beantwoord

Server down / WiFi is niet optimaal / Modem Log / TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable

  • 12 juni 2015
  • 90 reacties
  • 2778 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds 4 dagen hebben wij problemen met internet. Webpagina's op de mobiel en de iPad laden niet helemaal in. Wat heb ik allemaal gedaan:

Modem gereset
Ander WiFi-kanaal
Instellingen van de helpdesk gevolgd voor de modem
Modem aan en uit gezet
Statisch ip-adres in de telefoon gezet
(eigenlijk vanalles dus)

Ik keek al eerder in de log en na het resetten van de modem komt telkens de volgende melding in beeld:

06/12/2015 03:13:54 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
06/12/2015 03:13:54 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
06/12/2015 03:12:54 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.

Deze melding komt continue in beeld terwijl wij helemaal geen instellingen verandert hadden. Op de één op andere dag hadden wij de problemen met het inladen van de pagina's. Op de Telfort website is het helemaal "extreem". Daar wordt bijv. niet de CSS van de pagina ingeladen en op www.detelegraaf.nl en andere sites blijft het WiFi-balkje op de mobiel "hangen" tegen het eind aan wanneer een pagina ingeladen moet worden.

Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen en misschien ook anderen met dit probleem.
icon

Beste antwoord door walace78 24 juni 2015, 19:46

@walace78,

Dat is inderdaad goed nieuws. Toch wacht ik op je officiële bevestiging.

Maar nu eerst.......



Succes! :D

Stephen


@allen geslaagd! Heel blij uiteraard. Ik heb nog steeds profiel 17A mijn downloadsnelheid was net ong. 20 en upload rond de 5 mbs.

Het enige verschil wat ik nu bemerk in de modem is dat mijn uploadsnelheid naar 5500 is gezet ipv 8400

Maar die shizzle werkt iig weer. Thx mensen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

90 reacties

Telfort..ik ben toch niet gek?????? 😉
Zo ziet het er zo'n beetje uit in het logje:

06/12/2015 04:07:37 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
06/12/2015 04:07:37 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
06/12/2015 04:06:37 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 04:05:20 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 145.133.34.1,Lease time=600
06/12/2015 04:05:20 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=145.133.34.10
06/12/2015 04:04:57 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
06/12/2015 04:04:57 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
06/12/2015 04:03:57 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 04:03:47 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
06/12/2015 04:03:47 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
06/12/2015 04:02:47 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 04:02:45 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
06/12/2015 04:02:45 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
06/12/2015 04:01:45 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 05:25:33 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 05:25:33 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
06/12/2015 05:25:33 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
06/12/2015 05:24:33 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 05:24:14 TR069:Session end.
06/12/2015 05:24:13 TR069:Sending SetParameterValuesResponse
06/12/2015 05:24:13 TR069:Received SetParameterValues
06/12/2015 05:24:10 TR069:Received InformResponse
06/12/2015 05:24:10 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 05:24:09 TR069:Session end.
06/12/2015 05:24:08 TR069:Received InformResponse
06/12/2015 05:24:08 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 05:24:08 TR069:Session end.
06/12/2015 05:24:03 TR069:Received InformResponse
06/12/2015 05:24:03 TR069:Sending 0 BOOTSTRAP inform.
06/12/2015 05:23:58 TR069:Session end.
06/12/2015 05:23:58 TR069:Sending SetParameterValuesResponse
06/12/2015 05:23:58 TR069:Received SetParameterValues
06/12/2015 05:23:55 TR069:Received InformResponse
06/12/2015 05:23:54 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
06/12/2015 05:23:53 TR069:Session end.
06/12/2015 05:23:53 TR069:Sending SetParameterValuesResponse
06/12/2015 05:23:53 TR069:Received SetParameterValues
06/12/2015 05:23:46 TR069:Received InformResponse
06/12/2015 05:23:43 TR069:Sending 0 BOOTSTRAP inform.
06/12/2015 05:23:43 NTP Date/Time updated.
Het rare is dat wanneer ik de modem reset hij als een speer gaat..vervolgens gaat hij langzamer en langzamer
Echt de eerste 20 seconden gaat het goed daarna laadt hij pagina's niet helemaal meer. Lijkt het erop dat hij plaatjes niet kan laden (javascript en advertenties). De Telegraaf site kwam ik vanochtend met de mobiel helemaal niet meer op. Verschillende foutmeldingen zoals time out bij verbinding. Dns not resolved en weet ik veel wat voor'n andere foutmeldingen. Virusscanner ook gedraaid..malwarescanner gedraaid. Niks gevonden. Vanacht nog een paar keer de modem gereset. Dns gewijzigd naar google en opendns lostte ook niks op..en nu hoopte ik eigenlijk dat iemand er een schopje tegenaan kan geven of misschien iets kan zeggen waaraan dit zou kunnen liggen..
Reputatie 8
Badge +16
@walace78,

Bedankt voor jouw gegevens. Ik heb het zojuist intern besproken en het lijkt ons handig om je modem te vervangen. Hiermee hopen wij dat het probleem is opgelost. Mocht dit niet het geval zijn dan zullen we de situatie natuurlijk verder onderzoeken. Ik verneem graag van je of je akkoord gaat met het vervangen van het modem.

Stephen
@walace78,

Bedankt voor jouw gegevens. Ik heb het zojuist intern besproken en het lijkt ons handig om je modem te vervangen. Hiermee hopen wij dat het probleem is opgelost. Mocht dit niet het geval zijn dan zullen we de situatie natuurlijk verder onderzoeken. Ik verneem graag van je of je akkoord gaat met het vervangen van het modem.

Stephen


Hoi Stephen,

Hartelijk dank voor je actie. We gaan akkoord met het vervangen van onze modem.

Groet,
Walace78
Reputatie 8
Badge +16
@walace78

Graag gedaan! Een nieuw modem is onderweg welke je na het weekend ontvangt. Ik verneem graag van je of deze het probleem heeft verholpen. Fijn weekend!

Stephen
Update: een nieuwe modem lost dit probleem niet op. We hadden nog 1 Experia Box 8 in de kast staan. Zelfde soort foutmelding in de log van de Inform. Stephen als je nog even wilt kijken of iemand naar die inform melding wil laten kijken/de boel fixen thx
Update zondagochtend: Weer de "oude modem" terug geplaatst. Gekeken naar wat andere opties..ik start mijn computertje op..helemaal geen internet pagina's meer te laden. Gisteren ook al blokjes op de tv voor het eerst (was mijn vriendin) nog nooit eerder opgevallen. Sommige zenders stoorden erg en dit hadden we nog niet eerder meegemaakt.

Nou..nog maar eens een reset op de modem uitgevoerd en de ADSL stekker naar poortje 3 i.p.v. poort 2. Je zal het niet geloven..nu werkt alles (op dit moment dus) prima. De melding:

06/14/2015 08:12:58 TR069: Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
06/14/2015 08:12:58 TR069: Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.

is er nog steeds, maar hij lijkt iets meer te hebben gepakt met de initial boot van de modem..dat vermoeden heb ik dus nu..misschien was er "iets bezet" op de server ofzo.

Ik hoop zo erg dat dit nu klaar is..ik hou jullie de komende dagen nog even op de hoogte hierover. Ik werd er namelijk behoorlijk gek van..dat kunnen jullie je wel voorstellen.

Overigens had ik ook nog een WiFi extender even in het stopcontact gedaan, maar daarbij waren uiteraard dezelfde problemen..ik dacht dat er misschien een rare "loop" inzat ofzo die er echt even uitmoest..nou zo voor nu even rust dus..we houden jullie up-to-date.
10 minuten later..ik test de ip-pad en de Android S3. Facebook wil niet laden, m.telegraaf.nl wil niet laden, de iTunes Store kan geen verbinding maken..dus die zaken..die doen het dus HELAAS weer niet..

Ik hoop toch dan maar dat Stephen even iemand van de technische dienst wil inschakelen..ik wil in ieder geval ook weten waardoor deze problemen nu ontstaan zijn..o.i.d.

Op de computer gaan de zaken nu overigens ook weer trager btw. Zo zie ik hier op het forum het rondje bij het tablad van Google Chrome steeds ronddraaien en duurt het echt ook weer even voordat de nieuwe post doorkwam.
Reputatie 8
Badge +19
[...]
Zo zie ik hier op het forum het rondje bij het tablad van Google Chrome steeds ronddraaien en duurt het echt ook weer even voordat de nieuwe post doorkwam.


Dit forum is geen maatstaf, het is gewoon retetraag... 😉
@Walace78:

Wat geeft 'n speedtest bij speedtest.net voor resultaat?
Hallo Nisan,

Ping van 15ms download 25mbs upload foutmelding

ik zag iets van host surfnet voorbij komen
Upload zegt hij dan connecting maar dan doet hij niks
De melding die ik dan krijg is een "upload test error"
Geen upload snelheid dus. Dat verklaart dan meteen de foutmeldingen (TR69) in t log. Het modem probeert contact te leggen met met de kpn server en dat lukt niet.
Wat is er op de statuspagina van het modem te lezen? Volgens mij heb je gewoon n brakke verbinding met internet en doet 'n nieuw modem er idd niks toe.
Zeker weten dat er intern niet iets mis is met je bekabeling? Ik kom in de praktijk nogal vaak zoiets tegen namelijk.
Morgen even n lijn check vragen aan Telfort zou ik zeggen.
Reputatie 8
Badge +19
Die Surfnet melding zegt volgens mij al genoeg, er loopt al een topic van een klant waarbij ongevraagd geexperimenteert wordt met zijn verbinding...:8

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/opeens-hoge-uploadsnelheid-bizar-lage-ping-49471
INTERNET

VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 57485 Kbps.
Upload: 8284 Kbps.
WAN IP: 145.133.34.10
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 145.133.34.1
Primary DNS: 213.75.63.75
Secondary DNS: 213.75.63.76

Release

GATEWAY
IP Address: 192.168.2.254
Subnet Mask: 255.255.255.0
IPv6: Disabled
DHCP Server: Enabled
Firewall: Enabled
UPnP: Disabled
Wireless: Enabled
NAT: Enabled
USB: Enabled
ECO: Disabled
DDNS: Disabled
Remote Management: Disabled
Helpdesk Support: Disabled

INFORMATION

Numbers of DHCP Clients: 3
Runtime Code Version: 02.00.132v3W4 (23.03.2015-16:07:36)
Boot Code Version: v3.00.06c
VDSL Modem Code Version: 5.7.2.13.0.7
LAN MAC Address: 88-03-55-0D-E7-1A
Wireless MAC Address: 88-03-55-0D-E7-1A
WAN MAC Address: 88-03-55-0D-E7-19
VoIP MAC Address: 88-03-55-0D-E7-19
Hardware Version: R02
Serial Num: A318001400

Hallo Nisan,

Wij hebben niks veranderd aan de bekabeling hier. Het is sinds woensdag thx iig
Reputatie 8
Badge +19
Je actuele snelheden zijn hoger dan het maximum van het abonnement, en je IP-adres is niet van Telfort maar van KPN.
Die Surfnet melding zegt volgens mij al genoeg, er loopt al een topic van een klant waarbij ongevraagd geexperimenteert wordt met zijn verbinding...:8

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/opeens-hoge-uploadsnelheid-bizar-lage-ping-49471


Ja dat klopt maar die klant heeft niks te klagen 🙂


@Walace78:

Download: 57485 Kbps.
Upload: 8284 Kbps.

Dit is dan wel weer vreemd :S Zo lijkt er niets mis mee namelijk.
Kan nog wel eens lastig worden om uit te vogelen waar het nou exact mis gaat maar eerst morgen maar even n lijncheck vragen.
Altijd interessant om dit soort dingetjes op te lossen moet je maar denken.
Kan je in je browser flash uitzetten? En laden de pagina's dan wel?
Reputatie 8
Badge +16
Het zou kunnen zijn dat in de centrale een fout is gemaakt bij het aansluiten van een andere abonnee, je kan hier bij denken aan een kruisverbinding. Het is aan Telfort/KPN om te kijken of dit de oorzaak is. Om de diagnose compleet te krijgen zal het verzoek wel zijn om morgen het nieuwe modem, zodra deze binnen is aan te sluiten en kijken of het probleem nog steeds blijft. Daarna kan Telfort pas actie ondernemen naar KPN. Het feit dat je nu al een andere EB aangesloten hebt zal daar niets aan af doen, aangezien de herkomst van die EB op dit moment voor Telfort onbekend is.
@ Tuut-Tuut:

Ik dacht dat hij al n nieuw modem 'n nieuw modem had gekregen? Ergens las ik dat hij het oude weer had terug geplaatst. Maar ik zie nu dat het geen nieuw modem betrof idd.
Goedemorgen Enterprise, nisan en tuut-tuut,

Allereerst bedankt voor jullie bijdrage. Inderdaad nisan het is ook interessant om dit uit te vogelen, maar wel enigszins irritant omdat ik net in mijn afstudeerfase zit..anyway..ik had flash nog niet uitgezet en zou ook niet weten hoe dat eventueel op de ip-pad zou moeten. De modem was gloednieuw en lag nog in de kast en als Stephen misschien even een linecheck wil doen stuur ik straks ook al die modems even weer terug naar Telfort.

Misschien is het idd zo dat de herkomst v d modem bepaald moet worden, maar een linecheck zou erg welkom zijn Stephen!
Reputatie 8
Badge +19
[....]
ik had flash nog niet uitgezet en zou ook niet weten hoe dat eventueel op de ip-pad zou moeten.


Op de iPad gaat je dat niet lukken, Flash zit daar namelijk niet op... 😉