beantwoord

Remote management Experia Box V8 werkt niet

Sinds een week komen we niet meer ingelogd van af een andere locatie op mijn modem.Hebben niets veranderd en nooit problemen gehad voorheen.
In het modem staat remote management aangevinkt met het ip adres er in vanwaar de connectie gemaakt word.
als ik dan een verbinding probeer te maken met het goede ip adres naar het IP adres van mijn modem wat hij aangeeft in het management met :8080 er achter word deze totaal niet meer gevonden . Ik zeg erbij het heeft altijd gewerkt tot vorige week en het IP adres van buiten uit is niet veranderd.
Ook sinds vorige week veel uitval van het internet en heel traag internet. Aantal keren modem gereset aan de achterzijde tot het rode lampje weer oplicht en klikt. en alles weer naar fabrieks instellingen staat ingesteld.
Niets helpt tot op heden. Graag een oplossing hier op want veel kun je er niet aan fout doen .
m.v.g Peter

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid en topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 31 januari 2019, 10:22

Hi Peter, die test geeft een duidelijk resultaat inderdaad! Ik heb je nu ook een vervangend modem toegestuurd, zodat je de geleende Experia Box ook weer terug kunt geven aan degene van wie je deze hebt geleend.
De nieuwe modem zal je binnen enkele werkdagen thuis krijgen, laat je het weten als je die hebt?

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Welkom op het Telfort forum @peter1969! Als het gewerkt heeft en zomaar niet meer werkt is het natuurlijk al vreemd. dat de verbinding ook nog is vertraagd en soms wegvalt is nog gekker. Het zou verband met elkaar kunnen hebben, dus ik wil je verbinding ook gaan nakijken. Op je profiel zie ik gegevens staan, maar daarmee kan ik geen abonnement vinden. Zou je voor me kunnen kijken of die gegevens kloppen en daarna hieronder een reactie plaatsen zodat ik aan de slag kan?
Heb op mijn profiel alleen het klantnummer kunnen invullen. Er stond inderdaad een fout postcode en huisnummer. Bij deze vervangen door het klantnummer
Groet peter
Reputatie 8
Badge +9
Ik zie het foutieve adres op dit moment nog staan, mogelijk is er iets niet helemaal goed gegaan toen je de gegevens opsloeg op het profiel. Zou je het nog een keer kunnen aanpassen?
Inderdaad was niet gewijzigd. Bij deze het klantnummer ingevuld en gecontroleerd of het er ook bleef staan
m.v.g Peter
Reputatie 8
Badge +9
Ik zie het klantnummer nu inderdaad ook staan. Ik heb je verbinding daarmee ook nagekeken en op dit moment ziet de verbinding er goed uit. Ik zie wel dat er op de 20e en 21e nog verbrekingen zijn geweest met het netwerk, maar sindsdien lijkt het stabieler te zijn. Is de verbinding voor jou daarna nog weggevallen?
Goede dag
Internet is stabieler , down 62 en up 23 bekabeld. Probleem is nog steeds dat ik remote management niet kan bereiken vanaf een andere pc op een andere locatie. . Deze problemen zijn begonnen met de storing dat internet er uit lag. Heb ook op een ander IP adres geprobeerd om in het modem te komen met een vast ip adres en deze geplaatst in remote management ook daar werkt die niet. poort nummer gewijzigd van 8080 naar 1357 werkt ook niet. Ook verschillende browsers geprobeerd Het heeft voorheen altijd gewerkt. Hebben jullie nieuwe firmware geplaatst in het modem toen het offline was of overgestapt naar IP6 protocol?? Als ik het modem probeer te bereiken krijg ik gewoon de melding: deze site is niet beschikbaar . connection time out. Om de een of andere reden wil het modem zich niet op het netwerk laten zien en vinden.
groet Peter
Heb hier zelf maar wat geprobeerd. Van iemand een andere experiabox v8 geleend. Internet stabiel. Draadloos verbeterd en sneller en remote management werkt weer op afstand. Probleem ligt dus aan het modem. Denk dat die defect is gegaan bij de laatste uitval. En na een hardreset niet meer normaal werkt.
Reputatie 8
Badge +9
Hi Peter, die test geeft een duidelijk resultaat inderdaad! Ik heb je nu ook een vervangend modem toegestuurd, zodat je de geleende Experia Box ook weer terug kunt geven aan degene van wie je deze hebt geleend.
De nieuwe modem zal je binnen enkele werkdagen thuis krijgen, laat je het weten als je die hebt?

Reageer