beantwoord

Server down / WiFi is niet optimaal / Modem Log / TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable

  • 12 juni 2015
  • 90 reacties
  • 2788 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds 4 dagen hebben wij problemen met internet. Webpagina's op de mobiel en de iPad laden niet helemaal in. Wat heb ik allemaal gedaan:

Modem gereset
Ander WiFi-kanaal
Instellingen van de helpdesk gevolgd voor de modem
Modem aan en uit gezet
Statisch ip-adres in de telefoon gezet
(eigenlijk vanalles dus)

Ik keek al eerder in de log en na het resetten van de modem komt telkens de volgende melding in beeld:

06/12/2015 03:13:54 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
06/12/2015 03:13:54 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
06/12/2015 03:12:54 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.

Deze melding komt continue in beeld terwijl wij helemaal geen instellingen verandert hadden. Op de één op andere dag hadden wij de problemen met het inladen van de pagina's. Op de Telfort website is het helemaal "extreem". Daar wordt bijv. niet de CSS van de pagina ingeladen en op www.detelegraaf.nl en andere sites blijft het WiFi-balkje op de mobiel "hangen" tegen het eind aan wanneer een pagina ingeladen moet worden.

Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen en misschien ook anderen met dit probleem.
icon

Beste antwoord door walace78 24 juni 2015, 19:46

@walace78,

Dat is inderdaad goed nieuws. Toch wacht ik op je officiële bevestiging.

Maar nu eerst.......



Succes! :D

Stephen


@allen geslaagd! Heel blij uiteraard. Ik heb nog steeds profiel 17A mijn downloadsnelheid was net ong. 20 en upload rond de 5 mbs.

Het enige verschil wat ik nu bemerk in de modem is dat mijn uploadsnelheid naar 5500 is gezet ipv 8400

Maar die shizzle werkt iig weer. Thx mensen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

90 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@walace78,

Gefeliciteerddddddd!!!!! ;)
Dat is een hele mooie titel.

Bedankt voor de officiële bevestiging. Ik heb begrepen dat Cindy een maand abonnementskosten heeft vergoed en dat je tevreden bent met de snelheid.
Mocht je weer ergens tegenaan lopen dan staan wij wederom voor je klaar.
Fijn weekend! 🙂
haha geweldig 🙂 Gefeliciteerd met beide resultaten..(kan t niet laten.. maar wat studeer je eigenlijk?)

Blijft raadselachtig hoe en waardoor de problemen zijn ontstaan, maar goed, zoals we hier in Den Haag zeggen..Jijh blijh en kijk maah ff joh. 🆒


Ik ben nu Bachelor of Communication and Multimedia. Thx overigens

Ik denk nu dat het misschien te maken had met een te hoge uploadsnelheid via de kabel die hier ligt, maar dat is voor nu even giswerk..
haha geweldig 🙂 Gefeliciteerd met beide resultaten..(kan t niet laten.. maar wat studeer je eigenlijk?)

Blijft raadselachtig hoe en waardoor de problemen zijn ontstaan, maar goed, zoals we hier in Den Haag zeggen..Jijh blijh en kijk maah ff joh. 🆒
@walace78,

Dat is inderdaad goed nieuws. Toch wacht ik op je officiële bevestiging.

Maar nu eerst.......



Succes! :D

Stephen


@allen geslaagd! Heel blij uiteraard. Ik heb nog steeds profiel 17A mijn downloadsnelheid was net ong. 20 en upload rond de 5 mbs.

Het enige verschil wat ik nu bemerk in de modem is dat mijn uploadsnelheid naar 5500 is gezet ipv 8400

Maar die shizzle werkt iig weer. Thx mensen
Reputatie 8
Badge +16
@walace78,

Dat is inderdaad goed nieuws. Toch wacht ik op je officiële bevestiging.

Maar nu eerst.......



Succes! :D

Stephen
Dat is goed nieuws. Nu ben ik nog nieuwsgierig naar de snelheden momenteel en of je ip adres weer is veranderd.
Hoi Nisan, ik kan daar pas vanavond naar kijken. Vanmiddag afstuderen en zit nu ergens anders dan in mijn huisie grt
Dat is goed nieuws. Nu ben ik nog nieuwsgierig naar de snelheden momenteel en of je ip adres weer is veranderd.
Hoi. Wij zijn nu blij. Internet werkt weer hoorde ik.
Reputatie 8
Badge +16
@walace78,

Wederom bedankt voor de terugkoppeling. Ik begrijp dat je de moed wilt opgegeven maar ik wil je vriendelijk verzoeken om dit niet te doen en hoop te houden. Je case heeft in ieder geval de aandacht van Cindy en mij. We zien er samen op toe dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Ik heb ook de technische dienst om een update gevraagd over het wisselen van profiel. Zodra ik hier bericht over heb ontvangen breng ik je op de hoogte. In de tussentijd kun je mij altijd blijven benaderen voor vragen of opmerkingen. Ik zorg dan ook dat Cindy wordt geïnformeerd.

Stephen
Naja , dat dit er een ging worden voor de lange adem zat er wel in. Het is niet anders. Ik hoop alleen dat die profiel aanpassing uiteindelijk de oplossing bied. We zullen t zien.
Dank je Nisan.
Nou Nisan,

Om even terug te komen op het verhaal. Het profiel bleek gisteren nog niet aangepast. Deze stond nog gewoon op 17A. Gisteren nog geen stap verder dus. Het zou vandaag in orde gemaakt moeten worden, maar ben pas woensdagmiddag weer thuis. Waarom het profiel niet is doorgezet is mij verder een raadsel natuurlijk. Ik weet het verder ook niet meer en heb de moed hierin eigenlijk opgegeven. Cindy van klantenrelaties belde gisterenavond wel netjes op overigens dus ik kon in ieder geval even mijn verhaal kwijt. Vervolgafspraak gemaakt. Vanochtend nog getest. Ik had stille hoop. Helaas..dus wordt vervolgd uiteraard.
Dank je Nisan.
Goedemiddag,

Net gebeld door de technische dienst. Er was een profielwijziging op de modem. Deze stond, als ik mij niet vergis op 17A, deze is nu op een ander profiel gezet 111 (voor zover ik het goed heb) en ik moet straks, als ik thuis ben even testen of dit geholpen heeft. Verdere informatie had de technische dienst "niet echt". Over SURFnet konden ze verder ook niet veel zeggen..


Ik ben oprecht benieuwt of dit dan het gewenste effect heeft voor je internet verbinding.
Goedemiddag,

Net gebeld door de technische dienst. Er was een profielwijziging op de modem. Deze stond, als ik mij niet vergis op 17A, deze is nu op een ander profiel gezet 111 (voor zover ik het goed heb) en ik moet straks, als ik thuis ben even testen of dit geholpen heeft. Verdere informatie had de technische dienst "niet echt". Over SURFnet konden ze verder ook niet veel zeggen..
hangt er vanaf in welke database je zoekt geloof ik.

https://db-ip.com/145.133.34.10

https://apps.db.ripe.net/search/query.html?searchtext=145.133.34.10&source=RIPE#resultsAnchor

Maar ik zou me er verder niet druk om maken wat die lookups laten zien. Kpn moet dit probleem wat jij hebt sowieso gaan oplossen. Dat is zeker.

Goedemorgen Nisan,

Dank je voor je aanvullig. Om even inhoudelijk te reageren op jouw opmerking. Mij maakt het wel uit omdat ik: 1. Net zoals jou wil weten wat hier de oorzaak nu van was en 2. Er anders foutieve informatie wordt rondgespeeld. Als ikzelf ergens niet van hou dan zijn het "zowat leugens" die niet de waarheid zijn en waarvan je dan aanneemt dat ze de waarheid zijn waardoor je op een foutief spoor wordt gezet. Dit heb ik overigens aan mijzelf te danken, maar ik ga uit van waarheidsgetrouwheid in mijn zoektocht naar het antwoord. Als ik dan SURFnet zie in Speedtest en ik zie ook geklooi met de snelheden is het koppelen erg makkelijk om te doen.
hangt er vanaf in welke database je zoekt geloof ik.

https://db-ip.com/145.133.34.10

https://apps.db.ripe.net/search/query.html?searchtext=145.133.34.10&source=RIPE#resultsAnchor

Maar ik zou me er verder niet druk om maken wat die lookups laten zien. Kpn moet dit probleem wat jij hebt sowieso gaan oplossen. Dat is zeker.
@Nisan niet om heel "vervelend" te doen, maar blijkbaar hebben wij toch een SURFnet ip-adres? Of is het nu KPN of wat precies?

Omdat ik in Speedtest keihard SURFnet als provider zie staan namelijk...
Ja en plus de nieuwsgaring van Henk die hij vorige maand naar deze zaak is begonnen met de toezegging om er op terug te komen zodra hij duidelijkheid hierover had van de netwerkbeheerder maar waar wij allen nimmer meer van hebben vernomen, ..dit alles bij elkaar en je hebt 'n prima scenario voor complottheorieën (was n leuke van Franzski gisteren ergens) :D
Maar zoals wel vaker zullen in werkelijkheid de problemen die diverse gebruikers ervaren wel gewoon logisch verklaarbaar zijn.
Reputatie 8
Badge +10
Het gerucht over de experimenteer verbinding komt overigens uit de koker van de telefonische helpdesk van Telfort zelf.

Dat meen ik ook gelezen te hebben, en dat is bij mij blijven hangen.
Vandaar mijn scepsis.
Als er ergens in de routering op het netwerk iets fout gaat is het een ander verhaal, dat kan gebeuren en is op te lossen.
Het gerucht over de experimenteer verbinding komt overigens uit de koker van de telefonische helpdesk van Telfort zelf.
Misschien de beruchte stagiair? 🙂 Kom je overal tegen zo nu en dan.
Reputatie 8
Badge +10
@Michael

Bedankt, nu komen we ergens... 😃
@wallace78,

Dank voor je bericht. Ik zie dat er nog steeds een incident openstaat bij de tweede lijn helpdesk. Ik heb een update geplaatst in het ticket en er wordt aan de hand hiervan alsnog z.s.m. contact met je opgenomen om dit door te spreken. Laat je me weten wanneer je gebeld bent?

Ikzelf ben ook erg benieuwd naar de (voor mij nogal) vreemde oorzaak van dit probleem.

Michael


Dag Michael,

Ik hou jou ook op de hoogte..ben erg benieuwd wat dit "euvel" cq "probleem" nu precies is. Het is wel heel vervelend overigens ik hoop dat ook jij dit begrijpt.

Toch bedankt voor je moeite!
Reputatie 8
Badge +2
@wallace78,

Dank voor je bericht. Ik zie dat er nog steeds een incident openstaat bij de tweede lijn helpdesk. Ik heb een update geplaatst in het ticket en er wordt aan de hand hiervan alsnog z.s.m. contact met je opgenomen om dit door te spreken. Laat je me weten wanneer je gebeld bent?

Ikzelf ben ook erg benieuwd naar de (voor mij nogal) vreemde oorzaak van dit probleem.

Michael
Reputatie 8
Badge +2
@wallace78,

Vervelend dat het probleem maar aan blijft modderen. Stephen is er niet vandaag, zou je mij nogmaals de naw-gegevens kunnen toesturen in een privévenster? Ik duik erin voor je!

@Enterprise,

Ik denk niet dat SURFnet zomaar 'experimenteert' met een verbinding. Ik zie dat het bedrijf is aangesloten bij vele toonaangevende instanties. KPN en of Telfort of iets wat erop lijkt staat er niet tussen en het lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat dit überhaupt mogelijk is. Ik denk dat we het probleem ergens moeten zoeken in de routering (los van het WiFi euvel uiteraard).

Edit: de verbinding is geleverd over een andere leverstraat, die deels van KPN is, vandaar een IP-adres uit de pool van KPN.

Michael
@Enterprise

Ja maar veel telefoons en tablets ondersteunen geen 5gHz jammer genoeg.
Ik heb 'n router waar ik kan14 kan activeren maar schiet ook niet op want de cliënts verbinden er niet zonder allerlei kunstgrepen.