Service en kennis van Telfort geef ik een dikke 3

  • 22 december 2018
  • 39 reacties
  • 1035 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo Allemaal

Er is te veel eigenlijk op op te noemen. maar zal beginnen.
Heb een Telfort abonnement genomen omdat ze mij toen een 40 mb down garandeerden. dat konden allen kpn en directe dochters. In het beging had ik inderdaad 40 mb. ga dat niet elke keer meten.maar 2 maand terug kwan ik er achter dat ik maar 25 mb meer had. Gebeld. Reactie dat dat 40 mb nooit heeft gekund en dat ik niet moest zeuren. Terwijl er ook in mijn contact staat 40MB gegarandeerd op uw adres. daarnaast wil het hun nog steeds niet lukken mijn inlog op mijn telfort te combineren met al mijn 3 mobile nummers.
12-12-2018 kreeg een mail "Op 14-12-2018 tussen 04:00 en 07:00 werken we in uw buurt aan de verbetering van ons netwerk". Vanaf dat moment was het hommels internet viel steeds weg en had maar 3 mb down en 6 mb up. Dus we konden er niets mee. Ook telefoon viel weg na elke minuut wel 15 sec waardoor verbindingen verbraken of niet tot stand komen. Diverse malen gebeld met Telfort. Kreeg sms met link om monteur van Guidion zelf te plannen tot mijn schrik zou dat kunnen op 11 januari 2019. Daar ging ik niet mee akkoord dus weer gereclameerd. En verteld dat het eerder moest, anders ik weg zou gaan. Er werd een spoed order aangemaakt volgens mij en zou de volgende dag gebeld worden. Geen telefoon gehad. Daarna diverse malen contact gehad rechtstreeks met Guidion. Kreeg geen planner aan de lijn maar een meisje die zij we bellen u.. Gisteren werd ik gebeld door Gudion. Dat de monteur 28 december langs komt. Dus nu hou ik gebrekkig internet, gebrekkig telefoon en gebrekkig tv. En Telfort durft mij prettige kerst dagen.te wensen Pffffffff.

Dus Telfort nog veel werk aan de winkel. Het is mooi snel nieuwe klanten te gaan aansluiten maar vergeet je vaste klanten niet.

VRAAG:
Dus wat gaan jullie hieraan doen

Groetje Roel

39 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik kan mij voorstellen dat je baalt. Het is ook een hele vervelende sitautie waar je in verzeild bent geraakt. Dit ligt nu bij KPN netwerkbeheer, de juiste oplospartij dit omdat er er iets mis is met de hardware. Hier wordt aan gewerkt.

Voor jou zie ik echter dat het niet meer op tijd gaat gebeuren, dit omdat het abonnement is opgezegd. Vermoedelijk gaat het niet op tijd opgelost meer worden jammer genoeg. Omdat het is opgezegd kan ik ook niet veel meer voor je betekenen. Hoe graag ik dit ook had gedaan. Ik zie dat je met mijn collega hebt afgesproken om na de slotfactuur terug te bellen om nog afspraken te maken over een tegemoetkoming van onze kant voor de tijd dat je zonder goed werkende diensten hebt gezeten. Dat is nog het maximale wat we kunnen betekenen voor je. 😞
Voor jou niet leuk vanuit een zakelijk standpunt gezien snap ik het. Echter heb je contact gehad met buren het lijkt me dat je niet de enige bent die problemen heeft met de verbinding.
Reputatie 1
Hallo Allemaal,

Heb net even gebeld met Telfort,
Hieronder het verloop van het gesprek

Telfort:
We hebben geen werkbon (ticket) gemaakt voor een monteur van KPN. Reden u hebt het contact opgezegd per +/- 20 januari. Voor een vergoeding komt u waarschijnlijk niet in aanmerking aangezien u al €20,00 in december hebt gehad. Maar ik raad u aan om na de eindafrekening weer contact op te nemen met ons om dit nog eens te bespreken.

Roel Reageert:
Dus doordat ik mijn contact heb opgezegd wordt er geen monteur meer aangestuurd. Maar mijn contact loopt nog tot +/- 20 januari. Dus heb ik toch recht op een goed werkende internet verbinding van telfort. Daarnaast was die € 20,00 voor het de periode in december omdat eind december volgen jullie het internet weer goed en stabiel was. Maar uit rapportage monteur 8 januari blijkt dat dat dus niet het geval te zijn.
Toen ik er over begon dat ik mijn auto incasso zou terug roepen. Kreeg ik een hele duidelijke waarschuwing dat als ik dat deed ik een incasso bureau op mijn nek zou krijgen. Mijn reactie daarop was dat ik dus maar eens contact moest gaan opnemen met Radar of Kassa. Na dit te hebben gezegd voelde de dame van telfort zich beledigt en zijn dat ze steeds vriendelijk was geweest door de telefoon en het gesprek zou gaan beëindigen. OPGEHANGEN.

Dus blijkbaar krijg ik van telfort geen goede internet meer in mijn huis.
Maar zal blijven strijden voor gerechtigheid. Is toch te zot voor woorden dat dit soort instanties. zoveel macht hebben gekregen. Want even snel overstappen is er niet bij.


Update volgt
Gr Roel
Reputatie 1
Als ik maar een nieuwe abonnement bij hun zou willen, was het snel geregeld denk ik.

Maar inderdaad is het Jammer dat Ik/wij hier nu op het forum van TELFORT een discussie zitten te voeren. over mijn internet. of het nu wel of geen pree is wat je minimaal zou moeten krijgen. Ik betaal voor een product dat wil ik die ook hebben toch??. En een Telfort medewerker zelf komt niet meer op deze chat. Dat kun je toch een Lachertje noemen. Is toch een teken dat ze niet zelfstandig genoeg zijn. En inderdaad gewoon weer terug gaan onder de vleugels van KPN.

Of zouden ze nog komen met een goed voorstel.
Denk dat ik er maar weer eens een paar kwartjes tegen aan moet gooien en ze zelf weer eens moet bellen.

TELFORT WAAR BEN JE ????

gr Roel
Dus leg mij eens uit waarom telfort mij geen 4g router gunde.
Dit zal een medewerker moeten uitleggen, in hoofdzaak zal het op kleine lettertjes neerkomen.
Wegvallende verbinding is anders dan totaal geen verbinding.

Wat bereikbaarheid betreft is telefonie in mijn ogen prioriteit 1 in ieder geval voor een consument de gedachte is tegenwoordig ach er zal wel een mobieltje zijn. Wat zeker nog steeds niet vanuit mag worden gegaan. Voor een ander zal internet en of televisie belangrijker zijn. Voor mij persoonlijk is dat toch nood diensten kunnen bereiken.

Grootste probleem blijft en of we het nu afschuiven noemen of niet. Er kan alleen maar een ticket worden aangemaakt en daar dan wel achter na bellen, maar meer gewoonweg niet. Niet elke monteur en of onder aannemer heeft dezelfde rechten.

Vorig jaar was er en ergens probleem met een digitaal slot dat er niemand de betreffende ruimte in kon.

Conclusie kies je voor een 'goedkopere' provider die diensten, apparatuur en monteurs niet in eigen beheer heeft zal je bij grotere storingen tegen dit soort zaken aan blijven lopen.
Dan moeten we maar hopen dat het verdwijnen van de naam Telfort korte lijnen oplevert en snellere service.
Reputatie 8
@Roel Reageert
Niet alles tot in detail doorgenomen, maar wat je stelt, ik geef je helemaal gelijk. Ook je stelling aangaande het veel te gemakkelijk afschuiven van verantwoordelijkheden naar derde partijen.

M.b.t. zakelijke abonnementen en dat je dan wel snel(ler) geholpen zou kunnen worden.
De verschillen in service kan ik uit eigen ervaring wel beamen.
Een kleine twee jaar terug bij een non-profit organisatie waar ik het netwerkbeheer voor regel, waren er problemen met net een nieuw glasvezel abonnement bij in dit geval KPN zelf, het moederbedrijf. Had zelf al uitgedokterd dat modem/router en/of NT-kastje niet goed functioneerden. Of ze andere hardware konden sturen.

Nee, dat werd niet gedaan. Alleen een monteur had de bevoegdheid om een opdracht voor vervanging van hardware te verifiëren. Toen stelde ik, dat ze dan maar een monteur zouden moesten langs sturen, om het probleem op te lossen. En wel binnen 24 uur, omdat dat de voorwaarden zijn van een zakelijk account. (Men wilde daar ook eerst iets van pakweg 5 werkdagen voor uittrekken).

Werd even in de wacht gezet, en achterliggend overlegd.
Of het tijdstip uitkwam om een monteur binnen 2 uur langs te kunnen sturen.
Vond ik uiteraard prima. Werd tussendoor door de monteur gebeld, of die nog niet wat eerder kon komen, omdat die toevallig in de buurt zat. Was pakweg tussen 45 minuten en een uurtje later aanwezig na mijn eerste contact met KPN.

Bleken er inderdaad problemen te zijn met de hardware. Alle twee apparaten uitgewisseld en het probleem was over, tot op de dag van vandaag.

Zo'n snelle service toen heb ik nog niet eerder meegemaakt. (En bij Telfort nog nooit gezien).
Verschil wel- of niet zakelijk in service met hetgeen je nu meemaakt met Telfort waarbij je al een maand verstoken blijft van een oplossing, is wel heel erg groot. (Vanuit je eerste post vanaf 14-12-2018).
Reputatie 1
Ik blijf erbij dat Telfort zijn verantwoording in deze moet pakken en niet een klant van Telfort in de steek laten, door te zeggen dat e zijn afhankelijk van zijn van KPN. Nee steek je handen in eigen boezem en zorg dat je klant wordt geholpen. Je gaf het zelf al aan dat er 4g routers op de markt zijn. Waarom krijg ik die dan niet van Telfort. Ze zijn denk ik toch nog niet vergeten dat ik als trouwe betaler van een product van Telfort, al vanaf 15 december en dus tijdens alle feestdagen geen deugdelijk en soms in het geheel geen internet heb gehad en nog steeds niet heb. en het ook nog niet bekend is wanneer dit zal gaan gebeuren.

Trouwens Guidion is een planningsbureau en hebben zelf geen monteurs die huren ze in in de form van zzpers.

Dus leg mij eens uit waarom telfort mij geen 4g router gunde.

Want het betweterige van jou, daar krijg ik inmiddels wel zo langzamerhand een beetje genoeg van. Ik wil Internet waar ik voor betaal en niet allemaal praatjes. of zeg me alsjeblieft je kunt beter naar een andere provider gaan die het beter voor elkaar hebben dan wij en wel internet kan leveren. wij Telfort betalen het.
Dan zou ik zeggen toppie die telfort die doet iets voor zijn klanten. In plaats ze de rug toe te keren maar wel laten betalen

Afwachting van een positieve reactie

gr Roel
Reputatie 3
Badge +1
Uit welk forum citeer jij mij dan? Ben wel benieuwd waar ik dat geschreven zou hebben.

Wat betreft die MKB SLA, er staat "gegarandeerd online binnen 1 werkdag" dus niet per se binnen 24 uur, zaterdag en zondag vallen hier al buiten namelijk.
Gegarandeerd online kan natuurlijk ook online zijn via een tijdelijke oplossing in de vorm van een 4G router o.i.d.

Verder heb ik nergens gesteld dat jij KPN NetwerkNL of KPN WBA aansprakelijk moet stellen.
Telfort is jouw aanspreekpunt maar Telfort heeft of krijgt de gegevens waar jij om vraagt niet van de andere partijen.
Of de datum is daadwerkelijk nog niet bekend of de datum wordt door KPN NetwerkNL niet aan KPN WBA verstrekt of van KPN WBA niet aan Telfort.
Ik heb nog even teruggelezen en zie dat de Guidion monteur vorige week dinsdag is geweest die heeft toen geconstateerd dat er in de straatkast iets niet goed is dat is toen in een ticket naar de verantwoordelijke partij gegaan.
Nu weet ik niet wat de doorlooptijd voor dit soort gevallen is bij KPN NetwerkNL maar als dat 5 werkdagen is dan zal het ergens morgen of overmorgen opgelost moeten worden, is het 10 werkdagen dan zou het ergens tussen morgen en volgende week woendag/donderdag moeten gaan gebeuren.

Is het frustrerend? Jazeker, de Guidion monteur had eerder langs kunnen komen en zodoende was eerder geconstateerd dat het probleem in de straatkast zit.
Is daar wat aan te veranderen? Of KPN zou eigen monteurs in dienst moeten nemen maar dat is financieel vast niet haalbaar of zaken doen met een ander monteursbedrijf maar ook dat zal door KPN besloten moeten worden.

Natuurlijk kan je altijd iets proberen met Kassa of Radar maar of dat iets gaat veranderen...
De ombudsman is voor overheidszaken dus die gaat in ieder geval niet kunnen helpen.
Reputatie 1
Dennis-L Als ik jou dan mag Citeren in een andere form. Is het als volgt jij koopt een VW golf bij jou plaatselijke VW garagedealer.
Na 3 maand moet jou VW Golf naar de importeur van de VW elders in Nederland voor een update. Dit heeft jou VW garagedealer geregeld. Na de update rijd jou auto maar 50 KM/u meer per uur en zo en dan stopt hij geheel. En moet je even wachten voor je hem weer kunt starten en met 50 km/u verder rijden. Je belt jou VW garagedealer . Deze geeft jou te kennen dat er een speciale monteur voor moet komen en dat dit pas 3 week later kan. Na 3 week komt de monteur en zegt dat de update door de vw importeur niet goed is gemaakt. En dat hij dit zal doorgeven aan de importeur. Bij wie ga jij dan navragen hoe de vorderingen zijn. En wie stel jij dan verantwoordelijk voor jou gebrekkige auto. En van wie verlang jij een deugdelijke oplossing voor jou gebrekkig lopende auto die maar max 50 km/u rijden kan. Ja Juist de VW garagedealer waar jij die auto hebt gekocht, en niet de importeur of die speciale monteur. Ik denk dat de VW garagehouder jou een tijdelijke leenauto te beschikking zal stellen. En achter de dealer aan zal gaan om te vragen hoe het zit.

Als ik nu een mooi zakelijk contact had gehad bij Telfort ( Sla Next Business Day a € 15:00 p/m) Hadden die dan nu ook gezegd. Het ligt niet aan ons maar aan KPN. Sorry maar we kunnen je niet helpen. Dan heeft zo een zakelijk contact ook geen enkele waarde bij Telfort toch???? Alleen maar zakken vullen.

Staat bij dat zakelijk contact niet duiden*** Binnen 24 uur **** Weer online???

Ik wacht al meer dan 24 dagen. En nog weet ik niet wanneer het is opgelost of bij wie ik het moet vragen

Sorry dat ik wat kribbig overkom. maar mijn aanspreekpartner is toch Telfort niet al die ander partijen.
Of moet ik het misschien eens met de media bespreken zoals Kassa, Ombudsman, Radar

Nog Steeds met Vriendelijke Groet
Roel.
Om het dan nog gecompliceerder te maken stuurt KPN netwerkNL vaak weer een onderaannemer aan volker wessels bijvoorbeeld. Dan is het maar net hoe hun planning er uitziet.

Voor een probleem waar als ik het zo lees meer klanten last van zullen hebben duurt het inderdaad vrij lang. 23 dagen sinds het begin van dit topic, en een defect blok gebruikt maakt het er zeker niet leuker op.
Reputatie 3
Badge +1
Waar staat precies dat jouw storing niet wordt opgelost? Ik kan dat nergens teruglezen.
Jouw storing wordt opgelost door KPN NetwerkNL, Dat heeft niets te maken met de Guidion monteurs die Telfort inhuurt, dus de stelling dat Telfort te weinig monteurs heeft gaat hier niet op.

Of het moeilijk is om een datum te geven? Waarschijnlijk niet als het een Guidion monteur zou zijn. Nu ligt het bij KPN NetwerkNL, daar heeft Telfort waarschijnlijk zelf geen contract mee want dat loopt via KPN WBA.
Dus KPN NetwerkNL zou dan aan KPN WBA een planning door moeten geven en die zou dan weer doorgegeven moeten worden aan Telfort.
Mogelijk dat KPN NetwerkNL het al niet doorgeeft aan KPN WBA dan zou er ook geen datum bekend gaan worden bij Telfort.
In dat geval laat Telfort jou niet in het ongewisse maar KPN NetwerkNL.
Reputatie 1
OKE dus het kan wel. Hahahahahahah. NU snap ik hem. Alle monteurs zijn aan het werk voor jullie business klanten die storingen hebben waardoor mijn storing niet wordt opgelost.Dus hebben jullie te weinig monteurs. of een wel heel slecht product. en dat kun je dus afkopen voor € 15:00 in de maand extra.

Wat laat Telfort zich in de kijkerd zetten met deze reacties.

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om mij een datum te geven wanneer er een monteur komt????????
Maar mij in het ongewisse laten en proberen mij producten aan te smeren.

Dus als ik nu een business pakket van € 15,00 neem heb ik dan morgen een monteur die het oplost?????????????
Reputatie 3
Badge +1
weer een weekeinde voorbij en nog steeds niet gehoord van Telfort voor een oplossing.

Je zou maar een zakelijk abonnement hebben bij Telfort ben je mooi Failliet voordat je vaste telefoonlijn weer in orde is.en je internet niet te vergeten.


Moet dit echt zolang duren. ??????????????????????

gr Roel


Niet per se.
Bij een zakelijk abonnement kan je voor €15 euro p/mnd een SLA Next Business Day toevoegen als optie waardoor je binnen 1 dag weer online bent.

Reputatie 1
weer een weekeinde voorbij en nog steeds niet gehoord van Telfort voor een oplossing.

Je zou maar een zakelijk abonnement hebben bij Telfort ben je mooi Failliet voordat je vaste telefoonlijn weer in orde is.en je internet niet te vergeten.


Moet dit echt zolang duren. ??????????????????????

gr Roel
Reputatie 1
De wet van Murphy :)

Ik ben benieuwd wat ik schreef dat beschermend overkwam absoluut niet zo bedoeld dan.
En ik ben het zeer zeker niet in alles met Telfort eens.
Ik probeer je enkel de situatie te schetsen zoals deze is en zoals Jasper je in weze ook verteld heeft.

Je hebt helemaal gelijk dat je blijft aandringen tot actie met name Telefonie zou ik heel belangrijk vinden internet al minder en tv, ach genoeg boeken en dvd's maar dat is persoonlijk. Ik begrijp prima dat elke klant andere prioriteiten heeft.

Het probleem is puur dat alles via meerdere schijven gaat. En daardoor gebeurd het dat problemen soms onacceptabel lang duren. En hoe graag de medewerkers het ook zouden willen kunnen ze helaas geen concrete dingen zeggen als zee dit zelf niet 100% zeker weten.
Reputatie 1
Tjonge jonge jonge Galdor68. ik weet niet hoeveel geld ze je steeds bieden voor jou beschermende houding t.o.v. telfort. Het is toch mijn goed recht om te vragen aan telfort wanneer ze dit denken mijn storing op te lossen. Dan mag je toch van telfort verwachten dat zij actie gaan ondernemen naar KPN. Om hun te vragen naar een datum wanneer de storing wordt oplossing. In plaats van achterover te leunen en zeggen tja we moeten afwachten wanneer kpn zou kunnen. Geef mij een tijdelijke oplossing doodmiddel van bijvoorbeeld een mobile telefoon met een internet bundel zodat ik een wifi hot spot kan maken op mijn netwerk. Dan kan ik in ieder geval weer tv kijken, kan ik weer vertrouwen op mijn buiten deurbel. Dan heb ik weer Camerabewaking op mijn kleindochtertje.Alleen vast telefoneren zal dan niet goed gaan. Kijk zolang jullie mij niet kunnen vertellen wanneer er een oplossing is moeten jullie mij toch een alternatief bieden. Als die er nu niet waren zou ik zeggen jullie hebben gelijk.
Als je tussen de regels door leest dan schrijft jasper dit ook. Afhankelijk= uit te leggen als marionet.
Voor de goede orde KPN de internet provider is net zo afhankelijk van de planning van KPN netwerk beheer als de andere wba providers. Dan moet je echt naar andere providers hoewel het daar meestal niks anders is.
Een klant kan vol lof zijn en anderen echt anti al dan niet terecht.
Reputatie 1
Inderdaad: zou ik niet de enige zijn in te straat of wijk Maar kan niet over anderen oordelen.Mijn definitie van belabberd internet is: Wel tv geen tv wel internet verbinding 11 mbits geen internet verbinding 0 mbits.
vaste telefonie dan wel bereik dan geen bereik. wegvallen van een verbinding. dus gesprek zo ineens onderbroken. Ik had minimaal verwacht dat Telfort KPN onder druk zouden zetten inplaats van een afwachtende houding. Of je moet gewoon eerlijk zijn dat jullie een marionet bent van KPN. want dan kunnen de mensen daar rekening mee houden voor ze een contact nemen. Ben benieuwd naar Telfort zijn reactie. of toezegging van wanneer het opgelost wordt
Reputatie 8
Badge +10
Omdat Bart er vandaag niet is reageer ik even namens hem. Ik zie ook dat de monteur is geweest en dat hij het niet kon oplossen. Doordat het nu bij de netwerkbeheer kant van KPN in behandeling is hebben wij er helaas geen invloed op, zij kunnen hier meer over zien en zullen de juiste vervolgstappen nemen. Een nieuwe monteur van Guidion zal daar geen verschil in maken, we kunnen dat beide enkel afwachten. Als er een blok niet goed werkt zullen we vermoedelijk inderdaad meer mensen last van hebben, dan moet er een grondige oplossing zijn voor iedereen.
Nadat het is opgelost zullen we samen kijken naar de periode waarin je er geen (volledig) gebruik van hebt kunnen maken. Het oplossen van het probleem heeft eerst de prioriteit en na afloop kunnen we het totaal plaatje daarvoor beter maken.
Dan lijkt het me dat je niet de enige in je straat of wijkt bent waar dit zich voordoet.
Je internet is belabberd dus je hebt wel verbinding zei het met problemen?
Reputatie 1
Heel spijtig maar niets gehoord van Telfort. En mijn internet is nog steeds belabberd
Reputatie 1
Ik heb het op dit moment niet over een financieel vergoeding. Maar bedoel meer een oplossing voor het zo snel mogelijk regelen dat er weer goede internet in mijn huis komt. Door Guidion een spoed order te geven of zelf kpn aan te sturen deze reparatie op een spoed order te zetten. zodat wij dit weekeinde weer goede internet hebben. Maar niet zoals nu gewoon achterover leunen en afwachten wat kpn en guidion doen. En mij maar met een spijtbetuigingen laten zitten. Daarna kunnen we het nog eens hebben over een financieel vergoeding.

m.vr.groet.
Roel
Reputatie 8
Badge +11
Een vergoeding bepalen heeft pas zin als het probleem verholpen is.
Reputatie 1
Sorry voor het gebrekkig Nederlands. Maar ben wel heel teleurgesteld. Zal daardoor komen denk ik

Reageer