beantwoord

Service lampje blijft rood

• 24 november 2019
  • 12 reacties
  • 278 keer bekeken

Reputatie 1

Ik ben verhuisd en heb de experia box v10 meegenomen vanuit het oude huis.

Ik heb bevestiging gekregen dat dsl en interactieve tv is meeverhuist.

Ik kreeg als tip mee foto te maken hoe alles bevestigd zat in het oude huis.

Dus heb alles precies zo gedaan in het nieuwe huis.

Met als uitzondering van de dsl ingang.

Hierbij een foto van de aansluiting het nieuwe huis

Bij deze aansluiting brand het service lampje rood en geen L1 of L2 lampje

Zo ziet de binnenkant van het contact eruit.

Ik heb in de meterkast deze aansluiting

Als ik hier het kastje opzet, hetzelfde verhaal. Rood lampje en geen L1L2 lampje dat brand

wat kan ik nog meer doen?

Mvg Micha

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 25 november 2019, 11:32

Hoi @Micha1985, welkom op het forum. De bekabeling in dat aansluitpunt is een aardige spaghetti inderdaad, ik zie van elke kleur ook meerdere draadjes waardoor het lastig is om te zeggen welke nou de juiste zijn. Meestal is het het rood/blauwe aderpaar en als die al gebruikt wordt of beschadigd is kan de tweede aderpaar (oranje/wit) worden gebruikt. Als je op verschillende combinaties daarvan geen signaal kreeg lijkt het mij ook verstandig dat we een monteur laten kijken. Volgens mijn gegevens is het signaal wel opgeleverd en wacht de verhuizing op het aansluiten van het modem. Hij kan met zijn apparatuur dan meten op welk paar het signaal staat en mocht het signaal niet binnenkomen op een van de paren kan hij ook naar de centrale rijden om de aansluiting daar te controleren. Het zou ook nog kunnen dat daar een draadje niet helemaal goed zit.

Daarom heb ik meteen een afspraak ingepland, voor morgenavond tussen 19.00 en 21.00. Dat is een van de eerste mogelijkheden die beschikbaar was. Mocht dat moment niet uitkomen kan je contact opnemen met 0900-9596, de telefonische collega's kunnen de afspraak dan het snelste met je verplaatsen.

Ik hoor het resultaat van het bezoek graag van je.

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Als er al prik op staat dan zijn het de rode en blauwe draadjes of de witte en oranje draadjes 

Reputatie 1

Prik?

Ik heb rood met rood verbonden en blauw met blauw

Reputatie 8

Afbeelding 2, mooi de buitenkant. Maar dat lijkt maar schijn want….
Afbeelding 3 is een behoorlijke puinhoop. Het lijkt me echter wel het hoofd ISRA-punt te zijn.
                     Gezien de dikkere blauwe kabel linksboven. Met van daaruit nogal wat vertakkingen?
Die in de meterkast schijnbaar nergens naar toe leidt gezien de losse draadjes.

Die losse draadjes heb je met de laatste foto kennelijk toch weer aangesloten, maar waarom?
Als het hoofd aansluitpunt in de woonkamer schijnt uit te komen?
Dan kun je de modem/router beter meteen daar plaatsen. (Ook prettiger voor WiFi ontvangst).

Met de de nogal warrige aansluitingen, lijkt het me verstandiger dat Telfort een monteur aanstuurt om de situatie in ogenschouw te nemen en alles in orde te maken.

Reputatie 1

Ik was benieuwd met die losse draadjes of ik wel de modem aan de praat kon krijgen.

Alle opties proberen voordat ik het forum vraag om hulp 👍😉

Reputatie 8
Badge +18

Babylonia heeft helemaal gelijk dat het ISRA punt in je woonkamer zit maar ook dat het lijkt of het gesloopt is en hier kom jezelf niet uit want het is een en al spaghetti wat ik zie 

Reputatie 1

Ik zal morgen wel van een forum moderator te horen krijgen wat de volgende stappen zijn.

Dank voor jullie input.

Reputatie 8
Badge +18

Vul in ieder geval je forum profiel aan in het onzichtbare gedeelte met je postcode huisnummer en vooral je klantnummer dan ziet webcare wie je bent Als ze je topic oppakken

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Micha1985, welkom op het forum. De bekabeling in dat aansluitpunt is een aardige spaghetti inderdaad, ik zie van elke kleur ook meerdere draadjes waardoor het lastig is om te zeggen welke nou de juiste zijn. Meestal is het het rood/blauwe aderpaar en als die al gebruikt wordt of beschadigd is kan de tweede aderpaar (oranje/wit) worden gebruikt. Als je op verschillende combinaties daarvan geen signaal kreeg lijkt het mij ook verstandig dat we een monteur laten kijken. Volgens mijn gegevens is het signaal wel opgeleverd en wacht de verhuizing op het aansluiten van het modem. Hij kan met zijn apparatuur dan meten op welk paar het signaal staat en mocht het signaal niet binnenkomen op een van de paren kan hij ook naar de centrale rijden om de aansluiting daar te controleren. Het zou ook nog kunnen dat daar een draadje niet helemaal goed zit.

Daarom heb ik meteen een afspraak ingepland, voor morgenavond tussen 19.00 en 21.00. Dat is een van de eerste mogelijkheden die beschikbaar was. Mocht dat moment niet uitkomen kan je contact opnemen met 0900-9596, de telefonische collega's kunnen de afspraak dan het snelste met je verplaatsen.

Ik hoor het resultaat van het bezoek graag van je.

Reputatie 1

Hoi Jasper,

Dank voor het snel reageren.

Ik zal het resultaat van het bezoek zocsnel mogenlijk laten weten.

Gr Micha

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Micha1985, ik zie dat de monteursafspraak niet door kon gaan doordat de monteur ziek was. Er is al wel meteen een nieuwe afspraak gemaakt, voor vanavond in hetzelfde tijdvak. Ik lees de uitkomst van het bezoek morgen graag van je.

Reputatie 1

Hoi Jasper,

Het werkt weer allemaal.

Dank voor de service.

Gr

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan @Micha1985, goed om te lezen dat de monteur het heeft kunnen verhelpen en het nu weer goed werkt! Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden :slight_smile:

Reageer