beantwoord

Server down / WiFi is niet optimaal / Modem Log / TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable

  • 12 juni 2015
  • 90 reacties
  • 2788 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds 4 dagen hebben wij problemen met internet. Webpagina's op de mobiel en de iPad laden niet helemaal in. Wat heb ik allemaal gedaan:

Modem gereset
Ander WiFi-kanaal
Instellingen van de helpdesk gevolgd voor de modem
Modem aan en uit gezet
Statisch ip-adres in de telefoon gezet
(eigenlijk vanalles dus)

Ik keek al eerder in de log en na het resetten van de modem komt telkens de volgende melding in beeld:

06/12/2015 03:13:54 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
06/12/2015 03:13:54 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
06/12/2015 03:12:54 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.

Deze melding komt continue in beeld terwijl wij helemaal geen instellingen verandert hadden. Op de één op andere dag hadden wij de problemen met het inladen van de pagina's. Op de Telfort website is het helemaal "extreem". Daar wordt bijv. niet de CSS van de pagina ingeladen en op www.detelegraaf.nl en andere sites blijft het WiFi-balkje op de mobiel "hangen" tegen het eind aan wanneer een pagina ingeladen moet worden.

Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen en misschien ook anderen met dit probleem.
icon

Beste antwoord door walace78 24 juni 2015, 19:46

@walace78,

Dat is inderdaad goed nieuws. Toch wacht ik op je officiële bevestiging.

Maar nu eerst.......



Succes! :D

Stephen


@allen geslaagd! Heel blij uiteraard. Ik heb nog steeds profiel 17A mijn downloadsnelheid was net ong. 20 en upload rond de 5 mbs.

Het enige verschil wat ik nu bemerk in de modem is dat mijn uploadsnelheid naar 5500 is gezet ipv 8400

Maar die shizzle werkt iig weer. Thx mensen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

90 reacties

Goedemorgen Enterprise, nisan en tuut-tuut,

Allereerst bedankt voor jullie bijdrage. Inderdaad nisan het is ook interessant om dit uit te vogelen, maar wel enigszins irritant omdat ik net in mijn afstudeerfase zit..anyway..ik had flash nog niet uitgezet en zou ook niet weten hoe dat eventueel op de ip-pad zou moeten. De modem was gloednieuw en lag nog in de kast en als Stephen misschien even een linecheck wil doen stuur ik straks ook al die modems even weer terug naar Telfort.

Misschien is het idd zo dat de herkomst v d modem bepaald moet worden, maar een linecheck zou erg welkom zijn Stephen!
Goedemiddag,

Net gebeld door de technische dienst. Er was een profielwijziging op de modem. Deze stond, als ik mij niet vergis op 17A, deze is nu op een ander profiel gezet 111 (voor zover ik het goed heb) en ik moet straks, als ik thuis ben even testen of dit geholpen heeft. Verdere informatie had de technische dienst "niet echt". Over SURFnet konden ze verder ook niet veel zeggen..


Ik ben oprecht benieuwt of dit dan het gewenste effect heeft voor je internet verbinding.
Reputatie 8
Badge +10
[....]
ik had flash nog niet uitgezet en zou ook niet weten hoe dat eventueel op de ip-pad zou moeten.


Op de iPad gaat je dat niet lukken, Flash zit daar namelijk niet op... 😉
Dank je Nisan.
Maar in Safari is er toch 'n optie de internet plug-in uit te schakelen? Ik ken het Apple os niet maar lijkt me logisch dat zoiets kan. De gedachte erachter is dat je dan misschien voorlopig, totdat er 'n oplossing is, wat makkelijker kan browsen omdat flash content niet ingeladen hoeft te worden.
Ja en plus de nieuwsgaring van Henk die hij vorige maand naar deze zaak is begonnen met de toezegging om er op terug te komen zodra hij duidelijkheid hierover had van de netwerkbeheerder maar waar wij allen nimmer meer van hebben vernomen, ..dit alles bij elkaar en je hebt 'n prima scenario voor complottheorieën (was n leuke van Franzski gisteren ergens) :D
Maar zoals wel vaker zullen in werkelijkheid de problemen die diverse gebruikers ervaren wel gewoon logisch verklaarbaar zijn.
Reputatie 8
Badge +10
Maar in Safari is er toch 'n optie de internet plug-in uit te schakelen? Ik ken het Apple os niet maar lijkt me logisch dat zoiets kan. De gedachte erachter is dat je dan misschien voorlopig, totdat er 'n oplossing is, wat makkelijker kan browsen omdat flash content niet ingeladen hoeft te worden.

In het vaste besturingssysteem OS X (voor Apple laptops en PC's) is Flash gewoon te installeren, te gebruiken en dus ook uit te schakelen.
In het mobiele besturingssysteem iOS (voor iPhone, iPad en iPod Touch) wilde Steve Jobs dit niet hebben, volgens zijn zeggen uit veiligheidsoverwegingen, net als een USB-aansluiting op de iPad overigens.
Dank je Nisan.
Nou Nisan,

Om even terug te komen op het verhaal. Het profiel bleek gisteren nog niet aangepast. Deze stond nog gewoon op 17A. Gisteren nog geen stap verder dus. Het zou vandaag in orde gemaakt moeten worden, maar ben pas woensdagmiddag weer thuis. Waarom het profiel niet is doorgezet is mij verder een raadsel natuurlijk. Ik weet het verder ook niet meer en heb de moed hierin eigenlijk opgegeven. Cindy van klantenrelaties belde gisterenavond wel netjes op overigens dus ik kon in ieder geval even mijn verhaal kwijt. Vervolgafspraak gemaakt. Vanochtend nog getest. Ik had stille hoop. Helaas..dus wordt vervolgd uiteraard.
Aha..nou dan gaat die vlieger dus niet op voor zo'n iPad. Ben nieuwsgierig naar wat er uit de test van de verbinding komt rollen. Er lopen meer topics met soortgelijke problemen zag ik.
Telfort..ik ben toch niet gek?????? 😉
Dag Nisan,

Ja, ik ben ook erg benieuwd. Stephen zou zo spoedig mogelijk erop terug komen..

Bedankt voor je tip overigens..hetzelfde geldt overigens ook (misschien) voor java op de iPad etc. Ik zag ook vooral dat de computer advertenties e.d. niet of nauwelijks inlaadde..
Naja , dat dit er een ging worden voor de lange adem zat er wel in. Het is niet anders. Ik hoop alleen dat die profiel aanpassing uiteindelijk de oplossing bied. We zullen t zien.
Zo ziet het er zo'n beetje uit in het logje:

06/12/2015 04:07:37 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
06/12/2015 04:07:37 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
06/12/2015 04:06:37 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 04:05:20 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 145.133.34.1,Lease time=600
06/12/2015 04:05:20 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=145.133.34.10
06/12/2015 04:04:57 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
06/12/2015 04:04:57 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
06/12/2015 04:03:57 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 04:03:47 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
06/12/2015 04:03:47 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
06/12/2015 04:02:47 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 04:02:45 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
06/12/2015 04:02:45 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
06/12/2015 04:01:45 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
@Walace78:

Als er iets uit te zetten valt wat veel data binnen haalt op die iPad zou ik 't gewoon even uitzetten indien mogelijk. Zolang je verbinding zo brak is dan. Misschien helpt het iets om toch nog te kunnen browsen.
Ideaal is anders maar laten we hopen dat Stephen iets kan gaan beteken.
06/12/2015 05:25:33 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 05:25:33 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
06/12/2015 05:25:33 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
06/12/2015 05:24:33 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 05:24:14 TR069:Session end.
06/12/2015 05:24:13 TR069:Sending SetParameterValuesResponse
06/12/2015 05:24:13 TR069:Received SetParameterValues
06/12/2015 05:24:10 TR069:Received InformResponse
06/12/2015 05:24:10 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 05:24:09 TR069:Session end.
06/12/2015 05:24:08 TR069:Received InformResponse
06/12/2015 05:24:08 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 05:24:08 TR069:Session end.
06/12/2015 05:24:03 TR069:Received InformResponse
06/12/2015 05:24:03 TR069:Sending 0 BOOTSTRAP inform.
06/12/2015 05:23:58 TR069:Session end.
06/12/2015 05:23:58 TR069:Sending SetParameterValuesResponse
06/12/2015 05:23:58 TR069:Received SetParameterValues
06/12/2015 05:23:55 TR069:Received InformResponse
06/12/2015 05:23:54 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 05:23:53 TR069:Session end.
06/12/2015 05:23:53 TR069:Sending SetParameterValuesResponse
06/12/2015 05:23:53 TR069:Received SetParameterValues
06/12/2015 05:23:46 TR069:Received InformResponse
06/12/2015 05:23:43 TR069:Sending 0 BOOTSTRAP inform.
06/12/2015 05:23:43 NTP Date/Time updated.
Het rare is dat wanneer ik de modem reset hij als een speer gaat..vervolgens gaat hij langzamer en langzamer
Echt de eerste 20 seconden gaat het goed daarna laadt hij pagina's niet helemaal meer. Lijkt het erop dat hij plaatjes niet kan laden (javascript en advertenties). De Telegraaf site kwam ik vanochtend met de mobiel helemaal niet meer op. Verschillende foutmeldingen zoals time out bij verbinding. Dns not resolved en weet ik veel wat voor'n andere foutmeldingen. Virusscanner ook gedraaid..malwarescanner gedraaid. Niks gevonden. Vanacht nog een paar keer de modem gereset. Dns gewijzigd naar google en opendns lostte ook niks op..en nu hoopte ik eigenlijk dat iemand er een schopje tegenaan kan geven of misschien iets kan zeggen waaraan dit zou kunnen liggen..
Reputatie 8
Badge +16
@walace78,

Wederom bedankt voor de terugkoppeling. Ik begrijp dat je de moed wilt opgegeven maar ik wil je vriendelijk verzoeken om dit niet te doen en hoop te houden. Je case heeft in ieder geval de aandacht van Cindy en mij. We zien er samen op toe dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Ik heb ook de technische dienst om een update gevraagd over het wisselen van profiel. Zodra ik hier bericht over heb ontvangen breng ik je op de hoogte. In de tussentijd kun je mij altijd blijven benaderen voor vragen of opmerkingen. Ik zorg dan ook dat Cindy wordt geïnformeerd.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@walace78,

Gefeliciteerddddddd!!!!! ;)
Dat is een hele mooie titel.

Bedankt voor de officiële bevestiging. Ik heb begrepen dat Cindy een maand abonnementskosten heeft vergoed en dat je tevreden bent met de snelheid.
Mocht je weer ergens tegenaan lopen dan staan wij wederom voor je klaar.
Fijn weekend! 🙂
Weer een update: Van Stephen heb ik helaas nog niks mogen vernemen, maar op 16-06-2015 is de storing op de website van Telfort gezet bij het storingsoverzicht. Gisteren had ik geprobeerd om pagina's te laden, maar helaas..computer zei toen: "No".

Linksonder op het beeldscherm van de tv komen "gekleurde blokjes" op sommige zenders in beeld. Soms horen we een "vreemde kraak" als geluid.

De modem was er nog niet..misschien vandaag anders kan ik die ook nog even uitproberen.

Mijn vriendin kreeg overigens voor het eerst in haar Telfort contract met de mobiel dat ze bijna door haar databundel heen was..natuurlijk was dat omdat de WiFi nu niet optimaal was.

Ik sprak vorige week woensdag toen wij terugkwamen van een afspraak iemand in de winkel van Telfort. Zij verzekerde mij dat er een "log" was aangemaakt bij onze gegeven dat we de telefoonkosten vergoed zouden krijgen.

Toen ik diezelfde middag belde met Telfort werd ik hard uitgelachen aan de telefoon door een medewerker die min of meer zei dat alles wat ze in de winkel zeiden "bullshit" was. De kosten voor het bellen werden volgens haar niet vergoed. Zij wist overigens ook te melden dat Telfort niks met WiFi in huis te maken had. Ook al meldde ik aan haar dat het altijd super had gewerkt.

Ik heb zelf een abbonement van T-Mobile op mijn tel. en moest noodgedwongen afgelopen weekend een extra bundel afsluiten voor 5,- omdat ik mij mateloos irriteerde dat ik "oplossingen" op internet niet goed kon "zien" met de WiFi verbinding.

Allemaal niet zo'n ramp..het enige wat ik bij deze even doe is een update..hoe dit allemaal weer is gelopen. Hoe je "hard" wordt uitgelachen door een medewerkster van de "helpdesk".

Nu dan de positieve zaken. De storing staat nu op de website. Ik weet overigens niet of "onze" storing daar ook onder valt omdat er op de "storingskaart" helemaal geen meldingen van een Telfort storing op de website staan.

Ik heb Stephen een mail gestuurd om hem in ieder geval te bedanken dat hij er even in is gedoken. Ik ben heel erg beniewd wat deze storing nu precies is..
@ Nisan..zo te zien is de storing in Tilburg bekend en zijn ze er druk mee bezig. Het heeft allemaal niet "zozeer" met het downloaden te maken. Die snelheid is naar mijn inziens helemaal goed..ik denk dat de problemen bij die "error" van de upload ontstaan. Maarja, ik ben ook geen technicus..het enige wat ik weet is dat hij bij speedtest.net er helemaal "uitklapte" bij het uploaden. Op de mobiel gebruiken we nu onze databundels zonder WiFi (zie ook het verhaal hierboven).

Ik lig niet wakker van € 5,- hoor. Het is een beetje de situatie..hoe een medewerker van de telefonische helpdesk eigenlijk gewoon het eigen personeel in de winkel weet af te kraken met.."zij weten het ook allemaal niet" en "dat zeggen ze altijd".

Dat vindt ik zelf een beetje uhm hoe zal ik het zeggen "wazig"..
@Walace78:

Vreemde zaak. Die telefonische helpdesk is bij veel providers n ware ramp. Niet alleen bij Telfort. Het is 'n tref als je iemand te pakken krijgt met kennis van zaken vrees ik. Persoonlijk gelukkig (nog) nooit een negatieve ervaring mee gehad maar ik lees her en der wel soortgelijke verhalen.
Een algemene storing in Tilburg dus? Duurt nogal dan. Jou topic is alweer wat ouder inmiddels. Kennelijk is men bij jou in de omgeving niet erg druk op internet 🙂 Kortom, je weet nog telkens niet wat er mis is en hoelang het gaat duren begrijp ik.
Maar laten we vooral positief blijven denken.
Reputatie 8
Badge +16
@walace78,

Het vermoeden is dat de problemen werden veroorzaakt door de storing in Tilburg. Deze is inmiddels verholpen. Ervaar je nog steeds dezelfde problemen?
@Walace78

Inmiddels is de storing in Tilburg opgelost zie ik. Je kan weer surfen en up en downloaden en tv kijken.
Tenminste, als je positief denkt natuurlijk. (nisan mompelt zoiets als: eerst zien en is sceptisch)
Het werkt nog steeds niet. Net ook de modem nog extra gereset..