beantwoord

Schade aan kabel door graafwerkzaamheden.

• 2 juni 2018
  • 11 reacties
  • 6530 keer bekeken

Reputatie 1
In onze wijk wordt glasvezel aangelegd.
Tijdens de graafwerkzaamheden vanochtend is onze KPN kabel stuk getrokken, dus geen internet, tv en telefoon meer (ADSL). De mannen van de graafmachine zouden iemand bellen en de kabel zou gerepareerd worden. Niet dus.
Zelf eerst Volker Wessels gebeld, die hebben tenslotte de kabel ingegraven en aangesloten. Die konden niets voor mij betekenen. Toen KPN gebeld, die zijn tenslotte eigenaar van de kabel. Ook daar geen hulp, ik moest bij de provider zijn , Telfort dus.
Ik Telfort bellen en na lang wachten kreeg ik iemand aan de lijn, een zeer ongeïnteresseerd persoon die zijn lijstje met vragen opdreunde. Ik heb hem verteld dat de kabel stuk was, maar dat was volgens hem niet zo want na meting beweerde hij dat hij mn modem gewoon kon bereiken. Ik hem nogmaals verteld dat de kabel toch echt in tweeën lag. Toen kwam meneer met het briljantje idee dat het wel eens aan mn modem kon liggen, dus hij zou een nieuw modem opsturen. Er kwam al lichtelijk stoom uit mn oren!! Ik vertelde hem dat mn modem zeer recentelijk al vernieuwd was en zijn antwoord was.... o ja........nu zie ik het ook.............grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!
Na overleg met een collega zou er dan eindelijk een monteur ingeschakeld worden, maar ik moest wel zelf bellen voor een afspraak.
Dus ik vol goede moed gebeld met het nummer 088-200012, te weten Guidion, het servicebedrijf van Telfort. Nou, laat dat woord service maar weg, wat een stelletje kl...violen daar!
Ik vroeg nog heel beleefd of ze misschien vandaag nog een monteur konden sturen, maar helaas, die werken niet in het weekend. Er kan op zn vroegst donderdag eind van de middag een monteur komen..........pardon???? Dus dat houdt in 6 dagen geen internet, tv en telefoon, maar dat interesseert ze geen moer, ook niet als je verteld dat je internet nodig hebt voor je werk.
Nooit gehoord van een storingsdienst of monteur dus!!
Servicebedrijf... laat me niet lachen!
Dus mijn vraag is Telfort, hoe krijg ik die kabel zo snel mogelijk gerepareerd, en niet pas over een dag of 6!
icon

Beste antwoord door Stephen 6 juni 2018, 11:51

Hallo aircontrol, ik betreur het dat je zonder diensten zat vanwege een defecte kabel en dat je zoveel moeite heb moeten dit om dit aan te kaarten.
Verder heb ik begrepen dat de monteur afgelopen maandag is langsgeweest en dat jouw verbinding inmiddels is hersteld. Indien ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik dit graag van je.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Je hebt de verantwoordelijke bedrijven precies in de omgekeerde, en dus de verkeerde volgorde benaderd... ;)
Je hebt een abonnement bij, en een overeenkomst met Telfort en die bel je uiteraard als eerste.
Zij zullen dan KPN inlichten dat de grondkabel in tweëen in getrokken en zij geven vervolgens Volker Wessels de opdracht om deze te repareren.

Guidion bellen en een monteur laten komen heeft geen enkele zin, Guidion-monteurs hebben geen toestemming (en materiaal en basiskennis) om KPN grondkabels te lassen.
Zij mogen alleen werkzaamheden uitvoeren aan de klantzijde van het ISRA-punt...
Reputatie 1
Oké,dank voor de reactie.
Dan blijf ik het wel vreemd vinden dat zowel KPN en Telfort hier niets over zeggen en me afschepen met Guidion???
Reputatie 8
Badge +10
Oké,dank voor de reactie.
Dan blijf ik het wel vreemd vinden dat zowel KPN en Telfort hier niets over zeggen en me afschepen met Guidion???

Graag gedaan...
Dat KPN en Telfort je naar Guidion doorverwijzen vind ik vreemd.
Heb je wel héél duidelijk uitgelegd dat het een door een graafmachine kapot getrokken grondkabel betreft..?

Zoiets repareren daar komt meer voor kijken dan een Guidion-monteur met zijn gereedschapstasje... :8

Dat is helaas hun vaste script. Daar kan heel moeilijk van worden afgeweken.

In weze hoort Volker dit zelf bij KPN te melden en het voor eigen rekening te repareren.
Als klant is de gang van zake zoals Enterprise al schreef.
Wel jammer dat hier toch knullig mee is omgesprongen.

Waar is die kabel geraakt op het eigen perceel of de straat, dan zullen er meer last van hebben.
Wel verbazing wekkend dat een lijnmeting geen fout gaf.
Reputatie 1
Kabel is geraakt 1 meter buiten ons perceel, is een aftakking vd hoofdtabel richting ons huis ( enige huis, kavels links en rechts nog niet bebouwd). Meerdere malen aangegeven, maar op een of andere manier luisteren ze niet helemaal. Zal maandag maar weer bellen.
Is de glasvezel van KPN of CIF als deze van KPN is ben ik benieuwd wat er gebeurd wat reparatie betreft.
Reputatie 1
Is geen glasvezel, reguliere KPN telefoonkabel. Is gebeurt tijdens aanleggen van glasvezel .
Reputatie 8
Badge +18
De veroorzaker moet dit altijd melden bij klic

http://www.klicmelding.nl/
Is geen glasvezel, reguliere KPN telefoonkabel. Is gebeurt tijdens aanleggen van glasvezel .
Dat bedoel ik wie rolt die vezel uit is dit voor KPN/Reggefiber of CiF

Ze horen zelfs vooraf een klic melding te doen om dit soort schade te voorkomen hoewel een ongeluk kan gebeuren de kabel niet op de goeie diepte etc.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo aircontrol, ik betreur het dat je zonder diensten zat vanwege een defecte kabel en dat je zoveel moeite heb moeten dit om dit aan te kaarten.
Verder heb ik begrepen dat de monteur afgelopen maandag is langsgeweest en dat jouw verbinding inmiddels is hersteld. Indien ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik dit graag van je.
Reputatie 1
Klopt, maandagochtend stond Volker Wessels voor de deur, die hebben de kabel keurig en professioneel gerepareerd. Alles werkt weer naar behoren. Heb zelf Guidion maar afgebeld, die gaven inderdaad aan geen grondwerk te doen.

Reageer