beantwoord

Sinds overstap naar Telfort trage laadtijden websites en (on)regelmatig 404 errors,oorzaak?

  • 9 maart 2015
  • 82 reacties
  • 1921 keer bekeken


Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

82 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack,

Excuses dat onze technische dienst niet beschikbaar was. Ik zie dat het probleem intern wordt onderzocht. Het is dus nog in onderzoek. Ik blijf het voor je volgen en zodra er een update beschikbaar is breng ik je op de hoogte. Vragen of opmerkingen kun je ook aan mij kenbaar maken. Ik zorg er dan voor dat de technische afdeling deze ontvangt.

@mroskam,

Wat jammer dat ook jij hetzelfde probleem ervaart. Heb je ook het glasvezelmodem een paar uur uit gehad en een PC of laptop rechtstreeks hierop aangesloten? Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Reputatie 1
Badge
Gebeld door tech desk. Ze vermoeden dat het in het Packetfront modem zit, dus ze hebben de IP gegevens etc van 2 computers hier genoteerd en gaan het doorspelen aan de netwerkbeheerder, Reggefiber in dit geval. Dit lag min of meer al in de lijn der verwachting...

Ik heb tech desk er op gewezen dat er hier op het forum meer mensen zijn met exact hetzelfde probleem...

Nou heb ik ondertussen wel wat ervaring met de 'netwerkbeheerder' (veel netwerk, weinig beheer) dus zal ze nog eens extra het vuur aan de schenen leggen zodat eea wat sneller verloopt. Gewoon wat dreigen met Rijdende Rechter en de Opta doet wonderen bij KPN ehhhh Reggefiber....

Wordt vervolgd....
Ik heb net zo als vorig jaar zomer.vanaf gisterenavond even weer de DNS servers gemeten en de 213.197.28.3 geeft ** server can't find www.nu.nl: SERVFAIL en connection timed out; no servers could be reached meldingen maar de 213.197.30.28 tot nu toe niet. Normaal zou de router van de 213.197.30.28 DNS server wel het goede adres moeten krijgen.

Als dit even kan worden doorgeven.

@ shadowjack
Ik heb zelf trouwens een lease van een uur in de router en 2 minuten.
en hoeveel Packet loss heb je?

Als de Telfort DNS servers het probleem zouden zijn dan zou het probleem met bijv Google DNS servers niet meer voorkomen maar bijv Packet loss op de verbinding wel.
Reputatie 1
Badge
Router geeft nu een lease tijd van 2 uur aan, waar de modem gister elke keer 2 minuten gaf.

Packet loss 25% na 25 pings tussen hier en telfortglasvezel.nl volgens Bartjens ...

DNS server was het eerste wat in me op kwam toen ik het probleem opmerkte, het Packetfront modem was oorzaak nr 2 op mijn lijstje...

Ik laat de boel ff de boel en ga naar buiten waar de vogeltjes fluiten, ben hier al veel en veel te lang mee bezig .. het werk stapelt zich op ook...

@ Telfort: PAY ME!!
Reputatie 1
Badge
Als ik die 213.197.30.28 nou es handmatig als DNS server in de router invoer?? Ben wel ervaren maar lang geen expert dus geen idee of dat iets uit zou maken...
Packets Pings
Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. Telfort-glasvezel-Tomato 0.0% 101 2.5 0.5 0.4 2.5 0.3
2. 5427xxxx.ftth.concepts.nl 0.0% 101 7.0 7.5 6.7 31.1 2.5
3. ict.18.18x.concepts.nl 0.0% 101 6.8 7.1 6.5 15.1 0.9
4. ict.18.3x.concepts.nl 0.0% 101 6.9 7.1 6.7 13.0 1.0
5. ict.18.3x.concepts.nl 0.0% 100 6.7 7.3 6.6 24.3 1.9
6. ict.18.57.concepts.nl 0.0% 100 6.9 12.9 6.7 283.3 30.9
7. cache.google.com 0.0% 100 6.6 7.0 6.6 16.4 1.1


Dat kan de 213.197.30.28 en een andere bijv http://blog.censurfridns.dk/ip of van Google.https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using
Reputatie 1
Badge
Packets Pings
Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. Telfort-glasvezel-Tomato 0.0% 101 2.5 0.5 0.4 2.5 0.3
2. 5427xxxx.ftth.concepts.nl 0.0% 101 7.0 7.5 6.7 31.1 2.5
3. ict.18.18x.concepts.nl 0.0% 101 6.8 7.1 6.5 15.1 0.9
4. ict.18.3x.concepts.nl 0.0% 101 6.9 7.1 6.7 13.0 1.0
5. ict.18.3x.concepts.nl 0.0% 100 6.7 7.3 6.6 24.3 1.9
6. ict.18.57.concepts.nl 0.0% 100 6.9 12.9 6.7 283.3 30.9
7. cache.google.com 0.0% 100 6.6 7.0 6.6 16.4 1.1


Dat kan de 213.197.30.28 en een andere bijv http://blog.censurfridns.dk/ip of van Google.https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using


Thanks, zal ik straks eens kijken of dat verschil uitmaakt... ik vermoed van wel...
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Meerdere klanten ervaren inderdaad dit probleem. Er blijkt sprake te zijn van een storing. Deze staat vermeld op onze storingen en onderhoud pagina. Er wordt hard gewerkt om deze storing zo spoedig mogelijk op te lossen. Excuses voor het ervaren ongemak.

Stephen
Reputatie 1
Badge
Ben vanmiddag voor de 3e of 4e keer gebeld door de technische dienst, met de melding dat de 'storing' opgeheven zou moeten zijn. Op dat moment was daar niets van te merken, maar nu op dit moment lijkt het allemaal wel wat beter te lopen, ik doe echter liever nog geen definitieve uitspraken. Als het over een dag of 3 probleemloos loopt laat ik dat wel weten. Hebben de anderen die hier ingehaakt hebben iets te melden, een verslechtering of verbetering?
Deze storing staat nog steeds open

https://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Storingen-en-Onderhoud/Mededelingen/Storing-browsen-naar-bepaalde-websites.htm

Opgelost!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack, @Hans_,

Ik heb nog geen officiële melding ontvangen dat de storing is opgelost. Ik zie je reactie in ieder geval graag tegemoet. :)

@Hans_,

Bedankt voor het melden! Hou je het nog even in de gaten? Mochten er zich bijzonderheden voordoen dan verneem ik deze graag van je.

@wammus,

Is er bij jou ook verbetering opgetreden?

Stephen
Reputatie 1
Badge
Vandaag is hier een monteur geweest, nieuw modem geplaatst, bleek er ergens in de centrale een switch te zitten die anderhalf jaar geleden oid al gereset had moeten worden... en Telfort mij maar bellen of ik het al in veilige modus had geprobeerd, of mijn internetinstellingen in Windows wel goed stonden, de boel rechtstreeks op de modem aansluiten, etc etc , ik heb minstens 4 of 5 van die telefoontjes gehad, tot er iemand wakker werd en een monteur heeft gestuurd. Het lijkt nu idd opgelost, maar wat ik al eerder meldde: eerst 3 dagen probleemloos aanzien, dan pas geloven.

De buren hier zijn ook ingelicht, die hadden exact dezelfde problemen, dan zou het bij hun ook verholpen moeten zijn na de reset in de centrale...

Ik laat nog een definitief resultaat horen (niet te vroeg juichen en never assume, always check twice).
Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack,

Bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb dit intern kenbaar gemaakt en wacht op een reactie.
Fijn dat de problemen zich niet meer voordoen. Nu maar hopen dat het ook zo blijft. :)
Ik zie je volgende update graag tegemoet.

Stephen
Reputatie 1
Badge
Update: de problemen zijn voor een deel opgelost. Geen of nauwelijks nog 404 errors (afkloppen), maar dat de veel bezochte pagina's nu echt vlot openen (vergeleken met mijn vorige -kabel- aansluiting) kan ik niet zeggen. Het blijft allemaal wat sloom, met name (youtube) filmpjes, afbeeldingen / thumbs, zelfs avatars die traag laden waar dat eerst absoluut niet het geval was.

Heb het op 2 computers geprobeerd; bedraad, WiFi, Win XP, Win 7.

Heb zo tussen neus en lippen door van de technische dienst begrepen dat een eigen homeserver neerzetten zo goed als onmogelijk is, zelfs dyn-dns werkt niet, en daar had ik juist glasvezel voor genomen, vanwege de 100Mbit upload... Dat wordt waarschijnlijk het jaar uitzitten en dan kijken naar wat anders.
Dit probleem heb ik bij XMSnet gehad en daar kwam de helpdesk er ook niet uit. Na wat speurwerk op internet, heb ik de DNS instellingen op de router (TPLink) aangepast, zodat niet meer de standaard DNS server wordt gebruikt, maar die van open dns.
Sindsdien worden de pagina's weer normaal geladen.
Informatie over het instellen van de DNS server vind je op de site van Open DNS: https://www.opendns.com/
Reputatie 1
Badge
@esthervw: OK bedankt, ik had in mijn TPLink ook al wat DNS instellingen aangepast maar zal zeker kijken naar Open DNS, het zal vast nog beter kunnen dan nu het geval is.
Reputatie 1
Badge
Dat lijkt inderdaad een stuk sneller te gaan via de Open DNS servers, bedankt voor de tip esther!

Nu 1 á 2 dagen kijken hoe dat gaat, voor we hier te vroeg juichen.....
Reputatie 1
Badge
DNS server geeft wel aardig wat verbetering maar het gaat nog steeds met horten en stoten. Ik heb de log in de router bekeken en vraag me af of het niet komt door de 2 minuten lease tijd... Als ik aan het surfen ben en de modem krijgt elke 2 minuten een nieuwe lease (en IP adres!) zal ie toch elke 2 minuten weer opnieuw het wiel uit moeten vinden, met de nodige vertraging, of ben ik nou gek?
Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack,

Momenteel is het probleem wat betreft de traag ladende websites nog steeds in onderzoek door onze technische afdeling. Zodra er updates beschikbaar zijn, dan zul je hiervan op de hoogte worden gesteld. Voor vragen of opmerkingen kun je mij in de tussentijd gewoon blijven benaderen.

Stephen
Reputatie 1
Badge
De technische afdeling heeft me vandaag gebeld. Nogmaals de riedel van al mijn PC's/router instellingen, de diverse problemen en troubleshooting doorgenomen. De 2 minuten IP lease hoort niet zo te zijn, althans zo werd me verteld, ze gaan het (nogmaals, weer, nog meer) onderzoeken en nemen later weer contact met me op.

@ Stephen - Telfort: even een vraagje van mij zo tussen neus en lippen door: waar kan ik terecht voor een tegemoetkoming wegens het ongemak? Heb zowat meer tijd aan dit Telfort/netwerk probleem besteed dan dat ik aan werken toe ben gekomen... een korting op de volgende nota zou in dit geval wel op zijn plaats zijn lijkt mij.
Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack,

Bedankt voor de terugkoppeling. Is er in de tussentijd al contact met jou opgenomen?

Wat betreft de tegemoetkoming, hiervoor kun je mij ook benaderen dan zorg ik ervoor dat je wordt gecompenseerd. Ik wil je alleen nog even vragen om dit af te wachten. Het oplossen van het probleem heeft nu de prioriteit. Daarna kan een passende compensatie het beste worden bepaald.

Stephen
Reputatie 1
Badge
Vandaag (weer) monteur geweest, ze kunnen (nog) niet 100% uitsluiten dat het aan mijn apparatuur ligt (wat ik ook beweer, maar ik heb nogal wat spul staan), en op de laptop van de monteur via de Sitecom router rechtstreeks op de modem liep eea wel een stuk sneller dus ik ga de komende 2 weken even op de sitecom en standaard windows firewall draaien, plus een nieuwe windows installatie, dat zat hier sowieso al in de planning, plus zodra het dan fout gaat het tijdstip noteren zodat ze later in de centrale terug kunnen kijken waar/wat er dan evt. aan de hand is. 'k had al hoofdpijn, nu nog meer... dit gaat een lang topic worden...
Reputatie 1
Badge
Nou heb ik het wel gehad. Eind vd dag mijn eigen router afgekoppeld en die $%=÷+×@ router van Telfort aangesloten, echt een ding van niks! Bijna geen mogelijkheden, en alles is zo traag als fuck nu het weer via de default telfort dns servers loopt... Ik zit nu dus op mijn foon een bericht te tikken VIA DE WIFI VAN DE BUREN!!!! Hier ga ik ECHT geen 2 weken mee lopen hannessen. Jullie berekenen maar lekker een al dan niet symbolische vergoeding van af begin van de ellende tot nu, brengen dat in mindering op volgende factuur en dan hou ik het voor gezien. Ik kijk het een jaar aan, betaal alles zo laat en traag mogelijk, klaag over elk wissewasje en ben over een jaar vertrokken. Of ik haal er wat instanties bij....
Reputatie 1
Badge
Blijkt dat ik op de Sitecom niet handmatig een DNS in kan stellen (of ze hebben dat goed verborgen), alleen als ik een static IP toewijs, zie bijlagen. Hieronder de router log van het afgelopen uur, hij krijgt elke minuut een lease van 120 (?).

Feit is dat websites weer trager lopen en ik weer 404 errors krijg (vooral op mijn telefoon, andere evt. oorzaken heb ik uitgesloten) sinds ik dat &%^$# sitecom ding aangesloten heb dus die gaat er mooi weer af. Ik werk veel 's nachts (ivm contacten USA) en het was vannacht zo erg dat ik maar ingelogd ben op de wifi van de buren (ik heb hun toestemming hiervoor).

Tijdstippen van de 404 errors: vannacht tussen 03.30 en 04.30 en vanochtend tussen 11.05 en 12.15 (vrijdag 27 maart 2015).

Ik ga nu mijn eigen router weer aansluiten met de Open DNS servers en hou het voor gezien (lees mijn vorige bericht).

Mar 27 12:14:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:13:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:12:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:11:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:10:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:09:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:08:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:07:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:06:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:05:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:04:26 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:03:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:02:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:01:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 12:00:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:59:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:58:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:57:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:56:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:55:25 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:54:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:53:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:52:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:51:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:50:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:49:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:48:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:47:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:46:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:45:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:44:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:43:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:42:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:41:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:40:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:39:24 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:38:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:37:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:36:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:35:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:34:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:33:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:32:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:31:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:30:23 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:29:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:28:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:27:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:26:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:25:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:24:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:23:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:22:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:21:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:20:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:19:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:18:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:17:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:16:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:15:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:14:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:13:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:12:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:11:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:10:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:09:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:08:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:07:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:06:22 [dhcpc]: DHCP Client, Lease obtained: 77.174.156.132; lease time 120
Mar 27 11:05:57 [system]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.0.104
Mar 27 11:05:57 [system]: DHCP Server, Sending OFFER of 192.168.0.104
Reputatie 1
Badge
@ Stephen - Telfort

'Eindrapport'.

Ik heb hier afgelopen week, na het laatste bezoek en advies van de monteur, nog van alles geprobeerd, tot mijn frustratie en zonder resultaat zoals misschien wel duidelijk is geworden uit mijn eerdere reacties.

Een aantal van de door mij genomen maatregelen: een kersverse (clean) Windows installatie, dus ook inclusief een vers geinstalleerde browser zonder de oude (backup) gegevens en add-ons (zoals Adblock), Windows firewall ipv mijn normale firewall, 2 verschillende routers geprobeerd, andere DNS instellingen, nieuwe kabel van mijn hoofd-PC naar router getrokken, diezelfde PC draadloos verbonden met internet, en nog een aantal van dat soort dingen, niets werkte, sterker nog, sommige dingen werkten helemaal niet, met name de Sitecom router van Telfort. Dit nog steeds/alweer om uit te sluiten dat het hoofdprobleem binnen deze 4 muren zit, waar ik vanaf het begin af aan al van overtuigd was, en ook nu nog steeds ben...

Een aantal dagen geleden heb ik de hoop dan ook opgegeven.

Tot ik gisterochtend merkte dat de boel wat vlotter verliep, in mijn ogen nog niet 100% optimaal maar iig een stuk sneller dan voorheen. Dit is ook vanavond nog het geval, dus ik vind het nu prima zo. Heb mijn buik vol van het hele geval, geen zin om hier nog eens 2 weken volgens instructies van de monteur te gaan zitten werken, vooral ook omdat dat dat direct al spaak liep, dus, om een lang verhaal kort te maken: van mij mag je nu concluderen dat ik het als opgelost beschouw (wat de oorzaak ook geweest moge zijn en wat ze ondertussen ook gedaan mogen hebben daar in die centrale, of niet, dat interesseert me niet), en mag Telfort over een tegemoetkoming vanwege geleden ongemak na gaan denken. Ik zit hier nog een jaar (minus bijna 1 maand met problemen) aan vast, terwijl mij vóóraf minstens 5 x toegezegd is (!) dat het allemaal met double-check, vlekkeloos en superdeluxe zou gaan verlopen (anders was ik hier echt niet aan begonnen), dus dat mag wat mij betreft wel meegenomen worden in de vergoeding. Ik hoor wel van je of je nog verdere gegevens nodig hebt.
grt.