beantwoord

Sinds 27/11 is mijn upload 0Kb. Dus effectief geen internet

  • 1 december 2015
  • 83 reacties
  • 1903 keer bekeken

Ik heb een Fritzbox 7390 (firmware v6.30) aan mijn telfort xDSL (VDSL2) verbinding hangen. Sinds afgelopen vrijdag 27-11 heb geen internet meer(postcode 5625). Ik krijg de melding "dhcpv4 no answer on discover". En de fritzbox krijgt ook geen ip adres. Tevens is de upload 0Kb. Ook de Experiabox V8 (firmware 02.00.131W4) geeft geen verbinding, terwijl het lampje Broadband en Internet wel branden. Ook op dit modem 0Kb upload, maar wel een ip adres.

Natuurlijk ligt dit probleem ook bij Telfort/KPN, maar is er hier misschien iemand die weet wat er aan de hand kan zijn? Is men bij Telfort bezig om de verbindingen aan te passen? Zoals bijvoorbeeld hieronder door xs4all is gebeurd?
https://groups.google.com/forum/#!topic/xs4all.general/AkLO0rj7Od0

Effectief zit ik nu al 5 dagen zonder internet, terwijl het probleem echt aan Telfort/KPN zijde lijkt te liggen 😞
icon

Beste antwoord door telfortuser5012 9 december 2015, 10:59

Alles is weer full operational 😃. Er staat nu ook de nieuwste firmware op de V8

Er is wel weinig te vinden over SNI-F lijnen
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/worden-telfort-klanten-belazerd-50676
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/sinds-profiel-17a-deze-week-lagere-snelheid-mogelijke-snelheid-51410

Die 2e link geeft wel aan dat de infrastructuur in de centrale waarschijnlijk nog niet goed zat voor mijn SNI-F lijn.

Maar goed ik heb weer 40 Mb down en 5 Mb up. De up lijkt trouwens afgekapt op 5 Mb. De attainable is 9 Mb up. Ip zit in de 145.132 range nu

Ook vreemd is dat de Fritz box niet verder komt dan 34 Mb down. Heeft iemand een idee hoe dat komt en of er wat aan te doen is?
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

83 reacties

Testje
Nog steeds geen reactie van Telfort behoudens Stephen. En geen internet
Ja en toch, persoonlijk zal ik daar niet snel weer terug keren. Mij te duur en bovendien krijg je er n product bij waar ik helemaal geen interesse in heb. Ik wil helemaal geen tv.
Bij Telfort krijg ik bovendien veel meer dan waar ik voor betaal. Ik heb n 30 / 3 abonnement en ik krijg 30 / 20. 🙂
Dat kan je bij de kabelaar voorlopig wel schudden.
Alleen wanneer t echt niet anders zou kunnen houd t op en dan moet je wel. Ik heb mazzel. Toevallig net vectoring en geen gammele lijn.


Hoe kom je toch aan die hoge upload? Bij mij lijkt hij toch echt op de DSLAM afgekapt te zijn op 5 Mb

Max. DSLAM throughput kbit/s 5216
Min. DSLAM throughput kbit/s 0
Attainable throughput kbit/s 8986
Current throughput kbit/s 5208
Voor zover ik heb begrepen komt dat doordat ik sinds afgelopen voorjaar op 'n gloednieuwe wijkkast ben aangesloten met vectoring.
Mijn max haalbare download is maar liefst 116mb en de upload 52 mb
Het blijkt dat Kpn de strakke cap in dit soort gevallen niet meer toepast.
Jij zit waarschijnlijk op de centrale met je aansluiting en niet op n nieuwe wijkkast. Dan val je dus niet in de prijzen.
Op Got heb ik ergens gelezen dat die centrales zich lastig laten ombouwen voor vectoring omdat daar ook apparatuur van andere providers is gehuisvest.

Edit:
Het is duidelijk dat indien dit voor de meeste gebruikers gemeengoed wordt, dit de concurrentiepositie van Kpn tov. de kabbelaar behoorlijk verbeterd. Veel gebruikers roepen al tijden dat de upload teveel achter blijft. Bij Ziggo meent men van niet. Maar Kpn is niet zo Oost-Indisch doof.
Ik zit inderdaad op de centrale aangesloten, helaas.
Reputatie 8
Firmware 02.00.131W4 voor je Experiabox is wel erg oud, dus ik kan me voorstellen dat daar de huidige wijze van internetconnectie niet goed mee zal verlopen omdat de basis is gewijzigd.

De firmware zit inmiddels op: 02.00.135W4
Wat zei de klantenservice? Wordt het probleem in ieder geval opgepakt?
Ik zou gisteren terug gebeld worden door de dame van klantrelaties. Maar helaas geen telefoontje gisteren. :@:@:@ Zelfs geen berichtje dat het niet gelukt is. Worden nu zelfs al de normale fatsoensnormen niet door Telfort in acht genomen?

Nu al 12 dagen zonder internet :@:@:@

@Stephen-Telfort Kan je aangeven waarom ik niet terug gebeld ben door Telfort en wanneer dat wel gaat gebeuren?
Reputatie 8
Badge +16
Ik schat in dat je modem op bridge staat en dat je even je mail moet gaan controleren op een melding van het abuse-team. Het zou zo maar eens kunnen zijn dat KPN je verbinding afgesloten hebt.
Beste telfortuser5012, ik betreur het dat je nog geen update hebt ontvangen. Of je deze nog vandaag ontvangt kan ik je helaas niet aangeven. Ik heb de situatie in ieder geval voor je geëscaleerd en het verzoek ingediend om je zo snel mogelijk een update te geven. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.

@Stephen - Telfort. Wat houdt escaleren in bij Telfort? Ik heb nog steeds geen update ontvangen. Ik zit nu 7 dagen zonder internet !!!!!!!!!!!!! Dat houd ook in dat Telfort niet aan zijn eigen voorwaarden voldoet om binnen 5 werkdagen een onderzoek te starten!!!!!! Ik vind dit echt niet kunnen.
Reputatie 8
Vandaar dat het escaleert. ;)

(Wellicht een verkeerd woord door Stephen gebruikt, waarvan hij de betekenis niet kent).
http://www.woorden.org/woord/escaleren

1) Ernstiger worden 2) Hoog oplopen 3) Het steeds erger worden van een conflictsituatie 4) Steeds erger worden van een conflictsituatie 5) Trapsgewijs verhevigen 6) Uit de hand lopen 7) Verhevigen 😎 Verscherpen 9) Verergeren
Vandaar dat het escaleert
Volgens mij is het alleen maar geëscaleerd, omdat ik niet zo als beloofd op de hoogte word gehouden. Technisch gebeurd er nog helemaal niks.
Net gebeld door de dame van klantrelaties. Als het goed is ben ik overgezet naar een SNI-F lijn en zou alles weer moeten werken. Ik ben niet thuis en kan het niet controleren maar het opgegeven ip adres kan ik in ieder geval pingen. :)

@Nisan Ik ben nog even voorzichtig, maar het heeft er alle schijn van dat je gelijk gekregen hebt :D

Straks eerst maar even thuis kijken wat nu de snelheden zijn

Kan iemand mij meer uitleggen wat een SNI-F lijn inhoud?

En dan ben ik nog alleszins ontevreden over de hele proces gang van dit incident
@telfortuser5012

Mooi. 🙂 Zal best werken. Waar de afkorting voor staat heb ik nog nergens gevonden maar zo noemen ze mijn lijn ook iig. Zal toch iets met vectoring te maken hebben dus ik ben nieuwsgierig naar de gegevens die uit je modem komen rollen straks.
Dinsdag zei ik je toch 😃
Reputatie 8
Badge +16
Ik zit inderdaad op de centrale aangesloten, helaas.

En even op een rijtje:

ADSL --> Centrale --> Max 20Mbits/2Mbits
VDSL --> Centrale --> Max 50Mbits/5Mbits
VVDSL --> Wijkkast --> Max 80Mbits/8Mbits (Praktijk is echter 110Mbits/20Mbits)
Ik zit inderdaad op de centrale aangesloten, helaas.

En even op een rijtje:

ADSL --> Centrale --> Max 20Mbits/2Mbits
VDSL --> Centrale --> Max 50Mbits/5Mbits
VVDSL --> Wijkkast --> Max 80Mbits/8Mbits (Praktijk is echter 110Mbits/20Mbits)


Maakt het nog uit of het VDSL2 is vanaf de centrale? En hoe komt het dan dat ik een Attainable Rate van 9076 (Kbps.) heb?
Net maar weer eens gebeld met de service desk. Er is dus 7 dagen lang niks gebeurt !!!!!!!!!!!! :@:@:@ omdat er een order op mijn lijn zit.Kan het ticket niet doorgezet worden naar KPN. En nee ik heb geen order geplaatst. Dit is iets van Telfort zelf. Volgens de Telfort medewerker wordt ik nu doorgezet naar de klant relatie afdeling. Die dan vandaag of morgen gaat bellen. Nou ik ben ten zeerste benieuwd of dat gaat gebeuren. En de klant relatie afdeling kan ook het probleem niet oplossen neem ik aan. All met al heb ik dus voorlopig nog geen internet. Dat wordt nog een week wachten.:@:@:@ Ik begin nu toch Nisan https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/sinds-2711-mijn-upload-0kb-dus-effectief-geen-internet-53685/index1.html#post470317 zijn opmerking in twijfel te trekken dat een andere provider nemen langer duurt dan dit probleem op te lossen.
Wat is het goedkoopste mobiele prepaid internet dat je kan krijgen?
Is dat deze?
https://www.t-mobile.nl/mobiel-internet/prepaid-internet

Dan alleen nog de vraag of dat gaat werken in mijn telefoon. Ik snap dat ik dan niet kan bellen zolang die sim kaart in mijn toestel zit.
Kan je bestaande simkaart niet uitbreiden met een eventueel tijdelijke internet bundel?
Kan je bestaande simkaart niet uitbreiden met een eventueel tijdelijke internet bundel?
Nee dat gaat niet lukken die is zakelijk met een vaste bundel voor alle medewerkers.
Die T mobile kaart is ook nog eens ontzettend voordelig. Voor nog geen 5 euro per dag onbeperkt internet. Kan Telfort dat mooi achteraf betalen 🆒
Bedankt voor jullie antwoorden.

@Babylonia. Hoe zou ik aan nieuwe firmware kunnen komen dan? Zo oud is hij nu ook weer niet. Het is maar 4 punt releases verschil in april 2014 heeft het modem nog aan de verbinding gehangen.

@nelly jacoba. Men heeft het doorgezet naar KPN voor een lijnmeting. Maar dat schiet niet op 😞 Ik zie in ieder geval niets gebeuren, behalve dat mijn profiel is gewijzigd van 8B naar 17A.

@Tuut-Tuut. Waarom zou mijn modem in bridge staan? En hou zou ik dat kunnen controleren? Ik heb de modems niet achter elkaar staan, maar de Experiabox v8 gewisseld voor de fritzbox. Nu staat dus alleen de Experiabox v8 op de lijn. Ik heb geen abuse melding gehad. Hoe kan ik controleren of KPN mijn lijn afgesloten heeft? Ik neem aan dat de helpdesk mij dat toch ook had kunnen melden....
De firmware updates worden altijd 's nachts gepushed. Modem een nachtje aan laten staan zou voldoende moeten zijn.
Zou even wachten tot webcare het oppakt. Zij kunnen je informeren over de stand van zaken.
Al met al heeft Telfort zich niet gehouden zijn zijn eigen voorwaarden 5.3.
Storingen worden zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen vijf
Werkdagen nadat zij aan Telfort bekend zijn geworden onderzocht, tenzij
dit redelijkerwijs niet mogelijk is

Het was redelijkerwijs wel mogelijk. Dus wat nu Telfort zich niet aan zijn eigen voorwaarden houd?
De experia V8 staat nu al 6 nachten aan.
En recent nog naar de firmware versie gekeken?