beantwoord

Rood lampje bij aansluiting; geen internet

• 13 november 2018
  • 7 reacties
  • 309 keer bekeken

Ik heb vandaag een SMS gekregen dat mijn abbo ingaat, dus zojuist het modem aangesloten. Nadat het modem twee groene lichtjes gaf bij Power en Wireless, werd het lichtje bij Internet rood en die bij Services oranje. Na meer dan een uur wachten is er nog niets veranderd. Ik heb het modem in de meterkast aangesloten aan de ministekker. Kan iemand mij alsjeblieft vertellen waarom het niet werkt en hoe ik dat kan verhelpen? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Dieuwiekiwi 16 november 2018, 16:15

Hoi Jasper,

Het is opgelost, er was een probleem met het modem. Heb vandaag een nieuwe gekregen en nu werkt alles. Bedankt voor de hulp.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Helemaal goed, fijn dat alles weer werkt! Een nieuw modem zou mijn volgende stap ook zijn geweest inderdaad. Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂
Hoi Jasper,

Het is opgelost, er was een probleem met het modem. Heb vandaag een nieuwe gekregen en nu werkt alles. Bedankt voor de hulp.
Reputatie 8
Badge +11
Dank voor de foto, nu weet ik wat je bedoelt. Krijg je wel signaal als je het stekkertje in de tweede aansluiting van dit kastje doet? Het kan zijn dat het signaal daarop actief is geworden.
Het is me daarmee nog niet duidelijk wat voor stekkertje je precies bedoelt, er zijn verschillende typen aansluitpunten die van verschillende stekkertjes gebruik maken. Als je daar een foto van kan sturen weet ik wat je bedoelt.
Met de gegevens op je profiel ben ik meteen naar je verbinding gaan kijken. Ik zie daar dat de aansluiting klaar is voor het aansluiten van het modem, maar je krijgt daar nog geen verbinding op. Ik heb ook gekeken of ik contact met het modem kan krijgen, en dat lijkt vreemd genoeg wel te lukken. Die lijkt nu zo'n 16 uur verbonden te zijn met ons netwerk. Zou je de Experia Box een reset kunnen geven? Daarmee zal deze zich opnieuw proberen aan te melden. Ik hoor het resultaat graag van je.

Nogmaals hoi,
Ik heb m gereset maar hij geeft nog steeds dezelfde lampjes aan helaas. Hier een foto van de ministekker.
Groeten, Dieuwertje
Reputatie 8
Badge +11
Het is me daarmee nog niet duidelijk wat voor stekkertje je precies bedoelt, er zijn verschillende typen aansluitpunten die van verschillende stekkertjes gebruik maken. Als je daar een foto van kan sturen weet ik wat je bedoelt.
Met de gegevens op je profiel ben ik meteen naar je verbinding gaan kijken. Ik zie daar dat de aansluiting klaar is voor het aansluiten van het modem, maar je krijgt daar nog geen verbinding op. Ik heb ook gekeken of ik contact met het modem kan krijgen, en dat lijkt vreemd genoeg wel te lukken. Die lijkt nu zo'n 16 uur verbonden te zijn met ons netwerk. Zou je de Experia Box een reset kunnen geven? Daarmee zal deze zich opnieuw proberen aan te melden. Ik hoor het resultaat graag van je.
Hallo Dieuwiekiwi, welkom op het Telfort forum! Als je een sms'je krijgt dat je kunt aansluiten, verwacht je dat de verbinding gaat werken. Wat voor ministekker heb je precies gebruikt voor de aansluiting? Als het makkelijker is om uit te leggen kan je hier ook foto's plaatsen van de aansluiting, dan kunnen we letterlijk met je meekijken.
Als je daarnaast ook je postcode, huisnummer en klantnummer in je forumprofiel kunt invoeren kan ik de verbinding vanaf onze kant ook nakijken.

Goedemorgen Jasper,
Het is een ministekker van KPN, die 1 a 2 jaar geleden is aangelegd. Ik heb de extra info aan mijn profiel toegevoegd.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Dieuwiekiwi, welkom op het Telfort forum! Als je een sms'je krijgt dat je kunt aansluiten, verwacht je dat de verbinding gaat werken. Wat voor ministekker heb je precies gebruikt voor de aansluiting? Als het makkelijker is om uit te leggen kan je hier ook foto's plaatsen van de aansluiting, dan kunnen we letterlijk met je meekijken.
Als je daarnaast ook je postcode, huisnummer en klantnummer in je forumprofiel kunt invoeren kan ik de verbinding vanaf onze kant ook nakijken.

Reageer