Service en kennis van Telfort geef ik een dikke 3

• 22 december 2018
  • 39 reacties
  • 1035 keer bekeken

Toon het eerste bericht

39 reacties

Om het dan nog gecompliceerder te maken stuurt KPN netwerkNL vaak weer een onderaannemer aan volker wessels bijvoorbeeld. Dan is het maar net hoe hun planning er uitziet.

Voor een probleem waar als ik het zo lees meer klanten last van zullen hebben duurt het inderdaad vrij lang. 23 dagen sinds het begin van dit topic, en een defect blok gebruikt maakt het er zeker niet leuker op.
Reputatie 1
Zal alles maar copieeren anders kom je weer onder aan te staan in forum dan ziet niemand het meer

Nog geen telefoon gehad. super.
Reputatie 1
Dennis-L Als ik jou dan mag Citeren in een andere form. Is het als volgt jij koopt een VW golf bij jou plaatselijke VW garagedealer.
Na 3 maand moet jou VW Golf naar de importeur van de VW elders in Nederland voor een update. Dit heeft jou VW garagedealer geregeld. Na de update rijd jou auto maar 50 KM/u meer per uur en zo en dan stopt hij geheel. En moet je even wachten voor je hem weer kunt starten en met 50 km/u verder rijden. Je belt jou VW garagedealer . Deze geeft jou te kennen dat er een speciale monteur voor moet komen en dat dit pas 3 week later kan. Na 3 week komt de monteur en zegt dat de update door de vw importeur niet goed is gemaakt. En dat hij dit zal doorgeven aan de importeur. Bij wie ga jij dan navragen hoe de vorderingen zijn. En wie stel jij dan verantwoordelijk voor jou gebrekkige auto. En van wie verlang jij een deugdelijke oplossing voor jou gebrekkig lopende auto die maar max 50 km/u rijden kan. Ja Juist de VW garagedealer waar jij die auto hebt gekocht, en niet de importeur of die speciale monteur. Ik denk dat de VW garagehouder jou een tijdelijke leenauto te beschikking zal stellen. En achter de dealer aan zal gaan om te vragen hoe het zit.

Als ik nu een mooi zakelijk contact had gehad bij Telfort ( Sla Next Business Day a € 15:00 p/m) Hadden die dan nu ook gezegd. Het ligt niet aan ons maar aan KPN. Sorry maar we kunnen je niet helpen. Dan heeft zo een zakelijk contact ook geen enkele waarde bij Telfort toch???? Alleen maar zakken vullen.

Staat bij dat zakelijk contact niet duiden*** Binnen 24 uur **** Weer online???

Ik wacht al meer dan 24 dagen. En nog weet ik niet wanneer het is opgelost of bij wie ik het moet vragen

Sorry dat ik wat kribbig overkom. maar mijn aanspreekpartner is toch Telfort niet al die ander partijen.
Of moet ik het misschien eens met de media bespreken zoals Kassa, Ombudsman, Radar

Nog Steeds met Vriendelijke Groet
Roel.
Reputatie 3
Badge +1
Uit welk forum citeer jij mij dan? Ben wel benieuwd waar ik dat geschreven zou hebben.

Wat betreft die MKB SLA, er staat "gegarandeerd online binnen 1 werkdag" dus niet per se binnen 24 uur, zaterdag en zondag vallen hier al buiten namelijk.
Gegarandeerd online kan natuurlijk ook online zijn via een tijdelijke oplossing in de vorm van een 4G router o.i.d.

Verder heb ik nergens gesteld dat jij KPN NetwerkNL of KPN WBA aansprakelijk moet stellen.
Telfort is jouw aanspreekpunt maar Telfort heeft of krijgt de gegevens waar jij om vraagt niet van de andere partijen.
Of de datum is daadwerkelijk nog niet bekend of de datum wordt door KPN NetwerkNL niet aan KPN WBA verstrekt of van KPN WBA niet aan Telfort.
Ik heb nog even teruggelezen en zie dat de Guidion monteur vorige week dinsdag is geweest die heeft toen geconstateerd dat er in de straatkast iets niet goed is dat is toen in een ticket naar de verantwoordelijke partij gegaan.
Nu weet ik niet wat de doorlooptijd voor dit soort gevallen is bij KPN NetwerkNL maar als dat 5 werkdagen is dan zal het ergens morgen of overmorgen opgelost moeten worden, is het 10 werkdagen dan zou het ergens tussen morgen en volgende week woendag/donderdag moeten gaan gebeuren.

Is het frustrerend? Jazeker, de Guidion monteur had eerder langs kunnen komen en zodoende was eerder geconstateerd dat het probleem in de straatkast zit.
Is daar wat aan te veranderen? Of KPN zou eigen monteurs in dienst moeten nemen maar dat is financieel vast niet haalbaar of zaken doen met een ander monteursbedrijf maar ook dat zal door KPN besloten moeten worden.

Natuurlijk kan je altijd iets proberen met Kassa of Radar maar of dat iets gaat veranderen...
De ombudsman is voor overheidszaken dus die gaat in ieder geval niet kunnen helpen.
Reputatie 1
Ik blijf erbij dat Telfort zijn verantwoording in deze moet pakken en niet een klant van Telfort in de steek laten, door te zeggen dat e zijn afhankelijk van zijn van KPN. Nee steek je handen in eigen boezem en zorg dat je klant wordt geholpen. Je gaf het zelf al aan dat er 4g routers op de markt zijn. Waarom krijg ik die dan niet van Telfort. Ze zijn denk ik toch nog niet vergeten dat ik als trouwe betaler van een product van Telfort, al vanaf 15 december en dus tijdens alle feestdagen geen deugdelijk en soms in het geheel geen internet heb gehad en nog steeds niet heb. en het ook nog niet bekend is wanneer dit zal gaan gebeuren.

Trouwens Guidion is een planningsbureau en hebben zelf geen monteurs die huren ze in in de form van zzpers.

Dus leg mij eens uit waarom telfort mij geen 4g router gunde.

Want het betweterige van jou, daar krijg ik inmiddels wel zo langzamerhand een beetje genoeg van. Ik wil Internet waar ik voor betaal en niet allemaal praatjes. of zeg me alsjeblieft je kunt beter naar een andere provider gaan die het beter voor elkaar hebben dan wij en wel internet kan leveren. wij Telfort betalen het.
Dan zou ik zeggen toppie die telfort die doet iets voor zijn klanten. In plaats ze de rug toe te keren maar wel laten betalen

Afwachting van een positieve reactie

gr Roel
Reputatie 8
@Roel Reageert
Niet alles tot in detail doorgenomen, maar wat je stelt, ik geef je helemaal gelijk. Ook je stelling aangaande het veel te gemakkelijk afschuiven van verantwoordelijkheden naar derde partijen.

M.b.t. zakelijke abonnementen en dat je dan wel snel(ler) geholpen zou kunnen worden.
De verschillen in service kan ik uit eigen ervaring wel beamen.
Een kleine twee jaar terug bij een non-profit organisatie waar ik het netwerkbeheer voor regel, waren er problemen met net een nieuw glasvezel abonnement bij in dit geval KPN zelf, het moederbedrijf. Had zelf al uitgedokterd dat modem/router en/of NT-kastje niet goed functioneerden. Of ze andere hardware konden sturen.

Nee, dat werd niet gedaan. Alleen een monteur had de bevoegdheid om een opdracht voor vervanging van hardware te verifiëren. Toen stelde ik, dat ze dan maar een monteur zouden moesten langs sturen, om het probleem op te lossen. En wel binnen 24 uur, omdat dat de voorwaarden zijn van een zakelijk account. (Men wilde daar ook eerst iets van pakweg 5 werkdagen voor uittrekken).

Werd even in de wacht gezet, en achterliggend overlegd.
Of het tijdstip uitkwam om een monteur binnen 2 uur langs te kunnen sturen.
Vond ik uiteraard prima. Werd tussendoor door de monteur gebeld, of die nog niet wat eerder kon komen, omdat die toevallig in de buurt zat. Was pakweg tussen 45 minuten en een uurtje later aanwezig na mijn eerste contact met KPN.

Bleken er inderdaad problemen te zijn met de hardware. Alle twee apparaten uitgewisseld en het probleem was over, tot op de dag van vandaag.

Zo'n snelle service toen heb ik nog niet eerder meegemaakt. (En bij Telfort nog nooit gezien).
Verschil wel- of niet zakelijk in service met hetgeen je nu meemaakt met Telfort waarbij je al een maand verstoken blijft van een oplossing, is wel heel erg groot. (Vanuit je eerste post vanaf 14-12-2018).
Dus leg mij eens uit waarom telfort mij geen 4g router gunde.
Dit zal een medewerker moeten uitleggen, in hoofdzaak zal het op kleine lettertjes neerkomen.
Wegvallende verbinding is anders dan totaal geen verbinding.

Wat bereikbaarheid betreft is telefonie in mijn ogen prioriteit 1 in ieder geval voor een consument de gedachte is tegenwoordig ach er zal wel een mobieltje zijn. Wat zeker nog steeds niet vanuit mag worden gegaan. Voor een ander zal internet en of televisie belangrijker zijn. Voor mij persoonlijk is dat toch nood diensten kunnen bereiken.

Grootste probleem blijft en of we het nu afschuiven noemen of niet. Er kan alleen maar een ticket worden aangemaakt en daar dan wel achter na bellen, maar meer gewoonweg niet. Niet elke monteur en of onder aannemer heeft dezelfde rechten.

Vorig jaar was er en ergens probleem met een digitaal slot dat er niemand de betreffende ruimte in kon.

Conclusie kies je voor een 'goedkopere' provider die diensten, apparatuur en monteurs niet in eigen beheer heeft zal je bij grotere storingen tegen dit soort zaken aan blijven lopen.
Dan moeten we maar hopen dat het verdwijnen van de naam Telfort korte lijnen oplevert en snellere service.
Reputatie 1
Als ik maar een nieuwe abonnement bij hun zou willen, was het snel geregeld denk ik.

Maar inderdaad is het Jammer dat Ik/wij hier nu op het forum van TELFORT een discussie zitten te voeren. over mijn internet. of het nu wel of geen pree is wat je minimaal zou moeten krijgen. Ik betaal voor een product dat wil ik die ook hebben toch??. En een Telfort medewerker zelf komt niet meer op deze chat. Dat kun je toch een Lachertje noemen. Is toch een teken dat ze niet zelfstandig genoeg zijn. En inderdaad gewoon weer terug gaan onder de vleugels van KPN.

Of zouden ze nog komen met een goed voorstel.
Denk dat ik er maar weer eens een paar kwartjes tegen aan moet gooien en ze zelf weer eens moet bellen.

TELFORT WAAR BEN JE ????

gr Roel
Reputatie 1
Hallo Allemaal,

Heb net even gebeld met Telfort,
Hieronder het verloop van het gesprek

Telfort:
We hebben geen werkbon (ticket) gemaakt voor een monteur van KPN. Reden u hebt het contact opgezegd per +/- 20 januari. Voor een vergoeding komt u waarschijnlijk niet in aanmerking aangezien u al €20,00 in december hebt gehad. Maar ik raad u aan om na de eindafrekening weer contact op te nemen met ons om dit nog eens te bespreken.

Roel Reageert:
Dus doordat ik mijn contact heb opgezegd wordt er geen monteur meer aangestuurd. Maar mijn contact loopt nog tot +/- 20 januari. Dus heb ik toch recht op een goed werkende internet verbinding van telfort. Daarnaast was die € 20,00 voor het de periode in december omdat eind december volgen jullie het internet weer goed en stabiel was. Maar uit rapportage monteur 8 januari blijkt dat dat dus niet het geval te zijn.
Toen ik er over begon dat ik mijn auto incasso zou terug roepen. Kreeg ik een hele duidelijke waarschuwing dat als ik dat deed ik een incasso bureau op mijn nek zou krijgen. Mijn reactie daarop was dat ik dus maar eens contact moest gaan opnemen met Radar of Kassa. Na dit te hebben gezegd voelde de dame van telfort zich beledigt en zijn dat ze steeds vriendelijk was geweest door de telefoon en het gesprek zou gaan beëindigen. OPGEHANGEN.

Dus blijkbaar krijg ik van telfort geen goede internet meer in mijn huis.
Maar zal blijven strijden voor gerechtigheid. Is toch te zot voor woorden dat dit soort instanties. zoveel macht hebben gekregen. Want even snel overstappen is er niet bij.

Update volgt
Gr Roel
Voor jou niet leuk vanuit een zakelijk standpunt gezien snap ik het. Echter heb je contact gehad met buren het lijkt me dat je niet de enige bent die problemen heeft met de verbinding.
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan mij voorstellen dat je baalt. Het is ook een hele vervelende sitautie waar je in verzeild bent geraakt. Dit ligt nu bij KPN netwerkbeheer, de juiste oplospartij dit omdat er er iets mis is met de hardware. Hier wordt aan gewerkt.

Voor jou zie ik echter dat het niet meer op tijd gaat gebeuren, dit omdat het abonnement is opgezegd. Vermoedelijk gaat het niet op tijd opgelost meer worden jammer genoeg. Omdat het is opgezegd kan ik ook niet veel meer voor je betekenen. Hoe graag ik dit ook had gedaan. Ik zie dat je met mijn collega hebt afgesproken om na de slotfactuur terug te bellen om nog afspraken te maken over een tegemoetkoming van onze kant voor de tijd dat je zonder goed werkende diensten hebt gezeten. Dat is nog het maximale wat we kunnen betekenen voor je. 😞
Reputatie 8
Badge +11
Dat meen je Roel. Ik begrijp de frustratie dan ook zeker. Dit laat zeker geen goede indruk achter, dat ben ik helemaal met je eens. Spijtig genoeg heeft Guidion niets van zich laten horen, excuses daarvoor. Daarbij zie ik dat je ook nog contact hebt gehad met mijn collega via social media. Zij heeft de situatie laten escaleren bij Guidion. Ik ben nu heel benieuwd of er inmiddels wel al contact is geweest vanuit Guidion? Staat er al een nieuwe afspraak?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Roel Reageert, wat een verhaal zeg. Ik kan mij dan ook goed voorstellen dat je baalt van deze hele situatie. Ik lees dat je problemen hebt met de verbinding. Allereerst is de snelheid niet at je zou moeten halen en als tweede is sinds de werkzaamheden de lijn ook nog eens instabiel geworden.

Ik heb dan ook eens meegekeken. Waar de 40 Mbit/s vandaan is gehaald, dat durf ik niet te zeggen. Ik zie dat er namelijk maar maximaal 29 mogelijk is op jouw adres. Meer zal dit ook niet worden voorlopig.

Na 14 december begon de lijn weg te vallen. Dat is absoluut niet fijn. Conclusie: er moet een monteur langskomen, omdat we het probleem op afstand niet kunnen vinden. Nu kon deze pas in januari, maar na een keer gebeld te hebben is er toch 28 december nog een plaatsje vrij. Ik heb zo geen inzicht in de planning van Guidion helaas, maar zo voor kerst is het altijd een drukke periode.

Ik ben ook jouw verbinding nog even ingedoken. Deze is volgens mijn gegevens weer helemaal up and running, klopt dat? Of ervaar je nog steeds problemen?
Reputatie 1
28 december is er dus niemand geweest. heb hun gebeld ze zijden dat ze bij mij aan de deur waren geweest en ik niet open deed. Maar dat kan helemaal niet want ik was jarig en had de gehele dag visite. tevens hebben we een digitale buitenbel die alles registreert en video opnames maakt Die dag zijn er geen opnames. Dus ze liegen ( EN DAT VINDT IK HEEL ERG). Maar om op je vraag terug te komen. Guidion jullie montage bedrijf komt wel al op 08-01-2019. Het komt het er dan op neer dat wij zonder internet hebben gezeten vanaf 14 december 2018 geen tv geen internet geen telefoon.

Reageer