beantwoord

Sinds 27/11 is mijn upload 0Kb. Dus effectief geen internet

• 1 december 2015
  • 83 reacties
  • 1903 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

83 reacties

thx Nisan. Het is dus een interne range. Het staat toch echt bij WAN IP: op mijn V8 :(

Zo gek is je gokje niet. Uit mijn TS: op de fritz krijg ik de melding "dhcpv4 no answer on discover"
Hallo telfortuser5012, wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van het internet. Ik ontvang graag je naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan kijken hoe het zit met de status van de afhandeling.
Ik heb je gisteren mijn gegevens doorgestuurd. Kan jij bevestigen dat er geen abuse melding is voor mijn verbinding?

edit: Net voor de zekerheid maar even gebeld. Er is geen abuse melding :)
Probleem licht waarschijnlijk tussen mijn ISRA en de kaart in de centrale.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo telfortuser5012, bedankt voor jouw gegevens. Er is inderdaad geen abuse melding en Nisan heeft goed gegokt. In het ticket dat is aangemaakt dat er geen IP is. Ik heb begrepen dat je per sms op de hoogte wordt gehouden. Heb je in de tussentijd nog een update ontvangen?
Hallo telfortuser5012, bedankt voor jouw gegevens. Er is inderdaad geen abuse melding en Nisan heeft goed gegokt. In het ticket dat is aangemaakt dat er geen IP is. Ik heb begrepen dat je per sms op de hoogte wordt gehouden. Heb je in de tussentijd nog een update ontvangen?
Bedankt voor je antwoord Stephen. Nee ik heb nog geen SMSje ontvangen. Ik had begrepen dat KPN vandaag naar de lijn zou kijken, maar ik heb nog niks gehoord. Ik ben bang dat er dus vanavond nog steeds geen internet is 😞. Het zou heel fijn zijn als ik vandaag nog een update krijg. Zodat ik weet of ik vanavond nog dingen thuis kan doen of dat ik langer op kantoor moet blijven.
Reputatie 8
Badge +16
Beste telfortuser5012, ik betreur het dat je nog geen update hebt ontvangen. Of je deze nog vandaag ontvangt kan ik je helaas niet aangeven. Ik heb de situatie in ieder geval voor je geëscaleerd en het verzoek ingediend om je zo snel mogelijk een update te geven. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Testje
Nog steeds geen reactie van Telfort behoudens Stephen. En geen internet
Beste telfortuser5012, ik betreur het dat je nog geen update hebt ontvangen. Of je deze nog vandaag ontvangt kan ik je helaas niet aangeven. Ik heb de situatie in ieder geval voor je geëscaleerd en het verzoek ingediend om je zo snel mogelijk een update te geven. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.

@Stephen - Telfort. Wat houdt escaleren in bij Telfort? Ik heb nog steeds geen update ontvangen. Ik zit nu 7 dagen zonder internet !!!!!!!!!!!!! Dat houd ook in dat Telfort niet aan zijn eigen voorwaarden voldoet om binnen 5 werkdagen een onderzoek te starten!!!!!! Ik vind dit echt niet kunnen.
Reputatie 8
Vandaar dat het escaleert. ;)

(Wellicht een verkeerd woord door Stephen gebruikt, waarvan hij de betekenis niet kent).
http://www.woorden.org/woord/escaleren

1) Ernstiger worden 2) Hoog oplopen 3) Het steeds erger worden van een conflictsituatie 4) Steeds erger worden van een conflictsituatie 5) Trapsgewijs verhevigen 6) Uit de hand lopen 7) Verhevigen 😎 Verscherpen 9) Verergeren
Vandaar dat het escaleert
Volgens mij is het alleen maar geëscaleerd, omdat ik niet zo als beloofd op de hoogte word gehouden. Technisch gebeurd er nog helemaal niks.
Net maar weer eens gebeld met de service desk. Er is dus 7 dagen lang niks gebeurt !!!!!!!!!!!! :@:@:@ omdat er een order op mijn lijn zit.Kan het ticket niet doorgezet worden naar KPN. En nee ik heb geen order geplaatst. Dit is iets van Telfort zelf. Volgens de Telfort medewerker wordt ik nu doorgezet naar de klant relatie afdeling. Die dan vandaag of morgen gaat bellen. Nou ik ben ten zeerste benieuwd of dat gaat gebeuren. En de klant relatie afdeling kan ook het probleem niet oplossen neem ik aan. All met al heb ik dus voorlopig nog geen internet. Dat wordt nog een week wachten.:@:@:@ Ik begin nu toch Nisan https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/sinds-2711-mijn-upload-0kb-dus-effectief-geen-internet-53685/index1.html#post470317 zijn opmerking in twijfel te trekken dat een andere provider nemen langer duurt dan dit probleem op te lossen.
Wat is het goedkoopste mobiele prepaid internet dat je kan krijgen?
Is dat deze?
https://www.t-mobile.nl/mobiel-internet/prepaid-internet

Dan alleen nog de vraag of dat gaat werken in mijn telefoon. Ik snap dat ik dan niet kan bellen zolang die sim kaart in mijn toestel zit.
Kan je bestaande simkaart niet uitbreiden met een eventueel tijdelijke internet bundel?
Kan je bestaande simkaart niet uitbreiden met een eventueel tijdelijke internet bundel?
Nee dat gaat niet lukken die is zakelijk met een vaste bundel voor alle medewerkers.
Die T mobile kaart is ook nog eens ontzettend voordelig. Voor nog geen 5 euro per dag onbeperkt internet. Kan Telfort dat mooi achteraf betalen 🆒
Al met al heeft Telfort zich niet gehouden zijn zijn eigen voorwaarden 5.3.
Storingen worden zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen vijf
Werkdagen nadat zij aan Telfort bekend zijn geworden onderzocht, tenzij
dit redelijkerwijs niet mogelijk is

Het was redelijkerwijs wel mogelijk. Dus wat nu Telfort zich niet aan zijn eigen voorwaarden houd?
@telfortuser5012

tja lullig. Ik zei je ook al dat het n harde noot wordt om te kraken.
Ben benieuwt wat dat nou betekend...n order op je lijn. Kennelijk 'n tot nader order 🙂
Log orgaan dat kpn.
@telfortuser5012

tja lullig. Ik zei je ook al dat het n harde noot wordt om te kraken.
Ben benieuwt wat dat nou betekend...n order op je lijn. Kennelijk 'n tot nader order 🙂
Log orgaan dat kpn.

Bedankt voor je medeleven Nisan. Het is mij nog niet helemaal duidelijk of de fout nu bij Telfort of bij KPN ligt. Maar de conclusie was kennelijk dat er nog niks gebeurd was.

En lijkt het er toch op dat Telfort ongevraagd met mijn lijn aan het experimenteren is. Dat voor mij bijzonder ongunstig uitpakt.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk of de fout nu bij Telfort of bij KPN ligt. Maar de conclusie was kennelijk dat er nog niks gebeurd was.

Gaat wel vaker zo. Tijdje terug bij mij 'n mysterieuze storing waarbij in de avonduren de downloadsnelheid in kakte van ruim 30 naar 6mb.
Niet zo vreselijk vervelend als bij jou want alles werkte verder wel maar toch gemeld uiteraard.
Keurig 2de lijns support gehad en er stonden 5 dagen voor om t door kpn op te laten lossen.
En na 5 dagen was het euvel opgelost, tot verbazing van de 2de lijn meneer die keurig terug belde om te zeggen dat er nog niks door kpn was opgepakt 🙂 Het probleem was dus uit de wereld maar niemand wist hoe en door wie. 🙂
Zou me niks verbazen als jij straks thuis komt en de boel doet t opeens weer.
De communicatie is op z'n zachts gezegd niet optimaal bij kpn.

Overigens experimenteert Telfort niet met de infrastructuur hoor. Telfort is reseller en ze knutselen daar zelf niet mee. Wijkkasten, centrales, draadjes door t hele land, 't is allemaal in handen van moeder Kpn.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk of de fout nu bij Telfort of bij KPN ligt. Maar de conclusie was kennelijk dat er nog niks gebeurd was.

Gaat wel vaker zo. Tijdje terug bij mij 'n mysterieuze storing waarbij in de avonduren de downloadsnelheid in kakte van ruim 30 naar 6mb.
Niet zo vreselijk vervelend als bij jou want alles werkte verder wel maar toch gemeld uiteraard.
Keurig 2de lijns support gehad en er stonden 5 dagen voor om t door kpn op te laten lossen.
En na 5 dagen was het euvel opgelost, tot verbazing van de 2de lijn meneer die keurig terug belde om te zeggen dat er nog niks door kpn was opgepakt 🙂 Het probleem was dus uit de wereld maar niemand wist hoe en door wie. 🙂
Zou me niks verbazen als jij straks thuis komt en de boel doet t opeens weer.
De communicatie is op z'n zachts gezegd niet optimaal bij kpn.

Overigens experimenteert Telfort niet met de infrastructuur hoor. Telfort is reseller en ze knutselen daar zelf niet mee. Wijkkasten, centrales, draadjes door t hele land, 't is allemaal in handen van moeder Kpn.

Ik zou je graag geloven maar ik denk in mijn geval toch niet. Telfort zou ik zelf moeten kunnen controleren of mijn lijn in ieder geval weer een IP adres heeft.

Dat Telfort niet zelf aan de hardware zit en dit uitbesteed aan KPN geloof ik wel, maar het lijkt mij toch sterk dat dit niet in opdracht van Telfort is.

Dat Telfort niet zelf aan de hardware zit en dit uitbesteed aan KPN geloof ik wel, maar het lijkt mij toch sterk dat dit niet in opdracht van Telfort is.

Het heeft te maken, volgens mij dan, met de aanpassingen in het netwerk mbt. de uitrol van dat vvdsl. Sommige klanten krijgen opeens 'n ander profiel inclusief ip adres enz. Incidenteel gaat dat wel eens mis, getuige de topics die er over zijn verschenen.
Bij Telfort wist men bijv. niet dat de cap van de upload werd losgelaten door Kpn. Dat was nieuws in t begin van dit jaar.

Kpn doet gewoon wat nodig is om de upgrade te realiseren en communiceert daar verder niet over krijg ik de indruk.
De gene die problemen ondervinden trekken aan de bel en de rest, daar hoor je niks van. Gelukkig is ''de rest'' in de meerderheid.
Je moet maar denken dat je pionier bent nu 🙂 Schrale troost natuurlijk, maar iig weer 'n zwakke plek in 't netwerk boven tafel.
Zo werkt dat in wereld volgens Nisan dus kan net zo goed allemaal heel anders in mekaar zitten. Gewoon pech bijv 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Beste telfortuser5012, het is nogal een technisch verhaal wat ik je nu ga proberen uit te leggen. Je lijn wordt door ons omgezet naar een andere type verbinding. Dit wordt in het systeem als een order gezien (die jij inderdaad niet hebt aangevraagd) en geschiedt geheel automatisch. Helaas is er technisch iets misgegaan waardoor de order niet is voltooid en jij nu geen gebruik kunt maken van het internet. De order moet nu in het systeem eerst worden voltooid voordat je verbinding kan worden hersteld.
Het euvel is hierdoor niet binnen de gewenste 5 dagen opgelost dus vandaar dat ik dit heb geëscaleerd waardoor het nu als een klacht in behandeling wordt genomen. Wanneer het probleem is verholpen mag je van ons dan ook een gepaste compensatie verwachten. Je frustratie in deze is volledig te begrijpen. Ik wil je ondanks dit ongerief verzoeken om nog even af te wachten totdat mijn collega's van klantrelaties contact met jou opnemen voor verdere updates. Excuses voor het ongemak.
zie je? Pech dus 😃

Het heeft te maken, volgens mij dan, met de aanpassingen in het netwerk mbt. de uitrol van dat vvdsl. Sommige klanten krijgen opeens 'n ander profiel inclusief ip adres enz. Incidenteel gaat dat wel eens mis, getuige de topics die er over zijn verschenen.
Bij Telfort wist men bijv. niet dat bijv. de cap van de upload werd losgelaten door Kpn. Dat was nieuws in t begin van dit jaar.

Kpn doet gewoon wat nodig is om de upgrade te realiseren en communiceert daar verder niet over krijg ik de indruk.
De gene die problemen ondervinden trekken aan de bel en de rest, daar hoor je niks van. Gelukkig is ''de rest'' in de meerderheid.
Je moet maar denken dat je pionier bent nu 🙂 Schrale troost natuurlijk, maar iig weer 'n zwakke plek in 't netwerk boven tafel.
Zo werkt dat in wereld volgens Nisan dus kan net zo goed allemaal heel anders in mekaar zitten. Gewoon pech bijv :)

Dat is wel een beetje hoe ik denk dat het gegaan is. Afgelopen vrijdagmiddag heeft de monteur nog even snel wat in de centrale aangepast t.b.v. vectoring. Dat is bij mij niet helemaal goed gegaan. Vervolgens bel ik naar Telfort en kan ik mijn halve woonkamer verbouwen om het standaard modem aan het ISRA punt te hangen, voordat Telfort mij verder wil helpen. Bij mij staat daar namelijk een mooie kast voor het ISRA punt. Niemand snapt wat er aan de hand is en gebeurd er vervolgens niks. Met als resultaat dat ik geen internet heb. Van mij hoeft dat allemaal niet dat vectoring. Ik heb ook glasvezel liggen. Ik heb juist nog niet de overstap gemaakt, omdat ik dan het risico zou hebben dat ik enige tijd zonder internet zou zitten. Niks zo belangrijk als een stabiele internet verbinding. Maar nu word ik blijkbaar gestraft omdat ik niet naar glasvezel ben overgestapt.

Edit: Ik zie het niet zozeer als pech, maar het onzorgvuldig afhandelen van de order door Telfort/KPN

Ik snap trouwens wel waarom men naar vectoring toe wil. Wat een ruis op die communicatielijnen met Telfort/KPN 🆒
Beste telfortuser5012, het is nogal een technisch verhaal wat ik je nu ga proberen uit te leggen. Je lijn wordt door ons omgezet naar een andere type verbinding. Dit wordt in het systeem als een order gezien (die jij inderdaad niet hebt aangevraagd) en geschiedt geheel automatisch. Helaas is er technisch iets misgegaan waardoor de order niet is voltooid en jij nu geen gebruik kunt maken van het internet. De order moet nu in het systeem eerst worden voltooid voordat je verbinding kan worden hersteld.
Het euvel is hierdoor niet binnen de gewenste 5 dagen opgelost dus vandaar dat ik dit heb geëscaleerd waardoor het nu als een klacht in behandeling wordt genomen. Wanneer het probleem is verholpen mag je van ons dan ook een gepaste compensatie verwachten. Je frustratie in deze is volledig te begrijpen. Ik wil je ondanks dit ongerief verzoeken om nog even af te wachten totdat mijn collega's van klantrelaties contact met jou opnemen voor verdere updates. Excuses voor het ongemak.

Stephan bedankt voor je update. Kan je ook een indicatie geven hoe lang het nu nog allemaal gaat duren? Want de indicatie van 5 werkdagen ben ik nu kwijt. Of kan ik ervan uitgaan dat ik de rest van de maand geen internet meer heb? Dat antwoord heb ik wel nodig om te kijken of ik ga investeren in mobiel internet. Of gaat Telfort dat ook allemaal betalen?
@telfortuser5012

haha nee. Ik kan me voorstellen dat je hier pissed off van raakt maar men heeft t niet specifiek op jou gemunt hoor. Stephan heeft t hierboven uit de doeken gedaan. Er heeft iemand zitten slapen / prutsen. De beruchte stagiair? 🙂
En nee, geloof me maar, jij hebt volgende week weer verbinding. Durf ik om te wedden. 🆒