beantwoord

Sinds donderdag geen internet

  • 23 november 2019
  • 27 reacties
  • 462 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds donderdag geen internet hebben ondertussen wel al een monteur langs gehad maar die kon het niet oplossen omdat het buiten zijn kunnen stond. Nu zouden we iemand van een ander bedrijf krijgen maar die hebben nog altijd geen contact met ons genomen, en als we meer info vragen kunnen jullie dit ook niet geven… Vind het allemaal zeer slecht geregeld en kan niks voor school en werk doen nu. Hoe gaat het nu verder want dit kan echt niet zo

icon

Beste antwoord door LauSmits 26 november 2019, 10:30

Weet ik zo niet, maar het is opgelost. En ze hebben hem weer mee genomen bedankt. 

Bekijk reactie

27 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Dan is het inderdaad 7 dagen geweest, ik heb daarvoor een vergoeding voor je ingevoerd. Deze is qua bedrag net iets meer dan de vorige, binnen enkele werkdagen zal je daarvoor in de Mijn Telfort een nieuwe tussentijdse factuur zien staan en daarna zal het op jouw rekening worden bijgeschreven.

Reputatie 1

Ja dat begrijp ik inderdaad die hebben we ook gekregen. Dan heb ik daar zelf inderdaad een fout gemaakt want het stopte met werken op vrijdag 29-11 en de monteur is vrijdag 6-12 geweest en toen werkte het weer zo goed als. Dus dat is dan 7 dagen geweest want wat ik paar dagen geleden zei was over het algemeen want het werkte voornamelijk niet, alleen die dag heeft het een paar uurtjes gewerkt. 

Reputatie 8
Badge +11

De verbinding werkte voor zover we konden zien wel, maar het was duidelijk niet het geval. Vorige maand is er al een vergoeding gegeven voor de periode waarin het toen niet werkte, de laatste periode was daarna dus die zat daar nog niet in. Die periode was wel korter dan 10 dagen volgens mij, of niet? Op 2 december gaf je aan dat de verbinding weer wegviel en op 6 december was de monteur geweest die het weer oploste. Als ik het goed zie hebben we het voor deze tweede periode over 4 dagen, of zie ik iets over het hoofd?

Reputatie 1

Ja dat dacht ik ook maar blijkbaar niet want bij hun werkt het wel, dus dan werkt het automatisch ook bij ons...

Reputatie 8
Badge +18

Als je geen diensten had dan behoor je wel de gebruikelijke vergoeding te krijgen en die bestaat normaal gesproken uit het maandbedrag :  30  x het aantal dagen dat je geen diensten had 

Reputatie 1

Ja dat klopt de monteur was langs geweest en heeft iets weten te doen, het werkt nog altijd niet ideaal maar het werkt op zijn minst. Ik heb wel nog een vraag over de 'schade’ claim, want als ik deze invul krijg ik een respons dat die niet geaccepteerd wordt omdat het bij jullie nooit als niet werkend is door gekomen, hoe kan dit worden opgelost? Aangezien we toch een dikke week zonder internet gezeten hebben… 

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie nu wel dat er een afspraak was gemaakt, voor vanmorgen. Er staat geen uitkomst bij, dus ik weet niet hoe dat gegaan is. Wel zie ik dat de verbinding vanmorgen onderbroken is geweest en sindsdien online is, dat zou van de monteur kunnen komen. Hoe is het gegaan en hoe is jouw verbinding nu?

Reputatie 1

Ze hebben nog altijd niet gebeld helaas..

Reputatie 8
Badge +11

De verbinding is dan gewoon niet betrouwbaar dus, dan is het goed dat de verbinding door KPN NetwerkNL (de nieuwe naam van Reggefiber) wordt nagekeken. Die meldingen zijn voor mij niet zichtbaar zoals ik eerder al zei, dat maakt het lastig om de voortgang te volgen. Hebben ze inmiddels wel contact met je opgenomen over de vervolgstappen?

Reputatie 1

nee want dat is net het probleem de ene keer werkt het dan dan ligt het er weer uit, zoals nu. En collegas zien elke keer niks alles werkt naar behoren volgens het zeggen en toch zitten we nu weer sinds vrijdag zonder internet.. Oh en reggefiber heeft nog steeds niet gebeld terwijl ze me gister al zouden bellen...

Reputatie 8
Badge +11

Er komt altijd eerst iemand op locatie kijken inderdaad, stel dat er in het glasaansluitpunt iets niet goed zit kan hij dat ter plekke meteen oplossen. Als dat niet het geval is, zoals nu, zal KPN NetwerkNL aangestuurd worden. Waarom er tussendoor nog 2 monteurs zijn geweest weet ik niet, dat klinkt mij ook onlogisch in de oren. Als ik de verbinding nu nakijk, lijkt er weer verbinding te zijn. Is het nu voor jou ook weer werkend?

Reputatie 1

Hoi daar ben ik weer. Nadat het was opgelost heeft het tot vrijdag avond gewerkt en toen was het weer zoals vanouds geen glas lampje dat brand geen tv en geen internet… Ik gebeld voor afspraak, gemaakt voor vandaag, ondertussen voor de 3e x een monteur over de vloer gehad en ook hij kan t niet oplossen. Waarom sturen jullie elke x een monteur terwijl de eerste monteur al zei dat het in de handen van regefiber ligt? Want als die meteen gekomen waren was het probleem al opgelost waarschijnlijk. Uiteindelijk hebben jullie nu reggefiber aangestuurd maar dat zal dan ook pas morgen of woensdag worden voordat ze komen... 

Reputatie 8
Badge +11

Dat is nog veel beter natuurlijk, het is fijner dat de echte verbinding het weer doet en het noodpakket niet meer nodig is. Veel plezier weer met de glasvezelverbinding en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reputatie 1

Weet ik zo niet, maar het is opgelost. En ze hebben hem weer mee genomen bedankt. 

Reputatie 8
Badge +11

De code die je nu hebt staan bij Extra informatie is 12 cijfers lang, het Digitenne CAS-ID is 11 cijfers. Kan het zijn dat er een cijfer in staat die daar niet bij hoort?

Reputatie 1

Gedaan

Reputatie 8
Badge +11

Dan zullen zij dat nog doen, ik hoop dat het op korte termijn gebeurt.

Ik wil voor je kijken wat we kunnen vinden over deze Digitenne, onderop de ontvanger staat een CAS-ID, kan je die aan jouw forumprofiel toevoegen?

Reputatie 1

Ok jammer want heb nog steeds niks van ze gehoord... 

ja heb ik ook al meerdere keren geprobeerd en blinft het maar niet doen.. alleen 1,2,3 en L1 en de radio zenders werken alle andere zenders doen niks

Reputatie 8
Badge +11

Ik weet niet precies binnen welke termijn KPN NetwerkNL normaal gesproken contact opneemt, het zal ook afhankelijk zijn van de drukte aan hun kant. Ik ga uit van enkele werkdagen.

Dat het noodpakket er zaterdag toch nog was is fijn, dan heb je nu in ieder geval weer een tijdelijke internetverbinding. Dat de Digitenne ontvanger het nog niet doet is minder, die foutcode geeft aan dat de ontvanger meer dan 255 dagen heeft uitgestaan. Meestal pakt die het na maximaal een uur aangestaan te hebben, maar dat gebeurde nu niet dus. Heb je die ontvanger ook al eens helemaal opnieuw ingesteld? Daarbij worden de zenders en bijbehorende informatie ook opnieuw opgehaald. Ik hoor het resultaat graag van je.

Reputatie 1

Geprobeerd maar heeft helaas ook niet gewerkt… en die link kan ik ook niks mee helaas

Reputatie 8
Badge +18

Ik heb laatst voor iemand die in Friesland woont de antenne ingesteld op Groingen, probeer Utrecht, Gelderland of Limburg eens 

 

 

https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/digitenne-foutcode-e017-0-en-e150-0.htm

 

Reputatie 1

Ja ik heb iets van 70% en heb hem op noord brabant staan waar we wonen

Reputatie 8
Badge +18

Heb je wel signaal met het digitenne kastje en ook de juiste locatie bv friesland of groningen etc. ingesteld 

Reputatie 1

Wanneer nemen ze dan contact op normaal gesproken? Want heb nog steeds niks gehoord. Noodpakket is aangekomen maar digitenne werkt niet dus kunnen we nog net niks mee.. geeft foutcode e033-0, dit online opgezocht zeggen ze dat je de ontvanger even een uurtje moet laten aanstaan dan is het opgelost, dit gedaan nog steeds niks… Hebben jullie ook dingen die werken?

Reputatie 8
Badge +11

De netwerkbeheerder van het glasvezel is een derde partij inderdaad, KPN NetwerkNL. Bij hun ligt het verzoek wat ik in mijn vorige bericht noemde en zij zullen contact met jou opnemen voor een afspraak. 

Het noodpakket is gisterochtend verstuurd, vaak zien we dat het dan de volgende dag nog bezorgd kan worden, daar hoop ik nu ook op zoals je merkt. De maximale tijd voor de verzending is enkele werkdagen, ik denk dat de dinsdag daar vandaan komt. 

Reageer