beantwoord

RJ11 draadje verdwijnt vanaf israpunt in de muur

• 18 mei 2020
  • 11 reacties
  • 170 keer bekeken

Reputatie 1

hoi,

net verhuisd. Er is een isra-punt en er loopt een draadje vanaf het israpunt de muur in. om daar vervolgens nooit meer eruit te komen….

aan de andere kant is een stukje nieuw geplamuurd muur te zien. waarschijnlijk is verdere aansluiting weggewerkt.

Kan ik het draadje net boven de plint doorknippen en aan een rj11-doosje koppelen? Of is er een betere oplossing?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 27 mei 2020, 08:38

@gebruiker096 Fijn om te horen! We horen graag hoe je het uiteindelijk opgelost hebt :slight_smile: En ik ben het met Galdor eens - het is beter om het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt te houden zodat je verbinding optimaal werkt. We raden een aansluitkabel van maximaal 150 cm aan tussen de aansluiting en het modem.

Laat het ook gerust weten als je nog vragen hebt.

Bekijk reactie

11 reacties

Die draad zal naar een vierpunts contact zijn gegaan. Zoals de bovenste van de twee uitvoeringen

Uiteraard kan je zelf knutselen, zelf ben ik voorstander van het aansturen van een monteur door Telfort.

Reputatie 8
Badge +16

Kan ik het draadje net boven de plint doorknippen en aan een rj11-doosje koppelen? Of is er een betere oplossing?

Deze oplossing had ik zelf ook verzonnen voordat ik je hele post had gelezen. Inderdaad een goede oplossing. Wel proberen zo laag mogelijk het witte draadje door knippen zodat je de draadjes nog kunt strippen. En het doosje komt dan net boven de cv-leiding.

Als het niet lukt, moet er een monteur komen. Die zal de lasdop (het buisje) openmaken en daar een nieuwe draad inlassen op de KPN-kabel.

[Edit]

Als je de mogelijkheid hebt om aan de andere kant de muur een stukje open te hakken kun je misschien de witte telefoondraad vrijmaken en voorzichtig terugtrekken naar deze kant. Dan heb je iets meer lengte om mee te werken en dat is altijd plezierig.

[Edit2]

Geprobeerd de witregels te verwijderen. (lijkt gelukt)

Reputatie 8
Badge +16

Sorry voor de witregels in mijn vorige post… er ging iets mis bij het wijzigen… (gemeld in het Forum-topic)

Reputatie 1

bedankt.

zou je trouwens ook een rj11stekkertje aan het draadje kunnen maken en daar je modem direct op aansluiten?

Reputatie 8
Badge +16

In principe kun je proberen een rj-11 stekkertje op de telefoonkabel te knijpen. Maar een aansluitdoosje heeft mijn persoonlijke voorkeur. Zeker omdat het maar een kort stukje kabel is.

Reputatie 6
Badge +7

En je kunt er dan altijd bij als er iets is met het modem enz.

bedankt.

zou je trouwens ook een rj11stekkertje aan het draadje kunnen maken en daar je modem direct op aansluiten?

Dat gaat enkel werken als de Experiabox aan de muur met de buizen komt, zoals terecht opgemerkt zal het stukje kabel net te kort zijn, afgemonteerd in een doos is in mijn ogen solider.

Reputatie 8
Badge +10

Hi @gebruiker096, nog van harte welkom hier!  Zo te zien heb je al een hoop tips en adviezen gekregen, is het daarmee gelukt? Mocht je vragen hebben of als ik iets voor je kan doen, laat het dan vooral weten.

Reputatie 1

he bedankt allemaal,

het is gelukt. vrij makkelijke operatie. Alleen wifi boven is erg slecht. Ik ga nog even modem verplaatsen denk ik.

Een extra bedraad aangesloten wifi toegangspunt is verstandiger.

Reputatie 8
Badge +10

@gebruiker096 Fijn om te horen! We horen graag hoe je het uiteindelijk opgelost hebt :slight_smile: En ik ben het met Galdor eens - het is beter om het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt te houden zodat je verbinding optimaal werkt. We raden een aansluitkabel van maximaal 150 cm aan tussen de aansluiting en het modem.

Laat het ook gerust weten als je nog vragen hebt.

Reageer