beantwoord

Sinds overstap naar Telfort trage laadtijden websites en (on)regelmatig 404 errors,oorzaak?

  • 9 maart 2015
  • 82 reacties
  • 1921 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Vorige week van *** kabel 120Mbit naar Telfort glasvezel 100 Mbit overgestapt, a) omdat ik het gedonder bij *** meer dan zat was, en b) ik meer waarde hecht aan de 100Mbit upload dan aan de 120Mbit download.
Maar sinds ik aangesloten ben is de internetverbinding hakkelig, vooral en met name het http gedeelte, normale alledaagse websites die traag openen (bijv. google/eBay/bankieren/paypal/facebook enz), maar niet alleen dat, heb al een x-aantal keer een 404 melding gehad waar ik die voorheen nooit kreeg, en nu ietsjes te vaak naar mijn zin....

Ik heb de handel zelf aangesloten, heb ruime ervaring met computers en netwerken, omdat ze zouden bellen voor een afspraak voor een gratis monteur. Helaas bellen ze dan pas op de dag dat het abbo opgeleverd wordt en de boel al draait, dus ik had zoiets van laat maar zitten die monteur, veel meer dan kijken of de kabels goed zitten zal die ook niet doen....

Heb ondertussen van alles getest, m'n browsers opnieuw geinstalleerd, flash eraf en weer erop, java update enz, zelfs een andere router (TP Link) er op gezet en weer terug naar de (mindere) meegeleverde Sitecom, dan lijkt alles steeds weer eventjes sneller te gaan, maar na een uurtje of zo is het weer mis. Ik dacht steeds het ligt aan m'n PC, maar m'n vriendin had dit weekend hetzelfde; webformulier in zitten vullen, versturen en toen 404 oops pagina niet gevonden. Gelukkig kon ze herladen en lukte het alsnog, maar met 100Mbit glasvezel zou dat normaal moeten lopen lijkt mij.

Heb het geprobeerd met XP pro, Win7 x86, Win7 x64, zowel via kabel als draadloos, en op de tablet en mobieltjes loopt het ook wat moeizaam en krijgen we onregelmatig een 404 melding.

Het glasvezel modem wat er in de kast hangt is een Packetfront DGR-546s, volgens mij dezelfde die iedereen hier in de buurt heeft en daar hoor ik geen klachten. Heb dat ding (en de rest) al minstens 3 x gereset ook... behalve de router met 3 computers (2 bedraad, 1 wifi), een NAS en een Mede8er (op stand-by) hangt er 1 HD televisie en 1 DECT telefoon aan het modem, (nog) geen switch voor een 2e TV, voorheen draaide het geheel vlekkeloos.

Alles is met cat 6 kabels aangesloten, lijkt mij dat het daar ook niet aan ligt, en omdat dit mijn eerste ervaring/aanvaring met glasvezel is ben ik zo ongeveer wel door de mogelijkheden heen.

Het mooiste is nog: Telfort/Reggefiber konden en wilden mij eerst niet op glasvezel aansluiten hier, dat was niet mogelijk zo zei men, dit terwijl er plenty mensen in de buurt zijn die het wel hebben (al jaren, en sinds kort ook het 100Mbit pakket), maar toen ik met termen als opta, consumentenbond etc begon te gooien was het binnen een dag geregeld. En ze garandeerden mij dat het vlekkeloos zou lopen, anders zouden ze me niet aansluiten.

Nou ik merk het. Alles behalve vlekkeloos tot nu toe. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?!?!

bij voorbaat dank....
icon

Beste antwoord door shadowjack 31 maart 2015, 23:30

@ Stephen - Telfort

'Eindrapport'.

Ik heb hier afgelopen week, na het laatste bezoek en advies van de monteur, nog van alles geprobeerd, tot mijn frustratie en zonder resultaat zoals misschien wel duidelijk is geworden uit mijn eerdere reacties.

Een aantal van de door mij genomen maatregelen: een kersverse (clean) Windows installatie, dus ook inclusief een vers geinstalleerde browser zonder de oude (backup) gegevens en add-ons (zoals Adblock), Windows firewall ipv mijn normale firewall, 2 verschillende routers geprobeerd, andere DNS instellingen, nieuwe kabel van mijn hoofd-PC naar router getrokken, diezelfde PC draadloos verbonden met internet, en nog een aantal van dat soort dingen, niets werkte, sterker nog, sommige dingen werkten helemaal niet, met name de Sitecom router van Telfort. Dit nog steeds/alweer om uit te sluiten dat het hoofdprobleem binnen deze 4 muren zit, waar ik vanaf het begin af aan al van overtuigd was, en ook nu nog steeds ben...

Een aantal dagen geleden heb ik de hoop dan ook opgegeven.

Tot ik gisterochtend merkte dat de boel wat vlotter verliep, in mijn ogen nog niet 100% optimaal maar iig een stuk sneller dan voorheen. Dit is ook vanavond nog het geval, dus ik vind het nu prima zo. Heb mijn buik vol van het hele geval, geen zin om hier nog eens 2 weken volgens instructies van de monteur te gaan zitten werken, vooral ook omdat dat dat direct al spaak liep, dus, om een lang verhaal kort te maken: van mij mag je nu concluderen dat ik het als opgelost beschouw (wat de oorzaak ook geweest moge zijn en wat ze ondertussen ook gedaan mogen hebben daar in die centrale, of niet, dat interesseert me niet), en mag Telfort over een tegemoetkoming vanwege geleden ongemak na gaan denken. Ik zit hier nog een jaar (minus bijna 1 maand met problemen) aan vast, terwijl mij vóóraf minstens 5 x toegezegd is (!) dat het allemaal met double-check, vlekkeloos en superdeluxe zou gaan verlopen (anders was ik hier echt niet aan begonnen), dus dat mag wat mij betreft wel meegenomen worden in de vergoeding. Ik hoor wel van je of je nog verdere gegevens nodig hebt.
grt.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

82 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack,

Bedankt voor het melden en graag gedaan. Zodra ik weer wat voor je kan betekenen dan verneem ik dit graag van je. Hierbij sluit ik dit topic.

Stephen
Reputatie 1
Badge
@stephen - telfort

gister een tegemoetkoming ontvangen dus wat mij betreft kan het topic gesloten worden. thanks voor je hulp.
Reputatie 8
Badge +16
@shawdowjack,

Ik heb van mijn collega's begrepen dat deze jou hebben benaderd over de compensatie. Is dit naar alle tevredenheid afgehandeld?

Stephen
Reputatie 1
Heeft wel lang geduurd zeg pfff.
Reputatie 8
Badge +16
@shawowjack,

Graag gedaan! Laat je mij weten wanneer je bent benaderd wat betreft de vergoeding?

Stephen
Reputatie 1
Badge
@ Stephen - Telfort

OK bedankt. Inderdaad hopen dat het zo blijft.
Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack,

In ieder geval is het fijn om te lezen dat enige verbetering is opgetreden. Hopen dat dit zo blijft.
Ik heb zojuist een compensatie verzoek voor jou ingediend. Mijn collega's nemen binnen 2 werkdagen hierover contact met jou op. Mocht ik nog wat voor je kunnen betekenen dan verneem ik dit graag van je. Excuses voor het ervaren ongemak.

Stephen
Reputatie 1
Badge
@ Stephen - Telfort

'Eindrapport'.

Ik heb hier afgelopen week, na het laatste bezoek en advies van de monteur, nog van alles geprobeerd, tot mijn frustratie en zonder resultaat zoals misschien wel duidelijk is geworden uit mijn eerdere reacties.

Een aantal van de door mij genomen maatregelen: een kersverse (clean) Windows installatie, dus ook inclusief een vers geinstalleerde browser zonder de oude (backup) gegevens en add-ons (zoals Adblock), Windows firewall ipv mijn normale firewall, 2 verschillende routers geprobeerd, andere DNS instellingen, nieuwe kabel van mijn hoofd-PC naar router getrokken, diezelfde PC draadloos verbonden met internet, en nog een aantal van dat soort dingen, niets werkte, sterker nog, sommige dingen werkten helemaal niet, met name de Sitecom router van Telfort. Dit nog steeds/alweer om uit te sluiten dat het hoofdprobleem binnen deze 4 muren zit, waar ik vanaf het begin af aan al van overtuigd was, en ook nu nog steeds ben...

Een aantal dagen geleden heb ik de hoop dan ook opgegeven.

Tot ik gisterochtend merkte dat de boel wat vlotter verliep, in mijn ogen nog niet 100% optimaal maar iig een stuk sneller dan voorheen. Dit is ook vanavond nog het geval, dus ik vind het nu prima zo. Heb mijn buik vol van het hele geval, geen zin om hier nog eens 2 weken volgens instructies van de monteur te gaan zitten werken, vooral ook omdat dat dat direct al spaak liep, dus, om een lang verhaal kort te maken: van mij mag je nu concluderen dat ik het als opgelost beschouw (wat de oorzaak ook geweest moge zijn en wat ze ondertussen ook gedaan mogen hebben daar in die centrale, of niet, dat interesseert me niet), en mag Telfort over een tegemoetkoming vanwege geleden ongemak na gaan denken. Ik zit hier nog een jaar (minus bijna 1 maand met problemen) aan vast, terwijl mij vóóraf minstens 5 x toegezegd is (!) dat het allemaal met double-check, vlekkeloos en superdeluxe zou gaan verlopen (anders was ik hier echt niet aan begonnen), dus dat mag wat mij betreft wel meegenomen worden in de vergoeding. Ik hoor wel van je of je nog verdere gegevens nodig hebt.
grt.
Reputatie 1
Badge
Blijkt dat ik op de Sitecom niet handmatig een DNS in kan stellen (of ze hebben dat goed verborgen), alleen als ik een static IP toewijs, zie bijlagen. Hieronder de router log van het afgelopen uur, hij krijgt elke minuut een lease van 120 (?).

Feit is dat websites weer trager lopen en ik weer 404 errors krijg (vooral op mijn telefoon, andere evt. oorzaken heb ik uitgesloten) sinds ik dat &%^$# sitecom ding aangesloten heb dus die gaat er mooi weer af. Ik werk veel 's nachts (ivm contacten USA) en het was vannacht zo erg dat ik maar ingelogd ben op de wifi van de buren (ik heb hun toestemming hiervoor).

Tijdstippen van de 404 errors: vannacht tussen 03.30 en 04.30 en vanochtend tussen 11.05 en 12.15 (vrijdag 27 maart 2015).

Ik ga nu mijn eigen router weer aansluiten met de Open DNS servers en hou het voor gezien (lees mijn vorige bericht).

Mar 27 12:14:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:13:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:12:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:11:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:10:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:09:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:08:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:07:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:06:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:05:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:04:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:03:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:02:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:01:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:00:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:59:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:58:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:57:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:56:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:55:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:54:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:53:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:52:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:51:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:50:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:49:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:48:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:47:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:46:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:45:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:44:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:43:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:42:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:41:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:40:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:39:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:38:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:37:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:36:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:35:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:34:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:33:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:32:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:31:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:30:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:29:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:28:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:27:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:26:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:25:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:24:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:23:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:22:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:21:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:20:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:19:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:18:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:17:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:16:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:15:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:14:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:13:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:12:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:11:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:10:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:09:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:08:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:07:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:06:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:05:57 [system]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.0.104
Mar 27 11:05:57 [system]: DHCP Server, Sending OFFER of 192.168.0.104
Reputatie 1
Badge
Nou heb ik het wel gehad. Eind vd dag mijn eigen router afgekoppeld en die $%=÷+×@ router van Telfort aangesloten, echt een ding van niks! Bijna geen mogelijkheden, en alles is zo traag als fuck nu het weer via de default telfort dns servers loopt... Ik zit nu dus op mijn foon een bericht te tikken VIA DE WIFI VAN DE BUREN!!!! Hier ga ik ECHT geen 2 weken mee lopen hannessen. Jullie berekenen maar lekker een al dan niet symbolische vergoeding van af begin van de ellende tot nu, brengen dat in mindering op volgende factuur en dan hou ik het voor gezien. Ik kijk het een jaar aan, betaal alles zo laat en traag mogelijk, klaag over elk wissewasje en ben over een jaar vertrokken. Of ik haal er wat instanties bij....
Reputatie 1
Badge
Vandaag (weer) monteur geweest, ze kunnen (nog) niet 100% uitsluiten dat het aan mijn apparatuur ligt (wat ik ook beweer, maar ik heb nogal wat spul staan), en op de laptop van de monteur via de Sitecom router rechtstreeks op de modem liep eea wel een stuk sneller dus ik ga de komende 2 weken even op de sitecom en standaard windows firewall draaien, plus een nieuwe windows installatie, dat zat hier sowieso al in de planning, plus zodra het dan fout gaat het tijdstip noteren zodat ze later in de centrale terug kunnen kijken waar/wat er dan evt. aan de hand is. 'k had al hoofdpijn, nu nog meer... dit gaat een lang topic worden...
Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack,

Bedankt voor de terugkoppeling. Is er in de tussentijd al contact met jou opgenomen?

Wat betreft de tegemoetkoming, hiervoor kun je mij ook benaderen dan zorg ik ervoor dat je wordt gecompenseerd. Ik wil je alleen nog even vragen om dit af te wachten. Het oplossen van het probleem heeft nu de prioriteit. Daarna kan een passende compensatie het beste worden bepaald.

Stephen
Reputatie 1
Badge
De technische afdeling heeft me vandaag gebeld. Nogmaals de riedel van al mijn PC's/router instellingen, de diverse problemen en troubleshooting doorgenomen. De 2 minuten IP lease hoort niet zo te zijn, althans zo werd me verteld, ze gaan het (nogmaals, weer, nog meer) onderzoeken en nemen later weer contact met me op.

@ Stephen - Telfort: even een vraagje van mij zo tussen neus en lippen door: waar kan ik terecht voor een tegemoetkoming wegens het ongemak? Heb zowat meer tijd aan dit Telfort/netwerk probleem besteed dan dat ik aan werken toe ben gekomen... een korting op de volgende nota zou in dit geval wel op zijn plaats zijn lijkt mij.
Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack,

Momenteel is het probleem wat betreft de traag ladende websites nog steeds in onderzoek door onze technische afdeling. Zodra er updates beschikbaar zijn, dan zul je hiervan op de hoogte worden gesteld. Voor vragen of opmerkingen kun je mij in de tussentijd gewoon blijven benaderen.

Stephen
Reputatie 1
Badge
DNS server geeft wel aardig wat verbetering maar het gaat nog steeds met horten en stoten. Ik heb de log in de router bekeken en vraag me af of het niet komt door de 2 minuten lease tijd... Als ik aan het surfen ben en de modem krijgt elke 2 minuten een nieuwe lease (en IP adres!) zal ie toch elke 2 minuten weer opnieuw het wiel uit moeten vinden, met de nodige vertraging, of ben ik nou gek?
Reputatie 1
Badge
Dat lijkt inderdaad een stuk sneller te gaan via de Open DNS servers, bedankt voor de tip esther!

Nu 1 á 2 dagen kijken hoe dat gaat, voor we hier te vroeg juichen.....
Reputatie 1
Badge
@esthervw: OK bedankt, ik had in mijn TPLink ook al wat DNS instellingen aangepast maar zal zeker kijken naar Open DNS, het zal vast nog beter kunnen dan nu het geval is.
Dit probleem heb ik bij XMSnet gehad en daar kwam de helpdesk er ook niet uit. Na wat speurwerk op internet, heb ik de DNS instellingen op de router (TPLink) aangepast, zodat niet meer de standaard DNS server wordt gebruikt, maar die van open dns.
Sindsdien worden de pagina's weer normaal geladen.
Informatie over het instellen van de DNS server vind je op de site van Open DNS: https://www.opendns.com/
Reputatie 1
Badge
Update: de problemen zijn voor een deel opgelost. Geen of nauwelijks nog 404 errors (afkloppen), maar dat de veel bezochte pagina's nu echt vlot openen (vergeleken met mijn vorige -kabel- aansluiting) kan ik niet zeggen. Het blijft allemaal wat sloom, met name (youtube) filmpjes, afbeeldingen / thumbs, zelfs avatars die traag laden waar dat eerst absoluut niet het geval was.

Heb het op 2 computers geprobeerd; bedraad, WiFi, Win XP, Win 7.

Heb zo tussen neus en lippen door van de technische dienst begrepen dat een eigen homeserver neerzetten zo goed als onmogelijk is, zelfs dyn-dns werkt niet, en daar had ik juist glasvezel voor genomen, vanwege de 100Mbit upload... Dat wordt waarschijnlijk het jaar uitzitten en dan kijken naar wat anders.
Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack,

Bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb dit intern kenbaar gemaakt en wacht op een reactie.
Fijn dat de problemen zich niet meer voordoen. Nu maar hopen dat het ook zo blijft. :)
Ik zie je volgende update graag tegemoet.

Stephen
Reputatie 1
Badge
Vandaag is hier een monteur geweest, nieuw modem geplaatst, bleek er ergens in de centrale een switch te zitten die anderhalf jaar geleden oid al gereset had moeten worden... en Telfort mij maar bellen of ik het al in veilige modus had geprobeerd, of mijn internetinstellingen in Windows wel goed stonden, de boel rechtstreeks op de modem aansluiten, etc etc , ik heb minstens 4 of 5 van die telefoontjes gehad, tot er iemand wakker werd en een monteur heeft gestuurd. Het lijkt nu idd opgelost, maar wat ik al eerder meldde: eerst 3 dagen probleemloos aanzien, dan pas geloven.

De buren hier zijn ook ingelicht, die hadden exact dezelfde problemen, dan zou het bij hun ook verholpen moeten zijn na de reset in de centrale...

Ik laat nog een definitief resultaat horen (niet te vroeg juichen en never assume, always check twice).
Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack, @Hans_,

Ik heb nog geen officiële melding ontvangen dat de storing is opgelost. Ik zie je reactie in ieder geval graag tegemoet. :)

@Hans_,

Bedankt voor het melden! Hou je het nog even in de gaten? Mochten er zich bijzonderheden voordoen dan verneem ik deze graag van je.

@wammus,

Is er bij jou ook verbetering opgetreden?

Stephen
Deze storing staat nog steeds open

https://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Storingen-en-Onderhoud/Mededelingen/Storing-browsen-naar-bepaalde-websites.htm

Opgelost!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 1
Badge
Ben vanmiddag voor de 3e of 4e keer gebeld door de technische dienst, met de melding dat de 'storing' opgeheven zou moeten zijn. Op dat moment was daar niets van te merken, maar nu op dit moment lijkt het allemaal wel wat beter te lopen, ik doe echter liever nog geen definitieve uitspraken. Als het over een dag of 3 probleemloos loopt laat ik dat wel weten. Hebben de anderen die hier ingehaakt hebben iets te melden, een verslechtering of verbetering?
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Meerdere klanten ervaren inderdaad dit probleem. Er blijkt sprake te zijn van een storing. Deze staat vermeld op onze storingen en onderhoud pagina. Er wordt hard gewerkt om deze storing zo spoedig mogelijk op te lossen. Excuses voor het ervaren ongemak.

Stephen