beantwoord

Sinds overstap naar Telfort trage laadtijden websites en (on)regelmatig 404 errors,oorzaak?

• 9 maart 2015
  • 82 reacties
  • 1921 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

82 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@wammus, Top! het gaat duidelijk om de zelfde switch als bij shadowjack, even kijken wat Stephan - Telfort met jouw probleem gaat doen.
Reputatie 1
Badge
Hier ook lokatie Nijmegen 🆒 en ik zit midden tussen de ex-XMS abonnees Plaatselijk probleem?
Ben ook benieuwd het lijkt wel of er iets is in combinatie met een packetfront modem/platform
Reputatie 8
Badge +16
@wammus,

Dat gaan we dan even uitzoeken. Hiervoor ontvang ik dan graag je NAW-gegevens in een privébericht. Alvast bedankt!

Stephen
Reputatie 1
Badge
Ik zat ook al aan dat packetfront modem te denken wammus...

Hier iig mijn tracert naar telegraaf.nl. Vandaag geen nieuws hahaha!
Reputatie 8
Badge +16
@wammus,

Bedankt voor jouw gegevens. Ik heb zojuist een ticket aangemaakt. Mijn collega's pakken dit verder op en nemen binnen 48 uur contact met je op hierover. Laat je mij weten wanneer je bent gebeld? Alvast bedankt!

Stephen
Reputatie 1
Badge
@Stephen - Telfort. Ik ben gebeld vandaag, of ik het modem een uur of 2-3 uit wil zetten zodat ie de toegewezen IP vrijgeeft en daarna weer aan zetten met de PC rechtstreeks er op, eea om uit te sluiten dat het binnen deze muren is en/of waar het dan precies fout gaat. Wordt vervolgd, modem gaat vannacht uit (is er vanmiddag niet meer van gekomen en we gaan 's avonds geen 3 uur zonder internet/TV zitten, tis 2015!).
Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack,

Bedankt voor het melden. Dan kijk ik morgen uit naar jouw bericht. :)
Prettige avond!

@wammus,

Aangezien jij hetzelfde probleem ervaart kun je dan ook hetzelfde uitproberen?

Stephen
Reputatie 1
Badge
Zo langzaam aan begint het toch wel erg irritant te worden, zit nu 5 minuten -al pagina vernieuwend- naar een foutmelding 'server niet gevonden' te kijken. Ik snap eigenlijk niet waarom de boel hier binnenshuis dan nog getest moet worden, terwijl de fout mi duidelijk ergens ver hier buiten de deur zit (netwerk centrale)??
Reputatie 8
Badge +16
Zo langzaam aan begint het toch wel erg irritant te worden, zit nu 5 minuten -al pagina vernieuwend- naar een foutmelding 'server niet gevonden' te kijken. Ik snap eigenlijk niet waarom de boel hier binnenshuis dan nog getest moet worden, terwijl de fout mi duidelijk ergens ver hier buiten de deur zit (netwerk centrale)??

Ben ik volledig met je eens, de test wijzen duidelijk uit dat het probleem buitenshuis ligt.
Wat doet nu.nl en uva.nl op dit moment?
Reputatie 1
Badge
Ben ik volledig met je eens, de test wijzen duidelijk uit dat het probleem buitenshuis ligt.
Wat doet nu.nl en uva.nl op dit moment?

Nog steeds FC Knudde.... kijk en huiver...
Reputatie 1
Badge
en een speedtest er achter aan, die doet het normaal, het zit echt wel ergens in een dns server of zo.
Die timeouts zijn vermoedelijk niet het probleem omdat de routers in het concepts netwerk gewoon niet reageren op ping requests.
Komt wel vaker voor dat beheerders dat uitschakelen.

Ik heb zelf geen problemen met laden van pagina's
Reputatie 1
Badge
Voorlopig heb ik wel problemen (blijkbaar ook niet de enige in deze contreien) en ben er 99.99% zeker van dat het niet binnen deze 4 muren zit.

"If any of the hops come back with * Request timed out, this denotes network congestion and a reason for slow loading Web pages and dropped connections."

Da's precies het geval hier.
Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack,

Heb je het modem nog uitgeschakeld vannacht? Zo ja, ervaar je nog steeds dezelfde problemen?
Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Reputatie 1
Badge
@Stephen

yep hele nacht uit gestaan... same shit different day, alleen is het nu nog erger.... na 3 minuten deed ie al niks meer, de verbinding gereset en nu doet ie et weer even.... (maar voor hoe lang).

ps: zou je dat ipconfig plaatje (of de hele post) kunnen verwijderen, m'n mac adres vergeten te blurren
Reputatie 8
Badge +16
@shadowjack,

Bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb dit zojuist intern doorgezet naar mijn collega's van de technische afdeling. Deze gaan het verder oppakken en nemen dan weer contact met jou op.

Het ipconfig plaatje heb ik verwijderd zoals verzocht. :)

Stephen
Reputatie 1
Badge
@Stephen:
thanks. Ze hadden gevraagd of ze terug wilde bellen dus dat zal ik straks doen... ook al zou dit wel beter werken, zit ik nog met de rest van m'n computers, nas en wifi gedeelte dat ik nu mis zonder de router...

Hier nog wat (aanvullende) tests, op verzoek van tech department:

- speedtest op KPN, ong. hetzelfde resultaat als met router er tussen.

- ipconfig (nu met blur lol), complete IP adres is identiek bij allebei. De lease verloopt elke 2 minuten

- ping -t, langer kon m'n dos box niet, die ping loopt nu nog, denk dat ie tot in eeuwigheid doorgaat, tenzij ik hem stop dan wel tot de connectie hapert/stopt.

Reputatie 1
Badge
Tof! Probeer ik de technische dienst terug te bellen, krijg ik zo'n leuk bandje: 'due to congestion the number you dialed is temporarily unavailable'! M'n eigen mobiel geprobeerd en die krijg ik wel te pakken dus het zit bij Telfort.

Het lijkt er op alsof het allemaal wat vlotter loopt nu, dus ik wil nog even wat langer testen, maar hoe krijg ik m'n router aan dat modem zonder m'n PC er af te halen? Zal niet mogelijk zijn of kan ik die aan een 2e aansluiting hangen, naast PC en TV?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb ook een Packetfront modem.
Ik heb al geprobeerd wat settings in mijn router aan te passen, maar dit maakt geen verschil.
Bij mij is vaak een website niet te vinden en dan probeer ik het een paar minuten later nog eens, dan kan ik er wel bij.
Op mijn mobiel ervaar ik hetzelfde. Zet ik daarop wifi uit, dan kan kan ik met 3G de website wel vinden.

Dit heb ik trouwens sinds ik glasvezel van Telfort gebruik. Dit probleem heeft zich een maand of 2 niet meer voorgedaan. Nu echter wel weer sinds een paar dagen.
Reputatie 1
Badge
Gewoon een k*t service. Kan ze nu niet eens telefonisch bereiken en ik heb slechts 1 van de 3 computers hier werkend online, de rest van m'n netwerk (2 PCs, wifi en nas) ligt plat. Bij aanmelding heb ik er op gehamerd dat ik het alleen wilde als het ook zonder problemen liep, "alles komt prima in orde" zeiden ze, niet dus, maar hup! wel weer een sale binnen! Aangezien ik voor m'n werk afhankelijk ben hiervan kost me dit geld dus ik denk da'k gelijk de eerste factuur maar lekker niet betaal... k heb nog 5 dagen UPC kabel abbo, denk da'k die modem maar weer aansluit en kijk of ik dat door kan laten lopen en dit opzeggen.

Edit: zie zojuist een hele rij port scan waarschuwingen in m'n firewall staan, da's lang geleden?
Reputatie 1
Badge
router als access point/switch er tussen gehangen, mijn pc doet het dan wel maar de rest nog steeds niet... technische dienst nog steeds last van een 'congestion'. Mag hopen dat ze een stevige plee hebben daar
Reputatie 1
Badge
router er weer tussen na 3 kwartier reset van modem, het leek even te mooi om waar te zijn maar via de modem begon het gedonder ook al. Nu weer terug bij af, en tech dienst heeft nog steeds verstopping...

Heb intussen een ander topic aangemaakt, hoe kom ik zsm weer van Telfort af.
Reputatie 1
Badge
om strontziek van te worden....

Reputatie 1
Badge
of dit, weergave van een pagina (ebay) verziekt: