beantwoord

Regelmatig vallen het internet en tv even uit

• 16 mei 2016
  • 9 reacties
  • 345 keer bekeken

We zijn nu sinds eind februari klant bij telfort tv en internet in 1. Over het algemeen zijn we tevreden met het product. Maar helaas vallen het internet en tv regelmatig uit. In 2,5 maand ongeveer tussen de 20 en 25 keer. Elke keer duurt het tussen de 5 en 10 minuten. Maar voor het bedrag wat we maandelijks betalen vind ik dit toch te vaak. De modem is vlakbij het aansluitpunt, dus daar kan het niet aan liggen. Wel heb ik veel slechte verhalen gelezen over de Experia Box V8, dus misschien heeft het daar iets mee te maken.

Zou iemand, mag van mij best een telfort medewerker zijn 😉 , mij kunnen adviseren wat ik aan dit probleem kan doen?

Groeten,
Leon
icon

Beste antwoord door Stephen 25 mei 2016, 16:44

Hallo Leon, welkom op het forum en excuses voor de late reactie. Wat jammer dat je problemen ervaart met de diensten. Indien je nog geen contact hebt opgenomen met de helpdesk dan ontvang ik graag je naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan kijken wat ik voor je kan betekenen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Leon, welkom op het forum en excuses voor de late reactie. Wat jammer dat je problemen ervaart met de diensten. Indien je nog geen contact hebt opgenomen met de helpdesk dan ontvang ik graag je naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan kijken wat ik voor je kan betekenen.
Reputatie 8
Dat is gratis. Dat doen ze vanuit het systeem bij Telfort zelf. Daar kunnen ze reeds het een en ander vanaf lezen.
Maar nu je schrijft dat je harde resets reeds hebt uitgevoerd, voorzie ik toch dat een uitwisseling van zo'n binnenkabel meer zal gaan opleveren.
Dank Babylonia voor je snelle en behulpzame antwoorden!

Ik heb de modem gisteren nog een fabrieksreset gegeven (voor de 5de keer in bijna 3 maanden).
Ik zal Telfort vragen om een lijnmeting te laten uitvoeren (neem aan dat dat gratis is).
Reputatie 8
En hoeveel appartementen zijn het, en tot hoeveel meter schat je dat het "tot ongeveer de voordeur" is?
(Er vanuit gaande dat het officiële ISRA-punt in een meterkast van een "gezamenlijke" toegang is ondergebracht).

Hebben we het eigenlijk nog niet over gehad, maar heb je de modem wel eens een fabrieksreset gegeven?
(Met omgevouwen paperclip in reset-gaatje drukken en circa 10 seconden vasthouden, totdat lampjes van status veranderen).
Voordat je een binnenkabel uitwisselt zou je door Telfort klantenservice ook nog een lijnmeting kunnen laten doen, want ik kan me voorstellen dat het in jou situatie wat problematischer is een binnenkabel uit te wisselen.

Indertijd bij mezelf moest ik ook regelmatig (in toenemende mate) de modem resetten. Ik "vermoedde" een niet helemaal strakke binnenlijn omdat de modem niet direct achter het "echte" ISRA-punt zat. Wat door een lijnmeting werd bevestigd. Was voor mij toen aanleiding die binnenkabel uit te wisselen. Daarmee waren de problemen over.
(Ook dat werd later als zodanig met een nieuwe lijnmeting bevestigd).
Sindsdien wissel ik een binnenkabel altijd uit met een afgeschermd type welke ook nog wordt geaard, als ik bij kennissen wordt gevraagd internet aan te leggen. Daarmee altijd de ervaring van een probleemloze connectie.
Dank Babylonia,

Ik zal dit dan met mijn huisbaas moeten bespreken. Het is namelijk een appartement en wij kunnen niet zo veel zelf aan bekabeling doen vrees ik (of ik heb daar niet de expertise van).

Groeten,
Leon
Reputatie 8
Lijkt inderdaad een "moderne" versie te zijn van het "varkenssnuitje" (4 gaatjes met bijbehorende stekker).
3e rijtje bovenaan bij mijn vorige plaatje van ISRA-punten.

Betreft doorgaans inderdaad reeds een doorgetrokken binnenleiding vanaf het officiële ISRA-punt.
Een vergelijkbare situatie zoals ik die aanvankelijk ook had. Die binnenbekabeling voldoet in veel gevallen niet aan de huidige eisen van (V)DSL internet techniek. Zijn er twee mogelijkheden.
- De Experia Box zo kort mogelijk achter het officiële ISRA-punt plaatsen en ethernet-kabels verder trekken.
OF
- Wil je de Experia Box toch op die plek aansluiten, heb je een binnenbekabeling nodig die wel aan de eisen voldoet.

Aanwijzingen via de hyperlinks bij de volgende reactie:
https://forum.telfort.nl/bestellen-ontvangen-266/isra-punt-zonder-telefoonaansluiting-55512/index1.html#post485379
Weet je zeker dat dit de isra is? Meestal zit die namelijk in de meterkast. Waarschijnlijk dat dit inderdaad een verlenging is vanuit de isra.
Ik heb een foto gemaakt van de aansluiting.
Wat voor ISRA-punt is dit?

Groeten,
Leon

Reputatie 8
De modem is vlakbij het aansluitpunt, dus daar kan het niet aan liggen
Dat is nog niet zeker.
Dat aansluitpunt. Gaat het dan om het officiële ISRA-punt waarbij de grondkabel van KPN eindigt en overgaat naar een aansluiting voor een binnenkabel, of heb je het over een zogenaamd "varkenssnuitje", wat doorgaans al een doorgetrokken binnenbekabeling betreft vanaf het officiële ISRA-punt.

Over welk ISRA-punt praten we?