beantwoord

Sinds nieuwe modem werkt het niet goed meer

• 1 december 2019
  • 10 reacties
  • 107 keer bekeken

Met de modemwissel kunnen we niet meer tv kijken en op de computer tegelijk. Dan wordt steeds de verbinding met de computer verbroken

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 10 december 2019, 09:37

Dat is ook een mogelijkheid inderdaad :slight_smile:  Zij zullen vergelijkbare vragen stellen, jij bent onze ogen en handen in zo'n situatie namelijk. Jij kunt dingen aan de verbinding zien wat voor ons niet te zien is, net zoals dingen doen zoals het resetten van het modem. Dat soort dingen kunnen we niet op afstand doen. Ik heb jouw koper verbinding nogmaals nagekeken voor de zekerheid, daar zie ik geen gekke dingen in terug. Als je die reset alsnog kunt doen hoor ik graag hoe het daarmee gaat, en ook hoe het resultaat van een speedtest is. Vanaf daar zullen we (en de telefonische collega's) verder mee kunnen kijken.

Bekijk reactie

10 reacties

Hallo @boere1982 , test je huidige internetsnelheid eens, en wat is je abo-snelheid?

Gebruik je koper (xDSL)of glasvezel (FttH)?

De TV en vaste telefonie hebben voorrang boven internetgebruik.

Bij een lage internetsnelheid kan je internetverbinding wel wegvallen.

Testen met alles uit is prima. Maar met oude modem koken konden we wel alles tegelijk

Hallo @boere1982 , wat is je internetsnelheid bekabeld gemeten op 1  computer en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Welke snelheid hoort er bij je abonnment?

Heb je een koper- of glasvezelaansluiting?

Welk merk en type modem heb je nu?

Heb je het modem al eens een volledige reset gegeven? Dus niet alleen even aan-uit zetten?

De hamvraag is welk model was er en welk model is er nu een andere modem/router mag dit effect niet hebben.

Reputatie 8
Badge +11

Hallo @boere1982, dat beide verbindingen niet tegelijkertijd werken is wel vreemd. Jan en Galdor hebben al een aantal vragen gesteld zou te zien, zou je die vragen kunnen beantwoorden? Als je daarnaast ook jouw forumprofiel kunt voorzien van je postcode en huisnummer kan ik de verbinding vanaf hier ook nakijken. Ik hoor het graag van je.

Expedia box v 10A

Reputatie 8
Badge +11

Bedankt voor dat antwoord en de gegevens op je profiel. Daarmee heb ik de verbinding nagekeken en dat ziet er goed en stabiel uit. JanD had ook nog een aantal vragen gesteld waar ik benieuwd naar was, zou je die ook nog kunnen beantwoorden @boere1982? Om je te kunnen helpen hebben we jouw hulp ook nodig :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @boere1982, ik heb nog geen reactie van je gezien met de andere antwoorden. Om met je mee te kunnen kijken hebben we die informatie nog wel nodig, zou je dat nog kunnen beantwoorden?

Ik heb geen idee. Kan vanavond wel bellen. 

Reputatie 8
Badge +11

Dat is ook een mogelijkheid inderdaad :slight_smile:  Zij zullen vergelijkbare vragen stellen, jij bent onze ogen en handen in zo'n situatie namelijk. Jij kunt dingen aan de verbinding zien wat voor ons niet te zien is, net zoals dingen doen zoals het resetten van het modem. Dat soort dingen kunnen we niet op afstand doen. Ik heb jouw koper verbinding nogmaals nagekeken voor de zekerheid, daar zie ik geen gekke dingen in terug. Als je die reset alsnog kunt doen hoor ik graag hoe het daarmee gaat, en ook hoe het resultaat van een speedtest is. Vanaf daar zullen we (en de telefonische collega's) verder mee kunnen kijken.

Reageer