Router verbinding verdwijnt steeds na 24 uur

• 28 februari 2017
  • 3 reacties
  • 434 keer bekeken

Badge
Heb sinds kort het nieuwe abonement van telfort waar ik nu eigenlijk een beetje spijt van krijg..

Er is bij de installatie een monteur geweest en heeft bij mij de Asus Router geinstalleerd achter de Experia Box V 10..

Nu valt het me opdat om ongeveer elke 24 uur mijn router geen internet verbinding meer krijgt met de Box en dat het weer eeuwen duurt voordat de boel weer draait.. Hier word ik echt niet vrolijk van om elke 24 uur dit gezeik te hebben..

Wie o wie kan mij tips geven..
Ik vind in mijn router de volgende melding steeds als de verbinding weg is..: DHCP connection failled.
Terwijl mijn asus router wel steeds een vast adres heeft...

3 reacties

Reputatie 8
Waar heb je dat vaste IP-adres ingesteld van je Asus Router?

Werkt met de V10 alleen goed als je een vast IP-adres instelt in de V10 zelf.
(op basis van MAC-adres van de WAN-poort van je Asus router).
De Asus laat je op DHCP staan.
Badge
Waar heb je dat vaste IP-adres ingesteld van je Asus Router?

Werkt met de V10 alleen goed als je een vast IP-adres instelt in de V10 zelf.
(op basis van MAC-adres van de WAN-poort van je Asus router).
De Asus laat je op DHCP staan.

Ik heb dit op deze manier zo gedaan...zie bijlage en hoop dat het nu verholpen is..
het eerste screenshot is van de Asus en de tweede van de experiabox 10..
Het laatste screenshot heb ik nog een vraag over.. de leasetijd staat deze nu zo uit ...
Reputatie 8
2e afbeelding of DMZ handig is om door te zetten, weet niet of dat handig is.
Ben nu niet thuis, maar bij de V8 geeft DMZ problemen met trage opbouw van internet websites.
Als je iets hebt door te zetten, dan hooguit de poorten van achterliggende services die je gebruikt om van buitenaf te kunnen benaderen. Anders helemaal niet.

3e plaatje is het uitschakelen op deze wijze van de Telfort DNS-servers.
Zou ik ingeschakeld laten staan, maar je kunt er voor kiezen in de Asus router eigen DNS-servers te kiezen.
Zou ik aanbevelen, want die van Telfort zijn IMO niet betrouwbaar genoeg.

Reageer