beantwoord

Settings Zyxel P-2812HNU(L)

• 29 juni 2013
  • 4 reacties
  • 2667 keer bekeken

Reputatie 1
Ik wil wil wat nalopen en en wat instellingen veranderen maar als ik het IP http://192.168.1.55 intoets krijg ik alleen maar IT Works te zien. Ook heb ik dit adres geprobeerd http://192.168.1.254 (stond hier op het forum) maar dan kom ik in een soort status menu waar weinig in te veranderen is. Ten einde raad de stekker eruit gehaald ind de hoop dat het dan wel zou lukken maar dan krijg ik weer IT WORKS te zien. Weet iemand hoe ik in godsnaam in dat menu kan komen?
icon

Beste antwoord door jwseegers 30 juni 2013, 16:06

Bedankt voor de reactie. Het is inderdaad gelukt. Ik heb een wat oudere MAC misschien had het daar mee te maken. Het menu van de modem is een beetje verrot. Het zit in de linkerhoek onderaan in bijna dezelfde kleur als de achtergrond. Ook lopen de opties door elkaar heen, maar het is gelukt. 
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Wat zou je aan instellingen willen veranderen?
Mogelijk kunnen we je hierbij helpen als je duidelijk aan kan geven wat je wil
Reputatie 8
Badge +19
IT Works is de naam van een budget-Androidtablet.
Als je deze tablet bezit en hij staat ingeschakelt kan het zijn dat je deze op één of andere manier ziet met IP-adres 192.168.1.55 (lokaal IP-adres door de ZyXEL uitgegeven).

Om in de modem te komen heb je inderdaad IP-adres 192.168.1.254 nodig en zover was je ook al.
Ik begrijp alleen niet dat je zegt dat je in een statusmenu komt waarin je weinig kan veranderen, want je kan via deze webinterface juist heel veel zaken instellen en wijzigen.
Je moet echter wel met je muis op bepaalde buttons klikken over er overheen gaan met je muisaanwijzer.
Dan zie je vanzelf de onderliggende menu's...
Reputatie 1
Bedankt voor de reactie. Het is inderdaad gelukt. Ik heb een wat oudere MAC misschien had het daar mee te maken. Het menu van de modem is een beetje verrot. Het zit in de linkerhoek onderaan in bijna dezelfde kleur als de achtergrond. Ook lopen de opties door elkaar heen, maar het is gelukt. 
Reputatie 8
Badge +19

Het menu van de modem is niet verrot, het ziet er hier met Firefox op Windows 8 prima uit... ;)
Maar niet elke browser kan overweg met al de verschillende webinterfaces van de diverse modems en routers.
Waarschijnlijk gebruik je op je Mac de 'Safari' browser.

Probeer het eens met Firefox voor Mac.
Er bestaan overigens meer goede browsers voor de Mac, kijk eens in deze Top 10 browsers voor Mac

Reageer