regelmatige uitval telefonie

  • 6 januari 2012
  • 5 reacties
  • 2022 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
We hebben al enige tijd dat we regelmatig telefonisch niet bereikbaar zijn, meestal is dit te verhelpen door de netstekker van het modem eruit en erin te doen. Ook gebeurt het af/toe dat de wifi wegvalt, in het menu van het modem blijkt dan dat hij uit zichzelf geherstart is.

Wat kunnen we doen om altijd telefonisch bereikbaar te zijn met telfort voip? Het modem is een P-2601HN-F1.

5 reacties

Het lijkt hierop: http://forum.telfort.nl/topic11027.html
Reputatie 8
Badge +16
Welke firmware heb je in het modem staan?
er staat versie V3.10(BLV.6) in het modem.
Badge
Je moet in het log kijken of er foutmeldingen staan met betrekking tot je SIP account.

Bij "Maintenance -> Log Setting" kan je eventueel het loggen uitbreiden met extra SIP log opties.
Dit is een voorkomende SIP error:

SIP Registration: SIP:01: Register Fail, error_cause 91

Sinds het starten van het topic alweer een week uptime 🙂 Dat komt niet vaak voor..

code:
System Status
DSL Type: ADSL_2plus
Datapump version: 4.4.11.0.0.1
DSL Up Time: 7 days, 50 min
System Up Time: 7 days, 51 min
Current Date/Time: Fri Jan 13 19:18:12 CET 2012

Reageer