beantwoord

Sinds glasvezel heb ik wegvallend internet

• 13 september 2017
  • 11 reacties
  • 176 keer bekeken

Ik dacht: glasvezel mogelijk in mn huis dus Telfort heeft n mooi voordelig pakket voor mij. Helaas blijkt de internetverbinding bizar slecht te zijn en valt de WiFi regelmatig weg. Iedere dag drama hier omdat mijn kids internet voor school nodig hebben. Als ik al die reviews zo lees ben ik dus echt niet de enige en krijg ik behoorlijk spijt van mijn keuze. Toch maar weer naar Ziggo terug denk ik. Geen idee of ik nog lang aan n abonnement vast zit of dat ik gewoon kan overstappen? Dan maar geen glasvezel! Erg jammer. Ik zou zeggen Telfort doe er je voordeel mee want dit kost je klanten.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 27 oktober 2017, 12:49

Hallo MKennedy, nadat je je modem gereset hebt en je NT stroomloos gemaakt had, zijn onze techneuten opnieuw aangestuurd. Die hebben herstelwerkzaamheden uitgevoerd aan je grondplaat(FTU) en in de wijkcentrale. Vanuit hen heb ik het bericht gehad dat de verbinding weer stabiel is en over de afgelopen maand heb ik geen verstoringen meer gezien. Mocht er nog iets zijn, laat je me dit dan weten?
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi MKennedy, welkom op het forum. Zo te lezen ben je niet blij met je glasvezelverbinding. Dat kan ik heel goed begrijpen als je verbinding zo vaak wegvalt. Goed dat je dit bij ons aangeeft! Ik kan samen met je kijken hoe we dit gaan oplossen, want wegvallend internet is absoluut geen pretje. Mijn collega heeft gisteren onze techneuten al naar je verbinding laten kijken. Zij wilden voor de zekerheid nog een keer dat je je glasvezel NT stroomloos maakt, zij vermoeden dat na het herstarten van je NT je verbinding wat stabieler moet worden. Als dat niet zo is, dan hoor ik het graag van je. Dan meld ik dit aan ons netwerkbeheer en vraag ik of ze de verbinding verder willen onderzoeken.
Het is dus de bedoeling dat ik even de stekker van de glasvezeltoevoer eruit haal? Ga ik vanmiddag proberen en laat mijn bevindingen even weten.
Reputatie 7
Badge +7
Ja, dat je dus de stekker van het glasvezelkastje(NT) even los haalt, dertig seconden wacht en dan weer laat opstarten. Ben benieuwd naar de uitkomst!
Ik heb gedaan zoals je adviseerde. Internet lijkt nu wel stabieler maar is niet echt snel te noemen.
Helaas ging het gisteravond alweer mis met de stabiliteit. Erg vervelend als de kids hun rooster/huiswerk moeten checken. De reset heeft dus niet zoveel geholpen.
En als je een pc of laptop bedraad aansluit, valt internet dan ook weg?
Ik heb mij laten vertellen dat dat niks uit zou maken en blijkt ook zo te zijn.
En heb je je modem (v10 neem ik aan) al eens gereset?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Ik heb alles al geprobeerd dus óók mn V8 modem compleet gereset. Telfort is ermee bezig.
Reputatie 7
Badge +7
Bedankt voor je reactie, MKennedy. Een tegenvaller dat het herstarten geen verschil merkt na het herstarten. Ik heb dit doorgestuurd naar mijn collega's van het netwerkteam. Zij gaan dit verder onderzoeken.

@nelly jacoba, dankjewel!
Reputatie 7
Badge +7
Hallo MKennedy, nadat je je modem gereset hebt en je NT stroomloos gemaakt had, zijn onze techneuten opnieuw aangestuurd. Die hebben herstelwerkzaamheden uitgevoerd aan je grondplaat(FTU) en in de wijkcentrale. Vanuit hen heb ik het bericht gehad dat de verbinding weer stabiel is en over de afgelopen maand heb ik geen verstoringen meer gezien. Mocht er nog iets zijn, laat je me dit dan weten?

Reageer