beantwoord

Retour zenden apparatuur

• 22 mei 2019
  • 5 reacties
  • 459 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Ondanks dat het wel op de site van Telfort wordt uitgelegd , toch nog wat vragen over het terugsturen van apparatuur in bruikleen bij beeindiging abonnement Telfort thuis. Er wordt gezegd dat alle apparatuur inclusief adapters en kabels (UTP) stekkers moet worden teruggezonden, oke duidelijk. Maar een regeltje eronder staat weer dat UTP kabels niet hoeven te worden teruggezonden.Ja wat is het nou? Ik kan me ook voorstellen dat vooral kabels er niet meer uitzien (vastgespijkerd geweest), misschien wel ingekort en opnieuw voorzien van stekkers. Dus graag wat meer duidelijkheid hierover.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 22 mei 2019, 12:19

@hgs Goed dat je navraag doet, als de instructies niet helemaal duidelijk zijn. Ik zie dat je al op weg geholpen bent, dat is fijn ☺

Wat @Galdor68 en @Franzki aangeven klopt helemaal. Ik zie dat Galdor de link met informatie al gedeeld heeft, je hoeft de accessoires niet retour te sturen. Een kabel voor achter de hand is altijd handig, dus je kan kabels die je kan hergebruiken bewaren! Wij zorgen ervoor dat de apparatuur die je terugstuurt zo veel mogelijk hergebruikt wordt, en wanneer dat niet mogelijk is, zorgen we ervoor dat dit verantwoord wordt verwerkt.
Bekijk reactie

5 reacties

Goede vraag ik ga ervanuit dat hier mee de korte kabels worden bedoelt. De dsl kabel of de rode bij glasvezel en de korte witte met gele stekkers. Zelf zou ik alleen de hardware terugsturen reserve kabel is altijd handig 😉

Volgens de uitleg hier hoeven accesoires niet altijd retour.

• Stuur alle apparatuur terug die je in bruikleen hebt gekregen. Bijvoorbeeld je modem, router, stroomadapter, afstandsbediening en/of tv-ontvanger. Heb je een brief ontvangen met andere instructies, volg dan de instructies in de brief.
  • Accessoires en toebehoren hoef je niet terug te sturen. Accessoires en toebehoren zijn bijvoorbeeld kabels, stekkers en de originele verpakking.
Reputatie 8
Badge +16
Zelfs de hoeveelheid hardware die je moet terugsturen is beperkt. Zo hoef je bepaalde type modems niet terug te sturen omdat Telfort/KPN deze vanwege de ouderdom niet meer kan inzetten bij andere klanten.

Dat er gevraagd wordt om *alles* terug te sturen, heeft volgens mij vooral te maken met de plicht die de provider heeft om afval op verantwoorde wijze te verwerken.
Reputatie 8
Badge +17
De modems die terug moeten zijn de Zyxels 2801, de Experia V8- V10 en de V10a
Reputatie 8
Badge +10
@hgs Goed dat je navraag doet, als de instructies niet helemaal duidelijk zijn. Ik zie dat je al op weg geholpen bent, dat is fijn ☺

Wat @Galdor68 en @Franzki aangeven klopt helemaal. Ik zie dat Galdor de link met informatie al gedeeld heeft, je hoeft de accessoires niet retour te sturen. Een kabel voor achter de hand is altijd handig, dus je kan kabels die je kan hergebruiken bewaren! Wij zorgen ervoor dat de apparatuur die je terugstuurt zo veel mogelijk hergebruikt wordt, en wanneer dat niet mogelijk is, zorgen we ervoor dat dit verantwoord wordt verwerkt.
Dat scheelt als de kabels niet terug hoeven.
Trouwens in de mail een goede tip, gebruik de doos van het instalatie pakket om het terug te sturen, het is gelukt om het er in te krijgen.😁😁

Reageer