beantwoord

Service lampje blijft rood, geen internet

• 14 december 2019
  • 14 reacties
  • 469 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds gistermiddag heb ik geen internet meer. Het services lampje van mijn experia box V10a brandt rood, internet lampje brandt niet. Ik heb jullie stappenplan doorlopen, experia box 3x gereset, maar heeft niet mogen baten. Herstelknop gebruikt, alles wordt groen echter na 10 seconden wordt services weer rood en weer geen internet. Modem is rechtstreeks aangesloten op ISRA-punt met een ronde kabel van 1 meter. Modem en ISRA-punt is 2 maanden geleden door KPN-monteur vervangen en alle kabels nagelopen. Voor zover ik heb kunnen zien is er geen storing gaande in mijn wijk. Heeft u nog ideeën wat mogelijk de oorzaak kan zijn?

icon

Beste antwoord door jjf-peters 9 januari 2020, 09:00

Hallo  @Natasja - Telfortvandaag weer een nieuwe monteur KPN langsgeweest.

Blok in wijkkast nog steeds niet gemaakt. Kabels verbinding heeft hij door gestoken. 
Zitten nu wel verder in het blok maar functioneert nu wel weer.

Ben benieuwd hoelang het nu functioneert, daar de kast nog steeds niet is gerepareerd door grondteam.

Ik houdt het noodpakket voor de zekerheid nog even achter de hand voor het geval dat het weer fout gaat.

Bekijk reactie

14 reacties

Kabeltje tussen modem en ISRA al eens vervangen?

Zo ja, dan kan het zijn dat het verderop zit, dus een probleem bij Telfort(KPN) of je modem heeft de geest gegeven, de V10a is geen sterk nummer blijkt wel uit de vele klachten.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @jjf-peters. Van harte welkom hier. Dat lijkt me echt knap vervelend. Als ik het goed begrijp werkt internet na de reset voor enkele seconden en vervolgens valt de verbinding weer weg. Ik heb zojuist je verbinding doorgemeten en ik zie dat die sinds enkele uren weer online zou moeten zijn. Klopt dat? Als je nog wel problemen ondervindt, dan lees ik het graag. Dan gaan we het probleem verder onderzoeken.

Reputatie 1

@Natasja - Telfort inderdaad modem doet het opeens weer na 24 uur. 

Reputatie 8
Badge +9

Dat is goed nieuws, @jjf-peters. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je mij te vinden.

Reputatie 1

Dag @Natasja - Telfort sinds vannacht weer hetzelfde probleem. Uiteraard weer alle stappen doorlopen. Na uit- en aanzetten modem doet het lampje van de ADSL ingang niets meer en via de herstelknop is er ook geen aktie. 

Wat mij wel is opgevallen is dat de storing altijd bij regenweer is (ooit waren de contacten in de wijkkast gecorrodeerd).

Graag een oplossing.

Groetjes Frans Peters 

Hallo

Bij mij is nu precies hetzelfde aan de hand heb al van alles geprobeerd maar niks helpt maar klopt het echt dat die na 24 uur het eventueel weer kan gaan doen?

Groetjes cobie

Reputatie 1

@Cobielooijen Dag cobie, zou toch de klantenservice bellen.  Zij kunnen dan kijken waar jouw probleem zit.

Ik heb vanmorgen gebeld en het probleem zou in het ISRA-punt zitten. Morgenvroeg komt een monteur langs om naar het probleem te kijken en hopelijk op te lossen. 

Vanmiddag heeft het internet een paar uurtjes gedaan,  maar ligt er nu weer uit. 

Reputatie 8
Badge +9

Lastig dat je weer tegen problemen aan loopt, @jjf-peters. Ik lees dat je inmiddels contact hebt gehad en er vandaag een monteur is geweest. Klopt het dat deze het probleem niet heeft kunnen oplossen? Ik zie in ieder geval dat een collega van de Technische Dienst een noodpakket voor je heeft aangevraagd. Ik ga ervan uit dat dit zo spoedig mogelijk wordt bezorgd. 

Hallo

Bij mij is nu precies hetzelfde aan de hand heb al van alles geprobeerd maar niks helpt maar klopt het echt dat die na 24 uur het eventueel weer kan gaan doen?

Groetjes cobie

Dag @Cobielooijen. Ik wil je graag verder helpen, maar ik heb nog geen gegevens om je verbinding door te meten. Ik wil je daarom verzoeken om je profiel aan te vullen met je klantnummer, postcode/huisnummer en de naam van de contracthouder. Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Ik moet hier wel bij vermelden dat het Forum vanaf 17.00 uur en tevens tijdens eerste en tweede kerstdag gesloten is. Je kunt vandaag tot 21.00 uur telefonisch contact opnemen via 0900-9596. 

Reputatie 1

@Natasja - Telfort Dag Natasja,

Monteur heeft het probleem niet kunnen verhelpen. Het zit in de aansluitingspunten in de wijkkast, vergrendeling van de aders is defect (ook de reserve aansluiting).

Dit moet door KPN vernieuwd worden, wanneer?  Kan een dag, een week of zelfs misschien een maand duren.

Noodpakket zou ik as. vrijdag ontvangen. Hoop dat ik hier uitkom.🤔

Reputatie 8
Badge +9

Dag @jjf-peters. Excuses voor de late reactie. Door de feestdagen is die er een beetje bij ingeschoten. :disappointed:  Het spijt me te lezen dat de monteur het probleem niet heeft kunnen oplossen. Heb je het noodpakket inmiddels aangesloten en werkt alles naar behoren? Als je nog ergens vragen over hebt dan lees ik het graag.

Reputatie 1

Dag @Natasja - Telfort, inmiddels het noodpakket gekregen.  Hopelijk wordt het snel gemaakt in de wijkkast,  hier werkt niet alles via Wi-Fi. 

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Natasja - Telfort, inmiddels het noodpakket gekregen.  Hopelijk wordt het snel gemaakt in de wijkkast,  hier werkt niet alles via Wi-Fi. 

Ik hoop met je mee, @jjf-peters. Ik zie een notitie van 30 december dat het issue gemeld is bij de onderaannemer die het probleem kan oplossen. Wat daar nu de status van is, weet ik niet. Ik ga voor je in de gaten houden of er updates zijn. Als je in de loop van volgende week nog geen nieuws hebt, wil je dat dan aan mij laten weten? Dan ga ik er voor je achteraan. 

Reputatie 1

Hallo  @Natasja - Telfortvandaag weer een nieuwe monteur KPN langsgeweest.

Blok in wijkkast nog steeds niet gemaakt. Kabels verbinding heeft hij door gestoken. 
Zitten nu wel verder in het blok maar functioneert nu wel weer.

Ben benieuwd hoelang het nu functioneert, daar de kast nog steeds niet is gerepareerd door grondteam.

Ik houdt het noodpakket voor de zekerheid nog even achter de hand voor het geval dat het weer fout gaat.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @jjf-peters. Bedankt voor je bericht. Ik zie inderdaad dat er gisteren een monteur is geweest. Ik lees in het rapport exact wat je hierboven beschrijft. De monteur heeft de lijn gecontroleerd in de kabelverdeler, het blok open geschroefd en de verbinding zelf doorgestoken. Ik lees dat je verbinding nu weer werkt, maar ik kan me voorstellen dat je het nog even afwacht. Mocht je toch weer tegen problemen aan lopen, geef dan direct een gil. Dan ga ik er voor je achteraan.

Reageer