beantwoord

Server down / WiFi is niet optimaal / Modem Log / TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable

• 12 juni 2015
  • 90 reacties
  • 2788 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

90 reacties

Maar in Safari is er toch 'n optie de internet plug-in uit te schakelen? Ik ken het Apple os niet maar lijkt me logisch dat zoiets kan. De gedachte erachter is dat je dan misschien voorlopig, totdat er 'n oplossing is, wat makkelijker kan browsen omdat flash content niet ingeladen hoeft te worden.
Reputatie 8
Badge +10
Maar in Safari is er toch 'n optie de internet plug-in uit te schakelen? Ik ken het Apple os niet maar lijkt me logisch dat zoiets kan. De gedachte erachter is dat je dan misschien voorlopig, totdat er 'n oplossing is, wat makkelijker kan browsen omdat flash content niet ingeladen hoeft te worden.

In het vaste besturingssysteem OS X (voor Apple laptops en PC's) is Flash gewoon te installeren, te gebruiken en dus ook uit te schakelen.
In het mobiele besturingssysteem iOS (voor iPhone, iPad en iPod Touch) wilde Steve Jobs dit niet hebben, volgens zijn zeggen uit veiligheidsoverwegingen, net als een USB-aansluiting op de iPad overigens.
Aha..nou dan gaat die vlieger dus niet op voor zo'n iPad. Ben nieuwsgierig naar wat er uit de test van de verbinding komt rollen. Er lopen meer topics met soortgelijke problemen zag ik.
Dag Nisan,

Ja, ik ben ook erg benieuwd. Stephen zou zo spoedig mogelijk erop terug komen..

Bedankt voor je tip overigens..hetzelfde geldt overigens ook (misschien) voor java op de iPad etc. Ik zag ook vooral dat de computer advertenties e.d. niet of nauwelijks inlaadde..
@Walace78:

Als er iets uit te zetten valt wat veel data binnen haalt op die iPad zou ik 't gewoon even uitzetten indien mogelijk. Zolang je verbinding zo brak is dan. Misschien helpt het iets om toch nog te kunnen browsen.
Ideaal is anders maar laten we hopen dat Stephen iets kan gaan beteken.
Weer een update: Van Stephen heb ik helaas nog niks mogen vernemen, maar op 16-06-2015 is de storing op de website van Telfort gezet bij het storingsoverzicht. Gisteren had ik geprobeerd om pagina's te laden, maar helaas..computer zei toen: "No".

Linksonder op het beeldscherm van de tv komen "gekleurde blokjes" op sommige zenders in beeld. Soms horen we een "vreemde kraak" als geluid.

De modem was er nog niet..misschien vandaag anders kan ik die ook nog even uitproberen.

Mijn vriendin kreeg overigens voor het eerst in haar Telfort contract met de mobiel dat ze bijna door haar databundel heen was..natuurlijk was dat omdat de WiFi nu niet optimaal was.

Ik sprak vorige week woensdag toen wij terugkwamen van een afspraak iemand in de winkel van Telfort. Zij verzekerde mij dat er een "log" was aangemaakt bij onze gegeven dat we de telefoonkosten vergoed zouden krijgen.

Toen ik diezelfde middag belde met Telfort werd ik hard uitgelachen aan de telefoon door een medewerker die min of meer zei dat alles wat ze in de winkel zeiden "bullshit" was. De kosten voor het bellen werden volgens haar niet vergoed. Zij wist overigens ook te melden dat Telfort niks met WiFi in huis te maken had. Ook al meldde ik aan haar dat het altijd super had gewerkt.

Ik heb zelf een abbonement van T-Mobile op mijn tel. en moest noodgedwongen afgelopen weekend een extra bundel afsluiten voor 5,- omdat ik mij mateloos irriteerde dat ik "oplossingen" op internet niet goed kon "zien" met de WiFi verbinding.

Allemaal niet zo'n ramp..het enige wat ik bij deze even doe is een update..hoe dit allemaal weer is gelopen. Hoe je "hard" wordt uitgelachen door een medewerkster van de "helpdesk".

Nu dan de positieve zaken. De storing staat nu op de website. Ik weet overigens niet of "onze" storing daar ook onder valt omdat er op de "storingskaart" helemaal geen meldingen van een Telfort storing op de website staan.

Ik heb Stephen een mail gestuurd om hem in ieder geval te bedanken dat hij er even in is gedoken. Ik ben heel erg beniewd wat deze storing nu precies is..
@ Nisan..zo te zien is de storing in Tilburg bekend en zijn ze er druk mee bezig. Het heeft allemaal niet "zozeer" met het downloaden te maken. Die snelheid is naar mijn inziens helemaal goed..ik denk dat de problemen bij die "error" van de upload ontstaan. Maarja, ik ben ook geen technicus..het enige wat ik weet is dat hij bij speedtest.net er helemaal "uitklapte" bij het uploaden. Op de mobiel gebruiken we nu onze databundels zonder WiFi (zie ook het verhaal hierboven).

Ik lig niet wakker van € 5,- hoor. Het is een beetje de situatie..hoe een medewerker van de telefonische helpdesk eigenlijk gewoon het eigen personeel in de winkel weet af te kraken met.."zij weten het ook allemaal niet" en "dat zeggen ze altijd".

Dat vindt ik zelf een beetje uhm hoe zal ik het zeggen "wazig"..
@Walace78:

Vreemde zaak. Die telefonische helpdesk is bij veel providers n ware ramp. Niet alleen bij Telfort. Het is 'n tref als je iemand te pakken krijgt met kennis van zaken vrees ik. Persoonlijk gelukkig (nog) nooit een negatieve ervaring mee gehad maar ik lees her en der wel soortgelijke verhalen.
Een algemene storing in Tilburg dus? Duurt nogal dan. Jou topic is alweer wat ouder inmiddels. Kennelijk is men bij jou in de omgeving niet erg druk op internet 🙂 Kortom, je weet nog telkens niet wat er mis is en hoelang het gaat duren begrijp ik.
Maar laten we vooral positief blijven denken.
Reputatie 8
Badge +16
@walace78,

Het vermoeden is dat de problemen werden veroorzaakt door de storing in Tilburg. Deze is inmiddels verholpen. Ervaar je nog steeds dezelfde problemen?
@Walace78

Inmiddels is de storing in Tilburg opgelost zie ik. Je kan weer surfen en up en downloaden en tv kijken.
Tenminste, als je positief denkt natuurlijk. (nisan mompelt zoiets als: eerst zien en is sceptisch)
Het werkt nog steeds niet. Net ook de modem nog extra gereset..
@ Nisan..nog steeds niks dus. We hebben ook het sterke vermoeden dat de storing in Tilburg niks met ons "probleem" te maken heeft.
Reputatie 8
Badge +16
@walace78,

Mijn collega's van de technische afdeling gaan hier verder naar kijken en nemen zo spoedig mogelijk contact met je op. Laat je in het topic even weten wanneer je bent gebeld? Alvast bedankt!

Stephen
Is goed Stephen! Ik laat alles weten.
@ Nisan..nog steeds niks dus. We hebben ook het sterke vermoeden dat de storing in Tilburg niks met ons "probleem" te maken heeft.

Ik heb het vermoeden dat de opgeloste storing in Tilburg te maken heeft gehad met dit:

http://www.nu.nl/binnenland/4069614/deel-binnenstad-tilburg-zit-even-zonder-stroom.html

Gelukkig gaat er nu 'n techneut daadwerkelijk met jou verbinding aan de slag. Wordt vervolgt dus 🙂
Het werkt weer!
Haha dat is wel heel snel gegaan opeens. Stephen is goud waard.

Nu vraag ik me alleen nog af wat er nou uiteindelijk loos was.
Nou doet hij het weer niet..
De blokjes op de tv zijn wel weg nu. We hadden hem gerestarted.
De upload is nog steeds ontzettend laag namelijk 0.33 mbs terwijl de download sky high is
Reputatie 8
Badge +10
Beste wallace78, zou je misschien je reacties bij elkaar willen houden..?
Je kan een reactie tot 1 uur na plaatsing nog bewerken door het potloodje aan te klikken als je met je muis over je bericht gaat.
Iedereen die in je topic heeft gereageerd krijgt nu in drie kwartier 7 notificatie-emails van je binnen en dat lijkt me toch niet nodig... :8

Zie afbeelding hieronder.

Hallo Enterprise goed plan. De upload is volgens speedtest wederom 0.00 mbs nu.

Jullie kregen daar zeker steeds berichten over..ja vervelend..maarja..waarom die upload zo laag is..hmmm
Reputatie 8
Badge +10
De upload is volgens speedtest wederom 0.00 mbs nu.

Daar kan alleen Telfort nog iets mee, ik niet... 😉
Tja dit is een vrij lastig verhaal waarvan ik al eerder opmerkte dat het best tricky zal zijn om het opgelost te krijgen.
Op afstand lukt dat idd niet. Ik denk dat er uiteindelijk fysiek 'n techneut van de isp bij je thuis moet komen. Het zou me niks verbazen als blijkt dat het iets lulligs is zoals bijv n slechte aansluiting van kabeltjes ergens onderweg. Maar goed, je zal het wel meemaken :)
De onderste steen moet natuurlijk wel boven.
Maar goed, je zal het wel meemaken :)
De onderste steen moet natuurlijk wel boven.[/quote]
Dag Nisan..net nog even gebeld met de helpdesk http://www.klachtenkompas.nl/kpn/geen-upload-snelheid-meer van Telfort. Kon het niet laten..er waren hier lijnen omgezet en het lijkt op dit verhaal:

Ze hadden vorige week woensdag bij ons in de centrale de lijnen omgezet. Sindsdien is die upload storing dus..

Dit gaf de beste jongen van Telfort ook aan..hij had een reset op de lijn uitgevoerd waardoor het weer heel even goed werkte..de melding is inmiddels ook weer terug in mijn modem van dat DNS record..