beantwoord

Sinds 27/11 is mijn upload 0Kb. Dus effectief geen internet

• 1 december 2015
  • 83 reacties
  • 1930 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

83 reacties

@telfortuser5012

haha nee. Ik kan me voorstellen dat je hier pissed off van raakt maar men heeft t niet specifiek op jou gemunt hoor. Stephan heeft t hierboven uit de doeken gedaan. Er heeft iemand zitten slapen / prutsen. De beruchte stagiair? 🙂
En nee, geloof me maar, jij hebt volgende week weer verbinding. Durf ik om te wedden. 🆒

Nee fouten maken we allemaal en dat is niet leuk als het je overkomt, maar het gaat om het vermogen om het op te lossen. En daar zit het toch structureel fout bij Telfort/KPN

En er zit nog een heel verschil tussen volgende week maandag of volgende week vrijdag. Sterker nog als men echt wil bij Telfort/KPN dan lost men het vandaag nog op, want het probleem zou nu helder moeten zijn. Alleen moet er waarschijnlijk een monteur naar de centrale rijden. En men denkt dat dat meer kost dan de consument in zijn sop gaar te laten koken.
@telfortuser5012

heb je toevallig miss een bevriende buur op wiens netwerk je mag meeliften tijdens de avonduren? Als je afhankelijk bent van je internet toegang kan dat tijdelijk 'n oplossing zijn.
Verder zit er weinig anders op dan lijdzaam afwachten helaas.
Ik voorspel dinsdag als de dag der dagen. 🙂 Onderbuik gevoel. Niks meer dan dat..naja beetje ervaring met dit soort zaken speelt ook mee 🙂
Laat t ff weten. Anyway, goed weekend.
De dame van klantrelaties heeft in ieder geval vrijdag nog teruggebeld. Dus dat was positief. De order blijkt echter al sinds 27 juni te lopen. En liep mijn lijn altijd over een backup lijn. Die dus 27 november uitgezet is en de afgelopen week gesloopt en dus niet meer hersteld kan worden. Leuk die 5 werkdagen wachttijd bij Telfort. In die tijd wordt je gehele lijn onbruikbaar gemaakt. Zij kan nu niet garanderen dat ik binnen 6 maanden weer een werkende internet verbinding heeft. Zullen ze nu vergeten zijn om de hele buitenring aan te leggen. Maar dan zouden meer gebruikers hier last van hebben? Dat zal toch niet zo zijn? Hoe zou dit dan zitten als ik alleen geen verbinding heb wat kan er dan aan de hand zijn. Ze zou vandaag terug bellen kijken of er dan wat meer informatie komt. Vrijdag kon ze zelfs niet garanderen dat binnen een week een uitspraak komt hoe lang het nog zou kunnen gaan duren.

Zijn er hier nog mensen die xdsl via de centrale Vlokhoven (Ehv-Vkh, postcode 5625) hebben? Ik zag daar vanochtend wel een KPN auto naartoe gaan. Misschien toch al actie nu? Of zullen ze nu nog meer gaan slopen daar?

Straks maar even met Ziggo bellen die kunnen volgens hun site binnen 10 dagen leveren.
Bij Telfort duurt het trouwens 4 a 5 weken voordat ze via de ftth lijn internet kunnen leveren. Dat zou dan toch sneller moeten kunnen in deze situatie, lijkt mij.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik zoiets aan een klant zou moeten uitleggen als ik bij 'n isp zou werken.
Als ik je verhaal goed begrijp heeft iemand de stekker van 'n lijn, waar 'n lopend abonnement op aangeboden wordt, eruit getrokken en vervolgens fysiek gestript?
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik zoiets aan een klant zou moeten uitleggen als ik bij 'n isp zou werken.
Als ik je verhaal goed begrijp heeft iemand de stekker van 'n lijn, waar 'n lopend abonnement op aangeboden wordt, eruit getrokken en vervolgens fysiek gestript?

Zo heb ik het inderdaad van de dame van klantrelaties begrepen. In ieder geval kan de oude situatie niet meer hersteld worden. En zij meldde mij dat er eerdere situaties zijn geweest,waarbij klanten 6 maanden zonder internet hebben gezeten. Lang leve de vectoring uitrol. KPN lijkt weer terug te zijn bij de begin dagen van de adsl uitrol, waarbij er ook van alles mis ging.
Dus netco fourstack geeft nu aan dat er geen dsl mogelijk is op jou adres?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Dus netco fourstack geeft nu aan dat er geen dsl mogelijk is op jou adres?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Nee. Ik weet ook niet waar nu precies het probleem zit. Op het modem brand nog wel het DSL en Internet lampje.

Resultaat van de netco website:
Wat Koper
Beschikbaar Small green check
Distributiepunt(en) Ehv-Vkh
Internet Snelheid 80 Mbit/s
iTV 2 HD
Wat FttH
Beschikbaar Small green check
Distributiepunt(en) Ehv-ACE/2
Internet Snelheid 500 Mbit/s
iTV 2 HD

Technologie Internet Snelheid
ADSL2+ 11 Mbit/s
VDSL2* 40 Mbit/s
Bonding* 80 Mbit/s
Er is ook Ftth (Glasvezel) beschikbaar, is er een reden waarom je geen glasvezel verbinding neemt?

Aan de hand van de waardes die de check laat zien lijkt het overigens dat er geen Vectoring actief is op je lijn...
Er is ook Ftth (Glasvezel) beschikbaar, is er een reden waarom je geen glasvezel verbinding neemt?

Aan de hand van de waardes die de check laat zien lijkt het overigens dat er geen Vectoring actief is op je lijn...

De FttH line is vrij nieuw. Ik had geen zin in het gezeur dat bij een overstap komt kijken. LOL Ik ging ervan uit dat mijn xDSL lijn stabiel zou blijven draaien. Nu kost een overstap 5 weken. Ik hoop dat de FttH lijn voor Telfort een alternatief is om snel mijn internet weer up and running te hebben inderdaad.

Volgens mij hebben ze de vectoring lijn nog niet aangelegd maar wel alvast de oude vdsl lijn gesloopt 😞
Net gebeld met Ziggo. Die kunnen leveren binnen 3 werkdagen! 🙂 Kom er maar in Telfort. Zeg het maar kan ik een Ziggo abonnement bestellen of gaan jullie als de wiedeweerga bij mij internet leveren en dan maakt het mij niet uit of dat over Koper of FttH is? Ik wacht nog steeds op het telefoontje van de dame van klantrelatie.

De opzeg termijn van een maand is in deze in ieder geval niet van toepassing:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wanprestatie

En zijn nu alle Telfort medewerkers off line? Of hebben die allemaal vakantie vandaag?
Net gebeld met Ziggo. Die kunnen leveren binnen 3 werkdagen! 🙂

En zijn nu alle Telfort medewerkers off line? Of hebben die allemaal vakantie vandaag?

zo te zien is webcare vandaag niet actief tot nu toe. Was het niet mogelijk om je te laten bellen door n 2de lijn medewerker? Die zijn technisch beter op de hoogte dan klantrelaties.
Net gebeld met Ziggo. Die kunnen leveren binnen 3 werkdagen! 🙂

zo te zien is webcare vandaag niet actief tot nu toe. Was het niet mogelijk om je te laten bellen door n 2de lijn medewerker? Die zijn technisch beter op de hoogte dan klantrelaties.

Ik had vrijdag eerst met iemand van de 2e lijn gesproken, maar die kon mij ook niet veel wijzer maken. Vooral toen hij zag dat het al sinds 27 juni liep schrok hij volgens mij nogal en gaf geen concrete antwoorden meer. Blijkbaar is het nog al een complex probleem. Ik had juist begrepen dat 1 specifieke medewerker van klantrelaties is gekoppeld aan 1 klant, zodat de klant niet iedere keer met een andere 2e lijn medewerker spreekt die zich weer opnieuw in het probleem moet verdiepen.

Ik ben ook niet zo zeer opzoek naar een technisch verhaal (hoewel dat wel zeer interessant is), maar ik ben op zoek naar een snelle oplossing van mijn probleem. Ik wil iemand aan de lijn die mensen in beweging kan krijgen voor mij, maar dat lijkt er niet in te zitten. Ik krijg zo langzamerhand de indruk dat de afdeling klantrelaties eigenlijk de afdeling pappen en nat houden is. 🆒
Nou ik denk niet dat men er op uit is om je van kastje naar muur te sturen en vice versa. Daar is niemand bij gebaad natuurlijk.
Wel krijg ik de indruk dat er sprake is van 'n administratieve Babylonische spraakverwarring. En dan ben je bij het logge kpn ( volgens mij zit de kink daar namelijk) nog niet klaar.
Het is al met al 'n raadselachtig verhaal en met recht ook nu weer 'n harde noot om te kraken.
Voorlopig schiet jij er niets mee op iig.
Nou ik denk niet dat men er op uit is om je van kastje naar muur te sturen en vice versa. Daar is niemand bij gebaad natuurlijk.
Wel krijg ik de indruk dat er sprake is van 'n administratieve Babylonische spraakverwarring. En dan ben je bij het logge kpn ( volgens mij zit de kink daar namelijk) nog niet klaar.
Het is al met al 'n raadselachtig verhaal en met recht ook nu weer 'n harde noot om te kraken.
Voorlopig schiet jij er niets mee op iig.

Bedankt voor je medeleven in dit topic Nisan. Ik kan je reacties erg waarderen. Ik denk dat je in deze wel je gelijk hebt, maar kom er maar eens door. Ik heb net geprobeerd om de dame van klantrelaties zelf te bereiken, maar dat is blijkbaar onmogelijk.

Al met al zijn we nog niks opgeschoten vandaag. 😠 Behalve dat ik nu weet dat ik heel snel van service provider kan wisselen. 🙂 Daar ben ik dan wel weer blij mee. Eigenlijk wil ik het niet, maar als Telfort mij geen keus laat dan moet je wel.
Ik zou gisteren terug gebeld worden door de dame van klantrelaties. Maar helaas geen telefoontje gisteren. :@:@:@ Zelfs geen berichtje dat het niet gelukt is. Worden nu zelfs al de normale fatsoensnormen niet door Telfort in acht genomen?

Nu al 12 dagen zonder internet :@:@:@

@Stephen-Telfort Kan je aangeven waarom ik niet terug gebeld ben door Telfort en wanneer dat wel gaat gebeuren?
Net gebeld door de dame van klantrelaties. Als het goed is ben ik overgezet naar een SNI-F lijn en zou alles weer moeten werken. Ik ben niet thuis en kan het niet controleren maar het opgegeven ip adres kan ik in ieder geval pingen. :)

@Nisan Ik ben nog even voorzichtig, maar het heeft er alle schijn van dat je gelijk gekregen hebt :D

Straks eerst maar even thuis kijken wat nu de snelheden zijn

Kan iemand mij meer uitleggen wat een SNI-F lijn inhoud?

En dan ben ik nog alleszins ontevreden over de hele proces gang van dit incident
@telfortuser5012

Mooi. 🙂 Zal best werken. Waar de afkorting voor staat heb ik nog nergens gevonden maar zo noemen ze mijn lijn ook iig. Zal toch iets met vectoring te maken hebben dus ik ben nieuwsgierig naar de gegevens die uit je modem komen rollen straks.
Dinsdag zei ik je toch 😃
Alles is weer full operational 😃. Er staat nu ook de nieuwste firmware op de V8

Er is wel weinig te vinden over SNI-F lijnen
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/worden-telfort-klanten-belazerd-50676
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/sinds-profiel-17a-deze-week-lagere-snelheid-mogelijke-snelheid-51410

Die 2e link geeft wel aan dat de infrastructuur in de centrale waarschijnlijk nog niet goed zat voor mijn SNI-F lijn.

Maar goed ik heb weer 40 Mb down en 5 Mb up. De up lijkt trouwens afgekapt op 5 Mb. De attainable is 9 Mb up. Ip zit in de 145.132 range nu

Ook vreemd is dat de Fritz box niet verder komt dan 34 Mb down. Heeft iemand een idee hoe dat komt en of er wat aan te doen is?
En is er iemand van Telfort die mij kan vertellen dat als ik meld dat ik geen verbinding krijg met de DHSP server van Telfort/KPN. Dat er eerst allemaal onzin checks gedaan moeten worden die niks met het probleem te maken hebben en dat er volgens een hele week niks wordt gedaan????
Er is officieel geen letter terug te vinden over SNI-F en waar dat voor staat. Polution gooide t ook al in de groep op GoT.
Die Fritz zal na n tijdje wel dezelfde resultaten laten zien denk ik zo. Gewoon online laten en afwachten.
Anyway eind goed al goed 🙂 En met de Kpn formule kan je zelf ongeveer uitrekenen hoelang t duurt eer 'n storing wordt opgelost.
Mocht t ooit nog eens gebeuren 😃
Er is officieel geen letter terug te vinden over SNI-F en waar dat voor staat. Polution gooide t ook al in de groep op GoT.
Die Fritz zal na n tijdje wel dezelfde resultaten laten zien denk ik zo. Gewoon online laten en afwachten.
Anyway eind goed al goed 🙂 En met de Kpn formule kan je zelf ongeveer uitrekenen hoelang t duurt eer 'n storing wordt opgelost.
Mocht t ooit nog eens gebeuren :D

Hoe luid die Kpn formule dan 5+2 werkdagen? Dat vind ik nogal lang. Ik heb 12 dagen zonder internet gezeten. Dat is mij thuis sinds '93 nog niet overkomen
Bijna. De formule is 5+5+2

de eerste 5 staat voor 5 dagen eer de klacht wordt opgepakt. De 2de 5 voor 5 dagen waarin wordt gepraat en afgewacht of het onheil niet vanzelf weggaat. En de 2 staat voor 2 dagen om n monteur naar de plek des onheils te krijgen om daar zn lunchpakket te verorberen en even te kijken of er iets te zien is op zn metertjes om daarna te melden dat dat inderdaad zo is waarna er reparatie volgt.
Zo kom je dr wel 🙂
Bijna. De formule is 5+5+2

de eerste 5 staat voor 5 dagen eer de klacht wordt opgepakt. De 2de 5 voor 5 dagen waarin wordt gepraat en afgewacht of het onheil niet vanzelf weggaat. En de 2 staat voor 2 dagen om n monteur naar de plek des onheils te krijgen om daar zn lunchpakket te verorberen en even te kijken of er iets te zien is op zn metertjes om daarna te melden dat dat inderdaad zo is waarna er reparatie volgt.
Zo kom je dr wel :)

Nou daar ben je mooi klaar mee als klant. Ik stond echt bijna op het punt om Ziggo te bellen voor een bestelling. Grappig detail is maandag stond ik voor het stoplicht te wachten vlak bij de tel centrale en reed net een kpn auto voorbij waarin de bijrijder duidelijk een aanwijzing gaf aan de bestuurder had je hier niet linksaf gemoeten (De richting van de tel centrale) maar vervolgens rechtdoor reed.
Moet er wel ff bij zeggen dat de formule door mijzelf is bedacht en getoetst. Hij klopt aardig:) De Nobelprijs zal ik wel op de buik kunnen schrijven helaas.
Naja die Kpn medewerker wist misschien n beter plekje om z'n boterhammetjes op te peuzelen en laat je leerling dan maar kletsen.
Maar goed alle onzin op n stokje, jij bent gelukkig weer online. Das positief en laten we t zo houden. 🙂
Moet er wel ff bij zeggen dat de formule door mijzelf is bedacht en getoetst. Hij klopt aardig:) De Nobelprijs zal ik wel op de buik kunnen schrijven helaas.
Naja die Kpn medewerker wist misschien n beter plekje om z'n boterhammetjes op te peuzelen en laat je leerling dan maar kletsen.
Maar goed alle onzin op n stokje, jij bent gelukkig weer online. Das positief en laten we t zo houden. :)

Ja ik moet zeggen dat ik veel geleerd heb gedurende deze exercitie. o.a. dat Ziggo de kortste levertijd van alle providers heeft. Dat geeft dan wel aan dat je die niet in 1e instantie als provider moet kiezen. Maar dat het een goede provider kan zijn als fall back scenario.