Remember Password op 2601?

• 13 januari 2012
  • 7 reacties
  • 2090 keer bekeken

Badge
  • Gangmaker
  • 299 reacties
Is het mogelijk het password te laten onthouden of ingelogd te blijven op de 2601?
Er staat altijd een vier letterig password en ik zie geen optie om ingelogd te blijven.

7 reacties

Bij de 2812 kan je onder Maintenance/System kiezen voor:

Administrator Inactivity Timer : ........... (minutes, 0 means no timeout)

Wellicht zit er bij 2601 ook zo'n optie
Badge
Totdat de router opnieuw start, dan moet je alsnog het wachtwoord invullen.

Die optie zit ook niet op de 2601 dacht ik.

Maar hoe vaak start je de router opnieuw op?
Badge

Maar hoe vaak start je de router opnieuw op?

Sommigen zetten hem iedere nacht uit...
Badge
Ik zou nooit de modem uitzetten, daar is die niet voor gemaakt.
In de nacht werkt Telfort nog wel eens de firmware bij. En voor het modem is het gewoon veel beter om aan te laten staan.
En waarom zoder wachtwoord gaan werken dan maak je je verbinding wel heel kwetsbaar. Gewoon niet doen.
Badge
Wachtwoord onthouden is iets anders dan geen wachtwoord gebruiken.
Waarom is het voor de modem beter als ie altijd aan staat?
Al eens via een externe programma geprobeerd? Via lastpass (google hiernaar) werkt het wel, kan je gelijk instellen voor verschillende browsers en het is bovendien gratis. Het enigste wat je dan wel moet onthouden is het hoofdwachtwoord (ergens bij de telfort modem opschrijven). mocht je de wachtwoord nog willen verwijderen.

Je kan het zo instellen dat het automatisch het wachtwoord invult, als die op een bepaalde pagina komt. Dan moet je de meldingen wel uitzetten, anders krijg je bij elke site een melding of je het wilt opslaan via lastpass. Gewoon zo instellen dat het alleen voor de zyxel geldt en dat je automatisch bij lastpass wordt aangemeld.

Hoewel modem gewoon aan laten staan het beste is, werkt bovenstaande. Heb het zelf net even geprobeerd en het werkt beter dan de ingebouwde formulier-invuller van firefox.

Reageer