Routeringsprobleem bij gebruikers in hetzelfde netwerksegment

  • 11 januari 2017
  • 18 reacties
  • 1428 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +2
Een tijd geleden hebben een aantal klanten gemeld dat het ze niet lukte om servers op andere Telfort-verbindingen te bereiken - NAS, PS4, RDP, VPN, SSH et cetera. Hier heb ik twee maanden geleden een update over gegeven. De oplossing die toen werd toegepast heeft helaas niet voldoende geholpen, waardoor de problemen nog steeds spelen.

Inmiddels is er een nieuwe 'fix' ontwikkeld die wél uitkomst zou moeten bieden. Momenteel wordt dit getest, deze tests worden vermoedelijk in januari afgerond. De verwachting is dat deze nieuwe oplossing in medio februari uitgerold kan worden.

Houd dit topic in de gaten dus, updates over dit onderwerp zullen hier gemeld worden. Zo houden we het lekker centraal.

18 reacties

Is er al meer bekend over deze nieuwe fix? Ik (en veel andere) wachten hier al enige tijd op en het is ondertussen medio februari!
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Tom,

Bedankt voor dit signaal.

Momenteel zijn specialisten de 'fix' nog aan het testen. De verwachting is dat dit deze maand wordt uitgerold.

Weet je zo voldoende?
Zo weet ik voldoende! Kan ik verwachten dat er het einde van deze maand hier een update over wordt geplaatst?
Reputatie 8
Badge +2
Zo weet ik voldoende! Kan ik verwachten dat er het einde van deze maand hier een update over wordt geplaatst?
Uiteraard. 🙂
Reputatie 8
Badge +17
@all,

Ik heb net een test gedaan en krijg inmiddels in hetzelfde subnet via ping van méérdere IPadressen een response terwijl dit voorheen niet zo was.

Het lijkt er op dat eea opgelost is?!
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Kees-Jan,

Mijn collega's weten niet direct te bevestigen dat het probleem 'opgelost' zou zijn. 'As we speak' wordt er nog getest. Het is echter wel mogelijk dat dit op kleine schaal uitgerold is - het zou dan toeval betreffen dat juist jij dit getest hebt op het moment dat de 'test' werd gedaan.

Ik verwacht deze week meer duidelijkheid te geven over het definitieve resultaat.
Reputatie 8
Badge +17
toeval? zou kunnen...

ik zal vanavond nog eens "toevallig" testen...
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Kees-Jan,

Is het toevallig gelukt? :)

Hoor graag van je.
Reputatie 8
Badge +17
Yep, zelfde response.

lijkt in iedere geval op mijn subnet te werken
@Micheal - Telfort
Hier werkt het helaas nog niet. Ben benieuwd.. 😃
Reputatie 8
Badge +2
Hierbij een nieuwe update. :)

Op kleine schaal heeft er een uitrol plaatsgevonden. Deze uitrol verloopt in fasen. De verwachting is dat de 'oplossing' vóór eind maand is afgerond.

Als er weer nieuws is, trek ik aan de bel.
Badge +13
Ik heb Michael beloofd eventuele updates over dit onderwerp hier te delen, aangezien hij zelf met verlof is deze week. De oplossing voor het routeringsprobleem is uiterlijk 22 mei 2017 een feit. Teleurstellend vanwege de lange geschiedenis, maar we kunnen dit helaas niet versnellen.
Badge
Hey allemaal,

Bij ons is het sinds vandaag ook opgelost.
Eindelijk... het werkt (weer)...

Gr. Martijn
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Martijn,

Dat is goed nieuws! Ik hoor van meerdere kanten dat het ook op grotere schaal lijkt te werken nu.

Ik wacht nog op de rest van de getroffen gebruikers in dit topic:?
Hier werkt het ook. :D

Bedankt!!
Reputatie 8
Badge +2
Hi Maarten!

Heel goed! Graag gedaan hoor.
Afgelopen weekend heb ik het zelf ook weer getest en het werkte weer als vanouds. Goed dat dit serieus genomen werd en is verholpen ondanks dat maar een klein deel van de klanten hier tegenaan liepen. Dank!
Reputatie 8
Badge +2
Hi Dennis, dat is zeker belangrijk! Ook ik ben blij met het resultaat! Veel plezier ervan. 🆒

Reageer