beantwoord

Sinds 27/11 is mijn upload 0Kb. Dus effectief geen internet

• 1 december 2015
  • 83 reacties
  • 1903 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

83 reacties

Ja en toch, persoonlijk zal ik daar niet snel weer terug keren. Mij te duur en bovendien krijg je er n product bij waar ik helemaal geen interesse in heb. Ik wil helemaal geen tv.
Bij Telfort krijg ik bovendien veel meer dan waar ik voor betaal. Ik heb n 30 / 3 abonnement en ik krijg 30 / 20. 🙂
Dat kan je bij de kabelaar voorlopig wel schudden.
Alleen wanneer t echt niet anders zou kunnen houd t op en dan moet je wel. Ik heb mazzel. Toevallig net vectoring en geen gammele lijn.
Ja en toch, persoonlijk zal ik daar niet snel weer terug keren. Mij te duur en bovendien krijg je er n product bij waar ik helemaal geen interesse in heb. Ik wil helemaal geen tv.
Bij Telfort krijg ik bovendien veel meer dan waar ik voor betaal. Ik heb n 30 / 3 abonnement en ik krijg 30 / 20. 🙂
Dat kan je bij de kabelaar voorlopig wel schudden.
Alleen wanneer t echt niet anders zou kunnen houd t op en dan moet je wel. Ik heb mazzel. Toevallig net vectoring en geen gammele lijn.

Hoe kom je toch aan die hoge upload? Bij mij lijkt hij toch echt op de DSLAM afgekapt te zijn op 5 Mb

Max. DSLAM throughput kbit/s 5216
Min. DSLAM throughput kbit/s 0
Attainable throughput kbit/s 8986
Current throughput kbit/s 5208
Voor zover ik heb begrepen komt dat doordat ik sinds afgelopen voorjaar op 'n gloednieuwe wijkkast ben aangesloten met vectoring.
Mijn max haalbare download is maar liefst 116mb en de upload 52 mb
Het blijkt dat Kpn de strakke cap in dit soort gevallen niet meer toepast.
Jij zit waarschijnlijk op de centrale met je aansluiting en niet op n nieuwe wijkkast. Dan val je dus niet in de prijzen.
Op Got heb ik ergens gelezen dat die centrales zich lastig laten ombouwen voor vectoring omdat daar ook apparatuur van andere providers is gehuisvest.

Edit:
Het is duidelijk dat indien dit voor de meeste gebruikers gemeengoed wordt, dit de concurrentiepositie van Kpn tov. de kabbelaar behoorlijk verbeterd. Veel gebruikers roepen al tijden dat de upload teveel achter blijft. Bij Ziggo meent men van niet. Maar Kpn is niet zo Oost-Indisch doof.
Ik zit inderdaad op de centrale aangesloten, helaas.
Reputatie 8
Badge +16

En even op een rijtje:

ADSL --> Centrale --> Max 20Mbits/2Mbits
VDSL --> Centrale --> Max 50Mbits/5Mbits
VVDSL --> Wijkkast --> Max 80Mbits/8Mbits (Praktijk is echter 110Mbits/20Mbits)

En even op een rijtje:

Maakt het nog uit of het VDSL2 is vanaf de centrale? En hoe komt het dan dat ik een Attainable Rate van 9076 (Kbps.) heb?
Reputatie 8
Badge +16
Beste telfortuser5012, mijn excuses voor de late reactie. Ik zie dat er vandaag telefonisch contact is geweest en het een en ander is besproken. Morgenavond (vrijdag 11 december) neemt een collega van de tweede lijn contact met jou op om je vragen over de upload snelheid te beantwoorden. Laat je dan even weten hoe het gesprek is verlopen?
Reputatie 8
Badge +16

En even op een rijtje:

Maakt het nog uit of het VDSL2 is vanaf de centrale? En hoe komt het dan dat ik een Attainable Rate van 9076 (Kbps.) heb?

VDSL is VDSL2, ik maak duidelijk even het onderscheid dat vanuit de wijkkast VVDSL wordt geleverd, in het modem zie je dat zo snel niet terug, alleen aan de snelheid kan je het afleiden.
Voor wat betreft de snelheid is de afstand naar de centrale/wijk kast leidend. Hoe dichterbij hoe hoger de download/upload Heb je echter VDSL vanuit de centrale dan is er een limiet op de uploadsnelheid, dit is helaas niet te veranderen. Alleen VVDSL verbindingen kunnen hogere waardes geven dan waar je voor betaald.