beantwoord

Regelmatig wegvallen internet en telefoonverbinding

• 9 maart 2013
  • 58 reacties
  • 13748 keer bekeken

Badge
Sinds ongeveer 28 januari heb ik regelmatig problemen met de internet en telefoonverbinding. Ik heb een zyxel modem.
Op 28 januari heb ik een half uur met een medewerker aan de telefoon gehangen vanwege de vele storingen. Ne een half uur kwam hij er achter dat er een algemene storing was. Daarna nog enkele malen een storing gehad en toen ging het ongeveer een maand goed. Nu heb ik sinds enkele dagen weer diverse storingen waarbij ik na een modem reset (met drukknop aan de zijkant) weer verbinding heb. Ik heb ook al enkele malen een harde reset uitgevoerd met een papaerclip. Het modem hangt bij mij in de meterkast, dus kort bij het ISRA punt. In de tussentijd is er ook niets in of aan het netwerk veranderd. Heeft iemand een idee?
icon

Beste antwoord door JosP 2 november 2013, 21:22

Een verademing sinds ik ben overgestapt van Telfort naar XS4all. Geen wegvallende internetverbinding meer en bellen gewoon beschikbaar. En een helpdesk die weet waar ze over praten!! De problemen tijdens mijn Telfort periode lagen dus zeker niet aan de verbindingen thuis of buitenshuis. Het enige wat veranderd is, is een ander modem. Het modem is nu wel zo'n 10% lager ingetraind wat waarschijnlijk voor een stabieler verbinding zorgt. Dit had Telfort toch ook kunnen bedenken? XS4all is dan misschien wat duurder maar alle waar voor zijn geld blijkt maar weer.
Bekijk reactie

58 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Wil je eens inloggen op je modem http://192.168.1.254 gebruikersnaam is admin en wachtwoord 1234 als dit tenminste de 1e keer is dat je inlogt
Vervolgens op het pijltje system info drukken en de gegevens die aan de rechterkant in je volgende post plaatsen
Badge
Beste Jimny,
Bedankt voor je hulp alvast.

Interface Status Rate
ADSL WAN Up 19484/1032 kbps
LAN 1 Up 1000Mbps
LAN 2 Down N/A
LAN 3 Down N/A
LAN 4 Down N/A
WLAN Up 300Mbps
3G Disabled N/A

System Status
DSL Type: ADSL_2plus
Datapump version: 5.4.4.4.0.1
DSL Up Time:  2 hour:41 min
System Up Time:  2 hour:43 min
Current Date/Time: Sat Mar 9 21:00:52 CET 2013
System Resource: 
  - CPU Usage:

57.4%
  - Memory Usage:

69.8%
Reputatie 8
Badge +17
Ik zie dat het modem nu bijna 3 uur online is, die harde reset in het gaatje, druk je dan wel langer dan 30 sec de resetknop in.

Je modem traint ook wel goed in v.w.b. je snelheid van 19 mb

Heb je het kabeltje vanaf je ISRA punt al gecontroleerd, probeer eens een ander kabeltje.
Badge
Ik hou de reset dan inderdaad langer dan 30 sec ingedrukt.
Het kabeltje zit wel goed in het modem, de andere zijde bij het ISRA punt is een jaar of drie geleden door een KPN monteur gemodificeerd (stekker eraf en gesoldeerd) Toen waren er ook problemen met de verbinding.
Ik kan dit kabeltje dus niet vervangen.
Reputatie 8
Badge +17
Kun je tot maandag bijhouden hoevaak je modem uitvgalt en dat hier even posten, dan kan Henk van Telfort er eens naar kijken, het kan best zo zijn dat je modem kaduuk is of dat je lijn ergens klappert.
Badge
Ga ik doen, alvast bedankt voor je hulp.
Badge
Je zal altijd zien dat het modem niet meer is uitgevallen. Op zich heel goed natuurlijk maar dit brengt het probleem niet boven water. Ik heb het niet exact bijgehouden, maar volgens mij heb ik in de nacht van donderdag op vrijdag het modem enkele malen moeten resetten, vrijdagochtend een keer, zaterdagochtend en zaterdagavond een keer, Sindsdien werkt het zonder problemen. De indicatie op het modem is telkens dat het rode lampje brand van internetverbinding. Maar misschien kunnen jullie op afstand wel zien hoe vaak en wanneer het modem gereset is.
Reputatie 4
Badge +3
@JosP,

De verbinding is, zoals je an aangaf niet meer weggevallen en is inmiddels alweer 2 dagen online.

Mocht je weer deze problemen krijgen, lees ik dit uiteraard graag hier.

Henk
Badge
@ Henk,
Zojuist het modem weer moeten resetten, Na reset de oude config weer geladen (vandaar 2x achter elkaar opnieuw opstarten) Wederom lag de telefoonverbinding en de internet verbinding er uit. 
Reputatie 8
Badge +16
Dag JosP:

Waarom doe je een restore van de back-up?
Zoals je in je startpost al aangaf heb je geen aanpassingen gedaan.
Als je modem gewoon standaard is zonder aanpassingen is het niet nodig om een back-up terug te zetten.
Daarnaast is het zo dat een nieuwere firmware conflicten kan veroorzaken met zelf aangebrachte wijzigingen.
Gezien de datum van 28 januari zou het zomaar kunnen zijn dat door het steeds weer terug zetten van de back-up je de problemen houd.

Beste oplossing is dan dus nogmaals een reset doen naar fabrieksinstellingen en je eventuele aanpassingen handmatig invoeren.
Let op! je telefoon instellingen worden door Telfort gepushed naar je modem en hoef je dus niet zelf in te voeren.
Badge
De restore doe ik omdat ik enkele IP adressen vast had staan.
Ik ga je raad opvolgen en hoop dat dit het probleem oplost.
Alvast bedankt voor je hulp.
Badge
Helaas zojuist weer de internet en telefoonverbinding eruit. Het vervelende is dat je ook telkens de telefoonverbinding kwijt bent zonder dat je het weet (dus niet bereikbaar bent).  @ Tuut-Tuut, helaas heeft je advies mijn probleem niet opgelost.
Badge
Zojuist weer de internet en telefoonverbinding kwijt. Na een reset werkt het weer. Knap vervelend iedere keer. 
bij ons ook al de hele dag
Badge
bij ons ook al de hele dag

Bij ons heeft het wel gewerkt tot in ieder geval 4 uur vanmiddag.
in welke omgeving woont u?
Badge
in welke omgeving woont u?
Wij wonen in Wolvega
Hier is het de laatste tijd ook pet met de klep!
Regelmatig dat Internet wegvalt (DNS error), wij telefonisch niet bereikbaar zijn en de televisie-ontvangst hapert en/of wegvalt.
Als dat 1x gebeurt, ala, maar als dat regelmatig achter elkaar steeds gebeurt en je bijvoorbeeld een film kijkt, is dat zwaar irritant.
Voorheen hadden wij hier bijna nooit geen last van, maar de laatste 2 maanden is het hopeloos!
Het moet aan jullie server liggen, hier zijn alle instellingen goed, ook nooit iets aan verandert en bij probleemoplossing telkens dezelfde fout: DNS server niet gevonden. Meestal is na een Reset het weer even oke, maar om nou bijna elke dag de modem tientallen keren te resetten gaat ook vervelen en bovendien betaal ik daar geen 50 euries per maand voor...
Wij wonen in Arnhem, mocht dat uitmaken
Reputatie 8
Badge +16
@Romatici:

Advies is om een eigen topic te starten en daar meer info te plaatsen, zoals welk modem je hebt en hoe alles is aangesloten.
Reputatie 8
Badge +16
Typo... bericht was natuurlijk bedoeld voor Romacati
Badge
Vandaag weer modem moeten resetten, geen internet en telefoon. Nu brandde er op het modem geen rood lampje bij internet. De groene lampjes bij telefoon en internet waren uit. Na een reset werkt alles weer. Ik word er zo langzaam aan doodziek van. Niet omdat ik het modem iedere keer moet resetten, maar omdat ik geen betrouwbare verbinding heb en dat geldt dan speciaal voor de telefoonverbinding. Je bent telefonisch onbereikbaar alleen je weet het niet. Deze problemen spelen nu al ongeveer 3 maanden. Is er iemand hier die mij kan helpen dit probleem op te lossen?
Alvast hartelijk bedankt.
Reputatie 4
Badge +3
@JosP,

Ik wil graag een vervangend modem opsturen om uit te sluiten dat het modem de oorzaak is. Lijn is verder helemaal in orde namelijk.

Ik verwacht dat het modem met 3-5 werkdagen binnen is. Test dit modem uitvoerig, houd het andere modem zolang er even naast voor het geval er geen verbetering is.

Terugsturen kan in dit geval iets later.

Henk
Badge
@ Henk,

Kijk dit is tenminste een pragmatische aanpak. Als de lijn goed is zou het vervangen van het modem dit probleem op moeten lossen en zo niet dan zijn we in ieder geval weer een stap verder. Ik ben benieuwd. Ik wil je alvast bedanken voor je hulp.

Met vr.gr.
Jos
Badge
@Henk,

Het nieuwe modem heb ik vandaag ontvangen en vanavond in gebruik genomen. Hopen dat dit het probleem heeft opgelost. Bij terugkerende problemen zal ik dit hier laten weten. Bedankt voor de snelle service.
Badge
@Henk,
 Zojuist, een minuut of tien geleden, stond weer het modem in storing. Zelfde beeld als met het oude modem.
Het gebeurde tijdens een telefoongesprek. Op dat moment was er geen internet dataverkeer.
Ik hoop dat je met deze gegevens iets kunt.

Heel in het begin van dit verhaal heb ik al aangegeven dat ik de kabel tussen het modem en het ISRA punt niet kan vervangen omdat deze verbinding destijds door een KPN monteur gesoldeerd is, volgens mij vergis ik me en is deze verbinding geknepen. Ik heb dit kabeltje al een paar keer bij het ISRA punt bewogen maar dan blijft het modem gewoon bij.

Reageer