beantwoord

Sinds overstap naar Telfort trage laadtijden websites en (on)regelmatig 404 errors,oorzaak?

  • 9 maart 2015
  • 82 reacties
  • 1921 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Vorige week van *** kabel 120Mbit naar Telfort glasvezel 100 Mbit overgestapt, a) omdat ik het gedonder bij *** meer dan zat was, en b) ik meer waarde hecht aan de 100Mbit upload dan aan de 120Mbit download.
Maar sinds ik aangesloten ben is de internetverbinding hakkelig, vooral en met name het http gedeelte, normale alledaagse websites die traag openen (bijv. google/eBay/bankieren/paypal/facebook enz), maar niet alleen dat, heb al een x-aantal keer een 404 melding gehad waar ik die voorheen nooit kreeg, en nu ietsjes te vaak naar mijn zin....

Ik heb de handel zelf aangesloten, heb ruime ervaring met computers en netwerken, omdat ze zouden bellen voor een afspraak voor een gratis monteur. Helaas bellen ze dan pas op de dag dat het abbo opgeleverd wordt en de boel al draait, dus ik had zoiets van laat maar zitten die monteur, veel meer dan kijken of de kabels goed zitten zal die ook niet doen....

Heb ondertussen van alles getest, m'n browsers opnieuw geinstalleerd, flash eraf en weer erop, java update enz, zelfs een andere router (TP Link) er op gezet en weer terug naar de (mindere) meegeleverde Sitecom, dan lijkt alles steeds weer eventjes sneller te gaan, maar na een uurtje of zo is het weer mis. Ik dacht steeds het ligt aan m'n PC, maar m'n vriendin had dit weekend hetzelfde; webformulier in zitten vullen, versturen en toen 404 oops pagina niet gevonden. Gelukkig kon ze herladen en lukte het alsnog, maar met 100Mbit glasvezel zou dat normaal moeten lopen lijkt mij.

Heb het geprobeerd met XP pro, Win7 x86, Win7 x64, zowel via kabel als draadloos, en op de tablet en mobieltjes loopt het ook wat moeizaam en krijgen we onregelmatig een 404 melding.

Het glasvezel modem wat er in de kast hangt is een Packetfront DGR-546s, volgens mij dezelfde die iedereen hier in de buurt heeft en daar hoor ik geen klachten. Heb dat ding (en de rest) al minstens 3 x gereset ook... behalve de router met 3 computers (2 bedraad, 1 wifi), een NAS en een Mede8er (op stand-by) hangt er 1 HD televisie en 1 DECT telefoon aan het modem, (nog) geen switch voor een 2e TV, voorheen draaide het geheel vlekkeloos.

Alles is met cat 6 kabels aangesloten, lijkt mij dat het daar ook niet aan ligt, en omdat dit mijn eerste ervaring/aanvaring met glasvezel is ben ik zo ongeveer wel door de mogelijkheden heen.

Het mooiste is nog: Telfort/Reggefiber konden en wilden mij eerst niet op glasvezel aansluiten hier, dat was niet mogelijk zo zei men, dit terwijl er plenty mensen in de buurt zijn die het wel hebben (al jaren, en sinds kort ook het 100Mbit pakket), maar toen ik met termen als opta, consumentenbond etc begon te gooien was het binnen een dag geregeld. En ze garandeerden mij dat het vlekkeloos zou lopen, anders zouden ze me niet aansluiten.

Nou ik merk het. Alles behalve vlekkeloos tot nu toe. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?!?!

bij voorbaat dank....
icon

Beste antwoord door shadowjack 31 maart 2015, 23:30

@ Stephen - Telfort

'Eindrapport'.

Ik heb hier afgelopen week, na het laatste bezoek en advies van de monteur, nog van alles geprobeerd, tot mijn frustratie en zonder resultaat zoals misschien wel duidelijk is geworden uit mijn eerdere reacties.

Een aantal van de door mij genomen maatregelen: een kersverse (clean) Windows installatie, dus ook inclusief een vers geinstalleerde browser zonder de oude (backup) gegevens en add-ons (zoals Adblock), Windows firewall ipv mijn normale firewall, 2 verschillende routers geprobeerd, andere DNS instellingen, nieuwe kabel van mijn hoofd-PC naar router getrokken, diezelfde PC draadloos verbonden met internet, en nog een aantal van dat soort dingen, niets werkte, sterker nog, sommige dingen werkten helemaal niet, met name de Sitecom router van Telfort. Dit nog steeds/alweer om uit te sluiten dat het hoofdprobleem binnen deze 4 muren zit, waar ik vanaf het begin af aan al van overtuigd was, en ook nu nog steeds ben...

Een aantal dagen geleden heb ik de hoop dan ook opgegeven.

Tot ik gisterochtend merkte dat de boel wat vlotter verliep, in mijn ogen nog niet 100% optimaal maar iig een stuk sneller dan voorheen. Dit is ook vanavond nog het geval, dus ik vind het nu prima zo. Heb mijn buik vol van het hele geval, geen zin om hier nog eens 2 weken volgens instructies van de monteur te gaan zitten werken, vooral ook omdat dat dat direct al spaak liep, dus, om een lang verhaal kort te maken: van mij mag je nu concluderen dat ik het als opgelost beschouw (wat de oorzaak ook geweest moge zijn en wat ze ondertussen ook gedaan mogen hebben daar in die centrale, of niet, dat interesseert me niet), en mag Telfort over een tegemoetkoming vanwege geleden ongemak na gaan denken. Ik zit hier nog een jaar (minus bijna 1 maand met problemen) aan vast, terwijl mij vóóraf minstens 5 x toegezegd is (!) dat het allemaal met double-check, vlekkeloos en superdeluxe zou gaan verlopen (anders was ik hier echt niet aan begonnen), dus dat mag wat mij betreft wel meegenomen worden in de vergoeding. Ik hoor wel van je of je nog verdere gegevens nodig hebt.
grt.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

82 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack,

Bedankt voor het melden en graag gedaan. Zodra ik weer wat voor je kan betekenen dan verneem ik dit graag van je. Hierbij sluit ik dit topic.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack,

Heb je het modem nog uitgeschakeld vannacht? Zo ja, ervaar je nog steeds dezelfde problemen?
Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Reputatie 1
Badge
@Stephen

yep hele nacht uit gestaan... same shit different day, alleen is het nu nog erger.... na 3 minuten deed ie al niks meer, de verbinding gereset en nu doet ie et weer even.... (maar voor hoe lang).

ps: zou je dat ipconfig plaatje (of de hele post) kunnen verwijderen, m'n mac adres vergeten te blurren
Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack,

Bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb dit zojuist intern doorgezet naar mijn collega's van de technische afdeling. Deze gaan het verder oppakken en nemen dan weer contact met jou op.

Het ipconfig plaatje heb ik verwijderd zoals verzocht. :)

Stephen
Reputatie 1
Badge
Vandaag (weer) monteur geweest, ze kunnen (nog) niet 100% uitsluiten dat het aan mijn apparatuur ligt (wat ik ook beweer, maar ik heb nogal wat spul staan), en op de laptop van de monteur via de Sitecom router rechtstreeks op de modem liep eea wel een stuk sneller dus ik ga de komende 2 weken even op de sitecom en standaard windows firewall draaien, plus een nieuwe windows installatie, dat zat hier sowieso al in de planning, plus zodra het dan fout gaat het tijdstip noteren zodat ze later in de centrale terug kunnen kijken waar/wat er dan evt. aan de hand is. 'k had al hoofdpijn, nu nog meer... dit gaat een lang topic worden...
Reputatie 1
Badge
@Stephen:
thanks. Ze hadden gevraagd of ze terug wilde bellen dus dat zal ik straks doen... ook al zou dit wel beter werken, zit ik nog met de rest van m'n computers, nas en wifi gedeelte dat ik nu mis zonder de router...

Hier nog wat (aanvullende) tests, op verzoek van tech department:

- speedtest op KPN, ong. hetzelfde resultaat als met router er tussen.



- ipconfig (nu met blur lol), complete IP adres is identiek bij allebei. De lease verloopt elke 2 minuten



- ping -t, langer kon m'n dos box niet, die ping loopt nu nog, denk dat ie tot in eeuwigheid doorgaat, tenzij ik hem stop dan wel tot de connectie hapert/stopt.



Reputatie 1
Badge
Nou heb ik het wel gehad. Eind vd dag mijn eigen router afgekoppeld en die $%=÷+×@ router van Telfort aangesloten, echt een ding van niks! Bijna geen mogelijkheden, en alles is zo traag als fuck nu het weer via de default telfort dns servers loopt... Ik zit nu dus op mijn foon een bericht te tikken VIA DE WIFI VAN DE BUREN!!!! Hier ga ik ECHT geen 2 weken mee lopen hannessen. Jullie berekenen maar lekker een al dan niet symbolische vergoeding van af begin van de ellende tot nu, brengen dat in mindering op volgende factuur en dan hou ik het voor gezien. Ik kijk het een jaar aan, betaal alles zo laat en traag mogelijk, klaag over elk wissewasje en ben over een jaar vertrokken. Of ik haal er wat instanties bij....
Reputatie 1
Heeft wel lang geduurd zeg pfff.
Reputatie 1
Badge
Tof! Probeer ik de technische dienst terug te bellen, krijg ik zo'n leuk bandje: 'due to congestion the number you dialed is temporarily unavailable'! M'n eigen mobiel geprobeerd en die krijg ik wel te pakken dus het zit bij Telfort.

Het lijkt er op alsof het allemaal wat vlotter loopt nu, dus ik wil nog even wat langer testen, maar hoe krijg ik m'n router aan dat modem zonder m'n PC er af te halen? Zal niet mogelijk zijn of kan ik die aan een 2e aansluiting hangen, naast PC en TV?
Reputatie 1
Badge
Update: de problemen zijn voor een deel opgelost. Geen of nauwelijks nog 404 errors (afkloppen), maar dat de veel bezochte pagina's nu echt vlot openen (vergeleken met mijn vorige -kabel- aansluiting) kan ik niet zeggen. Het blijft allemaal wat sloom, met name (youtube) filmpjes, afbeeldingen / thumbs, zelfs avatars die traag laden waar dat eerst absoluut niet het geval was.

Heb het op 2 computers geprobeerd; bedraad, WiFi, Win XP, Win 7.

Heb zo tussen neus en lippen door van de technische dienst begrepen dat een eigen homeserver neerzetten zo goed als onmogelijk is, zelfs dyn-dns werkt niet, en daar had ik juist glasvezel voor genomen, vanwege de 100Mbit upload... Dat wordt waarschijnlijk het jaar uitzitten en dan kijken naar wat anders.
Reputatie 1
Badge
De technische afdeling heeft me vandaag gebeld. Nogmaals de riedel van al mijn PC's/router instellingen, de diverse problemen en troubleshooting doorgenomen. De 2 minuten IP lease hoort niet zo te zijn, althans zo werd me verteld, ze gaan het (nogmaals, weer, nog meer) onderzoeken en nemen later weer contact met me op.

@ Stephen - Telfort: even een vraagje van mij zo tussen neus en lippen door: waar kan ik terecht voor een tegemoetkoming wegens het ongemak? Heb zowat meer tijd aan dit Telfort/netwerk probleem besteed dan dat ik aan werken toe ben gekomen... een korting op de volgende nota zou in dit geval wel op zijn plaats zijn lijkt mij.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb ook een Packetfront modem.
Ik heb al geprobeerd wat settings in mijn router aan te passen, maar dit maakt geen verschil.
Bij mij is vaak een website niet te vinden en dan probeer ik het een paar minuten later nog eens, dan kan ik er wel bij.
Op mijn mobiel ervaar ik hetzelfde. Zet ik daarop wifi uit, dan kan kan ik met 3G de website wel vinden.

Dit heb ik trouwens sinds ik glasvezel van Telfort gebruik. Dit probleem heeft zich een maand of 2 niet meer voorgedaan. Nu echter wel weer sinds een paar dagen.
Reputatie 1
Badge
Gewoon een k*t service. Kan ze nu niet eens telefonisch bereiken en ik heb slechts 1 van de 3 computers hier werkend online, de rest van m'n netwerk (2 PCs, wifi en nas) ligt plat. Bij aanmelding heb ik er op gehamerd dat ik het alleen wilde als het ook zonder problemen liep, "alles komt prima in orde" zeiden ze, niet dus, maar hup! wel weer een sale binnen! Aangezien ik voor m'n werk afhankelijk ben hiervan kost me dit geld dus ik denk da'k gelijk de eerste factuur maar lekker niet betaal... k heb nog 5 dagen UPC kabel abbo, denk da'k die modem maar weer aansluit en kijk of ik dat door kan laten lopen en dit opzeggen.

Edit: zie zojuist een hele rij port scan waarschuwingen in m'n firewall staan, da's lang geleden?
Reputatie 1
Badge
Blijkt dat ik op de Sitecom niet handmatig een DNS in kan stellen (of ze hebben dat goed verborgen), alleen als ik een static IP toewijs, zie bijlagen. Hieronder de router log van het afgelopen uur, hij krijgt elke minuut een lease van 120 (?).

Feit is dat websites weer trager lopen en ik weer 404 errors krijg (vooral op mijn telefoon, andere evt. oorzaken heb ik uitgesloten) sinds ik dat &%^$# sitecom ding aangesloten heb dus die gaat er mooi weer af. Ik werk veel 's nachts (ivm contacten USA) en het was vannacht zo erg dat ik maar ingelogd ben op de wifi van de buren (ik heb hun toestemming hiervoor).

Tijdstippen van de 404 errors: vannacht tussen 03.30 en 04.30 en vanochtend tussen 11.05 en 12.15 (vrijdag 27 maart 2015).

Ik ga nu mijn eigen router weer aansluiten met de Open DNS servers en hou het voor gezien (lees mijn vorige bericht).

Mar 27 12:14:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:13:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:12:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:11:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:10:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:09:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:08:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:07:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:06:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:05:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:04:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:03:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:02:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:01:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:00:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:59:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:58:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:57:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:56:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:55:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:54:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:53:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:52:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:51:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:50:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:49:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:48:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:47:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:46:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:45:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:44:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:43:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:42:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:41:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:40:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:39:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:38:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:37:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:36:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:35:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:34:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:33:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:32:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:31:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:30:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:29:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:28:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:27:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:26:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:25:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:24:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:23:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:22:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:21:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:20:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:19:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:18:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:17:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:16:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:15:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:14:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:13:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:12:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:11:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:10:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:09:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:08:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:07:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:06:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:05:57 [system]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.0.104
Mar 27 11:05:57 [system]: DHCP Server, Sending OFFER of 192.168.0.104
Reputatie 1
Badge
router als access point/switch er tussen gehangen, mijn pc doet het dan wel maar de rest nog steeds niet... technische dienst nog steeds last van een 'congestion'. Mag hopen dat ze een stevige plee hebben daar
Reputatie 1
Badge
router er weer tussen na 3 kwartier reset van modem, het leek even te mooi om waar te zijn maar via de modem begon het gedonder ook al. Nu weer terug bij af, en tech dienst heeft nog steeds verstopping...

Heb intussen een ander topic aangemaakt, hoe kom ik zsm weer van Telfort af.
Reputatie 8
Badge +16
Frustrerend dat het slecht werk, maar wat ik mis in je hele verhaal is een test rechtstreeks op het modem. Koppel een PC/Laptop op het glasvezelmodem en kijk dan eens een paar uur of je de problemen nog steeds ervaart.
Reputatie 1
Badge
om strontziek van te worden....

Reputatie 1
Badge
Rechtstreeks op het modem, da's een nieuwe..... tis geen modem/router voor zover ik weet anders had ik dat al gedaan maar zojuist alsnog geprobeerd (PC vers opgestart, direct aan het modem) en er gebeurt helemaal niks, ook niet na IP vernieuwen etc. Een paar uur testen heeft dan ook geen nut.

edit: lijkt er meer op dat het geheel moeite heeft met DNS aanvragen en de verschillende ipv protocollen, ik krijg af en toe zelfs pagina's in platte opmaak (geen html) te zien.
Reputatie 1
Badge
of dit, weergave van een pagina (ebay) verziekt:

Reputatie 1
Badge
Ter aanvulling: op beide routers (Sitecom en TP-Link) krijg ik een ping van 6ms en zowel een down- als upload van rond de 95Mbps (UPC Speedtest).
Reputatie 8
Badge +16
AH, weer niet aan gedacht, je hebt de nieuwe propositie waarbij de Sitecom erbij zit. Wat je kan doen is een laptop aan de Sitecom hangen en een tracert naar bijvoorbeeld nu.nl doen, en direct erachteraan een ping laten lopen. Hiermee kan je zien en uitsluiten waar het fout gaat. Als bij de tracert het al op je eigen netwerk stopt dan weet je waar je moet zoeken. Gaat het naar buiten en je komt een foutmelding tegen dan is het zinvol om even een andere site te proberen om te zien of het zelfde punt de bottleneck is.

Had mijn bericht al ge-edit #Sitecom
Reputatie 1
Badge
AH, weer niet aan gedacht, je hebt de nieuwe propositie waarbij de Experiabox erbij zit. Wat je kan doen is een laptop aan de Experiabox hangen en een tracert naar bijvoorbeeld nu.nl doen, en direct erachteraan een ping laten lopen. Hiermee kan je zien en uitsluiten waar het fout gaat. Als bij de tracert het al op je eigen netwerk stopt dan weet je waar je moet zoeken. Gaat het naar buiten en je komt een foutmelding tegen dan is het zinvol om even een andere site te proberen om te zien of het zelfde punt de bottleneck is.

Ik heb geen Experiabox. Hier hangt al jaren dat Packetfront modem in de kast, voorheen ongebruikt want ik moest zelf een weg naar buiten boren voor de utp kabels, het Telfort pakket bestond uit 2 Amino TV decoders plus switch en een simpele Sitecom wifi router.
Reputatie 1
Badge
De tracert blijft eerst een tijdje hangen tussen telfort.glasvezel.nl en concepts.nl in, dus ligt het w/s daar.
Reputatie 8
Badge +16
Kijk, dit laat al wat zien, probeer ter vergelijking nog eens 2 of 3 sites, op basis van die uitkomst heeft webcare een startpunt waar ze kunnen gaan zoeken