beantwoord

's avonds valt internet uit

• 27 maart 2019
  • 10 reacties
  • 197 keer bekeken

ik heb een vaste internet thuis verbinding zonder tv en bellen, via koper.
Nu is het geval dat ik steeds vaker 's avonds ineens geen verbinding meer heb, steeds rond een uur of 10 valt het weg. Soms komt het vanzelf weer terug binnen een paar minuten, maar soms moet ik het kastje resetten.
Gisterenavond kwam internet helemaal niet meer terug, ook niet na al jullie stappen in de storinghandleiding online. Alle stappen doorlopen. geen verbinding. Ik heb het kastje uitgezet.
Vanmorgen zette ik het kastje weer aan, en na ong. 20 minuten had ik ineens weer verbinding.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik vind het knap lastig. Ik kijk tv via internet, als ik geen internet heb, heb ik helemaal niks meer. Bovendien doe ik werkzaamheden thuis waarbij een internet verbinding noodzakelijk is.
Ik hoor graag een goede en snelle oplossing
icon

Beste antwoord door Enterprise 27 maart 2019, 11:26

Ik heb in de gang zo'n lasdop, die zit los en valt er regelmatig af. daaronder zitten draadjes, sommige kort boven de grond afgeknipt, ik heb het idee dat de storing daarvandaan zou kunnen komen.
Ik weet het wel zeker..! 😆
Het lijkt me niet meer dan logisch dat Telfort een monteur stuurt om daar weer een fatsoenlijk werkend ISRA-punt van te maken.
Om Telfort te overtuigen zou je hier een foto kunnen plaatsen van die lasdop, dan weet de monteur ook waar hij aan toe is...

Vanaf de lasdop naar de modem loopt een heel dun kabeltje van ong. 6 meter.

Dat is veel te lang en in combinatie met het slechte ISRA-punt vrijwel zeker de oorzaak van het geregeld uitvallen van de verbinding.

via de link krijg ik de volgende info: Koper, SDF, 71 Mbit/s

Aan de snelheid van de verbinding ligt het in ieder geval niet, die is prima.
Je probleem wordt echt veroorzaakt door de brakke aansluiting.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Valt alleen de wifiverbinding weg of de hele verbinding van de modem..?
Gebeurd er iets met de lampjes op de modem..?
Om je goed te kunnen helpen hebben we wat meer informatie nodig...
Welk ISRA-punt (aansluitpunt van KPN) heb je en hoelang is de kabel waarmee de modem hierop is aangesloten..?
Daarnaast is het belangrijk om te weten wat de maximaal haalbare snelheid is op jouw adres.
Die kan je hieronder in de link vinden na het opgeven van je postcode en huisnummer.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

ISRA punten.

Ik heb in de gang zo'n lasdop, die zit los en valt er regelmatig af. daaronder zitten draadjes, sommige kort boven de grond afgeknipt, ik heb het idee dat de storing daarvandaan zou kunnen komen. ik heb een oudere woning, deze aansluiting zat er al zo voordat ik hier kwam wonen.

Reputatie 8
Badge +19
Ik heb in de gang zo'n lasdop, die zit los en valt er regelmatig af. daaronder zitten draadjes, sommige kort boven de grond afgeknipt, ik heb het idee dat de storing daarvandaan zou kunnen komen.
Ik weet het wel zeker..! 😆
Het lijkt me niet meer dan logisch dat Telfort een monteur stuurt om daar weer een fatsoenlijk werkend ISRA-punt van te maken.
Om Telfort te overtuigen zou je hier een foto kunnen plaatsen van die lasdop, dan weet de monteur ook waar hij aan toe is...

Dat is veel te lang en in combinatie met het slechte ISRA-punt vrijwel zeker de oorzaak van het geregeld uitvallen van de verbinding.

Aan de snelheid van de verbinding ligt het in ieder geval niet, die is prima.
Je probleem wordt echt veroorzaakt door de brakke aansluiting.
Wel apart dat het dan steeds 's avonds om ong. dezelfde tijd uitvalt. ik heb al 3x het einde van de the Voice gemist.

dank voor de tip, ik zal een vanavond nog even een foto delen.
Moet ik Telfort daar nog apart voor bellen, voor die monteur? Of kan dat ook via dit forum?
Reputatie 8
Badge +19
dank voor de tip, ik zal een vanavond nog even een foto delen.
Moet ik Telfort daar nog apart voor bellen, voor die monteur? Of kan dat ook via dit forum?

Graag gedaan.
De Telfort webcaremedewerkers lezen mee en zullen ongetwijfeld reageren op je hulpvraag.
Deze worden op volgorde van binnenkomst behandeld dus even geduld...
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @MomTV, welkom bij ons op het Forum. Ik lees zeker even mee. Nu lees ik dat 's avonds het internet vaak weg valt. Dat is niet fijn. Ook lees ik dat het aansluitpunt niet heel stevig meer aan de muur hangt. Dat is niet fijn.

Ik ben dan ook even in jouw verbinding gedoken. Ik meet dat de lijn niet de snelheid haalt die het moet halen. Er gaat dus ergens wat mis. Ik zal dan ook een monteur voor je aanvragen. Een foto sturen van het aansluitpunt is niet meer nodig. 🙂

Je krijgt zo een e-mail met een link om een afspraak met de monteur te maken. Wil je het laten weten hoe het bezoek verlopen is?
Hallo Bart

Bedankt voor het meekijken, ik ga morgen even een datum prikken voor de monteur, zou inderdaad fijn zijn als er even goed naar gekeken wordt.
Ik laat het zeker nog even weten.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben heel benieuwd. Ik hoor graag van je na het bezoek. 🙂
De monteur is geweest, hij was er al vroeg, net een kwartiertje eerder dan de afgesproken tijd. Maar ik wist dat die mogelijkheid er in zat.
Nette jongen, heeft veel uitleg gegeven. We zijn tot de conclusie gekomen dat hij niets aan de lasdop kon doen omdat die met de jaren steeds lager is geplaatst door meerdere monteurs in het verleden van dit huis. Hij zit nu tegen de vloer aan. Daar zou eigenlijk de KPN voor langs moeten komen aangezien de kabel vandaar onder de vloer door loopt naar het kastje in de huiskamer.
Hij heeft wel een nieuw kastje gemonteerd in de huiskamer, daar waren de draadjes geoxideerd en nu is de verbinding 2x zo snel en werkt alles weer naar behoren.
Ik kijk het even aan zo.
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de terugkoppeling. Heel erg fijn om te lezen dat het allemaal duidelijk is wat hij heeft gedaan en waarom. 🙂 Zeker fijn om te lezen dat de snelheid een stuk hoger is geworden. 🙂

Hou het inderdaad in de gaten. Mocht het weer slechter worden, dan gaan we kijken of we KPN kunnen aansturen.

Voor nu een fijne avond gewenst.

Reageer