beantwoord

Router krijgt geen IP adres meer

Hoi,

Deze week kreeg ik inneens last van geen internet op mijn apparaten. Mijn netwerk bestaat uit een Zyxel P-2812HNU-F1 moden van telfort. Mijn router is een Cisco router Linksys e3200. Via de router heb ik al mijn apparaten aan de modem hangen. De modem kent slechts één aparaat....mijn router. Vanwege de problemen heb ik de moden een factory reset gegeven.
Helaas lost dit het probleem niet op.

Op de modem had ik DHCP ingeschakeld, het IP adres gewijzigd naar 192.168.2.254 en de IP pool starting range ook naar 192.168.2.33 gezet. Dit om te voorkomen dat de DHCP van mijn modem en router ruzie krijgen, of in ieder geval dubbele ip adressen gaan uitdelen.

Mijn laptop via kabel kan gewoon internetten via mijn modem. Helaas krijgt de router geen IP van de modem. Kabels van router naar modem al gewisseld om kabelfalen uit te sluiten. Router al opnieuw aan en uitgezet.

Is mijn modem stuk of de router?

icon

Beste antwoord door frettiggestoord 27 november 2015, 14:41

Goed. Ik was natuurlijk niet erg blij met 5 werkdagen levertijd. Snap het wel, maar kom op 5 dagen zonder internet....

De modem nog tweemaal gereset, geen resultaat. Dan maar eens de wireless testen. Dat werkte wel, maar geen interenet op de laptop. De modem gaf echter aan wel internet te zien. Nog maar eens gereset en WTF! Mijn latop heeft weer internet met het kabeltje.

Natuurlijk ook zo eigenwijs om dan nog maar eens de router aan te sluiten...en nogmaals een wtf moment. Alles werkt weer.

Jongens, bedankt. Ik weet het ook niet maar het zal een combinatie geweest zijn van een gare dsl kabel en wat andere zaken dat door het vele resetten kennelijk is opgelost.

Bekijk reactie

10 reacties

net een ander router (LANCOM) aan de modem gehangen....krijgt ook geen ipadres.
Reputatie 8
Badge +17
Na de reset van je modem heb je toen de instellingen weer veranderd
eerst niet later wel.

Laptop krijgt netjes ip adres 192.168.2.38. Routers nog steeds niets. Internet is overigens ook tergend langzaam....hmmmm...en dan ineens heeft ook mijn laptop geen toegang meer tot modem...en dan weer wel. Ik denk dat ik maar even met telfort ga bellen.
Reputatie 8
Badge +17
Een beller is sneller, laat je hier even weten hoe het is afgelopen
Heb gebeld krijg mee modem na nog meer vreemde dingen
Reputatie 8
Badge +16
Even puur simpel een basis test.

Modem een reset geven, aansluiten en een laptop er aan hangen. Controleren of je met de standaard fabrieksinstellingen wel internet heb. Is dat het geval dan maak je dus een configuratiefout door zelf IP settings te veranderen.
Nee ook met fabrieksonstellingen geen ip voor de routers. met Helpdesk gebeld. Nieuwe dsl kabel..modem reset...en nu krijgen ook mijn laptops geen niet meer. Krijgen nu na hulp van de helpdesk 169 IP adressen. Telfort stuurt nieuwe modem.
Goed. Ik was natuurlijk niet erg blij met 5 werkdagen levertijd. Snap het wel, maar kom op 5 dagen zonder internet....

De modem nog tweemaal gereset, geen resultaat. Dan maar eens de wireless testen. Dat werkte wel, maar geen interenet op de laptop. De modem gaf echter aan wel internet te zien. Nog maar eens gereset en WTF! Mijn latop heeft weer internet met het kabeltje.

Natuurlijk ook zo eigenwijs om dan nog maar eens de router aan te sluiten...en nogmaals een wtf moment. Alles werkt weer.

Jongens, bedankt. Ik weet het ook niet maar het zal een combinatie geweest zijn van een gare dsl kabel en wat andere zaken dat door het vele resetten kennelijk is opgelost.
Mijn vader heeft een soortgelijke probleem. Zijn router krijgt geen IP-adres van telfort, oftewel de router van KPN. Het is mij niet gelukt om het probleem op te lossen door een reset/hard reset etc. Ik heb ook de telefoonkabel en de ethernet kabel vervangen.

Heb vervolgens contact opgenomen met de klantenservice van Telfort.

1ste lijns helpdesk kon het probleem niet oplossen. Vervolgens ben ik doorgezet naar de 2de lijns helpdesk. Die kon het probleem ook niet oplossen. Nu ben ik doorgezet naar de 3de lijns helpdesk. Dat is dus KPN.

Dit is wat ik weet:
- Mijn vader zit op het nieuwe netwerk van KPN(Abonnement bij telfort);
- Ik zit op het oude netwerk van KPN(Abonnement bij telfort);
- Volgens 1ste en 2de lijns is de router van mijn vader te zien in het systeem;
- Hij is de tweede persoon met hetzelfde probleem wat nu in het ticketsysteem staat aangemeld.
Mijn berichten zijn meestal niet zo helder, maar ik snap jouw verhaal ook niet direct.Je schrijft dat de router van je vader geen IP krijgt van telfort. Je bedoelt dan zeker geen IP van de modem/router van telfort.

Als je inlogt in de router/modem van telfort...kan je de router van je vader dan zien in het overzicht?

Om welke modem/router gaat het? Heb je de router al eens losgekoppeld en de boel gereset? Dan proberen of een laptop direct aan de router/modem wel een IP krijgt.

Maar dit heb je vast al gedaan aangezien je nu bij de derdelijns helpdesk zit. Ik zou een andere router proberen. Dat heb ik ook gedaan om uit te sluiten dat het aan de router lag.

Reageer