beantwoord

Sinds 27/11 is mijn upload 0Kb. Dus effectief geen internet

  • 1 december 2015
  • 83 reacties
  • 1928 keer bekeken

Ik heb een Fritzbox 7390 (firmware v6.30) aan mijn telfort xDSL (VDSL2) verbinding hangen. Sinds afgelopen vrijdag 27-11 heb geen internet meer(postcode 5625). Ik krijg de melding "dhcpv4 no answer on discover". En de fritzbox krijgt ook geen ip adres. Tevens is de upload 0Kb. Ook de Experiabox V8 (firmware 02.00.131W4) geeft geen verbinding, terwijl het lampje Broadband en Internet wel branden. Ook op dit modem 0Kb upload, maar wel een ip adres.

Natuurlijk ligt dit probleem ook bij Telfort/KPN, maar is er hier misschien iemand die weet wat er aan de hand kan zijn? Is men bij Telfort bezig om de verbindingen aan te passen? Zoals bijvoorbeeld hieronder door xs4all is gebeurd?
https://groups.google.com/forum/#!topic/xs4all.general/AkLO0rj7Od0

Effectief zit ik nu al 5 dagen zonder internet, terwijl het probleem echt aan Telfort/KPN zijde lijkt te liggen 😞
icon

Beste antwoord door telfortuser5012 9 december 2015, 10:59

Alles is weer full operational 😃. Er staat nu ook de nieuwste firmware op de V8

Er is wel weinig te vinden over SNI-F lijnen
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/worden-telfort-klanten-belazerd-50676
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/sinds-profiel-17a-deze-week-lagere-snelheid-mogelijke-snelheid-51410

Die 2e link geeft wel aan dat de infrastructuur in de centrale waarschijnlijk nog niet goed zat voor mijn SNI-F lijn.

Maar goed ik heb weer 40 Mb down en 5 Mb up. De up lijkt trouwens afgekapt op 5 Mb. De attainable is 9 Mb up. Ip zit in de 145.132 range nu

Ook vreemd is dat de Fritz box niet verder komt dan 34 Mb down. Heeft iemand een idee hoe dat komt en of er wat aan te doen is?
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

83 reacties

Reputatie 8
Firmware 02.00.131W4 voor je Experiabox is wel erg oud, dus ik kan me voorstellen dat daar de huidige wijze van internetconnectie niet goed mee zal verlopen omdat de basis is gewijzigd.

De firmware zit inmiddels op: 02.00.135W4
Wat zei de klantenservice? Wordt het probleem in ieder geval opgepakt?
Reputatie 8
Badge +16
Ik schat in dat je modem op bridge staat en dat je even je mail moet gaan controleren op een melding van het abuse-team. Het zou zo maar eens kunnen zijn dat KPN je verbinding afgesloten hebt.
Bedankt voor jullie antwoorden.

@Babylonia. Hoe zou ik aan nieuwe firmware kunnen komen dan? Zo oud is hij nu ook weer niet. Het is maar 4 punt releases verschil in april 2014 heeft het modem nog aan de verbinding gehangen.

@nelly jacoba. Men heeft het doorgezet naar KPN voor een lijnmeting. Maar dat schiet niet op 😞 Ik zie in ieder geval niets gebeuren, behalve dat mijn profiel is gewijzigd van 8B naar 17A.

@Tuut-Tuut. Waarom zou mijn modem in bridge staan? En hou zou ik dat kunnen controleren? Ik heb de modems niet achter elkaar staan, maar de Experiabox v8 gewisseld voor de fritzbox. Nu staat dus alleen de Experiabox v8 op de lijn. Ik heb geen abuse melding gehad. Hoe kan ik controleren of KPN mijn lijn afgesloten heeft? Ik neem aan dat de helpdesk mij dat toch ook had kunnen melden....
De firmware updates worden altijd 's nachts gepushed. Modem een nachtje aan laten staan zou voldoende moeten zijn.
Zou even wachten tot webcare het oppakt. Zij kunnen je informeren over de stand van zaken.
De experia V8 staat nu al 6 nachten aan.
En recent nog naar de firmware versie gekeken?
@nelly jacoba

Misschien is men tijdelijk gestopt met de uitrol van die nieuwe firmware vanwege de huidige problemen met Qos?
@nelly jacoba. maadag stond hij nog op 02.00.131W4
@Nisan. Wat zijn de huidige problemen met Qos? Heb je daar een linkje van?
Dan had men dat vast wel gemeld in het betreffende topic. Daar erkent men pas sinds een paar dagen dat er mogelijk wat mis is.

https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/arcadyan-firmware-update-0200135w4-51671/index4.html
@telfortuser5012

Jawel

https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/arcadyan-firmware-update-0200135w4-51671

Het is niet zo dat dit jou probleem veroorzaakt uiteraard. Bij jou speelt iets anders. Er zijn meerdere topics met exact de zelfde klacht: wel download, geen of bijna geen upload.
Bedankt Nisan. Dat is inderdaad een ander probleem. Het lijkt erbij mij op dat er echt geen enkele data van mijn modem naar de andere kant gaat. Ik heb de indruk dat zelfs het request welke url opgehaald moet worden niet overkomt. Ik kan dus ook geen enkele website bekijken.
Bedankt Nisan. Dat is inderdaad een ander probleem. Het lijkt erbij mij op dat er echt geen enkele data van mijn modem naar de andere kant gaat. Ik heb de indruk dat zelfs het request welke url opgehaald moet worden niet overkomt. Ik kan dus ook geen enkele website bekijken.

Ik schat zo in dat het om iets dergelijks gaat:

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/server-down-wifi-niet-optimaal-modem-log-tr069inform-failinvalid-url-or-acs-unreachable-50022/index1.html

Was 'n paar mnd terug. Harde noot om te kraken toen 🙂 Hopelijk gaat t bij jou wat sneller allemaal.

Edit:
Je kan voor de grap eens testen. Geef de modem n reset en meet meteen nadat de boel weer is opgestart hoe dan je upload is. Het blijkt dat voor 'n paar seconden dan alles ok is waarna de upload terugvalt naar 0,0
Ik hoop dat het bij mij inderdaad sneller gaat en dat het geen foutief experiment is, zoals bij jou is gebeurd, maar wel met goede gevolgen.
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/opeens-hoge-uploadsnelheid-bizar-lage-ping-49471/index1.html

Ik zit nu al 6 dagen zonder internet. Dat vind ik al onacceptabele tijden. Sinds 2008 heb ik een Telfort verbinding. Misschien toch eens naar een andere provider kijken.

Edit: Ik zie trouwens niet zo snel wat bij dat andere issue van een paar maanden terug nu het daadwerkelijke probleem was. Weet jij dat nog?
Het probleem lijkt bij wel iets anders te zijn want zelfs contact met de ntp server lukt niet. Dus die paar seconden verbinding is er blijkbaar ook niet.
@telfortuser5012

Het enige wat we weten is dat kpn er aan te pas is gekomen maar helaas technisch gezien nooit opheldering gehad.
Het heeft iets te maken met dat 17a profiel geloof ik. Miss zou je op Got eens aan Prolution kunnen vragen of hij er wat van kan zeggen waarom het bij sommige problemen oplevert en bij andere niet. Ik krijg de indruk dat hij veel inside information heeft over het reilen en zeilen bij kpn.
Overigens is het wel n beetje listig om aan te nemen dat al die klachten betreffende de upload snelheid altijd de zelfde oorsprong hebben maar verdacht ie het wel iig.
@Nisan. Kijk eens naar zijn laatste reactie in het Telfort xDSL topic :)

Het probleem is overigens ontstaan bij een 8B profiel en ik zie nu een 17A profiel staan.

Ik heb gisteren trouwens nog een oud Thomson Speedtouch 780 modem aan de lijn te koppelen. Zonder resultaat. Gaat dat überhaupt nog lukken met dat modem met bijvoorbeeld een gewijzigde config settings?
Daar zou ik niet eens over nadenken. Dat ding is ongeveer 5 jr oud en de enige plaats waar die thuishoort is ergens op zolder in n doos met andere ouwe meuk.
Voor hulp vanuit Telfort gewoon die V8 laten staan en de Fritz op non actief want anders kunnen ze je niet helpen en t wordt na 8 dagen wel n beetje tijd lijkt mij.
Ik bedoelde trouwens Speedtouch 716. Die is nog veel ouder LOL :)
De dsl verbinding zit nu al sinds vrijdag aan de V8. De fritz gebruik ik nog om het LAN te regelen. Ik begrijp er ook geen moer van waarom het zo lang moet duren, voordat er een beetje actie ontstaat. ON heeft wel een aantrekkelijk glasvezel aanbod trouwens 🙂
Wat zijn eigenlijk de gegevens die je leest als je inlogt bij de V8? Met name de snelheden? attainable en current?
Ik zie ze nog nergens staan in dit topic.

Ik denk dat 'n overstap naar n andere isp langer gaat duren dan dat je strubbelingen met deze verbinding zijn opgelost
Zo uit mijn hoofd, want ik ben niet thuis.

down up
werkelijk 23Mb 0b
attainable 30Mb 8Mb

Het was trouwens op mijn Fritz ongeveer 30/3 toen alles nog goed werkte.

Inderdaad net gebeld met ON. Aansluiten moet 4 tot 6 weken duren 😞 Geen idee waarom dat zo lang moet duren.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo telfortuser5012, wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van het internet. Ik ontvang graag je naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan kijken hoe het zit met de status van de afhandeling.
Ik zie dat mijn ip adres in de 172.24.64.xxx range zit, maar ik kan nergens info vinden over dit ip adres. Is er iemand die meer weet over deze ip range?

Is dan toch de eerste log van de fritz juist dat het modem geen connectie kan maken met de dhcp server van Telfort?
heb je niet toevallig n abuse mail gehad van Telfort? Ergens in je spam map?
Weet je wel zeker dat dit je wan ip adres is?
@Nisan Ik kan niks vinden van een abuse mail. Ja dit ip adres staat op mijn V8 modem. En anders kan support mij dat toch ook vermelden ipv van kpn op te trommelen?

@Stephen-Telfort. Ik heb je gisteren mijn gegevens doorgestuurd. Kan jij bevestigen dat er geen abuse melding is voor mijn verbinding?
Dit lees ik op Arin:

https://www.arin.net/knowledge/address_filters.html

Ik denk dat t komt omdat je modem geen ip adres krijgt van Telfort server omdat ie geen verbinding kan maken met die server.
Tis maar n gokje dus mijn mening graag voor n andere. 🙂