beantwoord

Restart modem

• 13 juni 2018
  • 71 reacties
  • 1410 keer bekeken

Toon het eerste bericht

71 reacties

Badge
Heb je al een port scan van buitenaf gedaan? De admin interface van de router zou voor zover ik weet niet van buitenaf bereikbaar mogen zijn.
Reputatie 8
Nee in het menu kun je de pagina waar je vast ip adres kunt geven of port forwarding kunt doen niet meer zien wanneer je ze eenmaal na start of herstart bekeken hebt, onverschillig of je iets invoert of niet. Dat was ooit niet zo, bij de Zyxel namelijk, maar alle experia boxen die il kreeg hebben dit.
Dan heb je toch rigoureus iets anders afgestemd in je netwerk set-up of browser instellingen, dan wat normaal gebruikelijk is. Heb je mogelijk "Javascript" uitgeschakeld in je browsers??
Veel web-pagina's zullen dan niet meer werken. Maar mogelijk is er nog wat anders aan de hand.
Daar kom ik verderop op terug.

Even als voorbeeld, net even wat scherm afbeeldingen aangemaakt. Het port forwarding menu van mijn Experia Box V8. (Standaard gebruik ik een ander sub-net IP-bereik).

1e handeling: Het uitschakelen van port forwarding 8000, 8001
- Groen V-tje als weergave dat de port forwarding is ingesteld
- We klikken dan op het "Edit" potloodje
- Let op de Javascript melding links onderaan
. (Vandaar dat ik weet dat Javascript wordt gebruikt)

2e handeling: Het uitvinken van dat V-tje

3e handeling: Het activeren (één maal aanklikken) van dat terugloop icoontje
- Let op de Javascript melding links onderaan

En het resultaat = gewoon de menu-pagina met uitgeschakelde port forwarding
(De andere port forwarding regels zonder een groen V-tje zijn op dezelfde wijze eerder al uitgeschakeld). Deleten van regels met dat kruisje, ook dan blijf je gewoon in het menu.

Met vaste IP-adressen is dat niet anders. Met dien verstande dat je met wisselende vaste IP-adressen, je de modem/router een keer het beste kunt herstarten om de lease van oude IP-adressen vrij te geven en de nieuwe te activeren, voor zover dat niet automatisch gebeurt.

Via poort 5001 kun je alleen de Slingbox bereiken en daarmee een tv ontvanger bedienen, niet in software of een andere computer komen.
Daar zou ik maar niet te hard op vertrouwen. Jij kunt er misschien niet inkomen, maar via poort 5001 is die in ieder geval via internet bereikbaar. Mag je maar hopen dat er geen veiligheidslekken in zitten.
Als jij daar geen overzicht in hebt wat er achterliggend in die Slingbox wel of niet aan een firewall is ingesteld, zou die makkelijk gehackt kunnen zijn.

Vandaar mijn eerdere suggestie om die Slingbox af te koppelen / port forwarding uit te schakelen, en dan nog eens te kijken in je Experia Box of er van die inlogmeldingen binnenkomen van vreemde buitenlandse IP-adressen.

Maar dan is het nog zo dat ik bij extern inloggen op het modem vanuit Beekbergen ook de duplicate inlogs zag, terwijl toen geen enkele pc of andere computer aan stond in Santpoort.
En hoe log je dan in vanuit een externe locatie??
Dat kan alleen met ingeschakelde remote van de Experia Box, of anders via een VPN-verbinding naar een achterliggende "actieve" VPN-server (is dus met minimaal een extra ingeschakeld apparaat).
En die Slingbox, staat die nog aan of op standby??

Overigens draait alles nu zonder problemen en sinds de laatste twee die ik geen gisteren meldde geen duplicates meer gezien en (nog) geen restarts modem.
Je denkt er IMO echt veel te licht over. Het zijn gewoon hack-pogingen. Met die eerdere duplicate inlogs, zolang je de oorzaak daar niet van hebt uitgezocht, kan het morgen weer gebeuren.
Die vreemde niet complete menu's die je ervaart als je in de Experia Box inlogt, en ander onverklaarbaar gedrag van apparatuur (herstarten van modem/router), zou daar best het gevolg van kunnen zijn?
Reputatie 1
Badge +2
Tot op heden draait alles goed, geen problemen. Ter verduidelijking, die pagina's portforwarding ken ik heel goed, want daar heb ik ook zelf alles ingesteld.
De meeste menu pagina's in de Experiaboxen die ik heb gehad kunnen geopend worden maar na 1 opening kan dat de volgende keer niet meer en moet er geherstart worden. Onverschillig of je nu wel of niet iets op de pagina doet. Jaren geleden toen er ook verder niet de problemen van de afgelopen tijd speelden was dit al zo en heb ik dit aangekaart bij Telfort. Daar kon niets aan gedaan worden, was een probleem in de software. De Zyxels hadden dit niet. Ik noemde het nu dan ook alleen omdat je voorstelde poort 5001 open en dicht te zetten en ik wilde duidelijk maken dat er dan steeds gereboot moet worden en dan gaat de internetsnelheid weer omlaag.
Op afstand inloggen via poort 8080 was een test, de slingbox was afgeschakeld. Uit dus, geen stroom. Niets aan in Santpoort dus.
Heb nu ook nog even wat virusscanners en analyse programma's laten draaien, overbodige extensions gestopt etc.
Javascript werkt niet in Edge, maar met Chrome, Firefox, Safari of Explorere met Javascript zie je de pagina ook niet
Reputatie 8
De meeste menu pagina's in de Experiaboxen die ik heb gehad kunnen geopend worden maar na 1 opening kan dat de volgende keer niet meer en moet er geherstart worden. Onverschillig of je nu wel of niet iets op de pagina doet. Jaren geleden toen er ook verder niet de problemen van de afgelopen tijd speelden was dit al zo......
Zoals eerder aangehaald is dit wel zeer opmerkelijk.
Aan de teller van mijn posts kun je zien dat ikzelf al vele duizenden reacties heb geschreven. Mag je aannemen dat ik dan "als ruwe schatting" dan zeker een veelvoud van dat aantal aan reacties van andere gebruikers heb gelezen. Door de bank genomen merk je dan ook typische "algemene" problemen sneller op, die meer voorkomen. (Zoals bijv. de ZyXEL modem/routers die de laatste tijd met "bosjes" uitvallen omdat ze hun langste tijd hebben gehad).

Maar dit soort vreemd gedrag aan menu's van modem/routers (Experia Box V8) ben ik eerlijk gezegd nog nooit tegen gekomen.

Nu kunnen er altijd wel uitzonderingen en slechte apparaten tussen zitten waardoor het gedrag van apparaten onverklaarbaar afwijkt van het gangbare. Het meeste is bij nader inzien echter wel te verklaren.

Maar als jij zegt dat je bij herhaling van diverse modem/routers van dit type (Experia Box V8) hetzelfde ervaart, ben ik eerder geneigd te veronderstellen dat er ofwel met je instellingen, ofwel verder in de opbouw van je netwerk set-up er toch echt iets rigoureus fout zit. (Dat zouden ook de gevolgen kunnen zijn van hacks).

Waar het hem dan in zit en welke apparaten is niet 1, 2, 3 te achterhalen.
Daarvoor zou je een systematiek moeten gebruiken om je netwerk te testen, met afkoppeling van systemen, en slechts connectie in de meest elementaire set-up, met reset naar fabrieksinstellingen.
Op die wijze kun je dingen "afstrepen".

Met name ook de logging van illegale logins van buitenlandse IP-adressen, zoals eerder aangegeven baart me zorgen. Die zouden in de achtergrond voor dit vreemde gedrag van apparaten kunnen zorgen?

Met wat je verder schrijft:

Op afstand inloggen via poort 8080 was een test.....
Weet niet hoelang je die instelling van remote acces hebt gebruikt, maar dat is nu juist "vragen" om gehackt te worden. De Experia Box gebruikt een "vaste" standaard inlognaam van "admin".
Dus er hoeft met een wachtwoord generator slechts een bijbehorend wachtwoord gegenereerd te worden, en afhankelijk hoe lang je wachtwoord string is, is dat in "no time" gekraakt.

Dat zou heel goed die vreemde buitenlandse inlog acties kunnen verklaren.
Maar dat niet alleen. Afhankelijk vanuit welke externe plek je dan naar huis inlogt, en je doet dat gewoon onder http wat een niet versleutelde data-verbinding is, en niet https, en vanuit een meer openbaar WiFi netwerk, kunnen "vreemden" dat gewoon oppikken, en je data en wachtwoorden heel simpel gewoon "leesbaar" uitlezen. Daar hoef je echt geen hoogwaardige ICT kennis voor te hebben. Heb je niet eens een wachtwoord generator voor nodig.

Dit om aan te geven, dat je niet te lichtvaardig over dit soort zaken moet denken.
Van wat ik eerder zelf ben tegen gekomen, ook werkelijke hacks, zie draadje op het Synology forum + vervolgreacties. Misschien ontdek je parallellen met wat een ander overkwam.
(En ik ken nog wel meer hack-berichten. Jaren terug is mijn eigen laptop ook eens gehackt).

Alle gegevens in jou situatie lijkt het er toch echt op dat je gehackt bent (geweest), en dat je systemen heel grondig moet nakijken en inspecteren.
Enkele dagen terug verwees ik je er al naar bij < DEZE > reactie.
De informatie naar verwijzingen van o.a. de achterliggende hack waarschuwingen, geven juist aan dat modem/routers gehackt zijn doordat mensen gebruik maken van "Remote Access" instellingen.

Met deze achtergrond info hoop ik voor je dat je een en ander beter op de rit kunt krijgen.
Reputatie 1
Badge +2
In ieder geval draait het modem nu een week zonder restart problemen.
En ja ik verbaas me er ook over dat het niet goed zichtbaar zijn van menupagina's blijkbaar niet door anderen opgemerkt wordt. Want bij de Experiabox in Beekbergen is het ook zo, en daar zitten geen andere zaken dan een ipad en telefoon verbonden en geen port forwarding etc.
Hier nog eens allerlei checks gedaan, geen malware, virussen etc.
Inmiddels ben ik er achter hoe het met de duplicate user logins zit. Die vinden plaats wanneer ik zelf ingelogd ben. Niemand kan dan echter in het modem komen, want als modem benaderd wordt krijg je een pagina tez ien waarop staat. "duplicate inlog" en nog wat engelse tekst waarin staat dat een andere gebruiker het modem controleert. Kun je zelf uitproberen door met een ander apparaat in te loggen wanneer je al ingelogd bent.
Die benaderingen zie je later in het menu log. Je ziet geen benaderingen wanneer ik niet ingelogd ben, want dan moet er een wachtwoord ingevoerd worden.
Een externe portscan gedaan, alle poorten staan dicht.
Poort 5001 ook, slechts als de Slingbox aan staat geeft die een signaaltje af op die poort, zodat na inloggen op mijn Slingaccount bij de Echostar organisatie mijn Slingplayer software of mijn Slingcatcher via hen mijn Slingbox kunnen vinden en die gaat streamen. Alles via een encrypted verbinding, en slechts 1 account kan kijken. De afgelopen tien jaar is er nog nooit een hack van dit systeem geweest. Ik gebruik het in Beekbergen en in mijn woning in China waar het is toegestaan omdat het priv'e is, niet te delen en niet publiek.
Dus over die poort maak ik me geen zorgen.
Het zal waarschijnlijk liggen aan poort 8080 die open gestaan heeft om soms modem te kunnen rebooten wanneer ik twee maanden weg was, en bv kon zien dat de Slingbox niet was aangesloten terwijl de pingswitch op aan stond. Kapotte voeding vermoedde ik en direct een nieuwe uit China meegenomen want 1/5 van de prijs hier. Klopte bij thuiskomst. Dan is remote management toch wel handig. Alleen het hackergevaar dus, maar wanneer ik weg ben staat er niets aan behalve het modem. Slingbox gaat remote aan als ik wil kijken. Dus wat valt er te hacken. Modem ja, verander steeds het wachtwoord.
Reputatie 1
Badge +2
Je info is erg interessant en professioneel, dank daarvoor. Had zelf ook al wat gevonden op allerlei fora. Maar kun je bij de Experia8 een ander account dan Admin aanmaken? En ik zie wel dat je bepaalde mac adressen kunt uitfilteren, maar hoe doe je dat met regio's dan?
Reputatie 1
Badge +2
Ter aanvulling, China geldt natuurlijk als niet veilig, maar de situatie inhuis is daar altijd als volgt. De glasvezelkabel is aangesloten op een modem van de telecom maatschappij. Daarop kun je niet inloggen en de wifi kan alleen worden gebruikt door een monteur. Zelf moet je een modem daarachter aanschaffen met een instelbaar wachtwoord en beveiligde wifi. Je kunt dus alleen intern inloggen op je eigen modem. Extern is onmogelijk.. En het ipadres wisselt vaak. De Chinezen kennen hun (rijste)pappenheimers.
Reputatie 8
En ja ik verbaas me er ook over dat het niet goed zichtbaar zijn van menupagina's blijkbaar niet door anderen opgemerkt wordt. Want bij de Experiabox in Beekbergen is het ook zo, en daar zitten geen andere zaken dan een ipad en telefoon verbonden en geen port forwarding etc.
Omdat jij alleen het probleem schijnt te hebben, vraag ik me af of je wel bij de juiste menu-opties kijkt?
Ik ben er echt bijna 100% van overtuigd dat er niets vreemds aan de hand is met die menu's, anders hadden anderen daar al jaren eerder melding van gemaakt en gevraagd de fimware te corrigeren.

We kunnen eventueel wel een "TeamViewer" sessie doen, zodat ik met je mee kan kijken in je systeem? Daarvoor zou je een privébericht kunnen sturen met telefoonnr. zodat we contact kunnen opnemen. Misschien kijk je over iets heel simpels heen??

Inmiddels ben ik er achter hoe het met de duplicate user logins zit. Die vinden plaats wanneer ik zelf ingelogd ben. Niemand kan dan echter in het modem komen, want als modem benaderd wordt krijg je een pagina tez ien waarop staat. "duplicate inlog" en nog wat engelse tekst waarin staat dat een andere gebruiker het modem controleert. Kun je zelf uitproberen door met een ander apparaat in te loggen wanneer je al ingelogd bent.
Klopt wel dat als je met een ander apparaat inlogt en een eerdere inlog met het eerste apparaat nog open staat dat je een melding krijgt, dat je niet kunt inloggen vanuit dat tweede apparaat. Daarvoor moet eerst de eerdere inlog beëindigd zijn. Overigens log ik uitsluitend in "vanuit het interne netwerk". Juist omdat de remote access van de Experia Box verre van veilig is.

Wil ik vanuit een externe locatie inloggen maak ik gebruik van een VPN-connectie met de eigen VPN-server in mijn netwerk. Van daaruit kan ik alsnog de Experia Box benaderen met een intern IP-adres.

Maar nog belangrijker, ik krijg nooit vreemde "Verweggistan" IP-adressen in mijn logbestanden als inlog voor toegang tot de Experia Box.

En dat is iets wat jij wel hebt. Nu spreek je over inlog vanuit "je werk" en een tweede huis in China.
Als dat werk hier in Nederland is en inlogt, zou je een IP-adres moeten krijgen vanuit Nederland.
Als je die remote acces met poort 8080 ook gebruikt als je in China bent, zou je een Chinees IP-adres moeten krijgen.

Maar dat betekent weer dat je die remote voor langere tijd hebt ingeschakeld, en niet eventjes voor een "testje" Met alle mogelijke (daadwerkelijke) hackpogingen die ondernomen kunnen worden zoals eerder aangehaald. En dat lijkt jou berichtgeving weer te bevestigen:

Het zal waarschijnlijk liggen aan poort 8080 die open gestaan heeft om soms modem te kunnen rebooten wanneer ik twee maanden weg was, en bv kon zien dat de Slingbox niet was aangesloten terwijl de pingswitch op aan stond.
"Één dag" kan al voldoende zijn om een hack met een Experia Box te laten plaatsvinden.
En er valt veel meer te hacken dan jij voorziet. Als een modem/router is gehackt, kunnen met aanpassingen in die modem/router instellingen veranderd worden zodat achterliggende systemen ook zijn te benaderen. Zit de hacker "alleen" in de modem/router, is de telefoon ook te hacken. (Dat is al eerder op grotere schaal gebeurd met modem/routers van XS4ALL).

Hoop verder dat de verbinding met de Slingbox veilig genoeg is. Ga er niet standaard vanuit als het in 10 jaar niet gehackt is geweest, dat het een garantie zou zijn dat het niet alsnog kan gebeuren.
In allerlei systemen worden geregeld nieuwe veiligheidslekken gevonden.

Toevallig ruim 2 maanden terug zonnepanelen laten leggen. Het eerste wat mij opviel was dat de met internet gekoppelde systemen en hun portals "zo lek als een mandje" waren als het aankomt op veiligheid. Heb er meteen melding van gemaakt. (Systeem heeft inmiddels wel een update, ook i.v.m. Europese wetgeving AVG, maar IMO nog steeds onvoldoende in alle facetten aangepast).

Kwam toevallig dezer dagen het volgende bericht tegen dat "via een veiligheidslek van het zonnepanelen systeem" de telefoon van de eigenaar was gehackt en een rekening werd gepresenteerd van € 7000,- (Zie bericht < HIER >).
Naar aanleiding daarvan verder gezocht. De volgende interessante reportage < filmpje kijken >.

Ten aanzien van die zonnepanelen hoef je geen poorten open te zetten om die met portals te laten verbinden. Die doet dat vanzelf vanuit de inverter.

Terugkomend op je eigen situatie:
Met geregeld verblijf in het buitenland, en je wilt meer controle over systemen thuis die je wilt benaderen, zou je beter kunnen kijken naar aanvullingen in je systeem die een betere waarborging van de veiligheid geven met wat je nu hebt of gebruikt.
Ik zou zeggen, minimaal een VPN-verbinding met thuis.

Voor de rest lijkt het vooralsnog dat alleen je modem/router gehackt is (geweest).
In ieder geval een keer resetten naar fabrieksinstellingen mocht je dat nog niet hebben gedaan, en geen remote acces gebruiken. Zou voor de zekerheid toch ook nog even controleren of een nog niet verstuurde hoge telefoonrekening niet alsnog roet in het eten gooit.
Reputatie 8
Zie na mijn reactie pas je twee vervolgreacties.
(Niet eerder de pagina ververst met de voorbereiding van mijn lange antwoord hiervoor).

Ter aanvulling, China geldt natuurlijk als niet veilig, maar de situatie inhuis is daar altijd als volgt. De glasvezelkabel is aangesloten op een modem van de telecom maatschappij. Daarop kun je niet inloggen en de wifi kan alleen worden gebruikt door een monteur. Zelf moet je een modem daarachter aanschaffen met een instelbaar wachtwoord en beveiligde wifi.
Ik denk dat je bedoelt dat er eerst een glasvezel "modem" is, waar je geen toegang toe hebt.
En erachter een eigen "router" moet aansluiten. Daar zijn wel opties voor te bedenken, hoe een systeem op afstand te benaderen, ook als het WAN IP-adres van je aansluiting telkens verandert.

VPN is een ander verhaal.
De standaard poorten van bepaalde VPN methodes in dit soort dictatoriaal geregeerde landen zullen mogelijk geblokkeerd worden. Dus niet elke VPN methode is "standaard" in te zetten.

Maar daar zijn alternatieven voor te bedenken waarbij gebruik wordt gemaakt van andere zelf te kiezen poorten, bijv. poort 443, wat als een normale "encrypted" https verbinding geldt.
Die zal waarschijnlijk niet worden geblokkeerd. Want ook in China zal men van beveiligde / versleutelde verbindingen gebruik moeten kunnen maken om bijv. te kunnen telebankieren.

Maar dat gaat me nu even te ver om daar nu uitvoerig op in te gaan.
Daar kom ik nog wel op terug. 😉
Reputatie 1
Badge +2
Hi Ronny,

Ik heb een meting gedaan van de wijkkast naar je huis en zie dat hier geen problemen lijken te zijn. In dit geval vermoed ik toch dat er intern iets niet goed gaat.

Ik heb een nieuw modem jouw kant op gestuurd, omdat de oorzaak van de TR069 niet makkelijk te traceren is. Ik heb alleen de gegevens van het klantnummer dat eindigt op 315, dus wanneer je wilt dat ik naar je andere verbinding kijk zou ik je willen vragen of je je profiel zou willen aanvullen met de gegevens van het andere adres.

Ik hoor graag of dit nieuwe modem de problemen op lost!

In Santpoort lijkt het probleem met het nieuwe modem opgelost, al 10 dagen stabiel. Geen vreemde meldingen in modem log.
In Beekbergen nog steeds na 4 tot 6 dagen restart. En dan lagere snelheid door door het automatische lijnmanagement. Dat rond middernacht snelheid uur lang naar nul tot paar honderd kbp/s ging had externe oorzaak? Niets in modem log te zien. Ik had de adresgegevens direct al in profiel gezet.
Reputatie 3
Badge +4
Hi @ronny forgeron,

In het systeem zie ik dat op het adres in Beekbergen een Zyxel modem is aangesloten. Ik vermoed dat deze zijn beste tijd gehad heeft, dus ik ga deze ook voor je vervangen. Ik zie dat er op dit adres ook een snelheid van 6 Mbp/s download beschikbaar is, met helaas geen hogere mogelijke snelheid. Dit is natuurlijk wel traag, dus we zullen hier het beste van moeten maken. Graag hoor ik van je hoe het gaat met het nieuwe modem zodra je deze binnen hebt!
Reputatie 1
Badge +2
Toch is het vreemd dat ik vroeger, heb al 7 jaar Telfort abo in Beekbergen, via dezelfde koperdraad en zelfde afstand tot centrale snelheid 10/1,1 had...
Met de Zyxel inderdaad, maar die is allang vervangen door een Experia8!.
Daarmee had ik begin van de maand 8,6/0,9 dus ook beter dan 6/0,6 wat het nu is. En gisteravond 2/0,5..
Probeer graag nieuw modem, dank
Reputatie 8
Afgezien van een wegvallende ZyXEL modem/router en snelheid die niet stabiel is, heb je nog baat bij verdere informatie hoe een beveiligde verbinding op te zetten om van buiten af je apparaten binnen je LAN te kunnen benaderen? Ook in China?

En het voorstel de menu's van de Experia Box V8 eens door te nemen via TeamViewer, zoals eerder voorgesteld? Tenslotte de nieuwe modem die opgestuurd wordt zal ook een Experia Box V8 zijn.
Reputatie 1
Badge +2
Het is geen Zyxel zoals ik al aangaf maar een Experia8 die instabiel is. Zeker geinteresseerd in hoe een beveiligde verbinding op te zetten. In China heb ik al een vriend daarvoor en een vpn.
Hier ben ik nu steeds even in Beekbergen en Santpoort en dan weer paar weken op,reis in Europa, Tijd voor teamviewer pas weer in November, na rondreis China en Australie verrtrek in augustus. Dank in ieder geval voor je hulpvaardigheid alvast.
Reputatie 1
Badge +2
Hi @ronny forgeron,

In het systeem zie ik dat op het adres in Beekbergen een Zyxel modem is aangesloten. Ik vermoed dat deze zijn beste tijd gehad heeft, dus ik ga deze ook voor je vervangen. Ik zie dat er op dit adres ook een snelheid van 6 Mbp/s download beschikbaar is, met helaas geen hogere mogelijke snelheid. Dit is natuurlijk wel traag, dus we zullen hier het beste van moeten maken. Graag hoor ik van je hoe het gaat met het nieuwe modem zodra je deze binnen hebt!

Nieuw modem ontvangen en aangesloten. Maarrrrr. Nare verassing, alleen power lampje brandde, er kwam geen intrenetverbinding tot stand. Uit en weer aangezet, internet en powerlampje blijven rood branden.. En dat blijft vervolgens zo.
Oude modem weer aangesloten, werkt wel natuurlijk..
Nieuwe modem stuur ik vandaag weer terug.
Heb je een harde reset van de "nieuwe" V8 geprobeerd?

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Reputatie 1
Badge +2
Vond dit op het forum

Henk
Rank
Reputatie 4
Badge+3
Henk Voormalig moderator5737 reacties 3 jaar geleden
@erikf29,

Bedankt voor je gegevens. Ik zie inderdaad dat er geen verbinding is.

Een rood lampje op power wil zeggen dat er een probleem met het modem is, ik ga deze voor je vervangen. Binnen 2-3 werkdagen zal het nieuwe modem bij je binnenkomen. Sluit deze aan, ik zie graag de resultaten hiervan terug.

Henk
Like (0) Citeer More

Dus rood lampje power betekent modem werkt niet, al is ie nieuw...
Reputatie 8

Dus rood lampje power betekent modem werkt niet, al is ie nieuw...

Nee dat hoeft niet.
Een verkeerde reset (te lang), of elektronisch in de "verkeerde" opstartfase kan het powerlampje ook rood kleuren.

Experia Box reset = 10 seconden met omgevouwen paperclip in resetgaatje achterop in de modem.
Na circa 10 seconden zie je LED lampjes van status wisselen en hoor je een klik. Reset loslaten. Mocht het powerlampje nog rood zijn. Stroom even eraf, en weer inschakelen met power-knopje achterop.

Blijft het powerlampje rood, doe de test dan ook eens zonder iets aangesloten te hebben in de LAN-poorten. (Evt. ook niet aan de WAN-zijde). Levert ook dat niets op, dan lijkt het er inderdaad op, dat de modem/router niet goed is.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Ronny,

Dat is behoorlijk balen zeg 😞 Heb je de tip van Babylonia geprobeerd? Ik hoor graag hoe dit uit pakt, zodat we verder kunnen kijken naar andere oplossingen. Laat je het me weten?
Reputatie 1
Badge +2
Advies van Babylonia zal ik eerst volgen wanneer ik weekend weer in Beekbergen ben. Had nieuwe modem meegenomen om terug te sturen, maar heb dat niet gedaan om eerst de adviezen uit te proberen. Wordt vervolgd.
Reputatie 3
Badge +4
Helemaal goed, we wachten het af!
Reputatie 1
Badge +2
Nieuwe modem is echt niet goed dus. Restarts, resets met paperclipje, aan uit, resultaat altijd hetzelfde, namelijk een rood internetlampje. Of je nu wel of niet dsl kabeltje hebt aangesloten. Broadband lampje gaat bij start nooit branden, en dat zou eerst moeten aangaan en dan internetlampje. Maar dat wordt dus direct rood. Maandag stuur ik modem retour
Reputatie 1
Badge +2
ter aanvulling, bij de eerste start brandde ook het wifi lampje. Echter geen signaal te ontvangen op Ipad of telefoon. Na de eerste reset is lampje van wifi niet meer aangeweest.
Reputatie 3
Badge +4
Dat is wel heel erg balen zeg! Er zijn problemen met wifi op de Experiabox in combinatie met iOS apparaten op dit moment. Staat je eco lampje ook aan? Heb je de wifi knop ook een keer 10 seconden ingedrukt? De DSLkabel moet wel aangesloten zijn om een groen internetlampje te krijgen, heb je gecontroleerd of de DSL kabel ook goed zit aangesloten op het IS/RA punt? Ik hoor het graag!
Reputatie 1
Badge +2
Met of zonder aangesloten dsl kabel rood internetlampje. Wifi lampje brandt helemaal niet. Ik schreef toch al, geen andere lampjes branden dus ook het blauwe ecolampje niet. Broadband lampje gaat niet aan, dat moet eerst aan voordat internetlampje gaatbranden.Het oude modem werkt met dezelfde kabeltjes wel.
Resetten dus het knopje achterop ingedrukt houden geeft geen effect.
Ik dacht dat ik het hierboven toch duidelijk beschreven heb, het modem werkt niet. Alles wat door forumleden aan raad gegeven is heb ik gedaan. Uren mee bezig geweest het weekend, zinloos.
Gaat vandaag terug.

Reageer