beantwoord

Rode kabel Experiabox v10 vervangen door andere kleur

• 3 januari 2020
  • 4 reacties
  • 94 keer bekeken

Reputatie 1

Ik wil de rode kabel graag vervangen door een witte of transparante, omdat de rode kabel me teveel opvalt in de woonkamer ;-)

Wat voor soort kabel moet ik dan precies kopen? 

icon

Beste antwoord door JanD 3 januari 2020, 12:58

Hallo @Manonnijmegen , je bedoelt waarschijnlijk de rode LAN-kabel tussen de glasvezelkast en je modem.

Die kun je gerust door iedere kleur LAN-kabel vervangen die je wenst, ook in iedere lengte die je wenst, niet te kort en niet te lang.

Kies voor de kwaliteit minimaal CAT5e, beter nog CAT6.

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Manonnijmegen , je bedoelt waarschijnlijk de rode LAN-kabel tussen de glasvezelkast en je modem.

Die kun je gerust door iedere kleur LAN-kabel vervangen die je wenst, ook in iedere lengte die je wenst, niet te kort en niet te lang.

Kies voor de kwaliteit minimaal CAT5e, beter nog CAT6.

Reputatie 1

Ok, dankjewel Jan voor je reactie. Ik ga er 1 kopen!

Reputatie 8
Badge +8

Ok, dankjewel Jan voor je reactie. Ik ga er 1 kopen!

Graag gedaan.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Manonnijmegen, zoals Jan al noemt kan je daar elke kleur kabel voor gebruiken, zo lang het maar het juiste type is. We gebruiken een rode kabel in het installatiepakket, omdat de aansluiting waar deze in de meeste Experia Boxen moet worden aangesloten ook rood is. Dat maakt het voor veel mensen makkelijker om te installeren.

De kleur heeft verder geen effect op de functie, is het gelukt om een andere kabel te kopen en werkt alles daar goed mee?

Reageer