beantwoord

s'avonds en in het weekend zeer traag internet.

• 13 februari 2013
  • 8 reacties
  • 3177 keer bekeken

Reputatie 1
hallo,

ik heb sinds een week of twee een probleem met het vast internet. s'avonds en in het weekend kan ik zelfs facebook niet meer laden of duurt het langer als vijf minuten. ook op mn mobiel en op mn tablet heb ik deze problemen dus ik denk niet dat het aan mijn pc of laptop ligt (ik gebruik nu vaker mobiel internet thuis en dat is niet helemaal de bedoeling).

is er al iets bekend hierover? zijn er dingen die ik zelf zou kunnen proberen?

alvast bedankt
icon

Beste antwoord door jimny 14 februari 2013, 17:20

Ik ga voor je duimen vanavond :)
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Heb je dit probleem ook wanneer je de computer via LAN verbind met je modem
Misschien staat je WLAN wel op een druk kanaal dit kun je controleren via een progje SSID
Is je WLAN wel beveiligd zodat de buren niet meeliften via je modem
Welk type modem heb je in gebruik
Reputatie 1
k heb n ZyXXEL P-2812HNU-F1 modem, mn wireless staat niet op een druk kanaal (daar had ik toevallig al naar gekeken) en mn wlan is natuurlijk goed beveiligd.

ik heb net (ongeveer een kwartier geleden) mn wireless van 802.11b/g/n op 802.11b/g gezet nadat ik dat ergens gelezen heb. ik hoop dat dat helpt..

ik ga nog proberen of het via de LAN hetzelfde is maar dan moet ik eerst wachten tot het avond is ;-)

even om toe te voegen: overdag heb ik totaal nergens problemen mee.. ik haal zelfs een hogere snelheid dan dat telfort zegt dat er haalbaar is in mijn buurt.

in ieder geval bedankt, ik hou je op de hoogte
Reputatie 8
Badge +18
Blijft een vreemd verschijnsel dat het tijdens weekend en 's avonds inkakt, als je vanavond via LAN test moet je de WLAN ook even uitzetten, ben benieuwd naar je antwoord.
Overigens de omzetting van 802.11 van n naar b/g is van toepassing als je WLAN kaart de n niet aankan.
Reputatie 8
Badge +18
Welk postcode gebied zit je ?
Reputatie 1
ik zit in het postcodegebied 1606CL

gister avond totaal geen problemen gehad. ik begin dit heel vreemd te vinden. ik heb gister wat drivers voor mn pc geupdate maar dat verklaart niet waarom ik geen wifi op mn telefoon/tablet had

maar als het weer voorkomt zal ik meteen via de lan testen en dan de wlan uit zetten.
Reputatie 8
Badge +18
Ik ga voor je duimen vanavond :)
Reputatie 1
weer geen problemen gister avond. dus ik denk dat er gewoon iets qua instellingen niet helemaal goed stond ofzo..

Jimny in ieder geval bedankt. ik denk dat deze vraag zo voor nu even beantwoord is
Reputatie 8
Badge +18
Graag gedaan:)

Reageer