
Badge +1
@yeti,

Ik kan helaas geen terugbelafspraak voor vandaag meer inplannen, de eerst volgende mogelijkheid is a.s. maandag. Op dit moment is dit nog mogelijk tussen 12.00 en 21.00 uur, hoe laat bent u bereikbaar en kan ik de afspraak inplannen?

Jeroen
Helaas kennen wij het probleem nu ook, ik heb deze reactie dus ook moeten sturen vanaf de internetverbinding bij vrienden.
sinds 24 november geen internet + bel verbinding meer. Herhaaldelijk Telfort gebeld. De gesprekken duren erg lang tussen de 15 en 30 minuten, a 10 c/min. Het heeft mij inmiddels ruim 20 euro aan belkosten gekost en Telfort geeft aan de eerste 1,5 week zeker nog niets te kunnen doen. We mogen 5 december opnieuw proberen contact met hen op te nemen. Voor die tijd zou geen zin hebben.
Ik hoop dat Telfort al voor die tijd zelf contact opneemt om alsnog de verbinding te herstellen.

Geert
Reputatie 8
Badge +16
@scholthof:

Advies is om even een eigen topic aan te maken en daar wat meer info te posten zoals welk modem je hebt, hoe de lampjes op het modem branden en hoe het modem is aangesloten op het isra-punt.

Overigens uitermate vreemd dat Telfort je niet meteen verder kan helpen.....

Reageer