beantwoord

Sinds 3 dagen lage downloadsnelheid

• 2 december 2012
  • 17 reacties
  • 3922 keer bekeken

Hoi,

Ik heb sinds een dag of 3 ineens een lagere downloadsnelheid. Ik zit nu steeds rond de 400 kb/s, eerst was dit nog 1 MB.
Waaraan kan dit liggen? 
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 2 december 2012, 21:26

Ja, dat is het en het is slecht...

de 360kbps upstream is eigenlijk een indicatie dat de aansluitng van de modem aan het ISRA-punt niet goed is. Mogelijk is vocht en/of corrosie de oorzaak.

je kan proberen om de schroefjes in het ISRA-punt even los te draaien, een kort stukje van het kabeltje afhalen en dan te strippen (de plastik bescherming eraf halen) en opnieuw aan te sluiten. Dat wil wel eens helpen.
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Als je inlogd in de modem op http://192.168.1.254  wat is dan de snelheid die vermeld staat op de statuspagina?

en voor de snelste verbinding is het noodzaak om de  modem zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt aan te sluiten, met de bij het startpakket geleverde kabeltje.
Ik denk dat het dit is?
DSL Up  4735 kbps / 360 kbps

Er is niks veranderd met mijn aansluiting, modem zit direct aan de telefoonaansluiting aangesloten...
Reputatie 8
Badge +17
Ja, dat is het en het is slecht...

de 360kbps upstream is eigenlijk een indicatie dat de aansluitng van de modem aan het ISRA-punt niet goed is. Mogelijk is vocht en/of corrosie de oorzaak.

je kan proberen om de schroefjes in het ISRA-punt even los te draaien, een kort stukje van het kabeltje afhalen en dan te strippen (de plastik bescherming eraf halen) en opnieuw aan te sluiten. Dat wil wel eens helpen.
uhm....dat is wel heel technisch en ben ik toevallig een vrouw 🙂 mijn telefoonaansluiting zit in mn woonkamer en daar zit mn modem via de telefoonstekker op aangesloten...
ligt het dan aan de bekabeling in mijn telefoonaansluiting??
tevens woon ik een flat...dus zit mijn isra punt dan wel in m'n eigen huis?
Reputatie 8
Badge +17
Ja dat zit dan in je eigen apartement/flat; waarschijnlijk is dat dat een zg "varkenssnuit" aanluiting, een stekker met 4 pootjes

Je kan proberen door de stekker er een aantal malen uit te halen en er weer in te steken waardoor eventuele roest van de pootjes geschuurd word en mogelijk maakt dat de verbinding wat beter

MAAR ALLEEN ALS JE EERST DE MODEM UIT ZET! Dus haal eerst de 220V stekker van de modem uit het stopcontact
ok ik ga dat even proberen...
gedaan...het is nu;
DSL Up  16631 kbps / 1117 kbps
mijn downloadsnelheid is echter nog steeds tussen de 400 en 600 kb/s....dit was normaal gesproken het dubbele..
Reputatie 8
Badge +16
Welk type modem heb je exact?
Test je bekabeld of draadloos?
Zyxl, P-2602HW-D1A
nu draadloos...
Reputatie 8
Badge +17
van
DSL Up 4735 kbps / 360 kbps
naar
DSL Up 16631 kbps / 1117 kbps

bijna het viervoudige, de verbinding tussen de modem en de centrale ziet er nu weer piekfijn uit!! Dit kan vermoed ik niet beter.

de lage downloadsnelheid moet je nu vinden tussen de modem en de PC...

kan je een keer de gele UTP kabel gebruiken en dan de WiFi eens uitzetten?
downloadsnelheid is wel beter...hij fluctueert nu tussen de 400 en de 1000...dus denk dat dat misschien ligt of ik wel/niet aan het surfen ben...
thanks voor de hulp! zal iig mn isra aansluiting eens na laten kijken..
Reputatie 8
Badge +17
Je ISRA aansluiting is nu al goed, zie mijn vorige post...
ok helemaal top!
Reputatie 8
Badge +16
Als de snelheid ook bedraad blijft fluctueren, kan het nog een probleem met de LAN-poortjes van het modem zijn.
Op 31 okt overgegaan naar 30 Mb (voorheen 20 Mb ) nieuw modem ( Zyxel P2812HNU-F1 ) maar helaas geen snelheid 6 a 700 kb/s voorheen oud modem lag de snelheid 10 a 12 keer hoger. 3 keer met Telfort overleg gehad  ( modem moet nog intrainen duurt 10 dagen alle keren gecheckt, modem resetten enz,enz , maar de snelheid is het zelfde we zijn nu 4 weken verder. heeft iemand 'n idee ?

Reageer