beantwoord

Regelmatig TR069-foutmelding in interface modem

• 20 mei 2019
  • 9 reacties
  • 112 keer bekeken

Badge
Omdat ik de laatste tijd regelmatig lang(er) moet wachten na het opstarten van mijn Windows-10 pc voordat ik verbinding kan maken met een website op internet, heb ik eens in de log van mijn Arcadyan V8 gekeken.
Wat me opviel, was dat ik met enige regelmaat onderstaande meldingen zie staan:

05/20/2019 12:04:18 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
05/20/2019 12:04:18 TR069:Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
05/20/2019 12:04:18 TR069:Sending 1 BOOT inform.

Kan dat de oorzaak zijn van de langere wachttijd voordat ik verbinding kan maken met een website?
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 21 mei 2019, 10:39

Hoi @MartieM, ik kan me voorstellen dat je je afvraagt wat dit voor melding is. Goed dat je je vraag hier stelt, zodat je meer informatie krijgt en we je ermee kunnen helpen ☺

TR069 is het protocol waarmee het modem contact heeft met onze servers. Het kan een keer voorkomen dat daar een fout of error tussen zit. Ik heb jouw verbinding nagekeken, en deze ziet er prima uit. De snelheid is goed en de verbinding is stabiel, dus dat is een goed teken 🙂 Zo lang jij geen problemen hebt met jouw verbinding, is het helemaal goed en hoeven we niets te doen. Mocht je wel iets opmerken, laat het dan vooral weten.
Bekijk reactie

9 reacties

Zover ik dit durf te zeggen niet, dit is een fout bij Telfort/KPN hiervandaan hoort jouw modem de juiste instellingen te ontvangen voor bijvoorbeeld telefonie, dezelfde fout bestaat minstens al een jaar. Je bent niet de enige die wel problemen in combinatie hiermee ervaart.

https://forum.telfort.nl/internet-267/tr069-remove-host-rijswijk1-cust-kpn-net-dns-record-72979

Mijns inziens is jou v8 gewoon op of een snelheids bedradings probleem.
Badge
Bedankt Galdor voor je snelle reactie. Omdat ik direct na (vooral) de eerste keer na het opstarten van de pc de meeste problemen ervaar en verder geen problemen heb, zal ik de meldingen maar negeren.
Geeft een speedtest bekabeld uit gevoerd de waardes die je verwacht?

Het kan heel goed zo zijn dat die machine op de achtergrond van alles uitvoert waardoor de webbrowser hinder ondervindt. Is het een pc waar eerst win7 of 8 opstond dan kan het een hardware issue zijn, dat dit systeem teveel van je pc vergt.
Badge
Ja, speedtest geeft zelfs iets hogere waardes weer dan in mag verwachten...
Top dan zou ik het voor nu negeren, staan je klant gegevens in je profiel dan kan een moderator van zijn kant uit de boel bekijken en bepalen of er actie nodig is.
Badge
Mijn klantgegevens staan in mijn profiel.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @MartieM, ik kan me voorstellen dat je je afvraagt wat dit voor melding is. Goed dat je je vraag hier stelt, zodat je meer informatie krijgt en we je ermee kunnen helpen ☺

TR069 is het protocol waarmee het modem contact heeft met onze servers. Het kan een keer voorkomen dat daar een fout of error tussen zit. Ik heb jouw verbinding nagekeken, en deze ziet er prima uit. De snelheid is goed en de verbinding is stabiel, dus dat is een goed teken 🙂 Zo lang jij geen problemen hebt met jouw verbinding, is het helemaal goed en hoeven we niets te doen. Mocht je wel iets opmerken, laat het dan vooral weten.
Reputatie 8
Badge +17
simpel: die rijswijk1.cust.kpn.net staat vast in de firmware geconfigureerd als één van de ACS servers.

en die is opgeheven/uitgefaseerd/...

dit is al vanaf het begin van de uitlevering van de V8 modems, maar is nooit aangepast KPN in de opvolgende firmwares 😫😴
Badge
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reactie. Ik zal die meldingen in de log gewoon negeren...

Reageer