beantwoord

Sinds 7-12-2017 elke avond bijna geen verbinding via vast internet

• 12 december 2017
  • 10 reacties
  • 334 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Beste,

Vanaf 7/12/2017 heb ik dagelijks last van een heéél langzame internet verbinding in alleen de avonduren.

Overdag is de verbinding uitstekend, ik behaal dan snelheden tot 85 MBit/sec. Echter in de avonduren is de verbinding bijna niet vooruit te branden, snelheden van 1-3 MBit zijn dan het hoogste dat ik dan behaal.

Modem uit- en dan aanzetten helpt niet, dat heb ik al geprobeerd.
Ik gebruik de modem bekabeld, dus dit is niet te wijten aan WiFi issues.
Televisie werkt overigens wel zonder problemen!

Het lijkt erop dat ik niet de enige ben, op www.allestoringen.nl kwam ik een melding tegen van een andere Telfort klant met dezelfde klachten, ook omgeving Beverwijk.
Is er soms een storing in dit gebied? Ik zie er in ieder geval niets van terug op de website van Telfort.

Met vriendelijke groet,
Alex

(verbinding via Telfort mobiel, op dit moment laat de vaste internet verbinding het helemaal afweten).

Modem specs:

Speedtest:

icon

Beste antwoord door intrepid2007 20 december 2017, 11:05

Hoi Wieger,

Bedankt voor de terugkoppeling via het forum!
Gisteren werd ik ook al gebeld door iemand van Telfort om mij op de hoogte te stellen (netjes!)

Op de dag waarop jij aangaf een duurmeting te gaan aanvragen, heb ik geen snelheids issues meer gehad 's avonds. De verbinding was gewoon goed dus dat is mooi :-)

Wellicht geldt hetzelfde ook voor de overige mensen die hebben gereageerd in deze thread (?)

Zo mysterieus als dat deze issue opeens is begonnen is het ook weer verdwenen.

We houden het in de gaten.

Bedankt!
Bekijk reactie

10 reacties

Je bent niet de enige.
Ik woon ook in regio Beverwijk, en heb precies dezelfde problemen.
Zeer vervelend.
Hoi hoi,

Waar wonen jullie? Ik woon aan het Euratomplein (Heemskerk) en ik heb exact ditzelfde probleem. Ik vraag me af of het aan de infrastructuur van deze !@#$flat ligt, of dat het probleem ergens in de bekabeling onder de grond ligt.

Het probleem begint vaak rond 9 uur en is rond 11 uur weg. Ben er wel een beetje klaar mee, vraag me af of andere providers hier ook last van hebben. De klantenservice komt niet verder dan modem resetten en kabeltjes vervangen, morgen nog maar eens proberen.
In Velsen Noord is precies hetzelfde aan de hand. Sinds ergens vorige week is de internetsnleheid 's avonds bedroevend laag, en na een uur of elf verbetert het weer. En dat is dus iedere dag hetzelfde.

Ik heb (uiteraard) de router herstart (experia box V8), alle kabels nagekeken, maar geen resultaat te zien. En als je dan de volgende ochtend weer kijkt is alles in orde.

Dit moet wel een probleem van Telfort zijn, en geen probleem van welke router dan ook aangezien iedereen hier hetzelfde meldt. En dan denk ik dat Telfort dit zelf ook wel weet. Blijft dan de vraag waarom dat niet netjes wordt gemeld...
Reputatie 1
Badge
Iedereen bedankt voor de reacties!

@Vog: ik zit in Beverwijk, vlakbij de Plantage (1944TC)..

Dit lijkt inderdaad niet een individueel probleem te zijn.

Van Velsen Noord tot Heemskerk hebben mensen last van precies dezelfde verschijnselen op hetzelfde moment.

Telfort, kijken jullie mee?? Graag jullie reactie...
Telfort weigert mij verder te helpen totdat ik de DSL kabel vervangen heb. Mevrouw van de telefoon kijkt zelf nooit op dit forum, maar wist mij wel te vertellen dat als er een probleem is met de bekabeling dat het dan mijn naaste buren zouden moeten zijn. Omdat jullie ergens verderop wonen zou het om een andere storing moeten gaan.

Ik heb weinig verstand van dit soort zaken maar het is wel verdacht dat we allemaal op hetzelfde moment en om dezelfde tijden storingen hebben.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Vog, intreprid2007 en plusfast, bedankt voor het doorgeven van dit signaal. Aangezien jullie allemaal hetzelfde probleem ervaren, lijkt me dat er iets anders speelt. Dit ga ik voor jullie uitzoeken! Kunnen jullie alsjeblieft je postcode+huisnummer aan je profiel toevoegen? Dan kan ik het uitzoeken voor jullie.
Reputatie 1
Badge
Hoi Vog, intreprid2007 en plusfast, bedankt voor het doorgeven van dit signaal. Aangezien jullie allemaal hetzelfde probleem ervaren, lijkt me dat er iets anders speelt. Dit ga ik voor jullie uitzoeken! Kunnen jullie alsjeblieft je postcode+huisnummer aan je profiel toevoegen? Dan kan ik het uitzoeken voor jullie.

Hoi Wieger,

ik heb zojuist mijn profiel gegevens aangepast, bij klantnr heb ik mijn postcode + huisnummer ingevuld!

Groeten
Reputatie 7
Badge +7
Dankjewel, Intrepid. Ik heb een duurmeting voor je aangevraagd, daarmee kunnen mijn collega's vaak snel terug vinden wat er speelt. De komende twee dagen ben ik niet aanwezig, daarom heb ik mijn collega's gevraagd om het in de gaten te houden.
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb reactie terug van mijn collega's, intrepid2007. Zij geven aan dat vanaf de 13e tot aan nu geen schommelingen meer zijn waargenomen. Het grootste verschil in deze periode was 2,1mbit. Merk jij nog de afwijkingen in de avond?
Reputatie 1
Badge
Hoi Wieger,

Bedankt voor de terugkoppeling via het forum!
Gisteren werd ik ook al gebeld door iemand van Telfort om mij op de hoogte te stellen (netjes!)

Op de dag waarop jij aangaf een duurmeting te gaan aanvragen, heb ik geen snelheids issues meer gehad 's avonds. De verbinding was gewoon goed dus dat is mooi :-)

Wellicht geldt hetzelfde ook voor de overige mensen die hebben gereageerd in deze thread (?)

Zo mysterieus als dat deze issue opeens is begonnen is het ook weer verdwenen.

We houden het in de gaten.

Bedankt!

Reageer