beantwoord

Regelmatig wegvallend internet Zyxel modem

Badge
Ik heb na jaren met volle tevredenheid gebruik te hebben gemaakt van Telfort de laatste tijd een heel onstabiele internetverbinding. Dan valt het netwerk eruit (via de eternetkabel), dan weer de wifi. Door het uit en aanzetten van mijn ZyXEL P-2812HNU-F1 modem heb ik weer internet en wifi. Zou het kunnen dat mijn modem aan het overlijden is?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 26 februari 2018, 12:11

Hoi Nick, nelly jacoba heeft hier een punt. De Zyxels komen inderdaad op leeftijd, afgelopen tijd zien wij hier meer berichten over. Om die reden ga ik je modem vervangen. Het vervangende modem wordt een Experiabox. Kan je het nog even volhouden met je Zyxel?

Bekijk reactie

11 reacties

Dat is heel goed mogelijk. De Zyxels komen op leeftijd.
Staat je klantnummer al in je forumprofiel?
Dat weet webcare begin volgende week om welke aansluiting het gaat.
Badge
Dat is heel goed mogelijk. De Zyxels komen op leeftijd.
Staat je klantnummer al in je forumprofiel?
Dat weet webcare begin volgende week om welke aansluiting het gaat.

Hartelijk dank, dat heb ik inmiddels gedaan inderdaad.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Nick, nelly jacoba heeft hier een punt. De Zyxels komen inderdaad op leeftijd, afgelopen tijd zien wij hier meer berichten over. Om die reden ga ik je modem vervangen. Het vervangende modem wordt een Experiabox. Kan je het nog even volhouden met je Zyxel?
Badge
Beste Wieger,

Hartelijk dank voor de snelle response. Het ligt eraan wat er met "even" wordt bedoeld. Ik kan het zeker nog enkele dagen tot een twee tal weken volhouden. Enkel als "even" betekent dat ik in een automatisch uitrol systeem kom te zitten dan is dat wel een probleem. Het is natuurlijk niet van levensbelang maar echt storend is het wel. Nogmaals bedankt.
Reputatie 7
Badge +13
Mijn versie van even is een paar dagen. Ik verwacht dat morgen het nieuwe modem aangeboden gaat worden.
Badge
Beste, sinds de installatie van het nieuwe modem werkt mijn interactieve tv niet meer naar behoren. Bij een "verbindingtest" op mijn tv kastje geeft hij ook aan dat hij geen verbinding kan maken. Ik kan wel tv kijken maar niks terugkijken. Wat dit betreft is het dus een behoorlijke achteruitgang.
Hoe is de tv ontvanger op het modem aangesloten?
De kabel modem/ontvanger al een keer vernieuwd?
Heb je het modem al een keer gereset?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
En de tv ontvanger?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Nick, de tips van nelly jacoba zijn een goed startpunt. Loop voor de zekerheid de aansluitingen na. Er mag namelijk geen verschil zitten tussen een Zyxel en een Experiabox voor het kijken van TV. Hoe voer je de verbindingstest uit op de ontvanger? Normaal gesproken geeft deze namelijk niet deze melding terug als je al live TV kan kijken.
Hallo,

Ik heb last van hetzelfde probleem. Ook al heel wat jaar gebruik gemaakt van het Zyxel-modem, maar de laatste tijd steeds vaker problemen met internet waarbij de enige oplossing het opnieuw opstarten van het modem is.
Kan ik ook een vervangend modem krijgen? Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

Alvast bedankt voor de moeite!
Hallo,

Ik heb last van hetzelfde probleem. Ook al heel wat jaar gebruik gemaakt van het Zyxel-modem, maar de laatste tijd steeds vaker problemen met internet waarbij de enige oplossing het opnieuw opstarten van het modem is.
Kan ik ook een vervangend modem krijgen? Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

Alvast bedankt voor de moeite!

Wel al een keer een reset gedaan?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Reputatie 7
Badge +13
Hoi spipnl, ik heb een vervangend modem voor je besteld. Deze komt met een paar dagen bij je binnen. Nog even volhouden. 😉

Reageer