beantwoord

Sinds 27/11 is mijn upload 0Kb. Dus effectief geen internet

  • 1 december 2015
  • 83 reacties
  • 1903 keer bekeken

Ik heb een Fritzbox 7390 (firmware v6.30) aan mijn telfort xDSL (VDSL2) verbinding hangen. Sinds afgelopen vrijdag 27-11 heb geen internet meer(postcode 5625). Ik krijg de melding "dhcpv4 no answer on discover". En de fritzbox krijgt ook geen ip adres. Tevens is de upload 0Kb. Ook de Experiabox V8 (firmware 02.00.131W4) geeft geen verbinding, terwijl het lampje Broadband en Internet wel branden. Ook op dit modem 0Kb upload, maar wel een ip adres.

Natuurlijk ligt dit probleem ook bij Telfort/KPN, maar is er hier misschien iemand die weet wat er aan de hand kan zijn? Is men bij Telfort bezig om de verbindingen aan te passen? Zoals bijvoorbeeld hieronder door xs4all is gebeurd?
https://groups.google.com/forum/#!topic/xs4all.general/AkLO0rj7Od0

Effectief zit ik nu al 5 dagen zonder internet, terwijl het probleem echt aan Telfort/KPN zijde lijkt te liggen 😞
icon

Beste antwoord door telfortuser5012 9 december 2015, 10:59

Alles is weer full operational 😃. Er staat nu ook de nieuwste firmware op de V8

Er is wel weinig te vinden over SNI-F lijnen
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/worden-telfort-klanten-belazerd-50676
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/sinds-profiel-17a-deze-week-lagere-snelheid-mogelijke-snelheid-51410

Die 2e link geeft wel aan dat de infrastructuur in de centrale waarschijnlijk nog niet goed zat voor mijn SNI-F lijn.

Maar goed ik heb weer 40 Mb down en 5 Mb up. De up lijkt trouwens afgekapt op 5 Mb. De attainable is 9 Mb up. Ip zit in de 145.132 range nu

Ook vreemd is dat de Fritz box niet verder komt dan 34 Mb down. Heeft iemand een idee hoe dat komt en of er wat aan te doen is?
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

83 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Ik zit inderdaad op de centrale aangesloten, helaas.

En even op een rijtje:

ADSL --> Centrale --> Max 20Mbits/2Mbits
VDSL --> Centrale --> Max 50Mbits/5Mbits
VVDSL --> Wijkkast --> Max 80Mbits/8Mbits (Praktijk is echter 110Mbits/20Mbits)


Maakt het nog uit of het VDSL2 is vanaf de centrale? En hoe komt het dan dat ik een Attainable Rate van 9076 (Kbps.) heb?


VDSL is VDSL2, ik maak duidelijk even het onderscheid dat vanuit de wijkkast VVDSL wordt geleverd, in het modem zie je dat zo snel niet terug, alleen aan de snelheid kan je het afleiden.
Voor wat betreft de snelheid is de afstand naar de centrale/wijk kast leidend. Hoe dichterbij hoe hoger de download/upload Heb je echter VDSL vanuit de centrale dan is er een limiet op de uploadsnelheid, dit is helaas niet te veranderen. Alleen VVDSL verbindingen kunnen hogere waardes geven dan waar je voor betaald.
Reputatie 8
Badge +16
Beste telfortuser5012, mijn excuses voor de late reactie. Ik zie dat er vandaag telefonisch contact is geweest en het een en ander is besproken. Morgenavond (vrijdag 11 december) neemt een collega van de tweede lijn contact met jou op om je vragen over de upload snelheid te beantwoorden. Laat je dan even weten hoe het gesprek is verlopen?
Ik zit inderdaad op de centrale aangesloten, helaas.

En even op een rijtje:

ADSL --> Centrale --> Max 20Mbits/2Mbits
VDSL --> Centrale --> Max 50Mbits/5Mbits
VVDSL --> Wijkkast --> Max 80Mbits/8Mbits (Praktijk is echter 110Mbits/20Mbits)


Maakt het nog uit of het VDSL2 is vanaf de centrale? En hoe komt het dan dat ik een Attainable Rate van 9076 (Kbps.) heb?
Reputatie 8
Badge +16
Ik zit inderdaad op de centrale aangesloten, helaas.

En even op een rijtje:

ADSL --> Centrale --> Max 20Mbits/2Mbits
VDSL --> Centrale --> Max 50Mbits/5Mbits
VVDSL --> Wijkkast --> Max 80Mbits/8Mbits (Praktijk is echter 110Mbits/20Mbits)
Ik zit inderdaad op de centrale aangesloten, helaas.
Voor zover ik heb begrepen komt dat doordat ik sinds afgelopen voorjaar op 'n gloednieuwe wijkkast ben aangesloten met vectoring.
Mijn max haalbare download is maar liefst 116mb en de upload 52 mb
Het blijkt dat Kpn de strakke cap in dit soort gevallen niet meer toepast.
Jij zit waarschijnlijk op de centrale met je aansluiting en niet op n nieuwe wijkkast. Dan val je dus niet in de prijzen.
Op Got heb ik ergens gelezen dat die centrales zich lastig laten ombouwen voor vectoring omdat daar ook apparatuur van andere providers is gehuisvest.

Edit:
Het is duidelijk dat indien dit voor de meeste gebruikers gemeengoed wordt, dit de concurrentiepositie van Kpn tov. de kabbelaar behoorlijk verbeterd. Veel gebruikers roepen al tijden dat de upload teveel achter blijft. Bij Ziggo meent men van niet. Maar Kpn is niet zo Oost-Indisch doof.
Ja en toch, persoonlijk zal ik daar niet snel weer terug keren. Mij te duur en bovendien krijg je er n product bij waar ik helemaal geen interesse in heb. Ik wil helemaal geen tv.
Bij Telfort krijg ik bovendien veel meer dan waar ik voor betaal. Ik heb n 30 / 3 abonnement en ik krijg 30 / 20. 🙂
Dat kan je bij de kabelaar voorlopig wel schudden.
Alleen wanneer t echt niet anders zou kunnen houd t op en dan moet je wel. Ik heb mazzel. Toevallig net vectoring en geen gammele lijn.


Hoe kom je toch aan die hoge upload? Bij mij lijkt hij toch echt op de DSLAM afgekapt te zijn op 5 Mb

Max. DSLAM throughput kbit/s 5216
Min. DSLAM throughput kbit/s 0
Attainable throughput kbit/s 8986
Current throughput kbit/s 5208
Ja en toch, persoonlijk zal ik daar niet snel weer terug keren. Mij te duur en bovendien krijg je er n product bij waar ik helemaal geen interesse in heb. Ik wil helemaal geen tv.
Bij Telfort krijg ik bovendien veel meer dan waar ik voor betaal. Ik heb n 30 / 3 abonnement en ik krijg 30 / 20. 🙂
Dat kan je bij de kabelaar voorlopig wel schudden.
Alleen wanneer t echt niet anders zou kunnen houd t op en dan moet je wel. Ik heb mazzel. Toevallig net vectoring en geen gammele lijn.
Moet er wel ff bij zeggen dat de formule door mijzelf is bedacht en getoetst. Hij klopt aardig:) De Nobelprijs zal ik wel op de buik kunnen schrijven helaas.
Naja die Kpn medewerker wist misschien n beter plekje om z'n boterhammetjes op te peuzelen en laat je leerling dan maar kletsen.
Maar goed alle onzin op n stokje, jij bent gelukkig weer online. Das positief en laten we t zo houden. :)


Ja ik moet zeggen dat ik veel geleerd heb gedurende deze exercitie. o.a. dat Ziggo de kortste levertijd van alle providers heeft. Dat geeft dan wel aan dat je die niet in 1e instantie als provider moet kiezen. Maar dat het een goede provider kan zijn als fall back scenario.
Moet er wel ff bij zeggen dat de formule door mijzelf is bedacht en getoetst. Hij klopt aardig:) De Nobelprijs zal ik wel op de buik kunnen schrijven helaas.
Naja die Kpn medewerker wist misschien n beter plekje om z'n boterhammetjes op te peuzelen en laat je leerling dan maar kletsen.
Maar goed alle onzin op n stokje, jij bent gelukkig weer online. Das positief en laten we t zo houden. 🙂
Bijna. De formule is 5+5+2

de eerste 5 staat voor 5 dagen eer de klacht wordt opgepakt. De 2de 5 voor 5 dagen waarin wordt gepraat en afgewacht of het onheil niet vanzelf weggaat. En de 2 staat voor 2 dagen om n monteur naar de plek des onheils te krijgen om daar zn lunchpakket te verorberen en even te kijken of er iets te zien is op zn metertjes om daarna te melden dat dat inderdaad zo is waarna er reparatie volgt.
Zo kom je dr wel :)

Nou daar ben je mooi klaar mee als klant. Ik stond echt bijna op het punt om Ziggo te bellen voor een bestelling. Grappig detail is maandag stond ik voor het stoplicht te wachten vlak bij de tel centrale en reed net een kpn auto voorbij waarin de bijrijder duidelijk een aanwijzing gaf aan de bestuurder had je hier niet linksaf gemoeten (De richting van de tel centrale) maar vervolgens rechtdoor reed.
Bijna. De formule is 5+5+2

de eerste 5 staat voor 5 dagen eer de klacht wordt opgepakt. De 2de 5 voor 5 dagen waarin wordt gepraat en afgewacht of het onheil niet vanzelf weggaat. En de 2 staat voor 2 dagen om n monteur naar de plek des onheils te krijgen om daar zn lunchpakket te verorberen en even te kijken of er iets te zien is op zn metertjes om daarna te melden dat dat inderdaad zo is waarna er reparatie volgt.
Zo kom je dr wel 🙂
Er is officieel geen letter terug te vinden over SNI-F en waar dat voor staat. Polution gooide t ook al in de groep op GoT.
Die Fritz zal na n tijdje wel dezelfde resultaten laten zien denk ik zo. Gewoon online laten en afwachten.
Anyway eind goed al goed 🙂 En met de Kpn formule kan je zelf ongeveer uitrekenen hoelang t duurt eer 'n storing wordt opgelost.
Mocht t ooit nog eens gebeuren :D

Hoe luid die Kpn formule dan 5+2 werkdagen? Dat vind ik nogal lang. Ik heb 12 dagen zonder internet gezeten. Dat is mij thuis sinds '93 nog niet overkomen
Er is officieel geen letter terug te vinden over SNI-F en waar dat voor staat. Polution gooide t ook al in de groep op GoT.
Die Fritz zal na n tijdje wel dezelfde resultaten laten zien denk ik zo. Gewoon online laten en afwachten.
Anyway eind goed al goed 🙂 En met de Kpn formule kan je zelf ongeveer uitrekenen hoelang t duurt eer 'n storing wordt opgelost.
Mocht t ooit nog eens gebeuren 😃
En is er iemand van Telfort die mij kan vertellen dat als ik meld dat ik geen verbinding krijg met de DHSP server van Telfort/KPN. Dat er eerst allemaal onzin checks gedaan moeten worden die niks met het probleem te maken hebben en dat er volgens een hele week niks wordt gedaan????
Alles is weer full operational 😃. Er staat nu ook de nieuwste firmware op de V8

Er is wel weinig te vinden over SNI-F lijnen
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/worden-telfort-klanten-belazerd-50676
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/sinds-profiel-17a-deze-week-lagere-snelheid-mogelijke-snelheid-51410

Die 2e link geeft wel aan dat de infrastructuur in de centrale waarschijnlijk nog niet goed zat voor mijn SNI-F lijn.

Maar goed ik heb weer 40 Mb down en 5 Mb up. De up lijkt trouwens afgekapt op 5 Mb. De attainable is 9 Mb up. Ip zit in de 145.132 range nu

Ook vreemd is dat de Fritz box niet verder komt dan 34 Mb down. Heeft iemand een idee hoe dat komt en of er wat aan te doen is?
@telfortuser5012

Mooi. 🙂 Zal best werken. Waar de afkorting voor staat heb ik nog nergens gevonden maar zo noemen ze mijn lijn ook iig. Zal toch iets met vectoring te maken hebben dus ik ben nieuwsgierig naar de gegevens die uit je modem komen rollen straks.
Dinsdag zei ik je toch 😃
Net gebeld door de dame van klantrelaties. Als het goed is ben ik overgezet naar een SNI-F lijn en zou alles weer moeten werken. Ik ben niet thuis en kan het niet controleren maar het opgegeven ip adres kan ik in ieder geval pingen. :)

@Nisan Ik ben nog even voorzichtig, maar het heeft er alle schijn van dat je gelijk gekregen hebt :D

Straks eerst maar even thuis kijken wat nu de snelheden zijn

Kan iemand mij meer uitleggen wat een SNI-F lijn inhoud?

En dan ben ik nog alleszins ontevreden over de hele proces gang van dit incident
Ik zou gisteren terug gebeld worden door de dame van klantrelaties. Maar helaas geen telefoontje gisteren. :@:@:@ Zelfs geen berichtje dat het niet gelukt is. Worden nu zelfs al de normale fatsoensnormen niet door Telfort in acht genomen?

Nu al 12 dagen zonder internet :@:@:@

@Stephen-Telfort Kan je aangeven waarom ik niet terug gebeld ben door Telfort en wanneer dat wel gaat gebeuren?
Nou ik denk niet dat men er op uit is om je van kastje naar muur te sturen en vice versa. Daar is niemand bij gebaad natuurlijk.
Wel krijg ik de indruk dat er sprake is van 'n administratieve Babylonische spraakverwarring. En dan ben je bij het logge kpn ( volgens mij zit de kink daar namelijk) nog niet klaar.
Het is al met al 'n raadselachtig verhaal en met recht ook nu weer 'n harde noot om te kraken.
Voorlopig schiet jij er niets mee op iig.


Bedankt voor je medeleven in dit topic Nisan. Ik kan je reacties erg waarderen. Ik denk dat je in deze wel je gelijk hebt, maar kom er maar eens door. Ik heb net geprobeerd om de dame van klantrelaties zelf te bereiken, maar dat is blijkbaar onmogelijk.

Al met al zijn we nog niks opgeschoten vandaag. 😠 Behalve dat ik nu weet dat ik heel snel van service provider kan wisselen. 🙂 Daar ben ik dan wel weer blij mee. Eigenlijk wil ik het niet, maar als Telfort mij geen keus laat dan moet je wel.
Nou ik denk niet dat men er op uit is om je van kastje naar muur te sturen en vice versa. Daar is niemand bij gebaad natuurlijk.
Wel krijg ik de indruk dat er sprake is van 'n administratieve Babylonische spraakverwarring. En dan ben je bij het logge kpn ( volgens mij zit de kink daar namelijk) nog niet klaar.
Het is al met al 'n raadselachtig verhaal en met recht ook nu weer 'n harde noot om te kraken.
Voorlopig schiet jij er niets mee op iig.
Net gebeld met Ziggo. Die kunnen leveren binnen 3 werkdagen! 🙂

En zijn nu alle Telfort medewerkers off line? Of hebben die allemaal vakantie vandaag?


zo te zien is webcare vandaag niet actief tot nu toe. Was het niet mogelijk om je te laten bellen door n 2de lijn medewerker? Die zijn technisch beter op de hoogte dan klantrelaties.


Ik had vrijdag eerst met iemand van de 2e lijn gesproken, maar die kon mij ook niet veel wijzer maken. Vooral toen hij zag dat het al sinds 27 juni liep schrok hij volgens mij nogal en gaf geen concrete antwoorden meer. Blijkbaar is het nog al een complex probleem. Ik had juist begrepen dat 1 specifieke medewerker van klantrelaties is gekoppeld aan 1 klant, zodat de klant niet iedere keer met een andere 2e lijn medewerker spreekt die zich weer opnieuw in het probleem moet verdiepen.

Ik ben ook niet zo zeer opzoek naar een technisch verhaal (hoewel dat wel zeer interessant is), maar ik ben op zoek naar een snelle oplossing van mijn probleem. Ik wil iemand aan de lijn die mensen in beweging kan krijgen voor mij, maar dat lijkt er niet in te zitten. Ik krijg zo langzamerhand de indruk dat de afdeling klantrelaties eigenlijk de afdeling pappen en nat houden is. 🆒
Net gebeld met Ziggo. Die kunnen leveren binnen 3 werkdagen! 🙂

En zijn nu alle Telfort medewerkers off line? Of hebben die allemaal vakantie vandaag?


zo te zien is webcare vandaag niet actief tot nu toe. Was het niet mogelijk om je te laten bellen door n 2de lijn medewerker? Die zijn technisch beter op de hoogte dan klantrelaties.
Net gebeld met Ziggo. Die kunnen leveren binnen 3 werkdagen! 🙂 Kom er maar in Telfort. Zeg het maar kan ik een Ziggo abonnement bestellen of gaan jullie als de wiedeweerga bij mij internet leveren en dan maakt het mij niet uit of dat over Koper of FttH is? Ik wacht nog steeds op het telefoontje van de dame van klantrelatie.

De opzeg termijn van een maand is in deze in ieder geval niet van toepassing:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wanprestatie

En zijn nu alle Telfort medewerkers off line? Of hebben die allemaal vakantie vandaag?
Er is ook Ftth (Glasvezel) beschikbaar, is er een reden waarom je geen glasvezel verbinding neemt?

Aan de hand van de waardes die de check laat zien lijkt het overigens dat er geen Vectoring actief is op je lijn...


De FttH line is vrij nieuw. Ik had geen zin in het gezeur dat bij een overstap komt kijken. LOL Ik ging ervan uit dat mijn xDSL lijn stabiel zou blijven draaien. Nu kost een overstap 5 weken. Ik hoop dat de FttH lijn voor Telfort een alternatief is om snel mijn internet weer up and running te hebben inderdaad.

Volgens mij hebben ze de vectoring lijn nog niet aangelegd maar wel alvast de oude vdsl lijn gesloopt 😞