beantwoord

Server down / WiFi is niet optimaal / Modem Log / TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable

• 12 juni 2015
  • 90 reacties
  • 2788 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

90 reacties

'n reset kan je zelf ook wel doen natuurlijk. En zoals je veel eerder al aangaf,...dan werkt 't weer voor n minuut of wat. Dat wisten we dus al.
Nu dus het traject wat Stephen heeft opgestart maar afwachten. Ik ben er vrij zeker van dat het goed komt. Dat dan weer wel. Omdat techneuten zelf graag willen weten wat er aan de hand is. Dat zit in hun bloed. 🙂
Goedemorgen,

Maar weer eens een update. Afgelopen woensdag gebeld door "Cindy" van Telfort. Waar het op neer kwam was dat ze uitstekend luisterde naar mijn "klachten" en onze internetproblemen. Ik had het vermoeden dat ze een soort "opperbaas" was van Telfort omdat ze met een nummer belde dat niet was afgeschermd.

Nou Cindy en ik praatte dus over het 1 en ander. Waaronder de "problemen" die ook thuis zijn ontstaan door deze storing. Ze had de storing inmiddels doorgezet naar KPN en nieuwe modem e.d. had geen zin om aan te sluiten. Dit heeft echt met andere problemen te maken die zijn begonnen op 9 juni.

Nu ben ik nog niet gebeld door KPN en m.b.t. de WiFi situatie is er ook nog weinig veranderd. Ik heb inmiddels de nieuwe modem ook mogen ontvangen (en aangesloten), maar dit had ook geen nut verder. Dat wist Cindy ook al te vertellen.

Ik heb een sterk vermoeden dat ik vandaag niet gebeld ga worden door KPN en dat dit probleem over het weekend wordt geheveld dus vandaar belde ik "het speciale nummer". Het "speciale nummer" van Cindy werd beantwoord door een automatische telefoonbeantwoorder. Ik hoop dat Cindy of KPN mij vandaag nog gaat bellen om dit vervelende probleem eventjes op te lossen.

Dus ja..dat is het verhaal weer eens zo'n beetje. Ik heb gevraagd of dit van te voren even gemeld kan worden aan de klanten (zo'n lijnomzetting of wat het ook was).

Verder heeft Cindy mij gezegd dat er nog wat andere dingen geregeld gaan worden in de kosten waar ik mij wel in kon vinden.
Reputatie 8
Badge +16
@walace78,

Bedankt voor de update. Fijn om te lezen dat Cindy jou goed van dienst is.
Ik begrijp heel goed dat dit probleem ontzettend vervelend is maar ik kan je verzekeren dat wij er alles aan doen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Ondertussen ben ik erg benieuwd naar jouw WiFi-omgeving. Kun je een screenshot van jouw WiFi-omgeving in dit topic plaatsen? Op deze pagina wordt uitgelegd hoe jij je wifi-omgeving in kaart brengt. Alvast bedankt!

Stephen
@walace78,

Bedankt voor de update. Fijn om te lezen dat Cindy jou goed van dienst is.
Ik begrijp heel goed dat dit probleem ontzettend vervelend is maar ik kan je verzekeren dat wij er alles aan doen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Ondertussen ben ik erg benieuwd naar jouw WiFi-omgeving. Kun je een screenshot van jouw WiFi-omgeving in dit topic plaatsen? Op deze pagina wordt uitgelegd hoe jij je wifi-omgeving in kaart brengt. Alvast bedankt!

Stephen

Dag Stephen,

Dit kan ik vanavond of morgen pas doen als ik thuis ben en dit ga jij sowieso van mij krijgen (geen probleem).

Overigens, tot hoelaat kan KPN bellen? Omdat de werkdag nu bijna voorbij is vandaar. Ja, begin qua dat gebeuren een klein beetje autistisch over te komen..ik weet het, maar 2 werkdagen vanaf woensdag is toch voor vrijdag 18.00 uur? Of ben ik nu een hele erge "zeikerd"..

Misschien kom ik straks wel thuis en werkt alles in 1 keer weer. Zou heel mooi zijn. Maar ik denk het niet.
Goedemorgen allen.

Gisteren erover gehad om een andere provider te nemen. Dat even terzijde. De 2 werkdagen is voor mij in ieder geval een principekwestie die niet nagekomen is.

Ik wil ook nog even reageren op (ik ben de naam even kwijt) een gebruiker in dit forum die zei dat het een KPN ip adres is wat wij hadden. Ik denk niet dat dat helemaal correct is. 145.133.34.10 is naar mijn weten een SURFnet ip-adres.

Mij is overigens ook opgevallen dat wanneer de modem naar 52168 gaat na connectie te hebben gelegd de problemen ontstaan. Daarvoor is die snelheid die in de modem staat langzamer. Na de connectie met de server wordt hij verhoogd en ontstaan de problemen. Ik ben er zelf eigenlijk wel klaar mee zo en het doet mij in ieder geval niet veel goeds.

Ik snap best dat er gewerkt wordt aan het probleem, maar ik heb ook tegen Cindy gezegd dat wij alles zo best vonden hoe het was. Mocht het zo zijn dat wij tot een "experimentele groep" behoren dan was het gewoon beter geweest om dit even van tevoren te melden. Maarja das allemaal achteraf gelul. Het lost het probleem op dit moment niet op. Ik heb wel een sterk vermoeden dat het in die snelheid zit die veranderd wordt na het resetten bijv. En met name die laatste snelheid.
Reputatie 8
Badge +10

Ik wil ook nog even reageren op (ik ben de naam even kwijt) een gebruiker in dit forum die zei dat het een KPN ip adres is wat wij hadden. Ik denk niet dat dat helemaal correct is. 145.133.34.10 is naar mijn weten een SURFnet ip-adres.

Dat was ik... :8
En ik roep meestal niet zomaar wat.
Info komt uit de RIPE database (Whois)

https://apps.db.ripe.net/search/query.html?searchtext=145.133.34.10&source=RIPE

En Surfnet is een dienstverlener die blijkbaar is ingehuurd door KPN.

https://www.surf.nl/over-surf/werkmaatschappijen/surfnet

Dat was ik... :8
En ik roep meestal niet zomaar wat.
Info komt uit de RIPE database (Whois)

https://apps.db.ripe.net/search/query.html?searchtext=145.133.34.10&source=RIPE

En Surfnet is een dienstverlener die blijkbaar is ingehuurd door KPN.

https://www.surf.nl/over-surf/werkmaatschappijen/surfnet

Dag Enterprise..nee zoiets dacht ik ook al..dat het een dienstverlener is die is ingehuurd door KPN.

Ik weet verder ook niet precies hoe dat zit dan behalve dat ik dus blijkbaar een SurfNet ip-adres blijk te hebben. Misschien weet jij dit maar kan ik dit probleem misschien omzeilen door via een proxyserver verbinding te maken en een unaniem ip-adres te gebruiken of werkt dat niet. Zomaar een hersenspinsel.

Ik hoor dit dan ook graag van jou. Grt

Overigens zie ik bij speedtest als provider SurfNet staan..
Reputatie 8
Badge +10

Misschien weet jij dit maar kan ik dit probleem misschien omzeilen door via een proxyserver verbinding te maken en een unaniem ip-adres te gebruiken of werkt dat niet.

Je bedoelt 'anoniem'..?
Ik denk niet dat dit je probleem oplost omdat je pas verderop in het netwerk wordt gekoppeld aan de proxy, jouw toegang tot internet blijft je huidige IP-adres.

Persoonlijke noot: het zou fijn zijn als Telfort eens uitspraak doet over deze kwestie.
Zij moeten toch weten hoe jouw verbinding tot stand komt... :?
Er zijn trouwens meer meldingen hierover.
@Walace78

Jammer dat er nog telkens geen schot in de zaak zit. Proxy is zinloos in dit geval want je moet toch eerst contact leggen met de proxyserver net zoals je dat doet met elke andere server en dat gaat dus traag.
Een ongelukkige situatie helaas. Ik ben zelf 'n zeer tevreden Surfnet gebruiker tot nu toe dus ik volg dit met interesse . Mij heeft de omzet alleen maar voordeel opgeleverd.
Wisselen van provider gaat volgens mij meer tijd kosten dan dit traject doorlopen en bovendien heb je geen zekerheid dat er iets verbetert aangezien kpn voor dsl verbindingen de infrastructuur beheert.
Zure appel maar even doorbijten zou ik zeggen.

@Enterprise

Mee eens. Zoals je weet heeft Henk intern onderzoek gedaan of doet dit nog steeds. Dit naar aanleiding van mijn eigen topic.
Is toch al weer even terug maar ik heb nog geen nader bericht hierover terug gezien. Wel jammer, vooral nu er topics als deze verschijnen van gebruikers die niet blij zijn.
Reputatie 8
Badge +10
Surfnet is geen internetprovider voor de consumentenmarkt in de gangbare zin van het woord maar een ICT dienstverlener.
En die zijn op verzoek van KPN blijkbaar ongevraagd aan het experimenteren met jullie verbindingen...

https://www.surf.nl/over-surf/werkmaatschappijen/surfnet/over-surfnet/aansluiten-op-surfnet/onderzoeksafdelingen-van-bedrijven/index.html
Ik weet exact wat Surfnet is want dat is het eerste wat ik heb uitgezocht toen ik bij mezelf bemerkte te zijn overgezet.
Aanvankelijk was ik beducht voor narigheid maar zoals gezegd heb ik tot nu toe geen enkel probleem ondervonden.
Ik ben dan ook best verbaast dat andere gebruikers hier wel moeilijkheden mee hebben. Temeer omdat je zou mogen verwachten dat kpn alleen stabiele verbindingen in aanmerking laat komen voor dit soort experimenten.
Open vraag blijf waarom het bij de een goed gaat en bij de ander niet. Kan net zo goed op toeval of pure pech berusten. Vandaar mijn interesse in de afloop hiervan.
Die "blauwe baas" was mijn "vriend"

@nisan: wat is jouw ip-adres dan?
Vluchten kan niet meer met die wifi omgeving 🙂 Gezellig druk daar.
Ik zou naar kanaal 1 verhuizen.

Mijn ip adres zit in dezelfde reeks als die van jou. Surfnet dus.

Zit er toevallig 'n open netwerk bij? En ik zie geloof ik zelfs nog 'n ouwe thomson router tussen geloof ik 😛
Reputatie 8
Badge +10

Bij zulke drukte zou ik een 5Ghz wifi accesspoint kopen en die aan mijn modem hangen... :8

https://www.google.nl/search?client=lightning&q=5ghz+accesspoint&gws_rd=cr&ei=_yaFVcHiDYzXUaDZgegO

Bij zulke drukte zou ik een 5Ghz wifi accesspoint kopen en die aan mijn modem hangen... :8

https://www.google.nl/search?client=lightning&q=5ghz+accesspoint&gws_rd=cr&ei=_yaFVcHiDYzXUaDZgegO

Wij hebben nooit "last" gehad van die drukte..

Die "drukte" is ook niet ineens veranderd..0.0 upload remember..

Radio streamen werkt nu nog wel via radio.io op de iPad. Raar maar waar..
@Enterprise

Ja maar veel telefoons en tablets ondersteunen geen 5gHz jammer genoeg.
Ik heb 'n router waar ik kan14 kan activeren maar schiet ook niet op want de cliënts verbinden er niet zonder allerlei kunstgrepen.
Reputatie 8
Badge +2
@wallace78,

Vervelend dat het probleem maar aan blijft modderen. Stephen is er niet vandaag, zou je mij nogmaals de naw-gegevens kunnen toesturen in een privévenster? Ik duik erin voor je!

@Enterprise,

Ik denk niet dat SURFnet zomaar 'experimenteert' met een verbinding. Ik zie dat het bedrijf is aangesloten bij vele toonaangevende instanties. KPN en of Telfort of iets wat erop lijkt staat er niet tussen en het lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat dit überhaupt mogelijk is. Ik denk dat we het probleem ergens moeten zoeken in de routering (los van het WiFi euvel uiteraard).

Edit: de verbinding is geleverd over een andere leverstraat, die deels van KPN is, vandaar een IP-adres uit de pool van KPN.

Michael
Reputatie 8
Badge +2
@wallace78,

Dank voor je bericht. Ik zie dat er nog steeds een incident openstaat bij de tweede lijn helpdesk. Ik heb een update geplaatst in het ticket en er wordt aan de hand hiervan alsnog z.s.m. contact met je opgenomen om dit door te spreken. Laat je me weten wanneer je gebeld bent?

Ikzelf ben ook erg benieuwd naar de (voor mij nogal) vreemde oorzaak van dit probleem.

Michael
@wallace78,

Dank voor je bericht. Ik zie dat er nog steeds een incident openstaat bij de tweede lijn helpdesk. Ik heb een update geplaatst in het ticket en er wordt aan de hand hiervan alsnog z.s.m. contact met je opgenomen om dit door te spreken. Laat je me weten wanneer je gebeld bent?

Ikzelf ben ook erg benieuwd naar de (voor mij nogal) vreemde oorzaak van dit probleem.

Michael

Dag Michael,

Ik hou jou ook op de hoogte..ben erg benieuwd wat dit "euvel" cq "probleem" nu precies is. Het is wel heel vervelend overigens ik hoop dat ook jij dit begrijpt.

Toch bedankt voor je moeite!
Reputatie 8
Badge +10
@Michael

Bedankt, nu komen we ergens... 😃
Het gerucht over de experimenteer verbinding komt overigens uit de koker van de telefonische helpdesk van Telfort zelf.
Misschien de beruchte stagiair? 🙂 Kom je overal tegen zo nu en dan.
Reputatie 8
Badge +10
Het gerucht over de experimenteer verbinding komt overigens uit de koker van de telefonische helpdesk van Telfort zelf.

Dat meen ik ook gelezen te hebben, en dat is bij mij blijven hangen.
Vandaar mijn scepsis.
Als er ergens in de routering op het netwerk iets fout gaat is het een ander verhaal, dat kan gebeuren en is op te lossen.
Ja en plus de nieuwsgaring van Henk die hij vorige maand naar deze zaak is begonnen met de toezegging om er op terug te komen zodra hij duidelijkheid hierover had van de netwerkbeheerder maar waar wij allen nimmer meer van hebben vernomen, ..dit alles bij elkaar en je hebt 'n prima scenario voor complottheorieën (was n leuke van Franzski gisteren ergens) :D
Maar zoals wel vaker zullen in werkelijkheid de problemen die diverse gebruikers ervaren wel gewoon logisch verklaarbaar zijn.
@Nisan niet om heel "vervelend" te doen, maar blijkbaar hebben wij toch een SURFnet ip-adres? Of is het nu KPN of wat precies?

Omdat ik in Speedtest keihard SURFnet als provider zie staan namelijk...
hangt er vanaf in welke database je zoekt geloof ik.

https://db-ip.com/145.133.34.10

https://apps.db.ripe.net/search/query.html?searchtext=145.133.34.10&source=RIPE#resultsAnchor

Maar ik zou me er verder niet druk om maken wat die lookups laten zien. Kpn moet dit probleem wat jij hebt sowieso gaan oplossen. Dat is zeker.